رضای خدا

2008/04/29

سلام

می گفت می خواهد همه چیز را به خدا بسپرد . راضی به رضای خدا باشد .
می گفت هیچ وقت رضای خدا را اینقدر دوست نداشته
به او گفتم : برای چون منی که هیچ امیدی به آینده و زندگی ندارم و بی اعتنا به آینده دنبال کسی هستم که زندگیم را به سوی او رها کنم و البته کسی را نمی یابم ، سپردن دل و زندگی به خدا اجری ندارد .
گفتم : مواظب باش از سر بی اعتنایی به دنیا آن را به خدا نسپاری .
بگذار درست وقتی که هدفی برایت مهم است همه چیز را بر او بسپار و ببین رضای او چیست .

راستی رضای تو چیست؟

همین! مال هیچکس نیست!

9 Responses to “رضای خدا”

  1. sara Says:

    یعنی نمی دانی رضای خدا در مورد شما چیست؟عجبا!

    سلام
    این رو می دونم
    اما چه جوریش رو نه…!
    همین!

  2. .............................. Says:

    سلام

    جالب است که دغدغه ی اکثر دوروبری هایم و ایضا خودم همین هاست که نوشتید.

    در این چند هفته ی گذشته هر چه دانسته هایم را دسته بندی کردم واینقدر به موضوع قضا و قدر و مقام راضی به رضا بودنش فکر کردم که آخرالامر به بن بست رسیده و دست به دامن یک دوست شدم که از اول برایم بگوید،تا یادآوری شود که چه کنم که چنین نشود.
    برای خودم متاسفم

    سلام
    کاش می دونستم شما کی هستی!
    خدا نکند این طور باشه کسی به این درد دچار نباشد الهی
    دوست واژه ی زیبایی است و دست به دامانش شدن زیبا تر
    همین!

  3. سیمرغ Says:

    سلام
    داغونتر از اينم كه بتونم بخونم اما فهميدم تو اين مطلبت …. تو این پست همه چیو گفته م. ببخش منو.

    سلام
    خوش اومدی!
    مهم اینه که کنارم هستی
    همین!


  4. رضای تو چیست؟
    البته اگر منظورتون اینه که رضای تو کیست؟ باید بگم من رضا ندارم
    اگر هم واقعا منظورتون اینه که رضای تو چیست؟
    خوب چرا از من می پرسین باید از خدا بپرسین که رضای این ضعیفه چیست؟

    سلام
    فکر می کنم هر دو یکی باشه .
    رضای خدا و رضای خلقش نباید زیاد از هم دور باشه .
    هست؟!!
    همه باید از همدیگر بپرسیم
    همین!

  5. رضوان Says:

    درکم پایین تر از اونه که بتونم رضایت خدا رو تشخیص بدم.
    اما دست کم می تونم به بخشش و عنایتش امیدوار باشم. نمی تونم؟ حتی اگر به قیمت بی اعتنایی به دنیا باشه!

    سلام
    رضای خدا اونیه که اتفاق افتاده
    امروز می گفتم
    خیر فی ما وقع
    و تاکید می کردم که وقع فعل ماضیه و ….
    امید!!!؟ خیلی خوبه .
    اما قیمتش نفی امیدواری می کنه ….
    همین!

  6. .............................. Says:

    سلام
    چرا کاش؟

    داشتم کامنت اول و جوابتان را می خواندم.با خودم گفتم خوش به حالش که میداند.بعد فکر کردم،دیدم خودم هم میدانم و چیزی که باعث تاسف است همین است.
    یعنی میدانم رضای خدا در چیست ولی دلم جای دیگر است.

    سلام
    این هم برای خود دردیست!!!
    اگر ممکنه اون آدرسی رو که فرمودید برام بگذارید.
    اگر دوست داشتید
    مطمئنا محفوظ خواهد ماند
    همین!

  7. .............................. Says:

    چند روز پیش دوستی بی تابی میکرد از اینکه خدا نگاهش نمی کند.او همیشه سرحال و سرزنده و با ایمان بود.
    الان هم می گفت که هستم ولی همین حرفش نشان میداد که نیست.

    خیلی از ماها همیشه همین طوریم.همیشه راضی هستیم به رضایش تا زمانی که مشکلی نداریم.تا زمانی که هدف داریم و امید رسیدن به هدف.تا زمانی که زمانه با دل ما راه می آید.ولی امان از روزیی که……….

    به نظرم مشکل در این عتنا و بی اعتنایی،در هدف و آرزو داشتن و نداشتن و…. نیست.مشکل جای دیگر است.
    مشکل بزرگتر از این حرفهاست ولی کجا؟نمیدانم.:(

    سلام
    چه توفیقی که دوستی چنین حرفهایی رو به شما زده ….!
    چه بگویم ….!
    فکر کنم ربطی به عبودیت داشته باشد.
    از عبودیت می گویم در مطلب بعدی شاید چیزی حل شود
    به هر حال خوش اومدید
    همین!


  8. سلام
    معمولا فقط از زبون میگذرونیم که
    افوض امری الی الله
    اما در واقع……

    سلام
    بله و البته خدا هم بصیر هست که چه کسی واقعا می گه و چه کسی از زبون می گذرونه .
    همین!

  9. saeedeh Says:

    سلام
    نمیدونم چی بگم ولی میخوام یه چی بگم.
    خوش به حالتون …خیلی خوب می نویسین.
    من از خیلی بلاگا بوده که خوشم اومده اما هیچکدومو نگفتم اما مال شما فرق داره.
    امیدوارم بتونیم که درست تو اوج خودمون رو بسپاریم به او.
    (اگه لب پرتکاه بودی و بهت گفت خودتو بنداز، بنداز چون یا بهت پرواز رو یاد میده یا دستتو می گیره تا نیفتی)
    موفق باشین

    سلام
    اگر این ها خوشی حال داشت که خیلی ها خوش به حالشون بود . خوشا آنانکه ….
    اینجا فرق خاصی با دیگر جاها نداره شاید نویسنده اش یه کم خل باشه . وجه تمایزی که خیلی از وبلاگ ها ندارند .
    همین!


پاسخی بگذارید

