دهه فجر و شیطان شناسی 3

2008/02/12

سلام

همیشه برایم سوال بود که انحرافات از کجا به وجود می آیند و اصلا منحرفین چرا اینگونه می کنند .
شاید مهمترین عامل بازگویی این همه ماجرا برای دوستانم اشاره به همین موضوع باشد
همان قدر که در رابطه باعلل انحراف سید مهدی هاشمی دیده ام و به نظرم مفید فایده باشد را می گویم
دو اعتراف نامه در مدت بازجویی از ایشان به جا مانده . اولی برای عبرت گرفتن مفید است و دومی برای وزارت محترم اطلاعات . وقتی ایشان ( سید مهدی هاشمی ) راه بازگشتی برای خود نمی بیند اینگونه لب به اعتراف باز می کند. قبل از بیان این موضوع بگویم اعتراف آدمیانی از این دست ، باری از گناه ایشان کم نمی کند . کما اینکه در تاریخ دیده ایم وقتی خبر شهادت مولی الموحدین علی علیه السلام را به معاویه لعنت الله علیه می دهند، معاویه شروع می کند به اشک ریختن آن چنان که تمام صورتش خیس می شود و حتی یک خطبه در مدح علی علیه السلام می خواند که خالی از توجه نیست . اما آیا این خطبه دردی از او درمان می کند؟!
این را گفتم از آنجا خودم وقت خواندن این اعترافات کمی دلم نسبت به ایشان نرم شد .
حال مختصری از مصاحبه ی سید مهدی هاشمی در این رابطه

سید مهدی هاشمی از ابتدا به انحراف خویش آگاه بوده چنانچه در اولین مصاحبه خود این گونه بیان می کند :

من خود را مصداق بارز کلمات «منحرف و توطئه گر» می دانم .

به خاطر تسلط هوای نفس و نپرداختن به تهذیب نفس ، دوری از خط امام ، این اشتباهات در من رشد کرد.
انحرافات من کلا به دو بخش تقسیم می شود ؛ بخش اول مربوط به قبل و بخش دوم در رابطه با بعد از پیروزی انقلاب می باشد.

قبل از انقلاب

چون فعالیت های سیاسی من دقیقا از اواسط دهه چهل شروع شد و عمدتا به دلیل کم تجربگی و ناپختگی وشتابزدگی در برداشت هایی از اسلام ومکتب قرآن و اینکه خط امام در آن زمان تبیین نشده بود ، رگ های التقاط و روشن فکری اسلامی در من رسوخ کرد و در ادامه به جایی رسید که حتی لباس نزیه و مقدس روحانیت را از تنم بیرون کردم . از طرف دیگر از درون خدمت سربازی بنا به دلایلی ، روح تقوی و معنویت در من کاهش پیدا کرد و این کاهش معنویت در آن جو مبارزات آن زمان که یک جو عمل زدگی برای من بود و مرا وارد یک جو افراطی عمل زدگی می کرد موجب شد همین که خواستم برای زندگی ام خط مشیی را انتخاب کنم ، به یک سلسله اشتباهات و لغزش هایی دچار شوم .که این لغزش ها واستمرار آن منتهی به انحراف شد
بارزترین خطاها و اشتباهات من نرمش و رابطه با ساواک بود که ادامه ی آن به علنی شدن رابطه و همکاری با ساواک کشیده شد ؛ و دیگر، قتل هایی از جمله قتل مرحوم شمس آبادی و یک زن و شوهر به بهانه منکرات و فحشا که همین برداشت های عجولانه و اشتباه من از دین باعث این قتل ها شد ….

