تحصيل و حصول

2008/06/29

سلام

مي گفت بعضي رفتار و حالات حصوليه يعني يك كاري كردي كه اين رفتار و حالات ازت سر زده .
همان شخص مي گفت بعضي رفتارها و حالات تحصيليه يعني بايد اين حالات و رفتار ازت سر بزنه تا يك كاري انجام بشه .

نمي دانم از كدام دسته است داستان «نوشتن» و «نگاه و توجه»

نمي دانم بايد بنويسم تا نگاهمان كنند ، يا بايد نگاهمان كنند تا بنويسم

احساس مي كنم كسي دارد آه مي كشد از نوشتن هاي من

… نمي توانم ادامه بدهم.
بگذاريد و بگذريم .

هر كار خوبي براي آدم توفيق كار خوب ديگري مي شود
يعني آدمي كار خوب نمي كند ، تا اين كه توفيقش را داشته باشد
توفيق هم كه به آدم همين طوري تا كار خوبي نكرده باشد نمي دهند .
بلآخره اول آدم بايد كار خوب داشته باشد يا توفيق ؟؟؟

خيلي وقته فكرم مشغول اين شده كه شروع بايد از كدام باشد «توفيق بي عمل يا عمل بي توفيق»

عمل بي توفيق وسع نيست و توفيق بي عمل عدل
عجب كشاكشي است .
سرگيجه مي گيريم…

همين! مال هيچكس نيست!

41 Responses to “تحصيل و حصول”


  1. سلام
    مهم تشخیص خوب و بده.
    اگه خوبی بکنی و از بدی دوری بجویی حتما جوابشو می بینی و اگه خدا بخواد چیز خوبی بهت بده خودشم راهشو نشونت میده.
    چه اهمیتی داره که این اول باشه یا اون. وجود داشتن. این مهمه.
    آدم خوب باشه به خاطر او، خودش بقیه شو ردیف میکنه.

    بعضی وقتا فلسفی بودن کار دست آدم میده.
    عین شما که حالا سرگیجه تون کمی زیادتر شده. شایدم بیشتر از کمی!!!

    سلام
    براي شما اهميت نداره چون مبتلا به شروع نيستيد …
    آخ . خوب بودن به خاطر «او»
    فلسفي ؟؟؟؟
    درمان من اين است كه سرگيجه بگيرم
    همين!

  2. At Says:

    هر كار خوبي براي آدم توفيق كار خوب ديگري مي شود
    یاد این جمله خودم افتادم!
    هر حاجی را سیدی است و هر سیدی را حاجی ای !
    این سلسله مسلسل و دایره مدور به بینهایت میل می کند!!

    سلام
    منم هر چي ميبينم يه جورايي ياد خودم ميافتم .
    رسد ادمي به جايي كه به جز خودش نبيند
    همين!

  3. seyed.mirza Says:

    به نام آرام دل ها.
    سلام عزیز. افق زندگی ات پر فروغ باد.
    دگر بار بیا برای تورق کهنه کاغذ های کاهی جنگ مقدس.
    از تو می خواهم کوتاه نوشته هایم بر اوراق کاهی حماسه را، به دلت راه دهی و خوب بخوانی!

    کاغذ خبری: خبر آمد، خبری در راه است!
    کاغذ کاهی اول: تاریخچۀ جنگ ( ششم تا سیزدهم تیرماه)
    کاغذ کاهی دوم: زخم گل سرخ
    کاغذ کاهی سوم: کاربرد سلاحهای کشتار جمعی؛ جنگ نا برابر
    کاغذ کاهی چهارم: پیرمردی که، سوی حسین را سراغ گرفت
    کاغذ کاهی پنجم: غزل روح خدا
    کلام آخر: سید شهیدان اهل قلم
    خواهانم ارزانی کنی، گرانقدر نظرت را، در مورد این پست و همچنین در مورد نظرسنجی هنرجنگ.

    نوشتم برای همه ي قداست حماسه! پس بیا و بخوان برای همۀ قداست جنگی که، مقدس شد.
    یا حق که بی شک مولا علی ست.

