زنگ تفریح

2007/10/12

سلام

کوتاهه و لذت خاصی داره

حتی اون اضطرابش هم قشنگه

اولش نمیخواستم برم

اما وقتی قرار شد بریم خودم رو سراسیمه رسوندم

با این حال یک ربع ساعت تاخیر داشتم

ناراحت شده بودند

به روم نیاوردند

خجالت آور بود که هیچ جای شهر خودم را بلد نبودم

نشد بریم چلستون

بازارهای میدان نقش جهان

روی هنر راه رفتیم و به هنر نگاه کردیم و گاهی هم لمسش کردیم

اگه روزه نبودیم شاید حتی می خوردیم

بازار وکیل شیراز را میخواست با اینجا مقایسه کند

اما این حس رو من هیچ کجای دیگه ندارم

خیلی زیباست ! من واقعا لذت خاصی می بردم

گاه گاهی از کوچکترین روزنه به آسمان یک دست میدان نگاه میکردیم و سه نفری میگفتیم واااااااااااااااااااااااااااا چه قشنگه!

قشنگ بود

نشد چیزی بخریم اما خداییش دیدنش هم کافی بود

تا از بازار بیرون اومدیم یه چیزی گفت که تاحالا اینجوری نشنیده بودم

خیلی حال کردم

آثار هنری خیلی ظریف بودند

گفت فکر نکنی اینجا همه چیز ظریف هستش بیا نگاه کن اینم همونها در ابعاد بزرگ

اشاره کرد به ایوان باعظمت مسجد امام

نگاه که کردم بدنم لرزید

به رو نیاوردم اما هیچوقت اینقدر قشنگ ندیده بودم اینجا رو

روی سکوی کنار ایوون مسجد نشستیم وعمری را به آسمون میدون خیره شدیم

مسجد امام وبلند بلند آوازه سرایی های ما و نگاه کردن به بچه های خوشکل خوشکل این توریستایی که میگفت ترک هستند

تخلیه شده بودم تا همین جاش هم اگه تمام میشد خوب بود اما انگار این زنگ تفریح با همیشه فرق میکنه

هوا سوز داشت با این حال من هم دلم میخواست مثل اون دستم رو توی آب فرو کنم اما دلم هم نمیخواست بابای اون سه تا فرشته ازم فیلم برداری کنه… شاید اونم اگه غرق توی خیالات و رویاهای خوشمزه اش نبود اونطور به آب خیره نمیشد

شاید هیچکدوم اون کارهارو اگه غرق نبودیم نمیکردیم

صدای ربنا زیر آسمان یک دست میدان ولباسهای بچه گانه با طرحهای سنتی

بهش گفتم خدا بهت یه پسر کچل بده تا این لباس رو تنش کنی

اگه تلفن امون میداد شایدبه اونم یه چیزی میگفتم

آخرش هم هر چی خواستیم نشد چیزی بخریم انگار خدا خواسته بود امروز فقط نگاه کنیم

شاید میخواست بگه میشه چیزی را نداشت و ازش لذت برد

ماشین سوار شدیم وبهشت را دیدیم

تا برود و یاالله بگوید و برگردد حسابی دلم آب شد

پرده در را که کنار زد تازه فهمیدم بهشت کجاست

وااای چقدر گل و سبزی و طراوت وعشق و صفا

خلاصه بگم که تا به حال حیاطی به این قشنگی ندیده بودم

خوب خوردیم . اونقدر که نمیشد بلند بشم و نماز بخونم

به هر حال از خونه و پدر ومادر باصفا و بسیار دوست داشتنیش خداحافظی کردیم و بیرون اومدیم

محاکمه بد نبود اما نکته جالبش این هست که من با موسیقی متن اختصاصی فیلم رو دیدم

فکرش رو بکن میون صدای نامفهوم و بلند فیلم صدای فین و فین و اشک ریختن یکی از اون اول فیلم تا آخرش توی گوشت باشه

خدایا چقدرخوش گذشت !

چه لذتی بردم از کام گرفتن روی زاینده رود

رکاب میزدیم و مزاحم ماهیگیری مردم میشدیم

آرامش آب را هم برهم زده بودیم و رضا ومحسن هم می نالیدند

چند لحظه انگار خدا توان رکاب زدن رو از سه نفرمون گرفت نگاه که میکردی انگار هر سه تا از سر تا خشتک توی آب غرق بودیم

آب آرامش عجیبی داره

برگشتم تا خوب ببینمشون

خوب دیدمشون

آدمها وقتی به عشق و آرامش فکر می کنند ناز می شند

احساس خوشبختی میکردم

احساس غرور

دروغ گفتم جای هیچکس خالی نبود

بغل کردن قویی که مارو روی آب شناور کرده بودشربتی بود که فقط من ازش خوردم

هنوز بوی کاپیتان بلک توی سرم هست

دست کردم توی آب کمی با پشت سری دست توی آب کردیم

بغل دستی مثل همیشه آرام بود وشاعر

به پشت سری نگاه کردم

می خندید؛ میشد فهمید چقدر دوست دارد صندلی خالی کنار او هم پر بود

پر بود

می خندید

دوست داشتم

می خندید

هوا سرد بود

ساعت چهل دقیقه بامداد رسیدم خونه

صدای زنگ میاد

کلاس بعدی ….

همین

مال هیچکس نیست!

5 Responses to “زنگ تفریح”

  1. rahpoo Says:

    شاید اگر بازهم سکوت کنم بهترین حرف باشه
    نوشتت مبهمه
    نمیدونم چرا
    اما پشت این کلمه ها یه حس غریب هست
    نمیشناسمش
    اما اشناست
    .
    .
    .

  2. حسن Says:

    سلام.
    گزارش جالبی بود.
    راستی! نگفتی اون دو نفر کی بودن؟
    کلا حال کردیم.

  3. yas Says:

    سلام به نظر من عالی نوشتی امیدوارم همیشه خوش باشی

    و باز هم خدایی هست

  4. ناتاناييل Says:

    سلام.خوشحالم كه خوشحالي!خوش باش هميشه اين …


  5. به بهشت اصفهان خوش اومدی…خوشحال شدم که بهتون خوش گذشته…خدارو شکر…فقط این مدلی گزارش رو ندیده بودم ها؟؟؟دست اول بود برام…موفق باشین…


پاسخی بگذارید

