سینمای ملی آرزویی دست یافتنی

2008/08/12

سلام

همیشه بعد از دیدن یک فیلم سینمایی هندی از ته دل آه بلندی می‌کشیدم . نه از بابت این‌که خدای نکرده فکر کنید متاثر از فضای عاطفیش می‌شوم و یا این‌که دلم برای گریم‌های بازیگران ضعیفه‌اش ضعف می‌رودهااااا. نه!
از این‌که کشوری مثل هند که به مراتب تمدن نو و کم سابقه‌تری نسبت به کشور ما دارد ؛ صاحب یک سینمای ملی است اما هنرمندان مملکت ما هنوز سردرگم هستند و هیچ مبنا و ریشه‌ی ملی و مذهبی در کارهای سینماییشان دیده نمی‌شود .
خب حق بدهید که رگ حسادتمان گل کند و از روی حسادت همیشه نسبت به فیلم‌های بالیوودی اظهار بی‌ادبی کرده با عباراتی مثل : «اَه اَه» ، «پیف پیف» و … محشورشان کنیم .

خلاصه تا یادمان می‌آید هر فیلم ایرانی را به امید یافتن رگ و ریشه‌های ملی دنبال کردیم
آثار کارگردان‌های زیادی را هم زیر و رو کردیم ولی دریغ از یافتن سرانگشتی ملیت …!

من کلا آدم منتقدی نیستم . یعنی نه این‌که انتقاد نداشته باشم ؛ لکن همیشه سعی می‌کنم انتقاداتم را نگه دارم و با خوش‌بینی و نگاه امیدوارانه در رابطه با موضوعات بحث کنم . امروز هم اگر این حرف‌ها را می‌زنم برای این است که به زعم خودم دوره‌اش دیگر تمام شده یا حداقل رو به اتمام است . به هر حال روزنه‌ی امیدی یافته‌ام دیگر…

همین شب گذشته بود که اتفاقی و بدون برنامه (طبق معمول همیشه‌ام) فیلمی با عنوان «به رنگ آسمان» را که از صدا و سیما (شبکه‌ی یک) پخش شد دیدم .
منی که بسیار تا آن لحظه فرتوت و دلزده از هر چه فیلم ایرانی هست بودم را متحیر کرد
به به!! سینمای ملی آرزویی دست نیافتنی نیست!

با این‌که کارگردانش در مقایسه با کارگردان‌های دیگر ایرانی که ادعا و نام و رسمشان گوش فلک را کر کرده است ، اصلا نام و نشانی ندارد ؛ اما بنده به عنوان یک هیچکس ، یک عضو بسیار کوچک که هنرمند نیست و فقط هنر را مثل همه‌ی عوام دوست دارد به ایشان تبریک عرض می‌کنم . فکر می‌کنم الگوی خوبی برای سینمای ملی ما باشد .
توضیح خاصی در مورد فیلم نمی‌دهم ، فقط در حد یک وییوی کلی :
فیلم ، داستان آزاده‌ایست که بعد از دهه‌ی شصت در اسارت بوده و دیگر ایران را ندیده و امروز بعد از حدود بیست سال بازگشته و با فضای امروز ایران مواجه شده است . فضای ترسیمی فیلم ، خیلی از فاکتورهای ایران امروز را دارد
جو زدگی ؛ مال دوستی ؛ بی مهری ؛ بی قیدی ؛ اعتیاد ؛ تشنگی فرهنگی و انزوای اهالی دل …
نگاهی مسئولیت آمیز که او را وادار می‌کند از فضای عزلت و تنهاییِ عواطف و احساساتش خارج شده یا به تعبیر بهتر عواطف پاک مذهبی‌اش را به جانب وظایف اجتماعیش میل دهد . شکل برخورد فرهاد با مشکلات اجتماعی جامعه‌ی امروز شکل منحصر به فرد و غیر واقعی نیست . بلکه نسخه ای عملی و قابل دسترس برای هر کسی است که فکر می‌کند با فضای پر از چالش امروز غریبه است…