    سلام
    چشم
    دوستان عزيز شركت كنيد ديگه ….
    شما هم مثل ما منتظر نگاهيد ؟؟
    مگه نديديد بي نشان چي گفت ؟
    اول عمل
    زود باشيد شركت كنيد
    همين!


  4. سلام
    من که فکر میکنم اول باید عمل باشه… ینی اول جاهدوا فینا بکن تا لنهدینهم سبلنا بشه…اگه کندی از خودت و عمل رو شروع کردی اونم هرجا کم اوردی با توفیق دوپینگت میکنه… تازه مطمئن باش اگه به کوله بارت نگاه کنی از روز اول اون ته ته کوله ات یه توشه ای گذاشته که برای هیچ شروعی کم نیاری.. فقط یه ذره سرخم کن.. یه کم بیشتر.. آهااااا……

    سلام
    اي بابا
    اولش داشتم مي فهميدم كه اول عمله
    اما اخرش زدي خرابش كردي
    چي تو كوله است ؟
    از كجا اومده ؟ از عمل ؟؟؟
    كدوم عمل
    تكليف ما رو روشن كن
    اول عمل يا توفيق؟
    عمل؟
    پس آخرش زيادي بود
    ممنون
    همين!


  5. سلام

    اگر غیر از حدیث یار و جز دیدار او باشد
    چه حاصل جز ندامت از شنیدنها و دیدنها ؟

    اول توفیق یا عمل ؟ اول عاقلی یا عاشقی ؟ کلی نمیشه جواب گفت

    سرگیجه ای را برایم آرزو کردید گویا مبتلا شدم !
    یا علی

    سلام
    گويا متوجه و ملتفت شده ايد والا اين سرگيجه از پر خيلي وقت پيش تر ها بوده
    ما نه اكنون عاشق و فرزانه ايم
    از پز قنداقه ما ديوانه ايم
    راستي شما جزئي جواب بده…
    همين!

  6. رضوان Says:

    یادم افتاد به حکایت مرغ و تخم مرغ! اینکه اول مرغ بوده یا تخم مرغ؟!
    این ها از موضوعات فلسفی و سرگیجه آورن. زیاد بهشون نباید فکر کرد. یحتمل با عقل ناقص ما سازگاری نداشته باشه. (خودمو میگم. ابدا قصد توهین نبود! وگرنه شما که یک پا فیل سوف هستین!!)

    سلام
    يادش نبودم والا حتما بهش اشاره اي مي كردم
    راستي حالا ما فيليم يا سوفيم؟
    سوفيا بهتره
    خونديد داستانش رو كه …
    يه بار گفتين خوندم
    همين!

  7. مينا Says:

    سلام
    آخر چه شد؟…ما هم اينجا سرگيجه گرفتيم!

    سلام
    واللا نمي دونم
    شما بايد بگيد چي شد؟؟
    ا . سرگيجه گرفتين؟
    مبارك باشه
    ايشاللا كه به پاش پير شين
    همين!


  8. سلام و عرض ادب

    من که می گویم حتی همان نگاشته هایی که می نویسیم تا نگاهمان کنند، وام دار نگاه قبل ترشان بوده است. که اگر قرار باشد برای نگاه، منتظر قلم ما بمانند که تا ابد هم نور نگاهشان دست قلممان را نمی گیرد!

    اول، هیچ نیست جز رحمت عام الهی که دست همه ی بندگانش را می گیرد؛ یکی بهره برده و بالا می رود و از پی این بالا رفتن، به توفیقات خاص می رسد، یکی هم اصلا گرمای این رحمت را حس نمی کند و بیراهه می رود. البت برخی هم میان این دو دسته سرگردانند!

    برقرار باشید.

    سلام
    ممنون از حضورتون
    ما علاوه بر وبلاگ از مقاله هاتون هم جاهاي مختلف استفاده مي كنيم
    و حتما اين سرگرداني* از هر دو حالت بيشتر مي چسبد
    آخي
    * منظور اين دوستمون از سرگرداني همون سرگيجه ي خودمونه
    همين! مال هيچكس نيست!


