پرستار غریبه روزت مبارک

2008/05/10

سلام

گفته بود که نگاه مثل تیریست که از چله کمان رها می شود
اما هرگز نگفت که با این شدت بر قلبت می نشیند و می شکندت
درست وقتی تصمیم داشتم به خانه برگردم تصویر مبهمی از یک چهره ریز نقش و بانمک که زیر چادری از تور پنهان شده بود توی نظرم مجسم شد و برای اولین بار مرا بی اختیار به جایی ( اینجا ) کشاند . صورتی که این روزها کمتر دیده می شود . «توالت» است که رویش می کشند و نگارگری خداست که زیر نقاشی خلق محو شده . خواستم نامه ای برایت بنویسم ، به رسم دلداری؛ شاید هم دلدادگی . چیزی که واضح است اینست که اولین آخرین باریست که …
خواستم جایی شرح دستان کوچکت را به وقت پرستاری دوستم سید حسین یا هر کس دیگر بنویسم اما خب انصافا شرح دادنی نیست.
خواستم از دلنشینی چهره و طرح اندام و لب و لوچه و این ها بگویم ؛ اما نه . نه بلدم و نه باید. اصلا ارزش تو که مثل این عروسک های امروزی به این چیزها نیست!
اصلا نمی توانم از متاثرات خودم بگویم . می خواهم همه اش از شما بنویسم .
خانم دیباج! حجابت زیباست ! یعنی زیبایی منسوب به حجاب توست . بی رنگ و لعابیت هم  . اما لطافت و دلسوزیت یک جور دیگر موج می زند و انگار خلاف ظاهرت یک سرو گردن از همه بالاتر است . راستش مرا یاد سانتاماریای سید مهدی شجاعی انداختی .
به خدا نشد ننویسم . من دیگر هیچ وقت شما را نمی بینم یا لااقل شما که دیگر من را نخواهی دید اما نشد ننویسم . نشد ننویسم که این چند ساعتی که گرم تماشای شما بودم در دلم چه ها گذشت …!
خواستم و نشد که ازت نخواهم که خودت را دوست بداری . خودت را … خودت می دانی منظورم از خودت ، آن خودتی نیست که یک روز رنگ دیگران شود…
قرار است به حجب خانم «دی باج » هر روز افزوده شود . ان شاء الله . شاید حجاب دیگری را هم مثل این حجاب به سرگیجه کشاند .
حرف زیاد است اما مرا همین بس!
الان دارم فکر می کنم این دفتر را چطور به دست تو برسانم!!!
نخواستم پاک نویس کنم . می خواهم خالص و بی تکلف باشد !
راستی .ادامه ی این دفتر را تو بنویس ! برای خودت ! اگر خواستی دو صفحه نوشته ی من را بکن . اما بنویس!

همین چند روزی که غایب بودم و دستم بند بود به پرستاری از همکلاسی هایم که تازه تصادف کرده بودند . این نگاه پیش آمد.
راست می گویند که هر چه آسمان تیره تر باشد ستاره ها درخشان ترند.بین آن همه پرستار …. که شرمم می آمد تحملشان کنم بالای سر کسانی که چند قدم بیشتر با مرگ فاصله نداشتند آنطور به لب ولوچه ی هم مشغول بودند ، این یکی مثل خورشید بود
این داستان کاملا واقعی بود. اما با اینکه موقعیتش هم به وفور پیش آمد هرگز این دفتر را به کسی ندادم.

از خانم زینب سلام الله علیها فردا می نویسم .اما پیشاپیش ولادت حضرت و روز پرستار را بر عموم مسلمین و دوستان عزیزم خصوصا پرستاران زحمت کش و مهربان تبریک می گویم
نمی دانم خانم خلوت من پرستار به حساب می آیند که بهشان تبریک خاص بگویم یا نه! به هر حال فقط می دانم محل کارشان بیمارستان هستش.

همین! مال هیچکس نیست!

3 Responses to “پرستار غریبه روزت مبارک”

  1. ........ Says:

    جوابم را بده چرا ؟ چرا؟ چرا؟ چرا؟؟؟

    سلام

    همين بي همين!

  2. رضوان Says:

    بستگی داره به اینکه بدونیم پرستار یعنی چی؟ و پرستار دقیقا به کی گفته میشه. می دونین دیروز و امروز خیلی از بیمارا به منو همکارام روز پرستار رو تبریک گفتن. ما خنده مون میگرفت چون خودمونو پرستار نمی دونستیم. در نتیجه یک لبخند ملیح تحویلشون میدادیم و ازشون تشکر می کردیم.
    با این حال من از لحاظ حقوقی پرستار نیستم. اما از دید همه ی بیمارها یک پرستار هستم که گاهی ممکنه بتونم نجاتشون هم بدم!! گاهی به خاطر اینکه به وظیفه ی هر روزم عمل کردم به اندازه ی یک عمر تشکر و محبت می شنوم. و خب… برعکسش هم هست. اما خیلی کم.
    از لحاظ حقوقی پرستار نیستم ولی… کاش دست کم بتونم زینب گونه به بیمارهام رسیدگی کنم.
    از محبتتون ممنون.

    سلام
    پس لطف كنيد به من هم يك لبخند مليح بزنيد و تشكر كنيد
    براتون ارزوي سعادت مي كنم
    همين!

  3. صوفی Says:

    نمی دونم چرا ، ولی احساس کردم (اینجا ) قبلا لینک یه جایی بوده . که حالا نیست . مهم هم نیست . به منم مربوط نیست .

    بعله
    مهم نیست!


پاسخی بگذارید

