با کریمان…

2008/07/15

خیلی شده بود نماز های عقب افتاده ام را قضا کنم

اما قضای آن یک سال را جرات نداشتم به جای بیاورم

دهم تیر ماه امسال ؛ نمی دانم چه مناسبتی بود . اصلا چه مناسبتی بزرگ تر از شروع قضا کردن آن یک سال نماز !!! شروع کردم

به سفارش معصوم با نماز ظهر و عصر ؛ قرار گذاشتم هر روز یک روز نمازهای آن سال را قضا کنم تا دهم تیر ماه سال آینده لااقل در نماز های یومیه بی حساب باشم با خدا !

در همان دهم تیر ، اولین نماز مغربی که از آن سال قضا کردم برایم یاد آور شبی زمستانی بود!

آخر گرمای تیر را چه به سرمای آن وقت زمستان!!!

وسط نماز مغرب ، میان صف نماز جماعت تلفنم زنگ خورد . اون روزها نمی توانستم موقع ارتباط با خالق ارتباط با مخلوق را قطع کنم . می دانستم ممکن است هر ساعتی زنگ بزند . مطمئن بودم فقط اوست که در این بی موقعی زنگ می زند . با چند قدم گشاد گشاد ، از همان هایی که وقتی کسی در تمبانش بی ادبی کرده باشد ، برمی دارد ؛ از میون صف بیرون جستم !

تلفنم را نگاه کردم ؛ 5434 چهار رقم آخر شماره ای که هیچ وقت فراموشش نمی کنم…
سلام کردم و از همان وقت نه آن نماز شکسته را و نه نماز های یک سال بعدش را نه خواندم و نه قضا کردم .

و حالا میان خواندن نماز قضای آن مغرب پیش خودم می گفتم : این خدا چقدر مهربان است . برای هر رکعت قضا شده جا داشت مرا دار بزند . اما فرصت ( شاید هم مهلت ) داد تا امروزی بیاید و قضایش کنم .

این فقط قضای نمازی بود که آن روزها نخواندم و از انجا که با کریمان کارها دشوار نیست ! خب توانستم و قضایش را به جا آوردم

اما کاش همه ی نکرده هایم را می شد قضا کنم

کاش او نیز کمی از کرامت تو را می داشت !!!

تا اطلاع ثانوی خواندن هر گونه نماز مستحبی به علت ترافیک نمازهای قضا ، ممنوع

چند ساعت دیگه باید مسجد باشم ، اعتکاف می خواندم

برای خودم هم قابل پیش بینی نیست که بعد از اعتکاف چقدر عوض خواهم شد و کلا چه شکلی می شوم!

یا مصور!

همین! مال هیچکس نیست!

16 Responses to “با کریمان…”

  1. رضوان Says:

    سلام.
    متنو هنوز نخوندم. حالم کمی قاتی پاتیه.
    دیگه برای گفتنش دیره و لی خواستم توی این سه روزه ی اعتکاف… برای من هم دعا کنید.
    شاید فرجی شد و از این حال قاتی پاتی نجات پیدا کردم.
    سعادت اعتکاف امسال هم دست نداد. (دیگه «عادت» کردم به بی سعادتي

    سلام
    دعا كردم
    خيالتون راحت!
    براي هر كسي نجاتي هست غير از من در به در
    خوب مي شويد ان شاء الله
    اين طورها هم نيست!
    همين!

  2. شبان Says:

    سلام
    عیدتون مبارک
    امیدوارم بهترین تغییرا رو تو اعتکاف بکنید، به شرطی که برا بقیه هم دعا کنید

    سلام
    چه شرط خوبي!
    و چه اميد زيبايي
    همين!

  3. رضوان Says:

    این خدا چقدر مهربان است…
    .
    کاش این همه کرامت نداشتی . کاش نمازهای قضایم را نمی بخشیدی. حتی قضای نماز هایم را!
    آتش… سزاوار من است.
    .
    نمی شناسمت…

    سلام
    نه به مهرباني چشم هاي او
    مهربان هست فقط كمي بي كرم است!!!
    نه! ام كيف … ؟!!
    آتش نه!!
    از عنديت بگو
    همين!

  4. MAZBOH Says:

    سلام
    من هم عید رو به شما تبریک میگم و همچنین شب شهادت حضرت زینب(س)را تسلیت عرض میکنم.
    امید وارم که در این سه شب اعتکاف که بودی همه ما را دعا کرده باشی و همچنین تغیراتی در شخصیت عرفانی خود به وجود آورده باشی. نمی دانم که این مطلب تا چه اندازه درست است اما شنیدم که میگن بعداز هر اعتکاف و شب زنده داری و مُناجات وقتی این اعمال را انجام دادی انگار که تازه متولد شده باشی خدا در پاکی رو به روی همه باز میکنه وتمام آن زشتیهارا ازبین میبرد.
    من امید وارم که اینگونه مراسمها علوّه درجات را به شما ارزانی بدارد.
    همین مال تو!!!!!!!!!!!

    سلام
    علي جان خوبي؟
    شخصيت عرفاني؟؟
    آن زشتي ها ؟؟
    چي بگم؟
    موفق باشيد
    همين!


  5. اين پسرعمويمان محمد علي راست ميگه اينجا بيايي گيج ميشي!خودش كه مثه شما تو اعتكافه و ما رو تحويل نمي گيره!راستش از آشنايي با شما خوشبختم!راستي عيدتون مبارك!

