دهه فجر و شیطان شناسی 2

2008/02/04

سلام

اینکه گاهی توی بحث های خصوصی با رفقا در مورد مرجعیت فردی جز شخص ولی فقیه نظر مخالف می دهم شاید یکی از دلایلش برگردد به مطالعه تاریخ انقلاب اسلامی خصوصا فضایی که در جریان انحدام باند کثیف سید مهدی هاشمی ایجاد شد.وقتی که وزارت محترم اطلاعات در حال بررسی این پرونده بود سید مهدی هاشمی دلخوش حمایت های بی دریغ آقای منتظری بودند و البته امیدی چندان واهی هم نبود. آقای منتظری از همه چیز برای دفاع و حمایت از سید مهدی هاشمی استفاده کردند. برای اینکه جلوی پیگیری های وزارت اطلاعات گرفته بشود یا شاید به نوعی این بررسی را زشت و از سر عناد نشان دهد بارها در محافل مختلف از کنترل شدن تلفن بیتش صحبت پیش آورد و در همه مراحل این طور وانمود کرد که مخالفت با جریان سید مهدی هاشمی مخالفت با من است . حتی کار به اینجا کشید که بررسی و دخالت در امور ایشان ( سید مهدی هاشمی) را خلاف شرع و حرام اعلام کردند . این تلنگر بسیار بزرگی است . آقایان مراجع توجه کنند . نواب صفوی های جامعه تیزبین و زیرک باشید. مبادا روزی همین فتوی و همین رساله ها بین شما و ولی شما فاصله بیاندازد. این سی و اندی مرجع که هر روز هم به جمعشان اضافه می شود خاطر من را مشوش و نگران کرده . شما را به خدا مراجع وقت ؛ از سید رضا بهاء الدینی رحمه الله تعالی علیه یاد بگیرید که برای اینکه چیزی خلاف نظر ولی فقیه (حضرت امام رضوان الله تعالی علیه ) نگوید درس خود را تعطیل کرد. این راهی که شما مراجع پیش گرفته اید راه بسیار خطرناک و سختی است و البته اگر اضطرار از آن جهت که ولی ما خواستند که در بحث مرجعیت به ایشان فشار نیاوریم و بگذاریم به امور حکومت مشغول باشند نبود یقینا این راه اصلا کجراه بود. اما حالا که عنان مرجعیت جامعه در دست شماست مواظب باشید که انقلاب ما امثال منتظری ها را به چشم خود دیده. این که مقامات علمی جامعه ی ما چرا باید به دست این گونه افراد باشد سوالیست که باید از هر ولایت مداری بشود.اینکه بالفرض در شهر کاشان جلوی شخصی مثل میر سید محمد یثربی که جلوی نماینده ولی فقیه آیت الله نمازی قد بلند کرده را نمی گیرند دلیلش همین مقام علمی اوست. این که چرا مذهبیون ما اینقدر فقیرند ( از نظر علمی) و یا اینقدر بی زبان برای تعریف و تبلیغ فقاهت و نبوغ جبهه ی شان سوالیست که باید از هر ولایت مداری پرسید .به خدا نگرانی من اندازه ندارد. من قبول ندارم اینکه می گویند مثلا آقای منتظری از نظر فقاهت نمره اول کشور هستند . اما همین که اندازه ای دارد که کسانی می توانند اینگونه برایش تبلیغ کنند که متاسفانه برخی از آن ها را در جبهه ی ولاییون می توان دید ؛ جای فکر دارد . چرا نباید فاصله فقاهت مراجع ولایی ما آنقدر با ایشان زیاد باشد که جای حرف نگذارد؟!

اگر اینگونه پیش برویم به یقین می توان پیش بینی کرد که در آینده ای نه چندان دور سید مهدی هاشمی های زیادی را در جمع خود ببینیم.هر روز یک فسادی و پشت آن فساد بزرگی ؛ نمی دانم مرجعی ، فقیهی ، امام جمعه ای .مگر کسانی غیر نفوذی های این جمعیت هستند که فسادهای میلیاردی مالی می کنند. چرا همیشه آفتابه دزدها گیر می کنند. چرا کسانی را که از درد گرسنگی دزدی می کنند را بی آبرو می کنیم. درد بزرگ اقتصاد ما قاچاق بنزینی نبود که آن روزها چند تا بلوچ و کرد وامثالهم برای چهار تا کشور مسلمان مثل پاکستان و افغانستان و عراق انجام می دادند . درد اقتصاد ما تانک های بنزینی هست که حتی سهمیه بندی هم نتوانست جلوی صدور آن را به کشور های اروپایی بگیرد.

به خدا گاهی می ترسم . می گویم خط قرمز ها را رد کرده ام. اما شما را به خدا گر دروغ است بگویید . آگاه کنید مرا.

می دانم طولانی شدن مطالب موجب می شود تا کمتر دوستان مطالعه کنند اما راهی نیست. من در مطالب بعدی ادامه می دهم این بحث را و خواهش می کنم دوستان هم در جمع آوری مطالب کمک کنند.

