شب و كتاب

2008/05/14

سلام

لذت عجيبي دارد اين‌كه هر شب را يك لحظه هم نخوابي .
به هر بهانه‌اي كتابي دست گيري و تا صبح كتاب ديگري را ورق بزني.
صبح ببيني «اين» را صفحه‌ي اولي و «آن» را دوره كرده‌اي . صورتت را با گوشه‌ي عبايت خشك كني و با حالت تهوع ؛ نماز صبحت را بخواني  … و خواب
اما اگر اين‌جا هم خواب سراغ چشمانت را نگيرد ديگر بايستي از دوري بميري .
بايد آرزو كني كه «آن» كتاب را ديگر هيچ‌وقت نخواني .
بايد براي هست شدنت عصيان كني .  بر خودت عصيان كني . بر حيات و بشريتت چيره شوي . خودكشي راه حل مناسبي بايد باشد .

از اين كتاب فقط همين جمله را خاطرم هست!
بشر يك «بودن» است در حالي كه انسان يك «شدن» است

دكتر علي نويسنده‌ي خوبي است براي «اين» كتاب‌ها كه بنشيني و نخوانيشان . فقط اشاره‌اي شوي و خودت را تا صبح ورق ورق كني .

همين! مال هيچكس نيست!

14 Responses to “شب و كتاب”


  1. کتاب زندگی همه پرپر شد
    کاش هر پر ان جایی نرود
    یاعلی

    سلام
    ای کاش هر چه زودتر پر پر می شد .
    الهم عجل وفاتی
    همین!


  2. سلام
    عاشق فصل » شدن » کتاب زندگیم اما هستم ؟

    سلام
    اراده قدم اوله .
    بلآخره اینطوری که نمی شه موند . باید تغییری کرد
    از دقت نظرتون ممنونم
    همین!


  3. سلام
    خوبید اخوی؟
    میگم خودمانیم این پستتان بشدت ایجاد سرگیجه مینماید!

    لا حول ولا قوه الا بالله العلی العظیم

    یا علی مددی!

    سلام
    شکر . زنده ایم
    سرگیجه اش تبرکه .
    همین!

  4. رضوان Says:

    یک لحظه بخواب. قم…
    راه حل مناسب را برای تو نگفته اند. اصلا تو را چه کار با «راه حل»؟! تو که عین مسئله ایی هستی حل ناشدنی… راه حل می خواهی چه کار؟!!
    رسم همین بوده. که تا صبح خودت را ورق ورق کنی… و دم نزنی!

    سلام
    همه عمر را قم و یک لحظه هم خواب ، نه !
    رسم پسندیده ایست
    همین!

  5. رضوان Says:

    یه حدیث یادم افتاد وقتی اون جمله رو دیدم: الهم عجل وفاتی.
    حدیث فک کنم از پیامبر بود که می گفت: هیچ کس نباید از مصیبتی که به او رسیده آرزوی مرگ کند.

    سلام
    در پست بعدی جواب شما را خواهم داد
    البته بلا تشبیه
    همین!


  6. من ………….
    چیز………….
    اصلا هیچی بی خیال

    سلام
    هیچی را موافقم اما بی خیال را اصلا…
    همین!

  7. گمگشته Says:

    سلام
    كتاب لفظ قشنگي است كه خيلي گران است البته در بعضي از موارد آن./
    همين
    مال من و حسن!!!

    سلام
    بله آن کتاب خیلی گران است
    خوب است که قیمتش را دانستی
    همین!

  8. lahoot Says:

    سلام
    چرا بهانه ی دیگری برای نخوابیدن انتخاب نکنیم که این کتابهای بیچاره را با این بهانه ها دست بگیرم و هنگام چرت زدن از دستمان بیفتد که سرانجامش یا پاره شدن باشد یا تاخوردن صفحات مگر دوست داریم با خودمان اینگونه رفتار شود حالا برو برای نخوابیدن بهانه ای دیگر بیاب . همین !!!

    سلام
    روزی بهترین بهانه ها در دست من بود . قدرش را ندانستم
    به هر حال مهم اینست که هر چه در دست داری قدرش را بدانی ….
    همین! مال هیچکس نیست!

  9. ********* Says:

    سلام برو دلت خوشه کتاب بخونم بگو بخوابم با کتاب قوت قلبه

    سلام
    منظورت رو نفهمیدم عزیز
    اما کتاب بخون . اون کتابه رو می گم نه اینو
    همین!