    ُسلام
    پسر عمووووو!!!!
    محمد علي!!!
    نمي دونم در مورد كي حرف مي زنيد!
    پسر خاله ام علي؟
    يا اون پسر خاله ام محمد علي؟
    يا پسر عموم سجاد ؟
    واااي
    مثل اينكه شما هم خوب بلدي ادم رو گيج كني؟؟؟
    خوشبخت مي شويييم
    همين!


  6. سلام و عرض ادب

    خوش به حالتان! فقط یک سال نماز؟! من باید همه ی زندگی ام را قضا کنم!

    امیدوارم اعتکاف مفیدی داشته باشید.
    برقرار باشید.

    سلام
    قضاي اين يك سال به قائده ي 50 سال آدم را پير مي كند
    تازه اين ها فقط قضاي نمازهايي است كه آن سالها ….
    خوب بود
    يا حق!
    همين!

  7. مرتضي Says:

    سلام. ديگه گيج نميشم

    سلام
    بگو از آدميت عدول كردم
    والا مگه مي شه آدميت و گيج نشدن ؟!!!
    اين گيجي همون علم الاسماء هستش
    باور كن
    خيلي دوستت دارم
    مي دوني؟
    همين!

  8. سیمرغ Says:

    سلام
    هنوز تبریک عید تولد امام علی (ع) نگفته وفات حصضرت زینب شد… و …..
    و دیروز.. شکیبایی هم رفت ..
    مثل امین پور.

    ُسلام
    مثل رگبار…!
    رگباري كه بعدش باراني نيست!
    همين!

  9. شاید کمی تلخ! Says:

    سلام بعد از کلی گشتن لابه لای نوشته هاش فهمیدم شما همون آباده ای هستین که توی گوشیش ذخیره شده . گوشیش دسته منه, به خاطر اس ام استون مزاحم شدم …!
    حدودا 7 روزه دیگه چهلمشه …
    خدا رحمتش کنه!

    سلام…!!!!
    كي؟؟؟؟!!!
    زودتر ابهام زدايي كنيد!!!
    همين!


  10. سلام
    اعتکافتون قبول باشه…حتما از دیشب تا حالا نت نیومدین که جواب کامنتا رو ندادین..التماس دعا
    راستی نمیدونم درباره مخاطب پست قبلم چه فکری کردین ، اما الان شفاف سازی کردم!مطمئنم میشناسینش!

    سلام
    بعله .
    فقط رسيدم عمومي كنم جواب هم الان مي دم
    ما عادت نداريم فكر بد در مورد كسي بكنيم
    موفق باشيد
    همين!

  11. نحل Says:

    سلام.
    قبول باشه طاعات و عبادات و اعتکافتون.
    مهمونی خدا خوب بود؟
    اینجا شیراز مهمونی خدا با همیشه فرق می کرد خیلی با صفا بود. به امید خدا یه اعتکاف دیگه هم از فردا در پیش داریم.
    دعا گو هستیم.
    شما هم ما رو دعا کنید
    یا علی

    سلام
    بعله
    هر سال بهتر از سال گذشته
    خبر چند اعتكاف را داشتم!!!
    قبول باشد
    همين!


  12. نه، قهر مال بچه هاست! اتفاقا بلاگتو پیگیری می کنم. وقت نکردم کامنت بذارم. یه کم سرم شلوغه! گه معتکف دیرم و گه … ای تیر غمت را دل عشاق نشانه…
    میذارمت تو لینکدونیم…

    سلام
    خدا رو شكر
    ما يه نفر تو اين دنيا باهامون قهره براي هفتصد پشتمون بسه
    همين ! مال هيچكس نيست!

  13. At Says:

    hala cheghadr avaz shodid?

    سلام
    نمی دونم
    هیچی نمی دونم
    همین!


  14. یا هو
    واااااااااااااای
    انقد حرف اومده تو گلوم که هر آن ممکنه خفه بشمممممم
    کاش میشد بگم……..
    از حس خفگی می خوام داد بزنم خداااااااااا، اما روم نمیشه دیگه…..! همون خفه شم بهتره………..

    سلام
    ياد مادري افتادم كه دستش رو روي گلوي بچه اش فشار مي ده و قربون صدقه اش مي ره اينطوري: الهي فدات بشم . خفه ات كنم عزيزم؟؟
    انگار خدا با شما هم چه كرده
    همين!


  15. یه چیز بدجور چشمم رو گرفته ..امید به بخشش کریم …خیلی مطمئن ! راحت بگم واسه چند لحظه بهتم زد !

    سلام
    اگر ناامیدی گناهی نا بخشودنی نبود می گفتم که نامیدم ….
    این کریم ما عیارش ناب نیست
    شاید فردا ببینمش
    قلبم از حالا داره می زنه
    همین!


  16. عشق به خدا
    دل من رآی تو دارد سر سودای تو دارد
    رخ فرسوده زردم غم صفرای تو دارد

    سر من مست جمالت دل من دام خیالت
    گهر دیده نثار کف دریای تو دارد

    ز تو هر هدیه که بردم به خیال تو سپردم
    که خیال شکرینت فر و سیمای تو دارد

    گل صدبرگ به پیش تو فروریخت ز خجلت
    که گمان برد که او هم رخ رعنای تو دارد

    اگرم در نگشایی ز ره بام درآیم
    که زهی جان لطیفی که تماشای تو دارد

    به دو صد بام برآیم به دو صد دام درآیم
    چه کنم آهوی جانم سر صحرای تو دارد

    خمش ای عاشق مجنون بمگو شعر و بخور خون
    که جهان ذره به ذره غم غوغای تو دارد
    مولوی

    سالم باشید


پاسخی بگذارید