  9. […] تحصيل و حصول سلام مي گفت بعضي رفتار و حالات حصوليه يعني يك كاري كردي كه اين […] […]

    سلام
    این که وگفتی ای یعنی چه؟
    همین!

  10. نحل Says:

    عمل؟؟
    توفیق؟؟؟
    من که هنگ کردم!
    خدا خودش میزاره تو کاسمون هر جوری که باشه اول توفیقش رو میده بهمون بعدش چون توفیق سب کردیم کار خوب انجام می دیم.
    برا گرفتن توفیق نیاز نیست حتما کار خوبی کرده باشیم!
    گفتم که خدا خودش میزاره تو کاسمون.

    سلام
    پس اول توفیق؟
    پس اون هایی که عمل خوب ندارند , توفیق نداشتند؟؟
    خب بلاخره توفیق انجام نداشتند
    این که دور از عدله
    همین!


  11. سلام عزیز
    اولش که آمدم تو خیلی جا خوردم…از بس که این عکس شما شبیه یکی از آشناها بود…بعدش…فکر نکنی بعدش دیگر عکستان شبیه از آشناهانبودها…بود…ولی دیدم خداییش آن آشناهه عمرن بتواند از این حرف ها بزند که آدم سرش گیج برود!!
    .
    .
    ممنون از حضورتان

    سلام
    البته که زدن این حرف ها هنر نمی خواهد
    اما شاید توی دنیای اطراف به من هم نخورد زدن چنین حرف هایی
    همین! مال هیچکس نیست!

  12. gooli Says:

    سلام
    توفیق به چه معنایست؟آیا توفیق عمل هر شخص در نگاهش هویداست؟پس من فکر میکنم که این توفیقی که نسیب شخص می شود در واقع همان عمل نیکوئی است که از طرف یکی به آن داده می شود و آن شخص کسی جز خداوند متعال نیست که به نسبت عمل نیک و خیراندیشانه به ما توفیق نوشتن از نگاه ها و از نگاه ها برای نوشتن استفاده میبریم.پس هیچگاه از این توفیق های با ارزش قافل نشیم چرا که من هم دچار سرگیجه شدم.
    همین مال هیچکس؟!!!!!!!!!!

    سلام
    هر چه هست از خداست
    یواش یواش داره برام جا می افته
    پسر خاله چطوری؟؟
    مخلصیمااا
    همین!

  13. پرواز Says:

    سلام . خیلی خوشحالم از آشنایی با شما …. یه نظر طولانی نوشته بودم که هر کاری کردم سند نشد …. مثلا گفته بودم که همه ی وبلاگتونو خوندمو …. کلی خوشم اومد و … از این حرفا…. ولی الان حوصله ندارم دوباره بنویسمش !!!! فقط می خوام بگم وبتون خیلی قشنگه …. حداقل برای من که خیلی جالبه …. من عاشق نفهمیدن و کشف کردنم …. کشف کردن چیزایی مثل سرگیجه ها …. همین ، مال هیچ کس نیست ها …. اوها … سررسیدها ….
    موفق باشید .

    سلام
    لطف دارید به من
    یادش به خیر
    یه روزی قبل از شروع این سرگیجه ها
    وقتی حجاب بودم
    منم عاشق کشف کردن بودم
    حالا درمونده ی کشفیاتم
    خدا کمک می کنه
    همین که اراده کنی
    همین!

  14. پرواز Says:

    آخ جون سند شد !!!!! وبلاگتون مثل یه کتاب داستانه … از خوندنش لذت می برم …..
    و نظر هم نمی تونم بدم …. کجای دنیا یه خواننده ی معمولی نظر معمولیه خودشو مستقیما به نویسنده ی کتاب می گه ؟؟؟؟؟

    سلام
    راست می گید
    کلا زندگی هر کسی مثل یک کتابه
    یک کتاب داستان
    به قول یه عزیزی
    هر وبلاگی یه داستانی داره
    مننم همین خصوصیات وبلاگ نویسی رو دوست دارم
    که می شه برای نویسنده آنی نظر داد
    همین!

