مومن و ماهي

2008/07/20

سلام

قال رسول الله صلوات الله عليه و آله و سلم :
المؤمنون في مساجدهم كالسمك في الماء

فرمودند پيامبر اسلام كه صلوات خدا بر او و خاندان مطهرش باد :
مومنان در مساجد مثل ماهي هستند در آب

.

علم مي گويد ماهي به خاطر دوري از آب ، به دلايل طبيعي مي ميرد .

اما هر كس يك بار بالا و پايين پريدن ماهي را ديده باشد ، تصديق مي كند ماهي از بي آبي به دلايل طبيعي نمي ميرد

ماهي به خاطر آب خودش را مي كشد .

(رضا اميرخاني)

.

.

پي نوشت :

1-اعتكاف تمام شد و خدا هم از خانه اش بيرونم كرد

2- دارم مي ميرم!!!!

.

همين! مال هيچكس نيست!

32 Responses to “مومن و ماهي”

  1. علیرضا Says:

    سلام اولین بار است که وبلاگت را دیدم خوش آمد ازش گفتم سلامی کنم و
    امسال به اعتکاف وبلاگ نویسان دعوت شدم اما قسمت نبود شرکت کنم تا روز آخر همه جایم می سوخت
    یا علی

    سلام
    ما برای همه ی آن هایی که نبودند دعا کردیم
    راستش بهمان یاد داده اند تنها خوری مثل گوشت سگ توی گلو گیر میکنه
    همه جا؟؟ شوخی می کنی؟
    ایشالا دلت سالم بمونه
    خدا کریمه
    مثل اوی ما نیست که کمک می کنه
    جا برای جبران زیاده
    همین!


  2. سلام
    ایشالا قبول باشه
    خدا کسیو از خونش بیرون نمیکنه…
    یعنی شما ماهی بی دست و پای حلال گوشتی شدین روی زمین؟!

    سلام
    حالا که کرده!
    نه . من الآن هزاران متر توی عمق زمینم
    همین!

  3. mohsen Says:

    سلام بر او و یاران با وفایش او می آید؟ یا نه؟
    او اگر بیاید که آمد اگر نیاید حالا چه؟
    من ماندم و هزاران سوال بی پاسخ
    چرا چه چگونه چطور …
    اما او می آید….

    سلام
    عجبه ! فهمیدیم که به غیر از چشمات با دستهات هم بلدی حرف بزنی
    خداییش چشمای پرحرفی داری . بچه که نباید این همه حرف بزنه!!!
    دلم برات تنگ شده.
    باورت می شه؟
    آره . میاد.
    همین!

  4. گلنار Says:

    جالبه كه امروز هرجا ميرم حرف از اميرخانيه
    اقبال رو ميبيني؟
    سلام
    از رفت و آمدتان به وبلاگ ناقابلم سپاسگذارم.
    عذر تقصير اگر تقصير خدمت دارم.
    همين!

    سلام
    هر جا می ریم اثر خدا هم هست!
    عجب بی اقبالیی داریم ها
    خواهش می کنم
    همین! مال هیچکس نیست!

  5. مادرانه Says:

    حالا که وقت مردن نیست؟برای مردن وقت هست.زنده بودن را که همراه با وظیفه است را دریابید…همین .

    سلام
    این را که می گویی فکر می کنم
    اگر روزی هم تکلیف رفتن باشد باز می گوییم تکلیف ماندن است
    وظیفه !
    اوهوم
    همین!


  6. سلام

    علیک سلام
    همین!


  7. وای خدا رو شکر انگار درست شد ! ده بار بیشتر اومدم کامنت بذارم پیغام خطا میداد …
    قبول باشه . خوش به حالتون . و نظر به پی نوشت اول لطفا پی نوشت مهم و حیاتی دو پست قبل من رو بخونید !
    ماهی حق داره خودش رو به خاطر آب بکشه چون آّب همه کس و کارشه … مگه آدم چند تا زندگی داره ؟!

    اهان…
    شرمنده به خدا
    کامنت دونی ما هم شده مایه ی ابرو ریزی
    حتما
    ما که وبلاگ شما رو تقریبا حفظیم
    ما هم همه کس و کارمون همین چیزهاست
    مسجد و بهانه و ناله و…. او
    همین!

  8. رضوان Says:

    دارین می میرین؟؟؟
    این منم که دارم غرق میشم. شما که تا همین دو روز پیش به قدر کافی تنفس گرفتین. طبق سخنان حضرت امیر خانی (!) هم که باید برم خودمو بکشم.
    کاری ندارین؟ من رفتم.
    حلال کنین!
    :دی

    سلام
    خدایا بیرونم رو چون مسجد روحانی
    و مسجدم را چون بیرون نورانی کن
    ای بابا عجب تحریفی کردم این الهی نامه رو ….
    همین!

