پهلوانان نمی‌میرند؟!

2008/08/23

سلام

هادی جان قهرمانیت مبارک
من هم مثل همه‌ی ایرانیان جلوی تلویزیون مضطرب بودم . برای پیروزی و بالای سکو رفتنت شادمانی کردم .
من هم تمام برنامه‌هایی را که بعد از پیروزی برایت گرفتند ، با شادمانی و شعف دنبال کردم .
اما …
وقتی کلیپ زندگینامه‌ات را دیدم بغض وجودم را گرفت .
همه‌اش بغض بود . محبت پدرت ، مرگش ، فقرت ، زحمات مادرت و ….
اما وقتی تو گفتی » مادر من قهرمان واقعی است » دیگر بغض نبود ؛ اشک بود ….

آری…. تا بوده مسلک ما ایرانیان این بوده
مادر ستایی …
مادر اگر برای پهلوان پدری هم نکند جایگاه بلندش محفوظ است .
بیخود که نیست ؛ یک تاریخ غیرت ایرانی را به محبت مادرانشان شناخته‌اند .
پهلوان ؛ اگر مادرت را قهرمان واقعی خطاب نکرده بودی امروز این‌ها را به تو نمی‌گفتم .
بغض اصلی از کلیپ زندگی تو شروع نشد
بغض اصلی از گلشیفته و نام مادری که بر او ماند شروع شد
بغض اصلی از آنجا شروع شد که گلشیفته نفهمید چه نامی را به دوش می‌کشد
از آنجا که بعضی صدا بلند کردند که باید به فکر پیشرفت (!) هنرمندانمان باشیم
کسی به فکر عفت نبود . کسی به یاد مادر نبود
شاید پول‌های خیالی حاصل از تولید فاحشه‌های هالیوودی چشم‌هاشان را کور کرده بود .
بغض اصلی از راه کاشان-اصفهان و فیلم انتخاب شروع شد
نخواستم دهان به لعن و نفرین باز کنم
پهلوان ؛ می‌دانم الآن آنقدر فضای اطرافت را شادمانی و شعف گرفته که جایی برای این حرف‌ها نیست اما اگر راست گفتی که قهرمان اصلی مادر است دست بجنبان .
کار زیادی نمی خواهد بکنی ، اول برو یک مغازه از نوع مغازه‌های کرایه‌ی محصولات فرهنگی(!) . از همان‌ها که همه جای شهرهامان را پر کرده و شبی دویست و پنجاه تومان ملیت و مذهب و تمدنمان را به کرایه می‌گیرند …!
فکر می‌کنم تا حالا فیلم انتخاب دست همه‌ی کلوپ های فرهنگی ما رسیده باشد
می‌گیری و نگاه می‌کنی و می‌ببین چه تصویری از زن امروز به رخ ملت ما می‌کشند
ببین از این الگو سازی‌ها دیگر مادری به عظمت و اقتدار و وقار و حجب و مهربانی و … قهرمانی مادر تو در می‌آید؟!!
ببین کاراکتر‌های دختران مانکن را چه جذاب و زیبا ( با تحصیلات عالی ، زندگی‌های مجلل و جذاب) به رخ دخترکان مملکت ما می نمایانند و شخصیت مادران ما را مثل احشام و چارپایان ؛ توسری خور نام می نهند ( اشاره به جای جای فیلم و ملاک های ازدواج شخصیت اصلی فیلم -ریما- و اوج این بی ادبی در جلسه‌ی خواستگاری دوست ریما )
لیاقت دختران ما مادریست یا مانکنی؟
پهلوان ؛ امروز بغضم جلوی قهرمان خواندن مادرت شکست . شاید اگر دست نجنبانی چندی دیگر مادری نباشد که پهلوانش به پهلوانی او افتخار کند
همه اذعان دارند که جدای تجربه و تکنیک یک چیز تو را بر حریف ایتالیایی‌ات چیره کرد و آن غیرتت بود .
می‌ترسم دیگر مجالی برای عقده گشایی بغض‌های ما نباشد
هادی جان ؛ کاش می‌دانستم چند غیرت مرد دیگر مثل تو کنار ما زندگی می‌کنند که مادرشان را قهرمان می‌دانند ؟!
عصبی بودم . می‌دانم متن سراسر اشکال است . بلندی ، اغلاط نگارشی و….
به بزرگی خود ببخشید .

همین! مال هیچکس نیست!