  15. shima Says:

    به قول دوستی یزدی، سلمک الله…

    سلام
    به قول خودتون چی؟؟
    همین!


  16. سرگیجه …من ندارم فعلا البته چی میگین شما جوونها واسه خودتون ؟من سرم گیج نمیره حالا بگو اینها چیه نوشتی ؟من آه کشیدم موقع خوندنش چرا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    سلام
    خوبید بابا بزرگ ؟
    این آه همون سرگیجه ی خودمونه
    فقط چیزش عوض شده . چیز …
    همین! مال هیچکس نیست!

  17. gooli Says:

    salam khale pesar .mu bishtar mokhlsim

    سلام
    نوکرتم به مولاااا
    همین!

  18. مهدی Says:

    سلام عزیزم
    مخلصیم برادر
    دست نوشته هات ..یعنی دل نوشته هات مزه قشنگی داره …ولی زیاد دنبال ردپای استدلال دائمی در مباحث الهی نباش….اطاعت و تسلیم شاه کلید رسیدن به جواب هاته…فرمودی:نمي دانم بايد بنويسم تا نگاهمان كنند ، يا بايد نگاهمان كنند تا بنويسم..
    بنویس نگاهم کنید ..نگاهم کنید..نوشتن همین راه را برای رسیدن به همان هموار می کند…
    اطاعت در این دستگاه حرف اول رو می زنه چون پای استدلالیان چوبین بود و….
    در ضمن عشق را هر چند نشناسی خوش است …..عاشقی هم حضرت عباسی خوش است …
    خوشحال شدم ..راست می گی سرم داره گیج می خوره ..قرصم کجاست؟
    آها پیداش کردم..اینجاست همین آیه : الابذکر الله تطمئن القلوب…آروم شدم..
    التماس دعا ..برادر کوچیکت مهدی

    سلام
    خوشمزه است ؟؟؟
    حمییییییییییید
    تبرکه برادر ….
    مخلصیم
    اطاعت …
    خدای اطاعتی رو عشقه ….
    همین!

  19. طلبه Says:

    سلام .
    اول اولش نیت بوده …
    نه توفیق ، نه عمل!
    خدا به دل اون نویسنده نگاه کرده … دیده دلش عاشقه بهش توفیق نوشتن داده … وقتی اون هم نوشته … عشقش امده و خوانده … همان حکایت دیده شدن و این حرفا از اون طرف هم می شه … خدا به دل اون نگاه کرده دیده عاشقه … دل معشوق رو هم براش تنگ کرده … او امده دیده که او ننوشته به دل او هم افتاده که باید بنویسه … یعنی خدا به دلش انداخته …او هم نوشته … یعنی هم قبل نوشتن دیده شده … هم بعد نوشتن… دیده شده … اصل دیده شدن بوده قبل و بعدی هم نداشته … نه اول اول نه اخر اخر شاید هم نه وسط وسط …!من هم شاید اه کشیدم!!! ولی خب … .
    *خودم هم نفهمیدم چه گفتم! من سردرد دارم شاید…!
    **زودتر از آنی که می باید به روز شدین!
    ***ما رفتیم مرخصی وبلاگی !
    یاعلی.

    سلام
    دلمون برات تنگ شده بود
    یاد این دروغ بزرگ افتادم
    اگر مجنون دل شوریده ای داشت
    دل لیلی از او شوریده تر بید
    کاش نمی رفتی
    این جا خیلی سوت و کوره
    همین!


  20. سلام
    یکی گفته بود:اللهم ارزقنا توفیق الطاعه و بعد المعصیه و صدق النیه!
    یا علی مددی!

    سلام
    راست گفته
    خدایا روزی ما نیز بگردان
    همین!


  21. سلام
    جواب پایینی رو خوندم داداش…
    البته از اون چیزی که دوست دارن انفاق می کنن!
    ….
    زن هم!!!
    امروز رفتیدیم حلقه خریدیدیم!
    کارمون معلوم نیس!یه عقد احتمالا» بنماییم و تا سه سال دیگه که درس حضرت زنجان تمام می شود و درس و سربازی ما تمام می شود
    عروسی بنماییم!!!