اگر سینمای هند نیاز مردمش را این‌طور شناسایی کرده که مردمان هند به دنبال فضایی عاطفی محض و شخصیت‌های استوره‌ای هستند و با ساختن فیلم‌های این چنینی فضای عمومی کشورش را جهت‌دهی می‌کند و در عین حال مردمش را از تعامل با هنر ارضا می‌نماید ؛ فکر می‌کنم این فیلم هم نیازهای امروز جامعه‌ی ما را در کالبدی زیبا به مخاطبانش تفهیم کرد
محتوی که درست باشد منِ بیننده از اشکالات فنی فیلم هم چشم پوشی می‌کنم و می‌توانم با رضایت تمام خسته نباشید بگویم به دست اندر کاران این فیلم
نویسنده : آقای پیمان عباسی (دلیل اولویت ذکر نام ایشون این بود که احساس کردم فیلم‌نامه نسبت با کارگردانی قوت بیشتری دارد)
کارگردان : آقای بهرنگ توفیقی
تهیه کننده : آقای مهدی گلی زاده
و صد البته گروه موسیقی این فیلم که با موسیقی دستگاهیِ(سنتی) متن و تیتراژ فیلم بر ملی بون هم چه اثری تاثیر شایانی داشتند ….

دست مریزاد

همین! مال هیچکس نیست!

37 Responses to “سینمای ملی آرزویی دست یافتنی”


  1. بابا به روز
    بابا آپ توو دیت
    منم این فیلم رو دیدم
    اتفاقا خیلی هم خسته بودم
    ولی تقریبا اوایل فیلم بود که حس کردم این فیلم ارزش دیدن داره
    خووب بود
    جالب بود
    حرفاتو قبول دارم

    سلام
    خوشحالم که دیدید
    و خوشحال تر که موافقید با نظرم
    و خوشحال ترتر که قدم روی چشم ما گذاشتید و وبلاگمون رو معطر کردید
    موفق باشید
    همین!

  2. مادرانه Says:

    اتفافا منم دیدم.چه فایده؟برق که وسط کار میره،دیگه انگیزه ای باقی نمی مونه که ادم فیلم ببینه…
    در ضمن «ازلت» اینجوری بود یا اینجوری»عزلت»؟

    سلام
    اتفاقا این از الطاف دولت کریمه است
    میخواهند در مدت خاموشی بنشینید و به همون مقدار که از فیلم دیده اید تفکر و تامل کنید تا ان شاالله مفید باشد
    تصحیح کردیم . ممنون از تذکرتون
    همین!

  3. گمگشته Says:

    سلام
    خب حرفهات درسته ولی این رو هم باید در نظر گرفت که با اینکه هنوز ما سینمای ملی نداریم ولی فیلم های ما نسبت به بالیوود از نظر نزدیکی به واقعیت خیلی بهتر هست.
    همین
    مال من و حسن!!!

    سلام
    ولی این رو باید در نظر گرفت که در سینما ملاکی تحت عنوان نزدیکی به واقعیت نداریم
    اثر بخشی و شناسایی فاکتور های مورد نیاز جامعه مهم است
    همین!


  4. سلام
    خوبي عزيز ؛ كجايي رفيق ؟
    فيلم ديدن رو خيلي وقته گذاشتم كنار هم به بهانه وقت هم به دليل بي ارزش بودن خيلي هاش براي ديدن
    اما در عين حال معتقدم كه همچنان يكي از پر قدرت ترين رسانه تاثير گذار در جامعه هست ، به همين دليل نميشه ازش غافل شد .
    ممنون كه حساسيد .

    سلام
    خوبم . شکر
    شما خوبی؟
    از داشتن هیچ ابزاری برای به دست آوردن رضایت ولیمان کوتاهی نکنیم ؛ به هیچ بهانه ای
    و دقیقا از همین اعتقاد ازش غافل نمی شویم
    موفق باشید
    همین!

  5. سيمرغ Says:

    سینمای ایران؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    آقا فنا شد!!
    از دست رفت!!
    رفت دنبال تئاتر ایران…!

