خود کرده؟

2008/05/19

سلام

اگر خودم کرده بودم شاید می شد طلب تدبیر کرد ؛ اما من که هیچ کاره بودم .
خودت هم حکم کردی هم اجرا ؛ و حالا من دنبال تدبیر باشم !؟
ناحق نگو بی معرفت !

اینطور هم نگاهم نکن !
شاید تو هم اگر هر روزت را با حمام آب سرد و غسلی اجباری شروع می کردی ؛ همین طور در حال فوران بودی !
اصلا تو می فهمی جبر یعنی چه؟

همین! مال هیچکس نیست!

20 Responses to “خود کرده؟”


  1. سلام

    خوب اینم از دوست داشتنشه….
    بگو شکر
    .
    .
    .

    سلام
    خوش بینی نعمتیه که به وفور داشته ام . اما نا شکری از من ستاندش
    همین!


  2. ببخشید که مزاحمتون میشم… انقدر نگران استادمونم که نمیدونم چه کار بایست کنم …. میدونستم وبلاگ دارن اما نداشتم آدرسشو … و حالا که اومدم و دیدم بقیه دانشجوهاش خیلی زودتر از من تو وبلاگش براش کارایی کرده ن هم از خودم خجالت کشیدم و هم خشحال شدم که ایشون اقلا اینجا دیگه غریب نیست!! تو دنیای واقعی که غریب بود!!
    اومدم نت و چون مطمئنم انسانی مث ایشون ، قطعا حتی توی دنیای نت هم با انسانهای والایی مراوده دارند آدرس وبشو از بچه ها گرفتم گفتم میرم سراغ تک تک لینک های وبلاگش و ازشون خواهش میکنم دعاش کنند. خواهش میکنم تو نیایشتون فراموشش نکنین. من نمیدونم دوستان ایشون چه دینی دارن اما فقط اینو یادمه که همیشه تو کلاس و همه جا به ما میگفت آزادگی آدمها مهمه نه دینشون. منم به پیروی ازایشون ازتون میخوام هر مسلک الهی که دارید تو عباداتتون دعاش کنین. این تصادف یه شروع تلخ بود برای ما که تازه بفهمیم استادمون بیماری جسمی دیگه ای هم داشته و بروش نمیاورده. دردهایی که با این حادثه سر باز کردند و … متاسفاه بخشیش بنظر لاعلاج میاد. البته نظر قطعی این نیست… اما درصد نجات کمه. حالا ماییم و خاطره انسانی که اول دوستمون بود و «بعد» استادمون…نمیفهمم دیگه دارم چی مینویسم… همین کامنتو میخوام برا «همه» بذارم… شاید که به دعای یکی از این آدمهای خوب، استاد ما شفا بگیره. همیشه میگفت هر کی دردش بیشتره بدونه که خدا بیشتر دوسش داره. ایشون استاد معارف و اخلاق نبود!!!… اصلا نه رشته اش ربطی به این حرفا داشت و نه ظاهرش!! اما منی که یه روزی از دین متنفر بودم حالا عاشق دینمم! منی که بهیچ قیمتی قید آرایشمو نمیزدم حالا به اینجا رسیده م که بشینم به فلسفه حجاب فک کنم!! و این معجزه رو این انسان کرد با من! کی تا حالا دیده کسی که کارش و رشته ش تدریس فرهنگ بیگانه ست لابلای همون درسا (که ظاهرا هیچ ربطی نه به اسلام داشت و نه به ایران) تبلیغ دین کنه برای ایران و ایرانی غصه بخوره … همه ش میگفت دین زوری نیس!! دلیه!! و الحق که دلهای همه مون تو دستش بود!! … من انقدر در سجاده م نمی بینم که خدا رومو بگیره برا همین از شماها دارم میخوام دعاش کنین.
    و چه زيبا اسم وبلاگش رو گذاشته بود سی مرغ!

    http://simorgh01.parsiblog.com

    سلام

    خدایا مرضای اسلام رو لباس عافیت بپوشان
    جسمی و روحی
    همین!

  3. مهدی Says:

    چرا فکر می کنی جبره…

    سلام
    وارد جزئیات نمی شویم .
    همین!