  10. ناتاناییل Says:

    اه اه بسه دیگه همش مثه بدبختای افسرده مینویسی
    یکم تنوع بده
    تو رو خدا شماها ادعا میکنید بنده ی خدایید؟
    توام چته راه به راه میگی حالت تهوع دارم
    نکنه خبریه؟!:ی
    اصلاح شو عزیز
    همین!!

    سلام
    همش مثه ….
    پس هنوز مونده تا عیارمون اصل بشه .
    نه . مگه واقعا هستیم؟؟ قبلا در مورد بنده بودن نوشتم
    تنوع از این بهتر
    یک روز بدبختی یک روز بخت بد و …
    همین!

  11. fardad Says:

    جالبه ؟؟؟ اما ؟؟؟

    سلام
    هیچ عیشی بی کیفر نیست!
    فکر کن ربطی نداره
    ربطش را وقتی می فهمی که بعد از یک عمر لذت دچار این اما شوی
    زیر لب بگویی … خوب بود اما ….
    همین! مال هیچکس نیست!

  12. gooli Says:

    سلام
    امروز که به وبلاگت سر زدم دیدم که از کتاب و کتاب خوانی نوشته بودی , تقریباً دو هفته پیش بود که به نمایشگاه کتابی در مرقد امام سر زدم و دیدم کتابهای زیاد و جالبی داشت , ای کاش بودی و میدیدی. اما دو سه روز پیش ، داشتم کتاب جاذبه و دافعه از کتابهای استاد شهید مطهری را مطالعه می کردم که شاید باور نکنی از ساعت 2 ظهر که از سر محل خدمتم برمی گشتم تا ساعت 11 شب داشتم فقط یک سر این کتاب با ارزش را مطالعه می کردم که چه مطالب زیبایی از ارزشهای امیر المومنین در مورد جاذبه آن نوشته بودند.
    حال می خواهم به سرگیجه ها این را بگویم که بله واقعا ما جوانها از فرصت خوبمان در اوقات بیکاری استفاده نمی کنیم و این سرمایه جوانی خودمان را ازدست می دهیم.
    در آخر ازشما عذر خواهی می کنم که به وبلاگت کمی دیر سر زدم و آنها را مطالعه نکردم , اما از نوشته ای که در مورد حضرت زینب (س) روز پرستار و حجاب یا نقاب و…………..
    آنها را خواندم ومطالبی بسیار جالب بود .
    بهرحال از نوشته های خوب پسر خاله ی خوبم سرگیجه تشکر میکنم.در ضمن سلام مرا به خانواده محترمتان برسانید. دلم برای محمد مهدی خیلی خیلی تنگ شده به امید روزی که بتوانم شما را ملاقات کنم good bay.

    سلام
    خوبی علی جان؟
    به هر حال مطالعه ی این تیپی جدا نوبره
    از اینکه می بینم سرت گرمه خوندن و یاد گرفتنه خوشحالم
    محمد مهدی هم حالش خوبه . منم چند روزیه که ندیدمش
    به هر حال من هم امید دیدارت رو دارم
    دقت کن . اون قسمت هایی که فهمیدی سانسور کردم رو دیگه تکرار نکن . ناراحت میشم
    من همون پسر خاله ات هستم و بس
    همین!


  13. سلام
    تازه با وبلاگتون آشنا شدم…از تو كامنتاي مجهول.قبلا هم اقدام به كامنت گذاشتن كرده بودم نميدونم خوندين يا نه.به هر حال من با افتخار شما رو لينك كردم…ولي چرا اينقدر دير؟
    كاش زودتر وبلاگتونو ميديدم…التماس دعا….خيلي زياد

    سلام
    کامنتی قبلا با این عنوان ندیدم…. بعیده! آخه من همه کامنت هام رو جواب میدم و می خونم . نمی دونم.
    به هر حال از آشناییتون خوشحالم و امیدوارم هر چه زودتر مشکل لینک کردن توی وردپرس هم حل بشه تا من هم این افتخار را داشته باشم که اینجا رو به لینک شما مزین کنم
    همین!

  14. صوفی Says:

    حرف از عصیان می زنید ، بعدش می گید خود کشی ! کی تا حالا با خودکشی هست شده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    هر چیزی که خلاف هست انسان باشه … انسان را کمک می‌کند برای شدن
    طبع هستی انسان مقاوم و محافظ خویش است
    خب اگر کسی به خودش صدمه بزند از این خود دور شده
    انسان شده
    همین!


پاسخی بگذارید