    سلام
    اووووه!
    کی میره این همه راه
    این همه نوشتیم که امید بدیم به ملت که داره بر می گرده زدی تو کاسه کوزه مون که رفیق!!
    مخلصیم
    همین! مال هیچکس نیست!

  6. صوفي Says:

    سلام
    نديدم اين فيلم را . ولي كلا هنر آرزويي دست يافتني است …

    سلام
    بلی ! هنر ملی و مذهبی داشتن هم آرزویی دست یافتنی است
    همین!

  7. صوفي Says:

    اي هيچ …
    من هيچ نيستم . هر كسي صاحبي دارد ، هست …
    براي هيچ …
    هيچ چيزي هيچ نيست . چون صاحبي دارد …
    بر هيچ …
    اين چيزها هم صاحبي دارد …
    مپيچ …
    هر پيچيدني علتي دارد …
    همين ! براي هيچ كس كه نيست !

    سلام
    همه اش قبول
    اما اگر صاحب خودش این ها را بگویدت چه؟؟
    همین!


  8. سلام. نمیدونم این چه حکمتیه که من به سختی موفق میشم کامنت بذارم برای شما … انقدر هی کامنت میذارم و سند نمیشه یادم میره چی نوشتم … من که هر بار رفتم سینما دست از پا دراز تر برگشتم به خودم فحش دادم که دیگه حق نداری بری سینما !! این فیلم رو هم ندیدم. شاید دوباره پخش شد ما کمی رنگ آسمان دیدیم!

    سلام
    حدس می زدم کمتر از دوستان این فیلم را دیده باشند
    یکی از دلایل این که بین این همه انفاق شاید نسبتا مهم تر ؛ این سوژه را برای نوشتن انتخاب کردم این بود که گاهی برای نظر دادن در مواردی اطلاع کمتری داریم
    خصوصا این مورد در موقعیتی خورد به ذهنم که دیدم یکی از اساتید گلم در مورد سینما مطلبی به تندی نوشته اند و من احساس کردم این مطلب بوی بی اطلاعی می دهد
    به هر حال موفق باشید
    همین!مال هیچکس نیست!

  9. mazbooh Says:

    سلام
    خیلی خوب بود، ولی در سینماهای کشور خیلی چیزها را باید در نظر گرفت که هر کدام طبق همان چیز هائی که مطرح کردید نیاز به ساخت یک فیلم دارد گرچه فیلم مورد پسند بینندگان یا مخاطبین آنها نباشد
    همین!مال منه

    سلام
    خیلی واضح نبود منظورتون
    اما تا اونجایی که من فهمیدم باید بگم که اتفاقا مقوله ی هنر مثل کلاس درس نیست که نظر مخاطب برای سازنده مهم نباشه
    اگه جذابیت یا به قول شما پسند مخاطب نباشه مخاطب به رتحتی ریسیور را روشن می کنه و اون وقت هر گناهی که صورت بگیره گردن بی محتوایی هنرمندان ما و بی مسئولیتی ماست
    به هر حال این نکته خیلی مهمه
    همین!


  10. اوکی…
    دست مریزاد

    سلام
    خدا همه‌ی خادمین اسلام را در کنف حمایت و هدایتش حفظ بدارد
    آمین
    همین!

  11. مرتضي Says:

    سلام. وقتي جواب نظرات را خوندم بهتر دونستم كه نظري تو اين رابطه ندم.

    سلام
    اما تو کوه درد باش
    طاقت بیار و مرد باش
    رفیق ! نظر بده
    ما رو از نور وجودت محروم نکن
    خیلی مخلصیم
    همین!