  9. دها Says:

    سلام.قبول باشه.

    عمیقا اعتقاد دارم که اعتکاف باید تموم بشه!

    باید توی اعتکاف فکر کرد و تصمیم گرفت و بعد از اتمامش شروع کرد.

    و اگه شروع نکنی چه توی مسجد باشی چه نباشی وجودت تباهی ست.

    و من الله توفیق…

    سلام
    بله . واسه همین تموم شدن هاست که قدیمی ها می گند
    مرگ حقه!
    همین!

  10. مرتضي Says:

    سلام. گيج شدم. داري ميميري يا خودكشي ميكني؟ او بهتر ميداند!

    سلام
    خدا رو شکر این پستم ماهیت سرگیجه ای خودش را حفظ کرده …
    کاش او می دانست!!!
    همین!


  11. خدايي كه مي شناسم هيچ بنده اي رو از خانه اش بيرون نميكند مگر بخواست خودش!
    چه بخواهي و نخواهي !

    سلام
    خدا رو هر طور بشناسی همون طوره
    ما این طوری شناختیم
    بیرونمون کرد
    همین!

  12. رفیق Says:

    سلام
    چند دفعه ای نظراتتون رو در وبلاگای مختلف دیده بودم! یه بار هم اومدم هرچه در صفحه ی اول بود رو خوندم!! ولی ایندفعه دیگه دست به کیبورد شدم…

    حرف دلم رو زدی:
    2- دارم مي ميرم!!!!

    یا رفیق…

    سلام
    با خودت نگفتي اين كيه كه هر جا مي رم نظراتش هست؟؟؟
    دست به كيبوردتون رو شكر
    همين!


  13. کمی با خودت مهربونتر باش!!!

    سلام
    قربونش برم! مي گند از خود ادم و از مادر به آدم مهربون تره!!
    همين!


  14. عرض ادب خدمت بنده ی خدا.

    قبول باشه عاشقی کردناتون.

    اگه توی همه ی مساجدی که اعتکاف برقرار بود سخنران هایی مثل آقایون نقویان و پناهیان بوده باشن فکر کنم مستمعین حسابی سود بردن. ما که پای تلویزیون از شنیدن حرفاشون لذت و استفاده می بریم.

    اما اصل حرف بنده: دعوت می کنم «درس عبرت» رو مطالعه بفرمایید.
    نوشتنش یه وظیفه بود. بقیه اش با رفقا.

    دلتون بی غم دنیا.

    سلام
    حضور توي مسجد اونقدر نوراني و روحاني هست كه بدون آقايون هم به اندازه كافي سيراب شويم
    مي رسيم خدمتتون
    همين!

  15. مهدی Says:

    به نام خدا

    با عرض سلام خدمت شما:

    وبلاگ « صبح صادق » با محوریت « آسیب شناسی فرهنگی » شروع به کار کرده است.

    عنوان پست اول وبلاگ: « اگر سید علی خواهد جان هم می دهیم »

    بخش کوتاه از پست اول:

    (( – به راستی چرا در جامعه اسلامی ما یک کودک 6 یا 8 ساله می تواند فیلم بسازد و به جشنواره ارائه دهد. اما یک کودک 6 یا 8 ساله نمی تواند در صدا و سیما اذان بگوید یا آنکه قرآن بخواند.

    – آیا ما قاریان و موذنین خوش صدا و خوش نفسی در این سنین نداریم؟؟؟؟

    – به راستی در کشور ما چند « موذن زاده و آقاتی » خردسال و نوجوان وجوددارد که به دلیل بی مسئولیتی سازمان های فرهنگی – از جمله صداوسیما – استعدادها و توانمندی هایشان ناشناخته مانده است؟؟؟؟ و امکان آن وجود دارد که پس از مدتی به سوی گروه های منحرف گرایش پیدا کنند………))

    عنوان پست دوم « تلقین » می باشد.

    صبح صادق:www.sobhsadig87.blogfa.com

    بیان و استفاده از مندرجات این وبلاگ، حتی بدون ذکر سند نیز جایز می باشد.

    با تشکر – مهدی شاهچراغ

    سلام
    ايشالا چرخش به خوشي بچرخه براتون
    نمي دونم چي بگم!
    همين!


  16. یا هو
    اما من دارم میمیرم!

    سلام
    همه داريم مي ميريم
    بعضيا مي فهمن ؛ بعضي هم نه!
    همين!


  17. چقد میگی همین همین! اعصاب آدمو میریزی به هم!

    همين!

  18. fairy Says:

    اعتكاف تمام شد و خدا هم از خانه اش بيرونتان كرد؟به قول سید مهدی شجاعی:ماهی که خواسته و نخواسته از آب بیرون افتاده باشه و روی خاک بال بال زده باشه وقتی برش گردونن تو آب چه قدر بیشتر از بقیه قدر اب رو میفهمه؟!

