یا مجیر

2008/07/28

سلام

كَيْفَ تَتَّقُونَ إِن كَفَرْتُمْ يَوْمًا يَجْعَلُ الْوِلْدَانَ شِيبًا
آتشی که به لحظه کودکان از دیدن عظمتش پیر می شوند

حاج منصور می گفت آتش خدا هم می میراند و هم زنده می کند!
می گفت از هم چه آتشی خدا باید نجاتت بدهد
برای هم چه آتشی مجیر می خوانی
آتشی که می سوزاند و در لحظه دوباره زنده می کند و از اول می سوزاند …
آتشی که مرگ ندارد . فقط فریاد «سوختم» دارد !

سبحانک یا سیدی تعالیت یا مولای اجرنا من النار یا مجیر

یاد این نیفتادی؟
فَهَبْني يا اِلـهى وَسَيِّدِي وَمَوْلايَ وَرَبّي صَبَرْتُ عَلى عَذابِكَ فَكَيْفَ اَصْبِرُ عَلى فِراقِكَ، وَهَبْني (يا اِلـهي) صَبَرْتُ عَلى حَرِّ نارِكَ فَكَيْفَ اَصْبِرُ عَنِ النَّظَرِ اِلى كَرامَتِكَ اَمْ كَيْفَ اَسْكُنُ فِي النّارِ وَرَجائي عَفْوُكَ فَبِعِزَّتِكَ يا سَيِّدى وَمَوْلايَ ….

* شرط کرده بودم هر سال اعتکاف با زبان روزه ؛ خانه ی خدا مجیر بخوانم.
امسال اول دعای مجیر به خدا گفتم نه برای آتشی که حاج منصور گفت مجیر می خوانم
مجیر می خوانم و التماس تو خدای احد و واحد را می کنم که دورم کنی از آتش دوری بتی که به شرک برایت گرفتم .
چقدر کریمی خدا

دلم روشن است ، مجیرم می شوی

خدا را شکر که هنوز از حال و هوای اعتکاف در نیامده ام …

همین! مال هیچکس نیست!

38 Responses to “یا مجیر”

  1. طلبه Says:

    سلام .
    دعای مجیر رو فقط با صدای حاج رضا بکایی می پسندم و بس!البته سنگواره نیست ها!
    ما شاید برویم شاخ پایانامه را بشکنیم.البته اگر این وسط خودمان …!
    به دعای خیر دوستان اعتکاف رفته و نرفته محتجایم!
    یاعلی.

    سلام
    باید شنید!
    موفق باشی ایشاللا
    ما هم محتاجیم به دعای شما
    علی یارت
    همین!

  2. مرتضي Says:

    سلام. بهتره نظري ندم

    سلام
    وقتی شاهد بودی که داشتم مجیر می خوندم فکر می کردی با هم چه انحرافی دارم اشک می ریزم؟؟
    همین!

  3. مادرانه Says:

    سلام…یهو پرت شدم به سمت گذشته!!!

    سلام
    گذشته آزارم می دهد!!!
    همین!

  4. مادرانه Says:

    و هنوز تو انباری هستم…اووووهههه…چه خبره توش؟؟؟

    سلام
    از انباری به رد شده . برای خودش یه گاراژه
    چی بگم؟
    همیشه هم پل زدن به گذشته بد نیست!
    همین!


  5. چرا میشود یک پست سراسر صفا رو با دو لینک داغونش کرد ؟! حس خوبی نیست ..همان حس کوفتی باز به سراغمان آمد !

    سلام
    این حس تبرکه…
    کلا خراب کردن راحت تر از ساختنه
    همین!


  6. قربونش برم.
    با هر نامی بخونیش جوابتو میده.
    چه سرور با حالی داریماااااااااااااا

    سلام
    آره . قربونش برم
    همین!

  7. محمد Says:

    سلام میبخشی ولی اصلا اینچیزا رو درک نمیکنم!سری به وبلاگم بزنین با مطلبی تحت عنوان «به فکر نون باش که خربزه آبه!»به روزم

    سلام
    قرار هم نیست همه ، همه چیز رو درک کنند
    موفق باشید
    همین!