بعد از انقلاب

در جریان رقابت و تضاد کمیته وسپاه من حمایت زیادی از سپاه کردم که این حمایت های من منجر به زد و خورد و ایجاد تلفات و اوج گرفتن این بحران شد . که این دخالت هم از اندیشه ها و افکار تند ، افراطی وانحرافی که از قبل از انقلاب در من وجود داشت ناشی می شد ( سپاه مورد نظر ایشان پایگاه هایی مثل سپاه خمینی شهر و لنجان سفلی و … بود که از ابتدا شکل گیری آنها ، همراه با انحراف و لغزش هایی بود ) . طبیعتا در سال های اول انقلاب یک شور و احساسات عجیبی در جامعه حاکم بود و آنقدر شور و احساس زیاد بود که تند روی ها و انحرافات من در آن امواج خیلی محسوس نبود
ما با کارهایمان بین مسئولین تفرقه ایجاد می کردیم که باید خدا ما را ببخشد….
خارج کردن مقادیری اسلحه و مهمات واسناد سپاه در وقت جدایی سازمان نهضت های اسلامی ( سازمانی به ریاست سید مهدی هاشمی و زیر نظر آقای منتظری ) از سپاه که حاکی از اعتماد بیش از حد به عقاید خودم و نوعی مطلق گرایی و وسوسه های خطی و گروهی بود . این وسوسه های خطی تا حدی بود که من نسبت به قانون و مقررات بی اعتنا و بی اعتماد شدم . فکر می کردم فقط خودم یک انقلابی هستم و انقلاب در من خلاصه می شود و
افشا گریهایی تحت عنوان انتقاد و
چگونگی ارتباط با بیت آقای منتظری ( بیشتر قابل توجه علما و موجهین )
اول اینکه برادر من رئیس دفتر ایشان بود
دوم اینکه فقیه عالیقدر ( اوهوم ) از سال های دور به من خیلی اعتماد داشت
سوم همراهی اعتقادی فقیه عالیقدر ( اوهوم ) با من که در سلسله رهنمود های ایشان نسبت به نظام متوجه آن شدم
چهارم آنجا مرکز مراجعه همفکران ما بود و همچنین آنجا من ارتباط راحت تری برای خط گیری از برادرم و فقیه عالیقدر ( اوهوم ) داشتم

چرا به اینجا رسیدم؟! این سوال را من باید از خودم بکنم و کردم . من از چهارچوب خط رهبری امام دور شدم . نفهمیدم و نفسانیت بر افکار من حاکم بود ….
من از عموم برادران و دوستانی که از فکر من ، از عمل من ، از اندیشه من الهام می گرفتند و مرا الگوی خویش می دانستند خواهش می کنم در اعمالشان تجدید نظر کنند ( این را نقل کردم که ببینید افرادی با این خصوصیات خیلی زود الگو می شوند )
( این هم نصیحتی شنیدنی از یک کسی که حتما وقت گفتن این نصیحت ،آن را با عمق وجود درک می کرده است
) استدعایم از همه این است که دست از تعصبات و همه ی خواهش های نفسانی بردارند و خودشان را در چهارچوب تعبدی نسبت به مقام رهبری ببینند و با آن محک خودشان را محک بزنند.

در آخر چند سوال فنی
این عوامل را چقدر از جامعه دور می بینیم؟
چقدر این عوامل دامنگیر خودمان و همه ی کسانی که در جبهه خودی ها هستند شده .
گاهی اعتماد و نرمش و سازش و نفسانیت ،
گاهی افکار تند وافراط و تعصب و شتابزدگی .
چند درصد ما چارچوب تعبدی نسبت به ولایت داریم ؟
و نهایتاً خیلی از شخصیت های وابسته به این جریان را می توان دید که جان دوباره گرفته اند و دوباره دست به فعالیت های گوناگون می زنند . برخی از آن ها را می بینم اما به عنوان مثال آقای سید هادی هاشمی الآن کجاست؟

خیییلی طولانی شد . ببخشید

همین ! مال هیچکس نیست!