    سلام
    تا اعتكاف ديگه معلوم نيست كي زنده است كي مرده
    شايد اين ماهي قبل برگردوندن به آب مرد
    همين!

  19. fairy Says:

    هر فصلی را پایانی است…این نیز بگذرد…در انتظار فصل خزان غفلت ها…یوم تبلی السرائر…روزی که پنهان ها اشکار می شود…

    سلام
    امان از آن روز
    همين!


  20. مقدمه و نتیجه گیریتان زیاد تناسبی نداردها!
    دوباره بخوانید:
    علم مي گويد ماهي به خاطر دوري از آب ، به دلايل طبيعي مي ميرد .

    اما هر كس يك بار بالا و پايين پريدن ماهي را ديده باشد ، تصديق مي كند ماهي از بي آبي به دلايل طبيعي نمي ميرد

    ماهي به خاطر آب خودش را مي كشد .

    … روی آن حساب شما باید الآن خودتان را بکشید نه اینکه بمیرید!

    سلام
    خوب مشکل همینه دیگه عزیز
    هنوز مومن نشدیم
    همین!


  21. سلام
    باز که عجله کردی داداش!لینک رو میگم! اصولا» فعلا» احتمالا» پادرهواییم برای یه وبلاگ و انتخاب یه سرور خوب!خانوم ها رو که بهتر ازمن میشناسی!!!!!!!!!
    علی ای یحال عین فلان موندم تو گل،جهت انتخاب یه سرور خوب و یه اسم خوب!!
    …………………
    در مورد پستت ،خرابم کردی دادا!اون چند خط ارمیا آدم را عین ماهی بالا می برد و زمین می کوبد!
    یا علی مددی!

    سلام
    ای بابا
    من چه می دونستم عنان به دست ….
    ورد پرس سرور خوبیه
    ….
    همین!

  22. At Says:

    احساس سوختن به تماشا نمیشود
    آتش بگیر تا که بدانی چه میکشم

    سلام
    آتش بگیر
    همین!

  23. shima Says:

    سلام. راستشو بخوای منم زیاد نمی خواستم رو حق توحشش کارکنم. اما دیدم یه مدتیه به شما آقایون گیر اساسی ندادم. آخه چند وقته فقط راجع به صلح و دوستی و اینکه چقدر خوبه با هم دوست باشیم می نوشتم. اینو دیدم یه هویی دلم خواست یه کم بی جنبه بازی در بیارم.
    البته که این اعمال در غرب هم انجام می شه. ولی اونجا دیگه تکلیفشون با خودشون روشنه. آقاهه اگه دوست دختر هم داره و زنش خبر نداره! خانمه هم دوست پسر داره و شوهرش خبر نداره! منم نمی خوام بگم این کارا خوبه! نه اون اسلامیش و نه این غیر اسلامیش. اما به هرحال قبول کنیم که این عمل هرجا که رخ بده بنیان خانواده رو ویران می کنه. گرچه خودم به خانواده اعتقادی ندارم. اما وقتی می بینم اونایی هم که بهش تن دادن دارن نابودش می کنن دلم براش می سوزه.
    یه مقاله دارم راجع به خانواده در اسلام کار می کنم. تموم شد آپ می کنم که تمامی آقایون درس بگیرن. البته از منظر یه اسلام شناس غربی!!!

    سلام
    صد در صد مخالفم
    کلا خیلی حرف ها دارم که باید به شما بزنم اما زدنش فایده نداره
    همین!

  24. رفیق Says:

    سلام
    اگه از خودم نپرسیده بودم این کیه که مشتاق خوندن نوشته هاتون نمی شدم!
    فهمیدم کیه: همین!

    یا رفیق…

    سلام
    خوب شد به خودتون گفتید تا ما هم با شما آشنا بشیم!
    اما زیادم خوش به حالتون نیست که فهمیدید
    همین!

  25. طلبه Says:

    سلام .
    قبول باشه .
    یاعلی.

    سلام
    نیستید؟؟
    دلم براتون تنگ شده بود برادر!!
    قبول حق!
    همین!


  26. سلام …
    خوش به حال شما …
    تا چند روز ديگه ميميريد! و به خودتون كلي افتخار ميكنيد كه از دوريه دريا مرديد …
    ما چيكار كنيم كه هنوز نفهميديم مدت زياديه كه مرديم !
    اونم درست وسط اقيانوس !!
    بعيد ميدونم ديگه تنفس مصنوعي هم جواب بده !

    يا علي !

    سلام
    چه افتخاری؟
    این که خدا از خونه اش بیرونمون کرد و این طور همه چیز خراب شد افتخار داره؟؟
    اون جا مردن هم سعادتیه!!!
    همین!