  8. نحل Says:

    فقط همین: کاش آدم می شدیم!

    سلام
    دنبال حوا شدنم
    آدم به حد کفایت برای من هست
    همین!

  9. محمد Says:

    بااینکه از حاج منصور و دار و دسته مداح ها خوشم نمی اد.
    ولی از وبلاگت خوشم اومد.

    سلام
    خدا که خوشش بیاید هم برای ما مکفی است هم برای جمع مادحین اهل بیت علیهم السلام
    خوش اومدید
    همین!

  10. شيما Says:

    نه! مي بينم كه آپي!!! وقتي مي نويسي ياد گريه مي افتم. البته همه ي ما گريه دار مي نويسيم. جان من يه بار ازاين چيزا بكش بيرون و عادي بنويس! ميخوام ببينم قلمت چطوريه! يه پستي بذار كه توش قرآن و دعا و اين چيزا نباشه. ميخوام دعوتت كنم با هم رقابت كنيم.اما تو همه اش تو جاده خاكي مي نويسي. منم اين روزا حال نمي كنم ازاين پستاي ناله بنويسم. خوب عاشق شدن شما هوايي ها رو كه مي بينم دلم پر مي كشه واسه عاشق شدن… اين عشق زميني مثل ميخ طويله مي مونه مي بندتت جلو آخور حالابخور كي نخور…

    سلام
    تو هم اگه به اگه به هواي عشقت اين همه اين طروف و اون طرف مي رفتي بعد خدا حاليت مي كرد كه خيلي خري هميشه ناله مي كردي
    مي دوني خانم نوروزي هر روز بيشتر مي فهمم كه چقدر خرم
    چون برام مهم هستين مي گم
    اصلا هوايي هم چه عاشقي هايي نشويد
    فكرش را هم نكنيد
    اين جا فقط بخور بخور خون دل هستش و بس
    پس زياد بهش دل خوش نكنيد
    راستي از بابت رقابت هم من از همين حالا تسليمم
    من هميشه يه بازنده بودم
    حتي وقتي كه خواستم گناه را به بازندگي رجحان بدم باز كسي گوشم را چلاند و گفت گناه نه . بباز
    همين! مال هيچكس نيست!


  11. خودمان هیزم جمع میکنیم ! کبریت میکشیم … !
    سلام . ما هم مثل شما همین !

    سلام
    خودمان هم هيزميم هم كبريت
    همين! مال هيچكس نيست!


  12. سلام و عرض ادب

    شاخه ی خشکی شده است دلم که فقط سوختنش آرزوست. محتاج و مشتاق سوختنم، شاید خاکستر گرمش مرهم زخم های کاری کهنه شود. مانده ام در این زخم های دل که زود کهنه می شونداما سوز و دردشان همیشه تازه است. انگار صدها سال است که درد می کشم و محتاج سوختنم! من دلم آتش می خواهد! آتشی که می سوزاند و در لحظه زنده می کند!
    اوضاع دل رو به راه نیست این روزها! مثل همه ی روزها!

    زیاده گویی ام را ببخشایید. تقصیر خودتان شد!! نمک بر زخم زدید!

    برقرار باشید.

    سلام
    هميشه كه نمك نبايد بر غذا پاشيده شود
    گاهي هم جايگاهش زخم هاي كهنه ي هزاره ي اول زندگيست
    راستي آرزويي نكن كه بعدها حسرتش را بخوري
    سوختن دل اگر چه لذت بخش است اما اگر بلوغ سوختن را درك نكرده باشيم يك روز مي نشينيم و حسرت خنده هاي دوران جهالتمان را مي خوريم
    اين سوختن بيروني نمي خواهد
    داخل بيا ، بعد بيا با هم بسوزيم
    حال ما هم به از شما نيست
    همين!


  13. يکي از نعمت هاي بزرگ الهي به بشريت است که منت بر بندگان نهاده و پيامبري از جنس خود مردم و از بين خودشان انتخاب کرده که با آنها مهربان و رئوف بوده و مي تواند الگويي عملي براي بشريت باشد .