  12. pardal Says:

    يا حق
    سلام
    متاسفانه فيلم مورد نظر رو نديدم ولي اينو قبول دارم که فيلم هايي هستند که دارند سينماي ملي ما رو مي سازند و البته فيلم هايي هم هستند که سينماي ملي ما رو تخريب مي کنند!
    تا حق
    امضا : پردال

    سلام
    خوب است که شما به این معتقید که لااقل عدم وجدان دلیل عدم وجود نیست
    از برداشت منصفانه و عاقلانه تون سپاسگزارم
    و البته در جواب یکی دیگه از دوستان (فکر کنم خانم چشم درشت) هم گفتم که احتمالش رو می دادم که کمتر این فیلم رو دیده باشند
    موفق باشید
    همین!

  13. رضوان Says:

    باز شما از یه فیلم تعریف کردین؟ بابا نکنین این کارو!!
    من هنوز درگیر «حس پنهان» دیدن هستم! :دی
    گویا قسمت نبود…
    .
    نیمه ی شعبان مبارک

    سلام
    به قول یکی از دوستان توی کامنت های همین مطلب( فکر کنم حاج جمال) آخه نمی شه اهمیتش رو ندیده گرفت
    خداییش چیزی موثرتر از فیلم و سینما پیدا نکردم
    خدا هیچ جوونی رو به دیوار نکوبه
    موفق باشید
    همین!

  14. محمد Says:

    سلام
    اولاً: حالا چه اشکالی داشت یه کمی هم احساساتی می شدی. گناه کبیره که نبود.
    دویماً: چرا به تمدن هند توهین می کنی، اونها از ما کم سابقه تر نیستند.
    سیماً: با یه عکس هندی به روزم
    چهارماً(فارسی مون بده دیگه): نقدت شیرین است و مقبول
    خامساً: ما دوست داریم همینجوری!
    همین!

    سلام
    همیشه هم ملاک گناه کبیره نیست
    گاهی هم آدم باید حواسش با قابلمه هایی باشه که احیانا از آشپزخونه پرت می‌شه ( مثل این که حس انحصار طلبی خانم ها رو فراموش کردی)
    برای مقایسه‌ی دو تمدن فاکتورهای زیادی رو باید در نظر گرفت چیزهایی مثل قدمت تاریخی . ابنیه‌ی به جا مونده . دستاوردهای علمی . دستاوردهای فرهنگی . بزرگان علمی . بزرگان هنری و فرهنگی . تدین و در کل تاثیرات یک منطقه روی جهان …. حالا با رعایت همه ی این نکات حتی یک هندی رو هم که قاضی کنی رای رو به تمدن ایران می ده . تازه هم من توهین نکردم یه قیاس ساده بود …
    در آخر قبل از این که بگم ما بیشتر مخلصیم و دل به دل راه داره و ما هم دوستون داریم در مورد این دسته بندی کامنتت
    اعداد فارسی با تنوین عربی ترکیب خوبی نیست
    اول . دوم . سوم یا اینکه اولا . ثانیا . ثالثا و …
    مخلصیم
    همین!مال هیچکس نیست!

  15. باغبون Says:

    سلام
    نوشته هات بد جوری آدم رو پشت مانیتور میخکوب می کنه.اینقدر که از خوندن یکباره ی همه ی این مطالب سرگیجه می گیری!
    همين! هيچكس مثل تو نيست!

    سلام
    لطف دارید
    هدف هم همان سرگیجه است
    تبرکه عزیز قابل شما رو نداره
    همین! مال هیچکس نیست!!!


  16. سلام
    البته مال هبچ كس نيست همچنان سند منگوله دارش به نام شماست قربان ولي همونجا هم ميخواستم تو پا نوشت ها بگم با اجازت از شما ، يادم شد ! صيغه 3وم شخص مفرد از نوع غايب است كه مجبور بودم براي اينكه يك نفر از دوستاني كه مي آيند وبلاگ رو مي خونند مطمئن باشند كه منظورم ايشون نبوده است ، خواستم طوري بيان كنم كه اين متن مربوط به شخص خاصي نيست .
    همين
    وگرنه مال هيچ كس همچنان مال شماست !!

