كدام ما…؟

2008/05/28

سلام

در مورد او ، من و تو كه نمي توانم حرفي بزنم اما دوست داشتم در مورد «ما»يي كه برايش مي‌نويسم چيزي بگويم .
«ما» ، مردمي هستند كه در كنارشان زندگي مي‌كنم . مردمي كه هر روز مي‌بينمشان و با هر بار ديدن بيشتر دوستشان دارم .
از قم تا كاشان را با سواري برگشتيم (قصه ی آمدنش پیش کش). كنار من پيرمردي نشسته بود كه مي گفت هر روز اين مسير را مي‌آيد . شايد براي اين‌كه بگويد كرايه‌اي كه خودش مي‌خواهد بدهد درست است . نمي دانم . صندلي جلو جواني نسبتا پر حرف و آقاي راننده هم كه گويا از صبح اين مسير را چند باري رفته و برگشته حسابي خسته و حواس پرت بود . طبق معمول همه جا (البته فقط در كشور ما) سر صحبت باز شد و جوان و آقاي راننده براي بالاي منبر رفتن با هم رقابت مي‌كردند . مجتبي كه كنار من نشسته بود خيلي زود خوابش برد و من ماندم و منبرهاي جوان و آقاي راننده و يك چيز ديگر ؛ سگرمه هاي در هم پيرمرد و لب گزه هايش . بلاخره از كوره در رفت و رو به جوان گفت : جوون ، بذار حواس راننده جمع باشه . اينقد باهاش حرف نزن !
اما من هر كار كردم با پيرمرد هم نظر نشدم و با تمام وجود از اين كه دو عضو از «ما» اينطور طي چند دقيقه با هم صميمي شده بودند و حرف مي زدند لذت مي بردم . مدتی هست که این «ما» بیش از پیش برایم پر رنگ شده . فکر می کردم این او مرا از «ما»ی عزیز جدا کند اما خدا را شکر می کنم که هم چنان در بطن و متن «ما» هستم .
اصلا از این شدت علاقه ای که نسبت به این «ما» دارم احساس بدی ندارم . حتی وقتی که در مسجد جبرا(!) پشت به مردم می ایستم و هر لحظه دوست دارم برگردم و به جای قبله رو به مسجدی ها نماز بخوانم باز هم احساس شرک نمی کنم .
خدایا این محبت را تا آخر عمر از من نگیر
خصوصا اگر قرار باشد میزی (خدای ناکرده) میان این «من و ما» حائل شود.
الان احساس می کنم به قاعده ی یک گاو شیرده ما ما کرده ام .

همین! مال هیچکس نیست!

8 Responses to “كدام ما…؟”

  1. مينا Says:

    سلام!
    واقعا شما انقدر به ما بودن علاقه داريد؟…خوش به حال شما…
    فكر مي كنم اين مايي كه شما مي گوييد خيلي پر رمز و راز باشد…حتما شما رازش را كشف كرده ايد!…
    به هر حال اگر از من بپرسند كدام ما مي گويم همان كه تا بحال نفهميدمش!…
    در پناه دوست…
    يا حق

    سلام
    بله و علاقه داریم ….
    نه بابا چه رمزی چه رازی …؟
    حتما حکمتی بوده …
    همین!


  2. سلام
    به نظر من خیلی مهمه که افرادی مثل شما (ما )براشون مهم باشیم
    . و خودشونو از (ما)جدا ندونن
    متاسفانه گاهی تو جامعه چیزایی میبینیم…البته زیاد نیست اما خیلی تو چش میاد

    امیدوارم همیشه همین طور بمونین…..و همیشه تو صف بایستید!!!

    سلام
    از بدرقه ی دعای خیرتون یک دنیا سپاس
    همین!

  3. رضوان Says:

    مسجد جبرا؟؟!!
    میگم… شما اینقد قم میرین واسه ما هم دعا می کنین؟ یا فقط میرین هی دعا به جون خودتون (!) می کنین و بر میگردین؟! یحتمل یادتون نبوده… ولی دفعه ی بعدی برای «ما» بیشتر دعا کنین، بی زحمت!

    سلام
    بله . شص درصد . حتما . ما همیشه دعاگوییم . اصلا غیر از «ما» کسی رو بلد نیستیم دعا کنیم
    همین!

  4. رضوان Says:

    راستی… شما گفته بودین قصد دارین گفتگویی که با امین مجد داشتین اینجا بذارین. چی شد پس؟ چشممون سفید شد به در!! (همان صفحه ی وب منظورمان بود!:دی)

    سلام
    منصرف شدم . واقعیتش اندازه ی ایشون بیشتر از اینجاست . مومن در هیچ چارچوبی نمی گنجد (اثرات داستان سیستانه)
    همین!

  5. رضوان Says:

    ای بابا! شما که جنبه ی خوندن داستان سیستانو نداشتین خب نمی خوندینش!!…
    آدم خوبه جممممبه داشته باشه! :دی
    [من باید باید باید… بدونم چه حرفایی زدین. این کاملا زوره!]

    سلام
    نداریم دیگه . داشتنم زوره؟!!
    چیز خاصی نبود
    در مورد این نظرات برخی دوستان که نوشته بودند اینجا اونها رو یاد وبلاگ ایشون می اندازه و اینکه چقدر ساده اندیش بودند.
    چیز خاصی نبود
    به هر حال ایشون ارزششون خیلی خیلی زیاده و من ایشون رو خیلی دوست دارم
    همین!


  6. کجایین؟

    سلام
    هر کجا باشم اسمان مال من است …
    همین جاها
    غیبتم رو فقط به حساب خستگی روحی بذارید و بس
    همین!

  7. گمگشته Says:

    سلام
    ما يه واژه اي هست كه تنها بكار برده نمي شه ما يعني من وتو من و شما من و اين ملت من و تموم آدم هاي اين دنياو اون دنيا پس يه جورائي مي شه گفت كه ما واژه كوچيك اما در عين حال خيلي بزرگ خيلي خيلي بزرگ فقط همين./
    همين
    مال من و حسن!!!

    سلام
    خیلی بزرگ تر از همه ی این کمیت ها…
    ما یه مفهمومه برای این همه کنج و گوشه های من …
    همین!

  8. صوفی Says:

    فکر کنم همین که یاد » ما » افتادین هم اثرات داستان سیستان باشه . دو تا سوال :
    واقعا » او » ما رو از » ما » جدا می کنه ؟
    دومیش درمورد میز و این حرفا بود که منصرف شدم از پرسیدنش .

    سلام
    جدا که نه !
    اما غافل می‌کنه
    غفلت از دوری بدتره …


پاسخی بگذارید