    همه اش می شود سماق(یا بقول بعضی)سماغ مکیدن!

    سلام
    دوران برزخ ، دوران عجیبیه
    خوب نگاهش کن
    معلوم نیست
    خوب نگاهش کن
    خوش بخت باشی
    همین!


  22. می شه کامنتام خصوصی بمونه؟؟؟؟؟

    سلام
    بله
    قبلی رو کلی نشستم جواب دادم
    اما به این رسیدم دیگه عمومیش نکردم
    چشم
    همین!

  23. shima Says:

    به قول خودم …
    از طلا گشتن پشیمان گشته ایم…
    مرحمت فرموده ما را مــــــــــس کنید…
    بیشتر میتونه کنش مهم باشه و اینکه خیلی وقته ما هم دیگه پشیزی نمی ارزیم…

    سلام
    مرحمت فرموده …
    آخ گفتی
    همین!


  24. سلام. گرچه از دیدن محیط وب‌لاگ بسی مشعوف، اما با خواندن پستتان گیج شدیم!

    سلام
    گیجی تون رو تبریک می گم
    این گیجی تبرکه …
    همین!


  25. سلام
    من بازم میگم اول عمله
    اونی که درباره توشه تو کوله نوشتم میدونی چیه؟ اون چیزایی که خدای مهربون از اول به نام استعداد و توانایی و شرایط محیطی و خلاصه خیلی چیزا بهمون داده. یعنی تو باید عمل کنی ولی فکر نکن دست خالی اوردیمت تو این دنیا. هرکسی به اندازه خودش شرایط اولیه برای عمل رو داره. اگه دیدیم خوب استفاده کردی و خوب عمل کردی توفیق میدیم باز بیشتر عمل کن
    همین

    سلام
    به عمل رسوندن همه ی این استعدادها خودش یه توفیق می خواد
    مراد من اینه .
    توفیق به عمل رسانی ….
    همین!


  26. مهم این است که مال توست اگر مال هیچکس نیست !!!
    همیشه در اعتدال
    توفیق و عمل توامان
    ممنون از مرحمت تشریف فرمایی .
    در پناه حق که اوست

    سلام
    نه . مال هیچکس نیست!
    و ابتداش ؟؟؟
    خواهش میشه
    همین!


  27. طی یه مشورت و بررسی کوتاه مدت بنده به این جواب رسیدم که:
    ابتدا توفیق بعدش انجام عمل نیک. اما چیزی که باعث منطقی و البته عملی شدن این رویه می شه تفکر و تلاشه که اگه نباشه عمل نیکی صورت نمیگیره.
    یه مثال عینی: خدا به شما توفیق وجود داد، شما با نگاه متفکرانه تون عمل نیک تشویق دیگران به تفکر رو انجام دادین (و بنده به این خاطر از شما متشکرم).
    اما اون هایی که از انجام کار خوب بی بهره موندن به خاطر این نبوده که توفیق نداشتن. تفکر درست و تلاش شایسته نداشتن و به نتیجه ی مطلوب برای یک انسان دست پیدا نکردن. مقصر خود آدما هستن.
    نظرتون چیه؟

    سلام
    نگاه متفکرانه ؟؟!!! :دی
    نه بابا ما اگه تفکر داشتیم که اسم وبلاگمون سرگیجه نبود .
    اما در کل با جواب شما موافقم
    نتیجه ی خودم هم همین بود که اول توفیقه اما این توفیق رو انسان از عمل به دست نمیاره . ازصفت به دست میاره .
    توضیحش بماند
    فعلا حسش نیست
    همین!


  28. مخلصیم!

    همین!!!

    سلام
    ما بیشتر
    همین! مال هیچکس نیست!


  29. سلام!
    نمیدونم فهمیدم که نفهمیدم یا شایدم نفهمیدم که فهمیدم!در هرصورت تحلیل و بررسی نتیجه بخش نبود!
    راستی همین هایتان بوی روزگار خوشی رو میده!
    یک زمانی همان هایم شد همین!
    حالا همین هایم …
    یا خودش.