    سلام
    من باب مزاح بود
    والا ما جونمون رو هم گلاب به روتون برای رفقا می دیم
    ضمنا ما مالک و صاحب هیچی نیستیم
    در اصل معنای همین مال هیچکس نیست همینه
    بله عزیزم
    عیدت مبارک
    همین! مال هیچکس نیست!

  17. soor.ir Says:

    سلام بر دوستان همیشه منتظر.
    با فرا رسیدن میلاد با سعادت اما عصر علیه السلام وبلاگ http://www.soor.ir فعالیت خود را آغاز نمود.
    خوشحال میشیم حضور برسانید.

    سلام
    به به
    مبارک باشه دوست عزیز
    مزاحم می شیم
    همین!


  18. میلاد نور مبارک!

    از آسمان انتظار می بارد و زمین را گرم می کند!
    دل اما هنوز لبریز ترک خوردگی های عطش است
    باران انتظار
    دل من را تشنه تر می کند!

    سلام و عرض ادب
    قنوت هایمان برای آمدنش را مکتوب کرده ایم
    خشنود می شویم میزبان احساستان باشیم.

    اللهم عجل لولیک الفرج

    سلام
    تشنگیتان مستدام
    قابل باشیم خدمت می رسیم
    همین!


  19. سلام به وبلاگ اصولگرایان منتقد هم سری بزن و نظری مرحمت بفرما.
    یا علی

    سلام
    روح انتقاد خوب است اما به شرطی که عالمانه و به دور از عمل زدگی و شتاب زدگی باشد
    به هر حال موفق باشید
    همین!


  20. سلام
    عيد شما مبارك رفيق جان!
    در مورد پستت بايد عرض شود كه…به هر حال سينماي ملي پديد نخواهد امد تا وقتي كه يك انقلاب دروني و در واقع يك توبه ي نصوح از جانب اهالي سينما و تئاتر كشور بسوي ارزشهاي والاي ايراني و اسلامي و صد البته انساني رخ ندهد!
    سينما و تلويزيون امروز مطيع همان خداي سكولارند! نه مطيع خداي محمد(ص)

    يا حق!

    سلام
    عید بر شما خانواده ی جدید و قدیمتان مبارک باشد
    خب من همه ی این ها رو گفتم که همین رو بگم
    این انقلاب و این توبه و این جدایی از روح سکولاریزه در سینمای ما رو به ایجاد است
    موفق باشید
    همین!

  21. شمس Says:

    سلام علیکم
    یک جدال نابرابر بین مهندسان که مدعی جهان شمولی علمشانند و دیگر متخصصین که مدعی اند اگر کار دست انها بود چه ها که نمی کردند.
    عزت خان که از این سوی طناب با آن علم مکانیکی اش با قدرت می کشد. نا تقدیر خواب آلودگان چه باشد.

    سلام
    مدعی زیاد هست . مرد عمل سیری چند؟
    ما که امیدواریم به این سیر
    موفق باشید
    همین!

  22. شاکر Says:

    سلام …
    مقداری از فیلم رو دیدم و تعریفش رو از کسی که از اول دیده بود شنیدم و شما دومین نفر بودید.
    هر مجموعه ای از آدماش تشکیل می شه و سینمای ایران هم مستثنا نیست . استعداد هست ولی کو وجدان و همت و علاقه و صد البته خریدار .
    مثل بازاره . فروشنده چیزی میاره که خریدار داشته باشه .
    خدا وکیلی امثال خداحافظ رفیق چقدر روی پرده موندن ؟
    حالا بر عکس …
    سی دی نقاب همه جا پخش شد و همه گفتن زود از روی پرده برداشته شده .
    به امید روزی که همه استعدادهای پاک شکوفا بشن . روزی که وجدان ها بیدار بشه . روزی که آقامون بیاد.
    در پناه خدا . یا علی

    سلام
    فکر نمی کردم هم چه فیلمی را کسی غیر از خودم دیده باشم
    به هر حال نیاز هر انقلاب و تغییر مشیی یک سری خط شکنه
    درسته که از فیلم هم چه کارگردان هایی استقبال آن چنانی نمی شه اما به هر حال وجودشون حیثیت و آبروی سینمای ماست
    رسانه خودش باید مخاطبش را تربیت کنه
    همین!