– امروز عازم مشهد مقدس هستم به شکرانه نعمتی که در راه دارم.

– نیاز به التماس دعا هم نیست چون قطعا همه را دعا می کنم. البته اگراصلا مفید فایده باشه.

– دلم خیلی گرفته . توی گوشم محسن چاووشی داره آهنگ کلاغ رو سیاه را می خونه.

همین! مال هیچکس نیست!

14 Responses to “دهه فجر و شیطان شناسی 2”

  1. رهگذر Says:

    سلام
    شما با این همه حرف که داری چند سالته؟!
    بابا ایول . زن نمی خوای؟
    ببین چند بار نوشته هات را تمام خوندم .
    خیلی خوب و روون مینویسی .

    سلام
    لا اله الا الله
    ببین مشتری های ما را…
    همین!


  2. سلام حسن جان
    دیدی گفتم خودتی!
    ببین پسر! خیلی چاق شدیا!!! (انگار آب و هوای حوزه بهت ساخته!)
    خوشحال شدم از دیدنت! (از باز شناختنت!) اما کاش زودتر از اینا گفته بودی.
    یادش به خیر! رهپویان وصال! هنوزم جعفر هر موقع سراغتو میگیره میگه رهپویان وصال کجاست!!! (جعفر را که یادت نرفته؟)
    آقا شهرامی هم که وصفش رفت، هم رفیق ماست، هم خویشاوند ماست و هم دایی پسر عموی منه. (فکر می‌کردم باهوش تر از اونی هستی که منو بااون اشتباه بگیری!)
    الان قمی یا اصفهانی؟ (قمی؟)
    من فقط یه خواهش دارم. خودت می‌تونی حدس بزنی که چیه. اما باز انشالله خودم زنگ می‌زنم هم صداتو بشنوم هم بگم. (شمارتو بزار)
    یاد باد آن روزگاران یاد باد…
    یادش به خیر!

    سلام
    جان چه باشد که فدای قدم دوست کنم
    این مطاعی است که هر بی سر و پایی دارد.
    خیلی مخلصیم
    هوای دلم هوای پایگاه شهید اشرفی شد…
    همین!

  3. آسیه Says:

    سلام
    دیدم به روز شده
    همین

    سلام
    به به این طرف هاااا
    خواهر گل ما….
    خیلی از حضورتون خوشحالم
    همین!

  4. کیناز Says:

    حمایت مجید جان نه همایت

    سلام
    آدم دختر خاله ی سخت گیری مثل تو داشته باشه دشمن نمی خواد.
    آخ که دلم واسه میلاد یه ذره شده
    چشم درستش می کنم
    همین!

  5. پارسانیک Says:

    خدا بود و دیگر هیچ نبود !
    سلام علیکم
    .
    .
    .
    زیارت قبول باشه …
    چه بی سر و صدا میاید و میرید
    .
    .
    یا علی

    سلام
    دعا گو بودیم.

  6. رضوان Says:

    «من که توی سیاهیا از همه روسیاه ترم میون اون کبوترات با چه رویی بپرم»
    .
    دارین میرین مشهد؟؟؟… احتمالا تا حالا رفتین و شاید الان مشهد باشین. به سلامتی. آخ که دوباره دلم هوای مشهدو کرد…
    درباره ی مطلب دنباله دارتون هم عرض کنم که این عالیه. عالیه که آدم ها به فکر درد زمانه شون باشن و خودشون رو در قبال جامعه شون مسئول بدونن. کاش همه مثل شما دلسوز بودن.
    گفتین یادتون نمی ره ما رو دعا کنین. اما شخصا التماس دعا گفتن رو دوست دارم. پس… التماس دعا.
    .
    … یهو صدایی گفت تو نترس و راهی شو به سیاهی فکر نکن تو یه زائری برو…»

    سلام
    کاش همه دلسوز باشند نه مثل من که فقط حرف می زنم و کاش به جای تعارف کاری می کردیم.
    کلاغه از سفر برگشت . دست پر یا خالی نمی دونم.
    همین!

  7. رضوان Says:

    یه سوال فنی:
    من داشتم یه چرخی توی وبلاگتون می زدم و مقداری شیطنت می نمودم (البته بیشتر در ناحیه ی سمت چپ وبلاگتون) که یکهو چشمم به پست الکترونیک افتاد.
    وحشت آندرلاین نفرت؟؟؟!!! [شکلک خیلی متعجب!]
    از این همه نوآوری و تازگی به وجد اومدم. و خب به طور طبیعی و با توجه به کنجکاوی نسبتا قدرتمندی که در من وجود داره, برام سوال پیش اومد که… آیا چرا؟!!
    در پایان به قول خودتون همین!! و البته مال خودتونم هست…! (قابل شما رو هم نداره) [نیشخند]

    سلام
    وحشت از خوبی ها !
    نفرت از هر چه بدیست!
    نیست!
    همین! مال هیچکس نیست!