    سلام
    از همان اول هم همان هایم همین بود . خوش خیال بودم
    دیشب وسط حرفم گوشی رو خاموش کرد …
    همین! مال هیچکس نیست!


  30. و باز سلام
    نه أخوی! نمی چسبد! حداقل به دل من. آن سرگردانی را می گویم! شاید اولش که سرشار عطش رسیدن است، بهترین باشد، اما تداومش و نرسیدنش به صراط مستقیم، قشنگ که نیست هیچ،کلافه ام می کند.
    سرگیجه ی شما را هم نمی دانم که از این قسم است یا خیر!

    برقرار باشید.

    سلام
    این سرگیجه معبر خوبیه . اما مقصد خوبی نیست .
    همین!


  31. سلام.
    تا زمعشوق نباشد کششی، کوشش عاشق بیچاره به جایی نرسد!
    یا میگه: به رحمت سرزلف تو واثقم ورنه/ کشش چو نبود از آن سو چه سود کوشیدن؟! و از طرفی می‌فرماید ادعونی استجب لکم! یا: لا جبر و لا تفویض؛ بل امر بین الامرین! دقت کنید هر کدوم یه چیز می‌گن!
    می‌گم کامنت قبلی ما کو؟!

    سلام
    همین جاها …
    راستش فهم هر کدوم از این ها یه عمر زحمت می خواد
    اما اولی رو خوب چشیدم
    تلخه
    همین!


  32. سلام.خسته نباشید.
    شب آرزوها…آخرش نفهمیدم دیشب بود یا هفته دیگش…به هر حال التماس دعا!

    سلام
    سخت است آرزویت کسی باشد که آرزویش نیستی
    هر شب شب آرزوست
    همین!

  33. کفشدار Says:

    یا لطیف!
    بستگی داره! شاید بعضی جاها بخوان قسمت رو زوری نصیبت کنن! بعضی جاها هم هم هست که قسمت رو زوری نصیبت می کنی! شاید هم همیشه باید زوری نصیب خودت بکنی! شایدم نه! شاید…
    گیج شدم!

    سلام
    قسمت !
    نصیب !
    …!
    گیجیش تبرکه
    همین!


  34. نمی خوا ی بنویسی الکی گردن کسی ننداز
    ضمنا به نظر من بستگی به ادمش داره که از کدوم شروع بشه؟
    بعضی ها استارتشون با این یکی زده می ششه بعضی ها با اون یکی
    یه ضمنا دیگه
    سرگیجه ها ی شما ربطی به تحصیل و حصول نداره
    بلکه همه ی این فتنه ها زیر سر این محصله
    اون باید سر به راه بشه وگرنه چه تحصیل چه حصول هر دو توفیقه

    سلام
    گردن کسی انداختن….
    چه قدر این جمله حرف داره .
    او ! تو رو یاد چی می اندازه .
    حتما یاد ….
    بستگی داره و این ها رو اصلا قبول ندارم .
    اما اون آخری خحیلی چسبید
    این کامنت رو بر می گزینیم در میان کامنت های این پست
    فتنه ها همش زیر سر محصله
    نازیییی
    خیلی ماه بود
    برای سر به راهی ما و خودتون یه صلوات بفرستین
    همین!مال هیچکس نیست!

  35. matin Says:

    Hi,khodaeesh bikheyal… bezar har kee har karee mekhd bokoneh!
    2nya hamineh !
    shebet mahtabi akhavi!

    سلام
    به خدا من دوست دارم هر کس هر کار دوست داره بکنه.
    خودم گرفتار اینم که که هر کار دلم می خواد رو نمی تونم بکنم
    لااقل یه کار رو نمی تونم
    اصلا اگه این نوشتن ها جلوی کار کسی رو بگیره من خفقان می گیرم
    شب و روزمون مثل قیر سیاهه .
    مهتاب کیلو چنده
    همین!