13 Responses to “دهه فجر و شیطان شناسی 3”

  1. داداش نینجا! Says:

    فکر کنم الان با یه گربه توی یه گونی باشه ! البته یه گونیء سر بسته … :))
    ُ
    سلام
    ما که بخیل نیستیم بزار اون هم یه گونی داشته باشه.
    اما واقعا این که خبری ازش نیست برام نگران کننده است
    راستی ایشون داماد آقای منتظری هستند
    همین! مال هیچکس نیست

  2. آسیه Says:

    سلام
    عالی بود مثل همیشه
    همین

    سلام
    لطف دارید . این همیشه که می فرمایید کی هستش اون وقت؟!!
    موفق باشید خواهرم

  3. eiman Says:

    تو یا آدم خیلی وابسته به نظام هستی که اینجوری …. مقام معظم رهبری را بالا نمی کردی یا آدم خیلی خری هستی که این اراجیف را باور میکنی جوجه حزب اللهی احمق.بر اون و دارو دستش

    علیک سلام
    منظورتون از وابستگی چیه عزیزم؟ به جای توهین آیدی من را یادداشت کنید تا با هم در مورد نظراتتون صحبت کنیم . خوبه این همه نوشتیم که دست از تعصب برداریم هاااا.
    البته تو جوجه بودن ما که شک نیست اما تو حزب اللهی بودنمون جای فکر هست . و از بابت لطفی هم که به من داشتی ممنون. اما عزیزم با توهین هیچی درست نمیشه اون هم توهین با این شدت.
    .
    به جای نقطه چین توهین بود که من با این وجود که اصلا اهل سانسور نیستم اما با توهین هم به هیچ وجه کنار نمی آم و به خاطر این صحبت دوستمون را سانسور کردم.
    همین! مال هیچکس نیست!

  4. SaeedTNT Says:

    سلام
    مطلب شما رو کامل خوندم و استفاده کردم
    خسته نباشی دوست من

    سلام .
    خوشحالم که مورد استفاده واقع شده .
    وقتی شما می گی » دوست من «؛ من می تونم خسته باشم؟!
    موفق باشید
    همین!

  5. mychamber Says:

    هاها!!

    علیک سلام
    علیک ها ها …
    همین!

  6. دها Says:

    یا لطیف

    سلام. امروز توی دانشگاه یک همایشی هست با عنوان افراط ها و تفریط های دین و بررسی افکار سید مهدی هاشمی!

    ولی من نمی شناسمش.میشه بیشتر در موردش توضیح بدین؟

    سلام
    خیلی موضوع خوبی هست برای همایش اما اگه درست در موردش بحث بشه.
    واقعا بیشتر؟!!! من این همه توضیح دادم اصلا کیبورم کف کرد. بازم…؟!!
    راستی من ایشون را مورد افراط و تفریط نمی دونم . ایشون عین انحراف هستند نه اینکه در کار خوبی افراط یا تفریط کرده باشند.
    بگذریم
    همین!


  7. سلام:
    نمیدونم دیگه اشتباهات آقای منتظری مگه کتمان داره که با توهین بعضیا سعی در پوشاندنش دارن. مهدی هاشمی خودش به اشتباهاتش سریع اعتراف کرد و اینا کاسه های داغتر از آش نمیدونم چی میگند؟؟
    دستتون درد نکنه. مفید فایده بود مثل تمامی پست های شما.
    یا علی.

    سلام
    بله که کتمان داره. این دسته کسانی هستند که اگر توحید هم با خواسته هاشان منافات داشته باشد کتمانش می کنند.
    ویل للمکذبین
    همین!

  8. رضوان Says:

    گزینه ی مناسب را انتخاب کنید:
    الف) تلویزیون نمی بینید
    ب) فقط فوتبال می بینید
    ج) فقط تلویزیون می بینید
    د) نه فوتبال می بینید و نه تلویزیون
    ه) مرده شور هر دوتاشونو ببره!
    و) هیچکدام
    ز) به تو ربطی نداره

    نکته: لطفا از به کار بردن گزینه ی «ز» به شدت پرهیز کنید! (همه چیز به من مربوطه. اونی که نامربوطه خودمم!!)