  8. مهدی Says:

    سلام. اینکه علما باید محتاط باشند کاملا قابل قبوله. همچنین این که در مسائلی که رهبر نظر داده و مربوط به حکومت میشه، اگه نظرشون مخالف ایشونه، برای حفظ نظام، به جز در محافل علمی، صحبت نکنند. و اینکه نظارت کامل روی افراد دفاترشون داشته باشند. از کنار هیچ شبهه ای بی تفاوت رد نشن. این را هم اضافه کنیم که در وجود همه ی ما مهدی هاشمی ها هستند. ما هستیم که نباید بذاریم رشد کنند و مجال دویدن در وجودمون رو پیدا کنند. ولی این را قبول ندارم که آقایان درسشون رو تعطیل کنند. به نظر من این ظلم به علم و نظریه پردازیه و مانع پویایی حوزه ی علم میشه.
    موفق باشید.
    یا علی

    سلام
    خیلی مخلصیم آقا مهدی
    دقیقا درست می فرمایید اما من کی گفتم علما درس هاشون را تعطیل کنند؟!
    من گفتم کمی یاد بگیرند که تا این حد باید ولایت پذیر باشیم.
    همین! مال هیچکس نیست!

  9. سرگیجه Says:

    سلام
    امشب لباس سیاهم را در می آورم و بعد از عید بیست و دوم بهمن دوباره به تن می کنم.
    شما چطور؟!

  10. چهارم شخص مجهول Says:

    سلام علیکم!… بعد از بیست و دوم هم تنتون نکنید! امشب که به روایتی شب میلاد امام باقره و جمعه هم میلاد امام کاظم!
    باشه برای بعد از جمعه!
    وبلاگهای منم از سیاه در اومدن تا بعد از جمعه!!!

    سلام
    چشم
    همین!مال هیچکس نیست!

  11. ضحی Says:

    سلام عرض میشه . زیارتتون قبول . سفر خوش گذشت ؟ ( البته که سفر مشهد خوش میگذره ، در مورد حواشیه سفر پرسیدم !)
    ما که همیشه به وبلاگتون سر میزنیم ( ما همون من است !) گاهی -نه همیشه- مطالبتون رو چند بار هم میخونم . فقط اومدم عرض سلام و ادب و زیارت قبولی بکنم و جویای احوالاتتان باشم و تشکر بابت الطاف بی دریغ و همیشگیتان نسبت به ما .
    اگر قابل باشم خیلی از اوقات در دعاهایم به یادتان هستم
    موفق باشید

    سلام
    سلامت باشین.
    لطف می کنید منم همیشه وبلاگ شما را مطالعه می کنم.
    ما هم اگر قابل باشیم دعا گوی شما هستیم.
    همین! مال هیچکس نیست!

  12. یک ایرانی Says:

    دوست عزیز سلام به جای این حرف ها یکم چشماتون رو باز کنید
    نه بیشتر نه یکم بیشتر
    ببینید وضع مملکت و مردمتون چه جوریه اصلا انگار شما ایرانی نیستید
    بدجوری در گیرتو کردن به دین عرب مگه نه ایرانی
    با اینکه تو ایرانی هستی ولی احساس می کنم با یک غریبه دارم حرف می زنم
    تنها خواهشم ازت اینه که دیندار باش تو هر جامه ای هم که می خوای بری برو ولی یکمم چشماتو باز کن و درو برتو ببین

    مخلص تو یک برادر ایرانی
    راستی اگر چشم های تو باز کردیو حقیقت رو دیدی جرات داشته باش در همون لباس که در آینده به تن میکنی به دیگران هم بگو

    سلام
    بله این هم یکی از ایرانیون که انگار زمزمه ی صحبت های استاد زرین کوب به گوش مبارکشون خورده. اشکال نداره داداش شما ایرانی و ما اجنبی . چی بگم؟!
    آخرش نفهمیدم با این همه غلط املایی این عزیز چی می خواست بهم بگه . می خواست بگه آخرش دین اسلام عرب زدگی هستش یا خوبه؟
    در مورد توصیه آخرت داداش چشم. ما هیچوقت لباس خاصی تن نمی کنیم اما چه برهنه وچه با لباس حرف حق را خواهیم زد
    همین!

  13. حکمت Says:

    سلام
    به دلم نشستي

    سلام
    خوش آمدید.اگه منظورتون چسبیدن هستش باید بگم چسبندگی از خودتون هستش اما نمی تونم بگم نشستگی از دل خودتونه .
    همین!

  14. gooli Says:

    منظور از شیطان شناسی تو را نفهمیدم اگر توانستی کمی بییییییییییییشششششششششششششتر توضیح بدهید.
    در ضمن سال نوتون مبارک چه خبر؟راستی مشتریهات زیاد نشده.منظورمو فهمیدی!…………………………
    اه به خودت فشار نیار مترکییا…………….اونوقت بی پسر خاله میشوم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    سلام
    چی می گی علی جوون . راستی علی یه دکتر خوب سراغ دارم ….
    همین!


پاسخی بگذارید