  23. سيمرغ Says:

    salaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaammmmmmm

    علیک سلام برادر
    این سلام با این همه کش حتما علامت کلافگیه
    شاید تصمیم خوبی نباشه
    اما دوست دارم کمتر بنویسم و بیشتر تو کامنت ها به بحث بنشینم
    شاید حتی فعلا وب خوانی برام رجحان داشته باشه به وب نویسی
    این هم برای اینکه زیر کامنت هامون خالی از عریضه نباشه و یه ادرسی گذاشته بشه
    به هر حال دوستتون داریم
    موفق باشید
    همین!


  24. چرا نیستید؟

    سلام
    چرا باشیم؟
    همین!

  25. روستائی Says:

    درد بزرگی است بی رنگ شدن حضور آدم ها …

    سلام
    بی رنگ شدن هر چیزی مهم تر است از بی رنگ شدن هم چه ادم هایی
    دوست دارم دزدی کنم و بگم
    جاری باشید
    همین!


  26. سلام علیکم.
    منم مثل بعضی از رفقا فیلمو دیدم.
    همیشه از یه چیز این تله فیلما گله داشتم اونم تصویرشونه. حالا اگه اوناییش رو که بی محتوا هستن و آدم گاهی گول بازیگرای معروفشونو میخوره و تا آخرش میره و هیچی گیرش نمیاد رو بذاریم کنار، فیلمای معنی داری مثل همین یکی تصاویرش اینقده سرده که آدم حوصله اش نمیشه نگاش کنه. اما خوب ما صبوریم و میریم تا تهش!!

    واقعا خیلی از فیلما یا پوچن یا بدآموزی دارن.
    چی بگم والا.
    از دست بعضی بالایی ها!

    سلام
    البته من هم فرمایش شما رو تایید می کنم
    خودم هم با جمله ای خواستم به این مطلب بپردازم اما طوری که توی ذوق کسی نخوره و اون این که گفتم وقتی محتوی درست باشد اشکالات را می شود ندیده گرفت
    به هر حال هیچ اثری بی عیب نیست
    باید سعی کرد عیوب را به حداقل رساند
    واما…
    نه از دست بالایی ها
    که از دست بی حوصلگی و بی مسئولیتی خودمان….
    موفق باشید
    همین! مال هیچکس نیست!


  27. باید رفت
    باید دید
    باید چشید
    وبعد……………..
    گذاشت و گذشت

    سلام
    باید سپرد
    باید دل داد
    همین!


  28. سلام. یعنی شما واقعاموافقیدکه خانمهابا صدتا مرد نامحرم برخورد داشته باشه که بتونه نون در بیاره ، نه ، حرفه من این نیست، الان خانمها بالابالا ها سیر می کنند . شما نمیشناسین این قوم رو. من حاضرم از کرسنگی بمیرم ولی به خاطر یه لقمه نون گناه نکنم و باعث گناه دیگران هم نشوم . ان شاءالله که متوجه منظورم هستید.

    سلام
    درست متوجه منظور من نشديد
    كار فرهنگي اين نيست كه بشينيم يه ضرب هي بگيم خانم ها ال كنند خانم ها بل كنند
    اگر شما فكر مي كنيد كار كردن بهانه است براي خانم ها (كه نيست) دست به دست هم دهيد و اين بهانه را ازشان بگيريد
    بلاخره در مملكتي با اين همه ثروت خدادادي نبايد خانواده اي (مثل خانواده ي خودمان) بعد از مخارج مختلف مثل كرايه ها و هزينه هاي آب و برق و …. به قدر بخور و نمير برايش بماند
    همه مثل شما فكر نمي كنند
    اتفاقا اسلام هم براي هم چه نظارتي موضع تهاجم نگرفته
    حتما اين حديث معصوم را خوانده ايد كه فقر از هر دري وارد شود ايمان از پنجره فرار مي كند….
    كار فرهنگي برگزاري دعاي توسل با كيك و سانديس نيست!
    كار فرهنگي تعميم دين و مذهب تا مسائل معيشتي و اقتصادي خانواده هاست
    حالا انصافا چقدر كار فرهنگي تا به الآن انجام شده…
    من و شما بچه ي فرهنگي … چه كرده ايم؟!!
    همين!

