سينماي ما

2008/01/05

سلام

چند وقتي بود با دوستم ابوالفضل مي خواستيم برويم سينما و فيلم اتوبوس شب را ببينيم اما هر بار كه مي‌رفتيم مي‌گفتند: «بايد لااقل 6 نفر براي ديدن فيلم بيايند.» هر دفعه رفتيم سينما جمعاً شش نفر نشديم .
بلاخره بعد از كلي تعريف و تمجيد و در برخي موارد در آوردن اداي خانم الناز شاكر دوست، 4 نفر از دوستان را به تماشاي اين فيلم همراه خودمان برديم. فيلم را براي ما 6 نفراكران كردند!! اين شكلي است ديگر.
متاسفانه جذابيت سينماي ما مسائل حاشيه اي است. من متاسفم كه فيلم بي‌محتوايي مثل توفيق اجباري در سالن كناري هميشه لبالب تماشاچي داشت.به هر حال فكر مي‌كنم اكران يكي دوتا از اين فيلم‌ها هر چقدر هم در اكران مظلوم واقع شود آبروي سينماي ماست و واقعا نمي‌دانم اگر اين‌ها هم نبودند ديگر چه مي‌شد؟!!

كلا اين از آفاتي است كه به دنبال هر تكنولوژي غربي بايد منتظر آن باشيم. سينما هم ريشه در غرب دارد و در مسير اسلامي شدن آن به طور حتم صدماتي را عده‌اي خط‌شكن بايد متحمل شوند.
جا دارد تاسف عميق خودم را از اين مساله ابراز كنم كه هميشه منتظر نسخه‌ي جديدي از غرب مي‌نشينيم و بعد مي جنگيم تا آن را اسلامي كنيم . غافليم كه بعضي از اين نسخ در ريشه اسلامي شدني نيستند.اما انصافا اگر وارد اين حوزه‌ها مي‌شويم هدفمان اين باشد كه از اين ابزار درراه تحقق آرمان‌هاي اسلامي ( جهاد و مبارزه فرهنگي با غرب ) استفاده كنيم.

همين! مال هيچكس نيست!!

5 Responses to “سينماي ما”

  1. رضوان Says:

    سلام.
    سینمای روزگار ما بد معضلی شده. وقتی فیلم سازها استقبال مردم رو از فیلم های بی محتوا می بینن, خب مگه بیمارن که برن فیلم معناگرا بسازن! …
    باید بیمار بود!! جدی میگم. بیماری چاره ی سینمای عصر ماست. باید دل شکسته و غمگین باشن که درد مردم رو ببینن و براش غصه بخورن. بعد هم در قبالش احساس مسئولیت کنن.
    یک سری مرفهین بی درد… (اصلا هیچی, بی خیال! می ترسم ادامه بدم دهنم وا بشه و چیزی بگم که… نباید!!)
    – البته ناگفته نماند که اینجانب اصلا انسان بی ادبی نیستم. فوقش چند تا جمله ی خشانت آمیز بارشون می کردم و خلاص!-

    سلام
    دقیقا همین طورهستش .البته شما خودت را ناراحت نکن ان شاءالله درست می شود. شما نه تنها بی ادب نیستید بلکه خیلی هم انسان مودب و موقری هستید . باور نمی کنی از چیز بپرس … همین ….
    یا حق


  2. سلام
    يه کوچلو درد ودل … ميای؟
    درباره عزادارهاااااااااااااای امام حسینه (ع)
    گمونم حرف دل همه مون باشه البته

    سلام من همیشه درد دل را هستم
    خصوصا در مورد درد و درمون دلم سید الشهداء

  3. علی Says:

    محمد جان !مساله اینه که سینمای ایران کارگردان معنا گرا بسیار کمی دارد.در ضمن نفی سینما در جهت هدایت اسلامی و دینی کاملا مردود است چون ماندگارهای این هنر شگفت انگیز بسیار تاثیر دل انگیزی دارد.مثلا به فیلم محمد رسو ل الله نگاه کن .مصطفی عقاد در میان مسلمین تنها کسی بود که از سینما در جهت معرفی درست از اسلام استفاده کرد و به موفقیتهایی نیز رسید.یا عمر مختار که چهره مسلمان واقعی را ترسیم کرد و…
    بابت دیدار پیر مرادت تبریک میگم ولی من نتونستم پیر خمین را ببینم و در حسرت دیدارش میسوزم …

    سلام. نمی دونم چی بگم؟! شما راست می گویید . راستی نمی دونم چرا وقتی آخرین جمله کامنتت را می خوندم بی اختیار روی زبانم این جمله جاری شد … من کنت مولا فهذا علی مولا…. موفق باشی


  4. سلام:
    چند نوبت مطالب شما رو خوندم و البته موفق به گذاشتن کامنت نشدم. نمیدونم چرا.
    در باب سینما چیزی ندارم بگم که اگه بخوان میتونن فیلم ارزشی بسازن. البته اگه بخوان.
    اما مطلب پست قبل خیلی به دلم نشست.
    ممنون.
    یا علی. التماس دعا.

    سلام داستان جديدي نيست نمي‏دونم كسي اينجا را قابل كامنت گذاشتن نمي‏دونه. به هر حال از توجه شما سپاسگزار و مسرور هستم. راستي شما نمي‏دونيد كي مي‏خواند؟!


  5. سلام:
    من با افتخار لینکتون کردم و باور بفرمایید که راه نمی داد برا کامنت دادن وگرنه از قلم شما خیلی بهره بردم و از وبلاگهایی هست که با طیب خاطر اقدام به گذاشتن کامنت کردم.
    این خانم ناظم یه نموره دیر براش جا میفته.
    سئوال آخر در جواب کامنتم رو متوجه نشدم و یکی هم اون مطلب عطف به ما سبق برام جا نیفتاد. یعنی انقدر من نسبت به دوستان کم لطف و نظر شدم؟؟

    بازم سلام
    چی بگم؟ ممنون . خجالت دادید.


پاسخی بگذارید