39 Responses to “پهلوانان نمی‌میرند؟!”

  1. شاکر Says:

    سلام علیکم …
    همین قدر بگم انقدر خوب افکارتون رو بیان کردید که احساستون رو درک کردم .
    هادی ساعی مادرش رو قهرمان واقعی خطاب کرد و شاید (حداقل برای بعضی ها)خودش هم همون لحظه قهرمان شد .
    خداوند سایه قهرمانان قهرمان ساز را بر سر ما و ملت ما مستدام کند.
    در پناه خدا . یا علی

    سلام
    ممنونم
    بله . مادر بودن يك نوع قهرمان سازيه .
    خدا اين افتخار را به همه ي دختران مملكت ما اعطا كند
    سايه ي مادراي دنيا ببر سر بچه هاي گلشون مستدااام
    همين!


  2. منم وقتی این پستتونو خوندم بغض وجودمو گرفت…
    بحث جدیدی نیست و خیلی نگران کننده و وحشتناکه.. کجا داریم میریم؟؟
    فردا چی میشه؟؟؟ بچه های ما… :((

    سلام
    همين نگراني شما به عنوان يك دختر براي فرزندان آينده تان خودش زيباترين چيزيه كه مي شد لابه لاي كامنت هاي اين پست پيدا كرد
    منتخب مي كنيم اين كامنت را
    همين!


  3. نتونستم بخوابم…این چه کامنت ابتری بود گذاشتم؟احساس میکنم خیلی کم حرف زدم!!!
    سینما و تلویزیون جای خود…من موندم با در و همسایه و فک و فامیل چه کنیم که خیلی نزدیکتر و در دسترس ترن…من از آینده میترسم و نمیدونم دقیقا چه کاری ازم بر میاد! اما میدونم یه کاری باید بکنم وگرنه راحت خوابم میبرد!
    خیلی میترسم از آینده وقتی دختر عموی 7 سالم باربی از در و دیوار اتاقش آویزونه و به مامانش گله میکنه که آستین این لباسمو مث مریم(اون یکی دختر عموم) حلقه ای کن!
    میترسم از آینده وقتی میگن : مریم که طفلکی چثه ای نداره بخواد حجاب کنه…حالا 9 سالش شده باشه…تو این گرما طاقت نداره…
    دیگه میترسم هر سال سر بزنم به دبیرستانمون…دبیرستانی که یه زمانی بچه هاش الگوی شهر بودن و حالا من ازشون میترسم!
    از آینده ی شهرم میترسم…از آینده ی این خیابونا وقتی راه به راه دخترای بزک کرده و طنازو میبینم که دست مادرای چادریشونو گرفتن و قدم میزنن…چه اعجوبه هایی فردا دست اینا رو تو خیابون میگیرن و راه میرن؟
    خوابم نمیبره…چیزی تا صبح نمونده . یعنی تا صبح بیدار بمونم این ترسام میریزه؟؟

    سلام
    بايد كاري كرد كه دختران مملكت ما بفهمند كه لذت واقعي براي يك زن آن لذتي نيست كه وقت معاشقه و …. با يك پسر كه معلوم نيست از كجا آمده و كجا مي رود بهشان دست مي دهد
    بايد اين را درك كنند كه لذتي بالاتر از مادري نيست
    لذت اين كه كسي را در دنيا داشته باشند كه به نامشان غيرت كند و هيچكس جرات نداشته باشد نامشان را جولي آن ها ببرد
    لذت درك فرزند
    همين!


  4. سلام
    چه بلائی به سر وبلاگت اومده خاله پسر؟ پس چرا اینجوری شد؟
    منهم به شما و به امت شهید پرور و به ساحت مقدس آقا حجت بن الحسن(ع) تبریک عرض میکنم.
    آره مادر……. مادر قهرمان واقعیست. مادر است که توی تمام سختیها همراه ماست.
    ببین دنیای ما به کجا رسیده که حرمت و جایگاه مادر را فراموش کردیم یکیش خود من………………
    واقعا جایگاه مادر کجاست؟
    بغض منم دارد میترکد.
    به هر حال منهم به ساعی عزیم میگم ایولاااااا دمت گرم حالی دادی به ما آره اون حرفت از طلائی که گرفتی برای مادرت باارزش تر بود، نه تنها برای اون بلکه برای همه اون کسانی که در حسرت یک مادر گفتن هستند
    مادر گفتن و آن را به یاد داشتن هم ارزشمند است. میدونم حالا همه اون مادرانی که دارند حرف شما را گوش میدهند حتماً دارند میگند هادی ساعی هم فرزند ماست چون قهرمان واقعی را خود معرفی نکرد بلکه کسی را كه همه طول عمر همراه اون بود چه در خوشی و نا خوشی یعنی مادرش را معرفی کرد. واقعاً اگر آدم ثروت مندی بودم به جای یک طلا هزاران طلا به پای این فرزندو مادر میرختم و………………………………………
    دیگه نمیتونم بیشتر از این بنویسم چون بغض جلوی منو هم گرفته .
    یا علی

    سلام
    خود اين وبلاگ بلاست . بلا بر بلا…؟؟!!
    سلامت باشي علي جان
    اين ملموس ترين شكافي بود كه مي تونستم ازش بحث كنم . والا شكاف هاي بزرگتري هم در فرهنگ ما هست
    اصلا مگر نمي گوييم اهل بيت از مادر به ما رئوف تر هستند؟؟؟
    راستي علي جان خيلي دست و دل بازيااااا
    انگار ما دست كمت گرفتيم
    خوب شد پول دار نشدي والا روي حاتم رو كم مي كردي
    بغض….
    همين!