    سلام
    اين طور نيست كه بگوييم مي تواند الگوي عملي براي بشريت باشد!!!!
    بايد بگوييم
    بشريت اگر بخواهد سعادت مند باشد
    الگويي غير از ايشان ندارد
    تنها راه نجات هستند
    همين!

  14. محمد Says:

    راستی یادم رفت بگم. خوش تیپ هم هستی برادر.

    سلام
    اصلا چي گفتين كه اين رو يادتون رفته بود بگين؟
    به هر حال لطف داريد
    خيلي هم لطف مي خواهد كه به هم چه ظاهري بگوييد خوش تيپ!!!
    همين!


  15. سلام:

    عيد مبعث بر شما مبارك.

    خیلی التماس دعا .

    يا علي.

    سلام
    بر شما هم مبارك باشه
    محتاجيم خواهرم
    علي يارتون
    همين!

  16. mazbooh Says:

    سلام
    خوشحالم که هنوز از حال و هوای اعتکاف در نیامدی و هنوز حس مجیر شدن از خدای متعال را داری.
    من که امسال نتوانستم در اعتکاف شرکت کنم(نمیتوانم که بگم قسمت نبوده ، چون به این چیز اعتقاد ندارم چون همیشه خدای متعال در را به روی همه باز کرده)ولی امیدوارم که حس نزدیکی به خدا را همیشه در یاد داشته باشی.
    همین!مال منه

    سلام
    ممنونم
    قسمت هم جزئي از اراده ي خداست
    اعتقاد داشته باش بهش
    من هم اميد دارم هميشه موفق باشي
    همين!

  17. At Says:

    are ..
    khoda ro shokr ke hanooz too hamoon hal o havaeed
    too hal bashid vali too hava nabashid
    hava o havas ha..

    سلام
    اره . خدا رو شكر
    اگه او باشه هوا و هوسش هم خوبه
    شما كه نمي دوني
    همين!

  18. رضوان Says:

    دلت روشن
    لبت خندان
    بتت ویران…
    .
    می گویم
    بت پرستي هم عالمي داردهاااا…!
    (یا مجیر…)

    عليك سلام
    خودم ويران
    بتم سالم
    ….
    عالمي جز عالم بت پرستي نيست
    يا مجير
    همين!

  19. رفیق Says:

    سلام
    هــــــــی (نوعی آه)…

    التماس دعا

    سلام
    آه هر نوعي كه باشه قشنگه
    ….
    محتاجيم
    همين!

  20. ميم نقطه Says:

    سلام
    ياد اين افتادم…
    هركس به كسي نازد و من هم به تو نازم…
    يا مجير

    سلام
    هركس نمي فهمند كه به كسي مي نازند
    همه بايد به تو بنازند
    به هر كس هم كه بنازند در اصل به تو مي نازند .
    صاحب اون كس را اشتباه گرفتند
    همين!

  21. سیمرغ Says:

    salam
    eraadat daram
    eradat

    سلام
    مخلصيم داداش
    شما هم راه چوب كاري رو خوب بلدياااا
    همين!


  22. مجیر برای هوس
    مجیر برای گناه
    مجیر برای بت
    مجیر برای او
    مجیر برای رهایی
    برای وصال
    برای لقاء
    مجیر خوان هم نشدیم تا کسی برایمان بخواند
    همین

    سلام
    مجیر برای من
    مجیر برای تو
    همین!!

  23. سعید Says:

    سلام
    وبلاگت با صفاست.
    آنجا که صفا هست در آن مهر خدا هست.
    ما رو هم دعا کنین.

    سلام
    صفا از قدوم شماست
    یعنی جایی که صفا نباشه مهر خدا نیست؟
    همین!


  24. سلام . بابا پاک ابروی پسرا رو بردی که ، شما که می گفتید دخترها بشتر اینطوری می نویسند . تو پست های بعدی از خجالتمون در بیا و مدل نوشتن رو عوض کن و یه کمی داغ بنویس. D:

    سلام
    ما از همو اولش هم آدم نبودیم
    اگه هم چیزی بود حوا بود
    از کسی هم خجالت نمی کشیم
    این طوری هستیم دیگه ….
    همین!


