با سعدی

2008/04/26

سلام

چند روز از بزرگداشت سعدی رحمه الله علیه گذشته و با تاخیر دو بیت از این بزرگوار که برایم طعم خاصی دارد نقل می کنم .

انگشت نمای خلق بودن
زشت است ، ولیک با تو زیباست

*

من آن نیم که حلال از حرام نشناسم
شراب با تو حلال است و آب بی تو حرام

*

یکی دیگر را هم این جا بخوانید که حتما نوشتنش این جا بی حکمت نیست!

همین! مال هیچکس نیست!

6 Responses to “با سعدی”


  1. هزار جهد بكردم كه سر عشق بپوشم نبود بر سر آتش ميسرم كه نجوشم

    به هوش بودم از اول كه دل به كس نسپارم شمايل تو بديدم نه عقل ماند و نه هوشم

    حكايتي ز دهانت به گوش جان من آمد دگر نصيحت مردم حكايت است به گووشم

    اگر تو روي بپوشي و فتنه باز نشاني كه من قرار ندارم كه ديده از تو بپوشم

    من رميده دل آن به كه در سماع نيايم كه گر به پاي بر آيم به در برند به هوشم

    مرا به هيچ براندي و من هنوز بر آنم كه از وجود تو مويي به عالمي نفروشم

    مرا مگوي كه سعدي طريق عشق رها كن سخن چه فايده گفتن چو پند مي ننيوشم

    به راه باديه رفتن ،‏به از نشستن باطل و گر مراد نيابم به قدر وسع بكوشم

    سلام
    خیلی زیبا بود
    از همراهیتون ممنونم
    همین!

  2. sara Says:

    ابیات مناسب حال بود نه؟؟؟!!!!
    اما من نمی دانم!!! وفقط دلم می خواهد حالتان عوض شود
    برای اینکه بگویم من سعدی را دوست دارم! والبته هیچ تناسبی با حال من هم ندارد زیرا ابیات سعدی غزلهایی که من خوانده ام اغلبا عاشقانه است! ومن عاشق نیستم! همین طور می گویم دل شما شاد شود شاید هم ناشاد
    چه نماز باشد آن را که تودر خیال باشی؟ / توصنم نمی گذاری که مرا نماز باشد
    نیشکر با همه شیرینی اگر لب بگشایی/ پیش نطق شکرینت چو نی انگشت بخاید
    فرهاد را چو بر رخ شیرین نظر فتاد/ دودش بسر آمد واز پای درفتاد
    همین!!_دی)

    سلام
    از حسن اتنخابتون ممنون و البته از همراهیتون
    خواستم در جواب جمله ی من عاشق نیستم یک بیت از ملا احمد بنویسم که خب شاید درست نبود
    اما در همین حد بدونید که اعتراف خوبی نکردید .
    همین! :دی

  3. علی Says:

    سلام!عجبا که تو را در سحرگاهان دیده ام ولیکن راهت را به یاد ندارم!!!
    شعر عجیبی بود ولی به دلم ننشست ! نمی دونم چرا چون عادت کردم خودم رو با حافظ لسان الغیب عادت بدم!شایدم کمی کوچک بینی…

    سلام
    چی بگم .
    به هر حال دست دلت درد نکنه که به حافظ لسان الغیب عادت کرده .
    ریز بینی عزیز ، کوچک بینی چیه؟!!
    همین!


  4. گرچه دوستش ندارم سعدی را چون به خاطرش از مدال طلای المپیاد ادبی محروم شدم ولی بازهم به خاطر این شعر تحسینش می کنم روزی هزار بار

    سلام
    مدال کیلو چنده خواهر ؟ سعدی رو صفا کنید .
    همش رزی هزار بار؟؟؟
    خوش اومدید
    همین!


  5. salam.webloget aliye.darzemn age banner ham khasti begoo barat besazam.bye

    سلام
    اولا آقا محمد اینجا فارسی کامنت بذاری ممنونت میشم
    در ثانی : ازتون اجازه می خوام اینجا شما رو به دوستانم معرفی کنم
    ایشون ( صاحب این کامنت )
    من دو سه روزه باهاشون اشنا شدم .
    15 سال دارند و کلاس سوم راهنمایی هستند و ساختمان مدرسه شون هم ساختمان مدرسه ای هست که کلاس اول ابتداییم رو توش درس خوندم
    صاحب هفت یا هشت تا وبلاگ فعال هستند که دوستان خوبه با وبلاگهاشون آشنا بشند .
    این هم ایدیشون mohammad_bagheri66@yahoo.com
    همین!

  6. گمگشته Says:

    سلامي دوباره به تو اي سرگيجه اي كسي كه آغاز گري بودي براي من در اين راه سلام به تو اي عاشق سلام به تو معشوق و سلام بر شما عاشق و معشوق./
    همين
    مال من وحسن!!!

    سلام
    علی عشق است و معشوق است و عاشق
    شاید اینطور بهتر باشه
    همین!


پاسخی بگذارید