  4. رضوان Says:

    یک مطلب انحرافی(!):
    انگار فقط منم که به شما میگم عدنان! هر جا می بینم نوشته «حسن».
    سوالی که مطرحه اینه, شما اینطوری ترجیح می دین؟ یا اونا اونجوری نمی پسندن؟!
    یه خورده پیچیده شد. :دی

    توضیح: اگر در هر صورت جواب مورد دوم باشه, یعنی شما «حسن» بودن رو ترجیح بدین, متاسفانه باید خدمتتان عرض کنم که بنده «عدنان» بودن شما رو ترجیح میدم. و شما هم خب… می دونین که؟ ناچارین که ترجیح من رو ترجیح بدین! (منطق رو دارینش که؟!!:دی) فلذا (!) زیاد زور نزنین که «حسن» باشین. همون «عدنان» هم خودش زیادیه!!
    راستی «»عدنان»» یعنی چی؟…

    سلام
    نمی دونم راست می گفت یا نه
    ولی می گفت
    دلی بستم به حنانی ز خوبان / ولیکن نام نیکش(!) نیست یکسان / حسن گویم محمد یا که عدنان / همین دانم برایم هست جانان….
    کلا به ما چیزای دیگه ای هم می گند . نمک . حجاب . گوسپند . نمی دونم
    هر کسی از ظن خود
    به هر حال شما هر جور راحتید صدا کنید . و چه بسا صدا نکردن و فراموش کردن بهتر از هر چیزی باشد.{:دی}
    همین!


  5. اعتبار اختیار ما به این است که به اختیار خود تن به قضا و قدر الهی دهیم.
    ضمنا خیلی بی ادبید شما
    بگو چرا…..
    بعدشم گوشتو بیار جلو…

    سلام
    اون جمله ی اولی را نفهمیدم
    اما بی ادب بودنم رو می دونستم
    کجاش رو دیدید
    چرا؟
    چشم
    همین!

  6. .............................. Says:

    بارها پیش می آید که متنی،مکانی ،ساعت خاصی و……
    آدم را یاد هر آنچه که نباید بیفتد می اندازد

    اگر متن باشد می گویم چه بی انصاف است نویسنده اش
    همین
    مال هیچکس نیست

    سلام
    بی انصاف؟
    انصاف چیه؟
    «همین! مال هیچکس نیست!» هم مال هیچکس نیست!

  7. باران Says:

    سلام.

    متنو که خوندم یه کم ترسیدم…!

    سلام
    حق دارید.
    هم برای تنفر وهم برای وحشت
    همین!

  8. مينا Says:

    سلام!
    مشكل من يكي شخصا اين است كه نمي فهمم جبر يعني چه!هميشه باجبر و احتمال درگيرم!اصلا هر چيزي كه محتمل باشد با من درگيري دارد!شايد هم من با آن درگيري دارم!
    اما شروع كردن روز با دوش آب سرد بعضي درگيري ها را خنثي مي كند!لااقل باعث ميشود كه تمام روز خودم را از دست خودم خفه نكنم!
    شما چيزي از حرف هاي من فهميديد؟…
    در پناه دوست…
    يا حق

    سلام
    جبر چیست!!!!؟؟؟
    غیر جبر چیست؟!!
    حالت خنثی!
    نمی دونم تا حالا از شدت سرما سوختید؟!
    از سرمای دوش حموم صبح ها می سوزم.

    آش نخورده و بدن ( دهن) سوخته….

    همین!

  9. مينا Says:

    راستي!لينكتان كردم!

    باز سلام
    لطف کردید . عقب افتادگی رو نمی شه پنهون کرد . ان شاء الله مشکل من هم با لینک کردن توی وردپرس حل بشه شما و خیلی دیگه از دوستان رو با هم لینک می کنم

    همین!

  10. gooli Says:

    سلام, باز هم سلام
    منم به نوبه خودم ایام دهه فاطمیه را خدمت شما تسلیت عرض می نمایم و همچنین روز سوم خرداد فتح خرمشهر را هم تبریک عرض می نمایم.
    تدبیر ما آدمها چیه و چه کسی می داند که تدبیر هر شخص چیست؟ چرا در هر کاری قضاوت زود و نادرست را ما آدمها در پیش می گیریم؟آیا این به تدبیر ما آدمها بر میگردد؟یا به …….؟؟؟؟؟ راستی , راست مگن که تدبیر هر شخص را روی پیشانیش می نویسند؟پس اگر این جوری است تدبیر من چیست؟تدبیر تو چیه؟ تدبیر ما ادمها چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    همین مال هیچکس اما برای تو!!!!

    سلام
    ممنون علی جان!
    نمی دونم . کلا نفهمیدم
    همین!

