بندگی و تهوع

2008/05/02

سلام

عزیز ، بیدار شو . پسر ، بیدار شو نماز صبحت قضا میشه ها ….
داشتم خوابت را می دیدم . مثل همیشه … و این صدای علی بود که مرا برای نماز صبح بیدار می کرد .
توی دلم احساس تهوع پیدا کردم به تسبیح و سجاده و مهر و ….
هر چه صدای علی واضح تر می شد ، تصویر تو محو تر …. تا اینکه بیدار شدم . کاملا بیدار . الآن دیگر به جای تو متکای صورتی رنگی که دیشب وقت خواب بغل گرفته بودم در آغوشم مچاله شده بود .
اما هنوز حالت تهوع من خوب نشده بود

قدری از اذان گذشته بود و گرم صحبت بودیم .
می گفت نماز دیر نشود
و من …

هنوز حالت تهوع من خوب نشده بود …

در هر دو مورد بالا بلند شدم .
صدایی میامد از جنس قم!   قُمِ اللَّيْلَ إِلَّا
صدایی که خدایی بنده اش را به آن بلند کرد . بنده ای … بنده اش …. بندگی

می گفت برجسته ترین سیمای پیامبر اعظم صلوات الله علیه بندگی و عبودیت اوست .
اگر به معراج رفت چون عبد خدا بود  سُبْحَانَ الَّذِي أَسْرَى‏ بِعَبْدِهِ
اگر رسول شد چون عبد او بود     وأشهد أن محمداً عبده ورسوله
اگر به او وحی می شد ، چون بنده او بود     فَأَوْحَى‏ إِلَى‏ عَبْدِهِ مَا أَوْحَى‏

میان این بندگی و تهوع هم عجب کشاکشی است .

همین! مال هیچکس نیست!

8 Responses to “بندگی و تهوع”


  1. كشاكش!!!
    بيشتر فلسفه بارون بود تا كاريكاتوري
    هميشه تهوع صبحگاهي نوید دیدی نو بوده
    اما اين بار من دوستش نداشتم
    تهوع بار بود
    همین

    سلام
    بلاخره پشت هر نگاهی حتی کاریکاتوریش یک فلسفه هستش دیگه …!
    پیرو صحبت های قبلیمون ، نگفتید ، چطور بود؟؟!
    خودم که راضی هستم ازش
    همین! مال هیچکس نیست!


  2. تهوع؟
    دو دلیل دارد
    یکی اینکه سرطان است و شاید هم توموری بدخیم و لاعلاج
    دوم اینکه شاید انسانی در راه است و همان حکایت اینکه خدا هنوز از خلقت انسان ناامید نگشته است

    سلام
    بله . درست اشاره کردید . مثل یک تومور می ماند . لاعلاج
    شاید دوم وقتی صادق خواهد بود که یا من انگلستان یا فرانسه زندگی می کردم و یا اینکه مثل شما خدای ناکرده ضعیفه بودم ….
    به هر حال این دلیل نمی شه که کسی در راه نباشد .
    اما دلیل تهوع قطعا دومی نیست و البته شاید اولی باشد .
    بندگی چی؟؟
    همین!

  3. رضوان Says:

    هنوز؟؟؟…
    از کجا معلوم؟ شاید خدا, بنده ایی رو که حالت تهوع نداشته باشه دوست نداره! حتی اگر از اذان خیلی گذشته باشه و تو گرم صحبت… نماز رو از یاد برده باشی.
    مهم اینه که حالت تهوع داری!!!!
    (درست نفهمیدم چی شد…)

    سلام
    مهم بنده بودنه . با سرگیجه و با حجاب و تهوع و بت پرست و همه این ها کشکه
    همین!

  4. رضوان Says:

    من اصلا قصدم این شکلک نبود!!!
    این از کجا اومد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    مهم نیست
    پیش میاد دیگه ….
    همین!

  5. دها Says:

    تهوع ش رو مطمئنم که نفهمیدم ولی بقیه ش رو نمیدونم که دقیقا فهمیدم یا نه!

    سلام
    همیشه هم فهمیدن بهتر از نفهمیدن نیست
    لاَ عِلْمَ لَنَا إِلَّا مَا عَلَّمْتَنَا
    دعایتان می کنم دو چیز را هیچ وقت نچشید
    یکی تهوع و دیگری سرگیجه را ….
    این ها همه اش عوارض حجاب بودنه
    همین! مال هیچکس نیست!

  6. .... Says:

    شما خودتون همه چيز را تهوع اور كرديد حتي ان روزها را…

    سلام
    یک بار قبلا خواهش کردم که شما را بشناسم . نه؟!!
    اگر لازم هستش باز هم خواهش می کنم …
    حرف حق جواب ندارد.
    خود کرده را تدبیر نیست
    اما آن روزها برای من تهوع آور نیست! به خدا نیست!

    یه چند وقتی به جای این مال هیچکس نیست زیر نوشته هام می نوشتم
    خود کرده ! همونی که بیشتر از همه …. گرفتار خال لبت ….( شایدم چشمت)

  7. gooli Says:

    سلام
    حالت چطوره؟ راستی تو که از نماز صبح گفتی , نماز صبحت قضا نمی شد.اما از صدائی که گفتی میاد., صدائی مثل «من همان کسی هستم که انتقام گیرنده خون مادرم زهرایم» چنین صدائی به گوشت نمیرسد؟؟؟؟؟؟؟؟
    از این حرفها بگذاریم و بگذریم خدا کند هیچ وقت خدا را چه من و چه تو و چه همه آدمها فراموش نکنیم که مثل یک آدم متحول یا کسی که حالت تهوع دارد نباشیم.
    أن شاءالله………… ممنون
    همین مال هیچ کس…

    سلام
    خوبی علی جان !
    آخر به کجای ما می خورد نماز قضا نداشته باشیم یا از اون بالاتر از این صداها بشنویم؟!!!!!
    خدا کند هیچکس بی خدا نماند!
    همین! مال هیچکس نیست!


  8. سلام

    اميد دارم بر بندگي كوشا باشي و بر تهوع غالب

    شما هنوز تو حجاب و نقاب و… ؟ آره ؟ حل نشد يعني …
    اوكي
    يا علي

    سلام
    وز خواب خوش مستی بیدار نخواهم شد …
    همین!


پاسخی بگذارید