    سلام
    انسان ها همیشه مجبور به انتخاب هستند . حتی وقتی انتخاب نمی کنند گزینه انتخاب نکردن را انتخاب می کنند.
    خدا پدرش بیاورزد آنکه این هیچکدام را توی سوال های تستی نهادینه کرد.
    و
    ما کی باشیم به شما جواب ز بدهیم!
    همین!

  9. رضوان Says:

    اون کامنت قبلی که هیچ ربطی به پست مذکور نداشت. تازه سلام هم نکردم!!
    اما این پست:
    داره کم کم یه چیزایی دست گیرم میشه. منظورم رابطه ی شیطان شناسی (عنوان پست) با این مطالب و اعترافاتی که از زبان مهدی هاشمی نقل کردینه. هنوز نمی دونم که ماجرای پیگیری های مهدی هاشمی و این اعترافاتش کی رخ داده, اما هیچ شکی نیست که از این دست افکار در بین بعضی مردان دولتی (دولت مردان) وجود داره یا جدیدا ایجاد شده.
    چیزی که مسلمه اینه که چگونگی برداشت ما از دین خیلی مهم و حیاتیه. به عقیده ی من مردم عامه هم شدیدا دچار برداشت های غلط و بی محتوا از دین و اسلام هستن. اما به شرطی که این جور برداشت کردن ها تعمدی و از روی آگاهی کامل نبوده باشه. متوجه منظورم شدین که؟ … (خودم نفمیدم چی گفتم!!)

    سلام
    خدارا شکر. حدود سال 65 اون وقت که من به دنیا میامدم. دقیقا روز تولد من ایشون دستگیر شدند. و نامه ی آقای منتظری منتشر شد. دی .
    بوده ؛ هست ؛ خواهد بود .
    حتی اگر برداشت غلط از سر جهل باشه فکر نمی کنم جاهل قاصر در بین این همه نورانیت انقلاب و اسلام عزیز محلی از اعراب داشته باشه . تقصیر بقای بر جهل را چه می گویید؟!
    بله متوجه شدم.
    همین! مال هیچکس نیست!


  10. حق با تو بود !!
    اصلا بدردم نخورد .

    سلام
    ءَأَنْذَرْتَهُمْ أَمْ لَمْ تُنْذِرْهُمْ لاَيُؤْمِنُونَ
    همین!


  11. حق با تو بود . این نوشته ها اصلا بدردم نخورد !!

    سلام
    اینکه همون قبلیه …! لطفا بعدی
    نبووود؟!!
    همین!

  12. رضوان Says:

    اَه ! یادم رفت گزینه ی «و» رو هم ممنوع کنم. آخه هیچ کدام به چه درد من می خوده؟ ها؟! باید به جاش این گزینه رو می ذاشتم:
    و) همه موارد!!… [نیشخند]
    به هر حال ما که باور نکردیم. حالا شما هر چی می خواین بگین!
    راستی… شما چقدر پا قدمتون خیره!!

    سلام
    سعی کنید هر چیزی را که می بینید باور نکنید.
    به چه مناسبت؟!!
    من ! قدم ! خیر!!!
    همین!

  13. Adnan Says:

    هی می خوام هیچی نگم… این رضوان هیچ کار دیگه ای……
    (خودم سانسور میکنم…تاسانسورم نکنند…)

    د.د.د ( این یکی رو برای فهمیدنش باید بری کلاس!)

    سلام
    به این رفقای ما گیر نده اونم با شخصیت مجازی
    عزیزم عاشقی داره کلاسی
    نباشه در خور هر اس و پاسی
    معلم زینب و درسش جنونه
    الفبای کلاسش حا و سین و یا و نونه
    همین!


پاسخی بگذارید