  11. BHZAD Says:

    سلام
    هر کس از او پیروی کند نجات یابد ،
    منتظر نظر تون میمونم.پاینده باشید
    والحمدلله الرب العالمین.

    سلام
    پيروي از «او»!!!
    آخ قربون آدم چيز فهم
    فداي اون دستات كه اين رو نوشتي
    او! فرمان بده! به گوشم!!!!
    كاش ادرستون رو مي ذاشتيد
    همين!


  12. سلام
    عصرتون بخیر…
    شرمنده من باید اول لینکتون می گردم
    پس،با اجازه وبلاگ شما رو لینک می کنم ، شاید ما هم توی سرگیجه های شما سهیم باشیم!

    یا علی مددی!

    ُسلام
    اي بابا خجالت نديد.
    مخاصيم
    همين!

  13. دها Says:

    جبر؟ همون که جلوی اختیار وایمیسه؟ یا اونی که توی کتابای ریاضی پیدا میشه؟

    به حال من که فرقی نمیکنه چون هیچ کدومش رو نمیشناسم!

    سلام
    نه اين و نه چيزي كه توي هيچ كتابي بشه پيداش كرد
    جبري كه فقط حس كردنيه
    فقط فهميدنيه
    نمي دونم
    نمي دونم
    همين!


  14. السلام علیک یا فاطمه الزهرا » از فاطمه اکتفا به نامش نکنید ** نشناخته توصیف مقامش نکنید هر کس که در او محبت زهرا نیست **علامه اگر هست ، سلامش نکنید زهرا عصاره عصمت است. زهرا، آیینه پاکی است. زهرا زلال کوثر است. ای همیشه جاری! ای بهار کوتاه! ای ترنم باران وحی! در شکوه مقام تو حیرانم که معرفت به غبار آستان خانه ات بوسه می زند. برهوت این دنیای خاکی شایستگی میزبانی چشمه سار همیشه جاری تو را نداشت. تو که در آیینه زخم ها و داغ ها و در هجران پدر، غریبانه زیستی و در وداع شبانه ات با پهلویی بیمار، خانه گلین را به امید آغوش بهشتی پدر ترک گفتی… پرپر شدن یاس بوستان رسول، بانوی عفاف و عصمت، حضرت زهرای بتول علیهاالسلام برشما تسلیت

    سلام علیکم…
    مطالب وبلاگ تان سراسر خواندنیست. به لیست پیوندهای وبلاگم می پیوندید؟؟
    .

    .

    التماس دعا
    یا علی

    سلام
    لطف داريد
    با افتخار
    همين!


  15. سلام
    هر بار که میخوام نظر بدم 0937840275923874912387 بار ارور میده ولی من از رو نمیرم!
    راستشو بخواین منم خیلی دوست دارم از اول اول وبتونو بخونم اما واقعا سر فرصت!هر وقت خوندم کامنت میذارم و خبرتون میکنم(انگار رئیس جمهور میخواد بخونه!)
    اولش که وبتونو دیدم فکر میکردم با یه وبلاگ فعال و جذاب آشنا شدم اما مثکه بخش اولو اشتباه میکردم…چرا آپ نمیکنین؟
    التماس دعا

    سلام
    قبض و بسط هستش دیگه
    دلگیری نداره .
    دلمون خوشه که قابض و باسط تویی
    همین!


  16. سلام . ممنون از لطفتون . لينكتون انجام شد.
    همين ! يا علي

    سلام
    مخلصیم
    یا علی
    همین!

  17. jarchy Says:

    سلام
    من تازه با شما آشنا شدم میشه یکم کلی نر بگی خیلی بهترها من هم موافقم خدایا تمام مرضا رو شفا عنایت بفرما.
    سلامت باشی.

    سلام
    آره . نگاهم کمی تیز شده . باید کلی تر دید. در میان جمعش دید نه تنها …
    آمین
    همین!


  18. سلام
    نیستید داداش؟
    راستی…میخواهم دعوتت کنم… دعوتت کنم به یک دانه انار!

    سلام
    انار را خیلی دوست دارم اما پوستش را… مزه ی گندی دارد این نقاب انار، پوستش را می گویم!!!
    همین!


  19. آپ پلییییییزززز!!!

    سلام
    دو سه تا مطلب نوشته شده دارم که البته خصوصی می ماند اما حتما در اسرع وقت به روز می شویم
    شاید همین امروز!!!
    همین!

  20. صوفی Says:

    عجب !
    غسل اجباری …

    اوهوم


پاسخی بگذارید