  29. مریم Says:

    سرگیجه ها… هند تمدنی قدیمی تر و با سابقه‌تری نسبت به ایران دارد. تمدن هند، دوران موهنجدارو و تمدن سومریان و تمدن چین باستان تقریبن همزمان و به دوران تمدن های شهر نشین دارای دولت مرکزی به هفت هزار سال پیش بر می گردد.

    در ضمن: آنچلینا جولی یه دختر و پسر دوقلو زایید. آدرس امیل رو نخواستم بنویسم الکی marianne.a1986@googlemail.com نوشتم.

    سلام
    تمدن فقط قدمت نيست
    يك تمدن كاراكتر هاي مختلفي دارد
    قدمت . شخصيت هاي علمي فرهنگي . هنري . سياسي . ديني و آثار به جا مونده از فرهنگ و …. يك كشور
    حتي يك بخشي از تمدن هر كشور وضعيت فعلي اونه
    با محاسبه ي همه ي اين فاكتورها يك هندي متعصب هم امتياز بيشتري براي تمدن ايران قائل خواهد بود …
    موفق باشيد
    از دقت نظر شما ممنونم
    همين!

  30. کفشدار Says:

    یا لطیف!
    هر وقت از سینمای ملی نا امید می شم آژانس شیشه ای رو مرور می کنم! حاج کاظم و فاطمه… یه ثانیه شون می ارزه به ساعت ساعت خیلی از این فیلم ها!
    این فیلم رو ندیدم! اما هنوز هستند فیلم هایی که به نظرم آبرو داری دارن می کنن!
    نمی دونم ! قهر کردن ما با سینما داره دوساله می شه! جای بوسش هم داره کم رنگ می شه!
    فعلا
    یا علی

    سلام
    به هر حال جداي از نظر منتقدان فيلم هاي كاملا كپي شده از محصولات غربي من هم آژانس شيشه اي را دوست دارم و البته آقاي حاتمي كيا رو
    قهر كردن با هم چه امتيازي براي تبليغ كار عاقلانه اي نيست
    موفق باشيد
    همين!


  31. بسم الله النور

    اينجا يه نفر از شما كمك مي خواد ، مياين ؟!

    http://hajjamal.ParsiBlog.com/624054.htm

    سلام
    اصلا نياز به تبليغ نيست
    ما كفتر جلديم
    دير و زود سر مي زنيم
    اما اومدنمون سوخت و سوز نداره
    كلا به زعم خودمون توي نت داريم پاسبوني مي كنيم
    موفق باشيد
    همين!


  32. دل بده تا بیدل بشی

    سلام
    مدت ها پيش ايدي من اين بود
    manam_dell_daram
    بعدها كه دل داديم اين شد
    manam_del_dashtam
    وحالا نفرت از دل و وحشت از جاي خاليش براي ما مونده
    vahshat_nefrat
    بين خودمون بمونه
    بهترين نصيحتيه كه ميشه به كسي كرد
    دل بده
    همين!

  33. م.م Says:

    سلام علیکم
    بنظر من مشکل اینجاست که بازیگران هویت ملی خودشون رو گم کردن یعنی دیگه به ریشه نگاه نمی کنن بیشتر نگاهشون به جهان اطرافه تا اصل هنر…. کارگردان هم میخواد یه فیلم بسازه که پرمخاطب باشه حالا این مخاطب با چه هدفی فیلم رو نگاه کنه براش مهم نیست(از روی بیکاری, بی حوصلگی, …) به امید روزی که هویت ملی که به فراموشی سپردیم یا کمرنگ شده دوباره به یادمان آید و پررنگ شود.
    التماس دعا
    یاعلی
    پناه می برم به آفریدگار فلق

    سلام
    البته نگاه به جهان اطراف مطلقا بد نيست
    اما اين نگاه بايد از مسير نگاه به خودمون ؛ نگاه به هويت و تمدن خودمون گذر كنه
    به هر حال مي شود اميدوار بود
    اميد است شما هم به اين عرصه پا گذاشته و راهي براي احياي اين امر باز كنيد
    همين!