  25. پیش تر ها دعای مجیر را دوست داشتم اما چند گاهی ست نمی دانم چرا ازش می ترسم
    چرا؟
    چه بر من امده حاج اقا
    می دانی؟

    سلام
    آخر خط را که نگاه کنی آن دوست داشتنه و این ترسه هر دو از یک خانواده اند
    چیز خاصی نشده
    مهم اینه که هم چه چیزهایی توی زندگیمان پررنگ باشه
    والا ترس و محبتش توفیری ندارد
    همین!

  26. صوفي Says:

    بت هاي اين دوره زمانه شايد پرستش نشوند ، ولي دوست داشته مي شوند ، خيلي زياد . و وابسته ميكنند بينهايت . و اگر بميرند ، مي ميرانند …
    مثل بت من …

    سلام
    اگر درک کنیم که صاحب و ترسنده ی این بت ها کیست این را هم می فهمیم که بت ها هرگز نمی میرند
    بت من و شما هم ندارد
    دوست داشته می شوند ، خیلی زیاد
    وابسته می کنند ، بی نهایت!!!!
    این بی نهایت کجاست؟
    آخ
    همین!


  27. ايول…پاسخ دادي هااااااا
    خوشمان آمد …رفيق!

    سلام
    این را که نمی شود جواب خواند
    نا خود آگاه یاد یا مجیب گفتن ها افتادم
    و جواب هایی که در روزمرگی خداوند به ما می دهد و یکیشان را هم نگاه نمی کنیم
    یا مجیب و یا مجیر
    همین!


  28. برای من؟؟
    جیره ی من همه جاتمام شده است
    نه بت هستم و نه….
    مجیر شما برای من نیست که اگر بود اینگونه بی جیره نبودم…
    خدایم بیامرزد
    همین!

    سلام
    کسی که راست پیمانه می دهد را که کریم نمی گویند
    تازه حالا که علی قول شریفتون جیره تموم شده باید چشم به راه کرم باشید.
    شاید چیزی که جیره تون به حساب میامده را کم کم و سخت سخت بدند اما کرامت را نمیشه کم کم و سخت سخت داد
    حالا که وقت کرمه فوران می کنه . بی حساب و کتاب می دند ….
    لکن با این موافقم
    خدایت بیامرزد
    همین! مال هیچکس نیست!

  29. سیمرغ Says:

    سلام
    تنم لرزید….
    خوش بحال او که همچو مجیر خواهی داره!!!
    و خوشا بسعادت تو که اهل اعتکافی.
    من بیخبرم.
    بی …. نه بیخدا نه… اما
    بی نور !
    دعام کن
    تو دعاهای مجیری که …..
    دعام کن

    سلام
    ….
    از کرامت خدا نه آنی که گویی
    یعنی همه هستیم اما با کرامت او نیستیم
    محتاجیم به دعا
    همین!

  30. دها Says:

    سلام.

    از جواب هایی که به نظرات داده می شوند راحت تر می توان حس و حال را و وبلاگ نویس را شناخت.

    جالب بود.همین!

    سلام
    امروز به یه عزیزی می گفتم کلا کامنت هایی که این طرف و اون طرف میدم و جواب هایی که به کامنت هام می دم رو از پست هام بیشتر قبول دارم
    کلا بیشتر باهاشون حال می کنم
    خوشحال شدم
    یعنی یه جورایی کیف کردم که ازم تعریف کردی
    اونم هم چه چیزی که دوست داشتم کسی ازش تعریف کنه
    همین!


  31. سلام ! من خیلی وقت پیش اومدم یه چیزی هم واسه مجیر ت نوشتم … یادمه از هیزم گفتم و …اما انگار پریده .. مهم نیست چی گفتم .
    یه جایی توی دنیا هست این صوت توش موج میزنه … مثل جهنم گرمه ولی مثل بهشت آروم …!!