  36. jarchy Says:

    سلام
    فکر کنم بهتره کمتر وسواس به خرج بدی و تکلیفت رو انجام بدی و به دنبال نتیجه نباشی.
    سلامت وپیروز باشی.
    🙂

    سلام
    آره . وسواس چیز خوبی نیست
    اما خداییش ما خیلی وقته به این سیر بی سلوک و این تلاش بی نتیجه دل بستیم و عادت کردیم
    خودمم می دونم هیچ نتیجه ای نداره
    خیلی های دیگه هم بهم می گند
    همین حسن ، مهدی ، حامد و خیلی های دیگه
    حتی خاموش کردن هاش و ریجکت کردن هاش هم همین رو می گه
    منم دل به وصل و نتیجه نبستم
    اما دارم تکلیفم رو انجام میدم
    تکلیف من عاشق بودنه
    تکلیف من عاشقی کردنه
    همین!مال هیچکس نیست!


  37. یا هو
    سلام…
    ولی من هنوز موندم که واقعا باید نگاهمون کنن تا بنویسیم یا بر عکس….؟؟!!

    ممنون سر زدید

    یا علی

    سلام
    قبل از عمل آدم باید صفت خوب داشته باشه
    ادم ها توی وجودشون از ابتدای خلقت صفات زیادی دارند
    بعضی صفات بد، بعضی هم خوبند
    بعضی مال احشامند ، بعضی مال ملکات
    به هر حال باید ببینه در کدوم رو باید بر خذلانش بر بیاد و کدوم رو بر تقویتش
    این صفات خوب هستند که به ادم توفیق عمل می دند
    چیزهای زیادی بر این صفات موثرند
    اجتماع ، خانواده ، ژنتیک و تاریخ یک فرد
    به هر حال یه کم هم ظاهرا شبیه جبره
    اما کی می دونه خدا از کی چی می خواد ؟؟
    همین! مال هیچکس نیست!


  38. برادر گرامی.
    خودتون می فرمایید باید آدم بفهمه کدوم صفاتو باید تقویت کرد و کدوماشو نه و بر عکسش عمل کرد.
    خوب این تشخیص از کجا میاد؟
    از تفکره دیگه.
    به هر حال ما که فکرمون یه خورده توی این قضیه چرخید و یه چیزایی حالیمون شد.
    توفیق اجباری بوده شاید.

    دلتون بی غم دنیا

    سلام
    خدا عقل سليم روزي ما كند
    همين!


  39. اینکه شما گفتی خیلی شبیه جبره!! و البته خیلی همسو با حرف من نیست! شایدم شما به کل منظورت از نوشتن این جمله چیزی نیست که تو ذهن منه! هوم….

    سلام
    جبر؟!!
    كاملا !!!
    نمي دونم
    شايد هم نه !
    اصلا چي بگم
    منظور خاصي نداشتم
    كلا با كامنت هاش مطالعه بشه فكر كنم يه فايده اي داشته باشه
    همين!

  40. آريانا Says:

    سلام
    اين گيرهاي الكي چيه به فوتبال ميدين؟
    بابا همش كه نميشه پاي يهوديا رو وسط كشيد
    نهايتش يه بازيه ديگه..اينقدر روشنفكر بازي درنيارين (البته از نوع مذهبيش)

    سلام
    :دي
    خوشحالم كه گزيده شديد
    من اين ها رو گفتم كه شما گزيده بشي و حرف بزني
    شايد كنارش يه نگاهي هم به اطراف انداختي
    خدا رو شكر
    از اين همه توجهتون ممنونم
    همين!


  41. یا هو
    سلام
    تعبیر زیبایی بود…مادر شهید!
    دلت فرق رفیق و فرق دشمن را نمی فهمد! هوم؟! صورت مسئله مشکل داره! شما که اصلا دل نداری که بخواد فرق رفیق و دشمن رو بفهمه!
    اما باید گفت بعضی رفیقا خیلی خوب معنای نشکن رو می فهمن! این واسه اوناییه که «رفیقن» اما معنای نشکن رو «نمی فهمن» ! نمی دونم چه جوری رفیقن….!

    سلام
    واقعا نمی فهمند ؟
    یا شهامت ندارن ؟!!!
    مخلصیم
    همین!


پاسخی بگذارید