  34. سلام
    امروز صبح كه كامنتهاتو خوندم شارژ شدم
    .
    .
    .
    .
    .
    ميريم كه از شدت شارژي بتركونيم !!

    سلام
    اي بابا
    جدي؟؟؟؟
    يعني پسنديدي؟
    نوكرتم
    همين!


  35. اولین جشنواره بزرگ ادبی ؛ بهترین نامه به پدر جانبازم
    پایگاه فرهنگی { دیار رنج } به منظور بزرگداشت مقام والای جانباز ازمیلاد ابوالفضل العباس تا هفته دفاع مقدس جشنواره بزرگ ادبی ؛ بهترین نامه به پدر جانبازم را برگزار میکند .همیشه آرزو داشتم به تو بگویم لا لائی خس خس سینه ات چقدر برایم آرام بخش است همیشه آرزو داشتم جای دست و پائی که برای امنیت و آسا یش من داده ای باشم . همیشه آرزو داشتم … ولی هیچ وقت نتوانستم ،
    حالا هرچه آرزو دارم را برایت مینویسم.
    بشکن بغض فرو خورده ات را ..
    حکایت کن از خمپاره های که من خواب بودم و افتاد
    از گونه های که من خواب بودم و تر شد
    بگو چند پرستو از پشت خاکریز ها پر کشیدن
    شرکت در این جشنواره مختص فرزندان جانباز نمی باشد همه جوانان و نو جوانان با معرفت ایرانی میتوانند با قلم زیبای خود بهترین نامه را ارسال کنند.
    برای توضیحات تکمیلی به نشانی ما مراجعه نمائید.
    دبیر خانه جشنواره :
    پست الکترونیک : diareranj@gmail.com
    تماس با پا یگاه : ۰۹۱۱۲۷۰۳۴۱۸
    وب سایت : http://www.diareranj.ir

    دبیر جشنواره : پایگاه دیاررنج

    پایگاه تخصصی فرهنگ و پایداری دفاع مقدس

    با سلام و احترام خدمت دوست گرامی و اهل دل ؛‌ چنانچه مقدور است لو گوی جشنواره را در وب خود قرار داده و ما را مطلع تا به عنوان حامی شما را معرفی نمائیم شما قادرید اندازه ان را تغییر دهید.
    پایگاه دیارنج



    سلام
    حتما سر ميزنيم
    اما بابت لوگو جدا بلد نيستم اما باز با تبليغ هاي شخصي سعي مي كنم براي اين جشنواره ي خوب مشتري جمع كنم
    موفق باشيد
    همين!

  36. At Says:

    من نیز خواندمش !

    حالا می توانید آپ کنید..!!

    دلم نمی خواهد از سینما بگویم ! دیشب سر سینما با یکی بحثم شد !!

    سلام
    چشم
    آپ مي‌كنيم تا لحظاتي ديگر
    بحث شيرين است
    خدا رو شكر كن كسي هست براي بحث كردن
    من هم بحثي ندارم
    همين!

  37. رفیق Says:

    سلام
    منم این فیلم رو ندیدم یعنی اگه هزار و یک فیلم دیگه رو هم بگید شاااااااید یکیش رو دیده باشم ولی…
    یه چیز وبلاگتون منو به خودش جذب کرد! بگم تا بخندید؟؟ این شکلایی که کنار نظرات هست!

    یا رفیق

    سلام
    دست كار وردپرسه عزيزم
    اين‌جا هرچيز جذابي هست مال ما نيست!
    بله
    همين! مال هيچكس نيست!


پاسخی بگذارید