  5. مگه مادر بودن و در عین حال مانکنی با هم منافاتی داره؟

    سلام
    بحث مفصليه
    اما اگر در يك كلمه بخواهم جواب دهم بايد بگويم ؛ نه!
    حتي به نظر من اين دو متخالف هم نيستند كه بشود در پاري چيزها با هم جمعشان كرد
    تناقض را با نگاهي به مادران خود مي توانيم از كالبد اين قياس دريابيم
    مادر تجلي توجه به چارچوب خانواده
    مانكن تجلي جلبي توجه و كالا شدن و عرضه شدن به غير
    چه ربطي به هم دارند؟؟
    البته من مطمئنم اين سوال از آنگونه سوال ها بود كه توجه مرا جلب كند به اينكه در مورد جمع اين دو هم بايد حرف ميزدم
    والا ما جسارت مي كنيم و در محضر شما درس جواب ميدهيم
    مجدد از لطف و توجه شما سپاسگزارم
    همين!

  6. سيمرغ Says:

    ممنونم داداشی سرگیجه من!!
    منو هم به اشک آوردی.
    هم برا هادی .
    وهم برا
    مادر!

    سلام
    اشک هم مبارزه ی چشم گیریست
    موفق باشید
    همین!

  7. نیلوفر.. Says:

    دوست ندارم حرفی بزنم وقتی یکی از جنس خودم تاج مادری ام را به فروش میگذارد….ترجیح میدهم خودم را با جنسیتم حفظ کنم که بت آسمان ها بماند …شاید !

    سلام
    خودسازی قدم اول و بزرگترین قدمه
    خویشتن دار باش
    همین!

  8. صفا Says:

    بنام خدای مهر پرور و مهر گستر

    یه چیز جالب برانون میگم ….إیاک نعبد وإیاک نستعین
    تو روز مسابقه آقای ساعی (پهلوان هادی). من برای لحظه ای بدون اینکه خودم بخوام به خانم «ام البنین» متوسل شدم ..
    و مادرم به شهداء …

    بعد از مسابقه متوجه توسل بموقعمان شدیم…..الحمدلله رب العالمین …

    سلام
    می گفتند این همه از ادب عباس علیه السلام می گویند …. عباس این ادب را از مادر فراگرفته بود
    مادری یعنی این
    تربیت عباس
    مطیع ….
    همین!

  9. کفشدار Says:

    یا لطیف!
    مادر های خوب همیشه مظلوم بوده اند! همیشه! همه اش هم از کوچه بنی هاشم شروع شد…
    سرنوشت خیلی ها با مظلومیت گره خورده!
    حرف هام رو خوردم!
    یا علی

    سلام
    مادرها مظلومند
    مادریت مظلوم تر
    آن هم از همان جا شروع شد
    دل ندارم نام مکان را به زبان بیاورم
    دردهایم را خوردم
    همین!


  10. سلام.
    نوشتي من هم مثل «همه‌ي ايرانيان» جلوي تلويزيون مضطرب بودم. بايد عرض كنم من هم ايراني هستم،‌اما نه تنها مضطرب نبودم، بلكه جلوي تلويزيون هم نبودم! :دي
    مشتي مايه گذاشتي واسه مادرا! دستت درست.
    مادري يا مانكني؟! مسئله اين است!
    همين!‌ مال خودته!

    سلام
    برو ورزشکار
    حتما از قد ایتالیاییه ترسیدی
    دیدی یکی از خودت بلند هم وجود داره ، جا خوردی
    رفتی نشستی سر سجاده دعا کردی
    هم برا هادی
    هم برا قدت
    مخلصیم
    مادری یا مانکنی
    عنوان مطلب بعده
    همین!


  11. سلام
    فکر کنم که به زیباترین بیان مقام و جایگاه مادر رو گفتین. البته با بیانی ساده و شیوا.
    در مورد اون فیلم واقعیتش نمیدونم چیه و نمیدونم چرا جرات نکردم لینکش رو باز کنم.
    التماس دعا.
    یا علی.