    سلام
    هست که !!!
    من دارم می بینمش
    اون جا هر کجا باشد برایش تابلوی کیلومتر نگذاشته اند
    شاید همین جا باشد
    شاید آن جا
    شاید پشت صفحه ی هر مانیتوری باشد که عاشقی پشتش سرمای دست اویی را احساس می کند
    حالم خراب شد
    خداااااا
    همین!

  32. shokoufeh Says:

    با دکمه های تلفن همراهم بازی می کردم

    داشت می رفت به اتاق

    برگشت نگاهم کرد

    روی مبل نشسته بودم

    پاها یم را هم انداخته بودم روی میز

    خندید و گفت :

    اس ام اس بازی می کنی؟

    گفتم: اینقدر گران شده، مگر می شود اس ام اس بازی کرد!؟

    به فکر رفتم

    کاش آدم ها هم گران می شدند

    که لا اقل بخاطر قیمت شان هم که شده

    نشود بازیشان داد!

    سلام
    اوووه
    هم چه قیمتی را که هیچ کس ندارد
    البته تا وقتی که دست به جیب ارزش نهادن نشده ای
    ارزش افراد را خودمان تعیین می کنیم
    با ترازوی عدل و ارزش خودمان
    همین!

  33. م.م Says:

    سلام علیکم
    قبل ترها فکر می کردم که هر وقت ماه رمضان بشه باید مجیر بخونم ما بعدترها فهمیدم که نه هر وقت که دلم ماه رمضان شد مجیر بخونم …
    اعیاد شعبانیه بر شما مبارک
    به روزم
    التماس دعا
    یا علی
    پناه می برم به آفریدگار فلق

    سلام
    مگر وقتی هست که دل ماه رمضان نباشد؟؟؟!!!
    بر شما هم مبارک
    محتاجیم
    همین!


  34. سلام
    الفرصت تمر مر السحاب
    کی آدم میتونه ابر ها رو نگه داره
    یا میشه آدم خودش رو زیر سایه یه ابر نگه داره ؟

    بیخیال روم سیاه ، کاش بیشتر باهات بودم الان حس کردم !!
    همون ! مال تو هست !

    سلام
    می ترسم اسم این ها فرصت نباشه
    می دونی اگه مهلت را به جای فرصت فرض کنیم چه بر سرمون میاد؟؟؟

    وااای رووم سیاه!!!
    دل به دل راه داره بلاگر شجاع مشهدی!!!!
    دل ما هم برای اون فضا و شما خیلی تنگ شده
    دعا بفرمایید
    همین! مال هیچکس نیست!

  35. mazbooh Says:

    سلام
    دوباره سلام
    میبینم که خبری نیست؟

    سلام
    هیچ جا خبری نیست علی آقا
    همه جا سوت و کوره
    اون هایی که شلوغ ترند ساکت ترند
    همین!

  36. Alireza Says:

    دروود اخوی….خوبی..دل ما تنگ شدا..3/4 شب با هم بودن و …. من از ساعتی که رسیدم سر کار بودم..باورت نمیشه.. بلافاصله رسیدم اصفهان سر کار و فرداش هم کاشان دفتر خبرگزاری رو افتتاح کردیم…تااین ساعتم…عیدت مبارک..اصفهان اومدی بگو.. یا علی

    سلام
    مخلصیم داداش.
    اگه آدمهای فعالی مثل شما تو ملکت نباشند که من نمی تونم این طور توی خونه با خیال راحت پشت سیستم بشینم
    بار امثال ما هم گردن شماست
    خدا خیرتون بدهد
    همین!

  37. مادرانه Says:

    یه زنگ به من بزن . خودم به حسابش می رسم .بگذار به دنیا بیاید…
    انقدر دل بابایش را می برد که بابا بی خیال هر چه وبلاک است می شود…اندکی صبر کن مادر…سحر نزدیک است…

    سلام
    وااای
    اومده پای سیستمم با ایدی خودم که روی سیستم بوده کامنت گذاشته
    من رسما تکذیب می کنم
    و کامنت رو هم که دیدید نیستش کردم
    همین!


  38. چقدر شما واسم آشنایین!!

    سلام
    ما همه آشناییم
    با همه غریبیمان
    همین!


پاسخی بگذارید