  27. ثانیه های دلم چه کویری شده است این روزها! این ماهی، خسته از بالا و پریدن های بسیار، عجیب دلش باران می خواهد؛ دیریست تشنه ام!

    سلام و عرض ادب
    پست قشنگی شده است. گرچه مدت هاست نسبت به هر آنچه امیرخانی را به یادم می آورد، آلرژی پیدا کرده ام!

    برقرار باشید.

    سلام
    تشنه ام…!
    قشنگی از خودتون هستش .

    همین! مال هیچکس نیست!


  28. مردن به دلایل طبیعی ..عجب حس کوفتی است برای کسانی که میدانند و میفهمند !

    سلام
    ما که نه می دانیم و نه می فهمیم اما باز هم حس کوفتی است .
    این روزها همه چیز کوفتی است
    همین!

  29. شيما Says:

    سلام. از طرف من در بحث هميشه بازه و هيچ وقت هم در بحث و گفتگو هيچ خط قرمزي رو ندارم. چون ديگه حرمتي بالاتر از حرمت كلمات نيست. و وقتي قراره راجع به موضوعي بحث كني تا كسي رو ارشاد كني لازمه كه سرخ شدن از سر خجالت رو كنار بذاري و حرفت رو بزني. يادت نره كه امر به معروف ونهي از منكر زباني واجبه و تحت هيچ شرايطي از شخص ساقط نميشه!!! حداقل اين رو به من ثابت كن. همين براي من كافيه!‌

    سلام
    قبول کن کلا ادم حرف گوش کنی نیستی آبجی
    ضمنا
    فذکر ان نفعت الذکر
    تذکر بده در حالی که تذکرت فایده ای داشته باشه …
    گفتم که حرف گوش کن نیستی
    شایدم بی انصافی می کنم خداییش نشده درست بشینیم با هم حرف بزنیم
    و من خیلی مشتاقم
    کلا شما خیلی گلی
    جدی می گم
    ایشاللا یه وقت می شینیم سر یه موضوعاتی با هم صحبت می کنیم
    فکر کنم نتایج خوبی داشته باشه
    موفق باشی
    همین!


  30. سلام
    یه جورایی منم این روزا دارم تموم میشم.
    یا علی.

    سلام
    یه جورایی دنیا رو به آخره…
    باور کن
    امروز درخت ها هم توی هرم گرما همین رو می گفتند
    همین!

  31. سیمرغ Says:

    سلام
    راسش شعر آپ كردم .. اما بعد پشيمون شدم.. آخه غمگين بود.. دلم نيومد.. آخه مگه خواننده هاي بينواي من چه گناهي كرده ن هان؟…. شرمنده كه فك كردي بروزم.. نميدونم.. شايدم الان برم و بذارمش….

    سلام
    قربون دل مهربونت برم که اینقدر فکر خواننده هاتی
    کاش او هم ….
    هیچی
    موفق باشی
    همین!

  32. شيما Says:

    بي خيال همه چي كه بشي!!! فكر مي كنم اين زياد آپ نكردنت هم داره كار دستت مي ده. چون ديگه خسته شدم از بس اينا رو ديدم.
    گل؟ بلبل؟ اين روزا همه چيزمون همينه! همه مون گليم و وقتي مي خوايم به هم فحش هم بديم مي گيم گل…
    نتيجه مي ده. اما من فقط دلم مي خواد هرجا يه چيزي مخالف نظرته جوش نياري. قاطي نكني و آب و روغنت به هم نريزه. خيلي وقتااين كارارو مي كنم تا دوستايي مثل تو يه كم حاليشون بشه. آخه ميدوني؟ از دوست خوردن دردش كمتره از دشمن خوردن. چون دوست اگه بزنه از روي دوستيه!! ميزنه كه دردت بگيره بعدش دشمنه كه زد دردش برات هيچي باشه… اما اگه اول دشمنه بزنه…
    سخته مي دونم… اين روزا هيچ كدوممون با هيچ كدوممون درست و حسابي حرف نمي زنيم. فقط از دور به هم سلام مي ديم و از زير لب فحشه كه مي آد و ميره! خودمو ميگم. دوباره قاط نزني.
    ببين. من هم خيلي از پستاي تو حالمو بد مي كنه. اما هيچي نمي گم. فقط يه تيكه اي مي اندازم و ميرم. مي دونم كه تو خودت درست مي شي. اگه اوني كه من فكر مي كنم درست باشه!!!!
    اگرم نه كه من درست ميشم. جز اينه؟ خيلي سخته كه هي بيام تو بلاگت نظرتو راجع به نوشته هام بدونم. جان آبجي يه پست جديد بفرست. خسته شدم از ريخت اين پستت. يا حق…

    سلام
    قبول . قبول
    چشم به روز می کنم
    چی بگم؟
    همین!


پاسخی بگذارید