    سلام
    مادر در هیچ چارچوبی نمی گنجد….
    این فیلم هم یکی از هزاران فیلمی که ایام ما را رو به تباهی می برد
    به بهانه ی ساعتی خوشی
    همین!

  12. رضوان Says:

    من نیز می ترسم:
    دیگر مجالی برای عقده گشایی بغض‌های ما نباشد.
    .
    عمر کوتاهه… وقت کم.
    آخرین باری که دست مادرمو بوسیدم کی بود؟…

    سلام
    وحشت بزرگیست
    بوسیدن دست مادر برای شما همان مادر شدن است ، همین روزهاااا
    زود باشید
    همین!

  13. pardal Says:

    يا حق
    سلام
    وقتي مدال هاي طلايش راهديه کرد مطمئن بودم او از دامني برخاسته که اخلاق تار و پودش را سرشته وحال کاملا مطمئنم که او واقعا فرزند يک قهرمان است
    مادر … مادر … کلمه اي که اين روزها دارد کم کم بوي فاطمه را فراموش مي کند؛ فراموش مي کند که بهشت زير پاي مادران است ؛ فراموش مي کند آن روايت را که شخصي از حضرت رسول (ص) پرسيد: به چه کسي نيکي کنم ؟ حضرت فرمودند : به مادرت . پرسيد: سپس به چه کسي ؟ باز حضرت پاسخ داد : به مادرت براي بار سوم پرسيد سپس به چه کسي ؟ حضرت فرمود به مادرت . فرد براي مرتبه ي چهارم پرسيد و حضرت پاسخ داد به پدرت
    اين مادري که اينجا حضرت گفتند کيست ؟ مادر فقط يعني : م ا د ر ؟
    تا حق
    امضا : پردال

    سلام
    پرداختن به ارزش مادر نه برای اینست که به حق فراموش کرده ی مادرانمان بپردازیم
    قصد من از این موضوع احیای ارزش مادری در نگاه دختران معصوم مملکتمان است که این روزها راه را بهشان اشتباه نموده اند
    مادری این روزها بوی فاطمه سلام الله علیها را فراموش می کند
    زیبا بود
    همین!

  14. ... Says:

    هر کی می خواد دل آقامونو شاد کنه هر کی می خواد برای تعجیل در فرج ارباب قدمی بر داره هر کی می خواد از تنهائی مهدی کم کنه بسم الله…

    طرح ختم صلوات از اولین روز ماه مبارک رمضان تا اخرین روز ماه مبارک…

    می دانیم دلت را شکستیم..
    باورت نداریم..
    و گرنه می امدی…

    مهـــدوی باشیـــد و بس..!!

    سلام
    می دانیم ظرف تنهایی تو بزرگ تر از آن است که با چون مایی پر شود
    این صلوت توسل است برای بزرگ شدن
    تا بتوانیم همه مان گوشه ای از تنهاییت را مرحم باشیم
    چرا صلوات نمی فرستی؟
    همین!


  15. ابراز همدردی.

    سلام علیکم.
    ظاهرا فرهنگ بی فرهنگی هم شده مد.
    چی بگم والا.
    خدا به هممون رحم کنه. خودمون که خیلی پرتیم.
    ما یه ذره تلاش کردیم واسه بهبود اوضاع.
    اوضاع وخیمه.
    ولی جای امیدواری هست خدا رو شکر.
    خدا این امیدو از ما نگیره.
    ________________________________
    یه چیزی هم راجع به المپیک. وقتی ساعی با اون زیبایی قهرمان شد، هم خیلی خوشحال شدم هم از این که چرا بقیه نخواستن مثل او بهترین باشن حرس خوردم.
    کاش به اقایون کامیون هدیه بدن. آخه رفته بودن واسه کسب تجربه. این خیلی ارزشمنده. مطمئنا کوله بار تجربه که هیچ، کامیون کامیون تجربه آوردن. راستی ایشالله کی و کجا قراره اینهمه سال تجربه رو پیاده کنن؟
    آآآآآآآآآآآآآآآآه!!!

    سلام
    خب همه که نمیشه هادی ساعی باشند
    الباقی هم خوب بودن
    این وسط یه عده ی محدودی عامل این نا موفقیتی ها بودند
    همون هایی که بودجه ی ورزش مملکت را خرج بدهی های بی خود و بی جهت دو تیم بی هنرِ بی افتخارترین ورزش ما ( فوتبال) می کنند
    همون هایی که…
    به قول شما آآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآه!!
    همین!


  16. سلام
    واقعا چقدر لذت بخشه که مادری موفقیت و پیروزی فرزندش رو ببینه و در درون احساس رضایت کنه…
    خوشا بحال این مادران
    بقول خودتون این روزا …
    حرف نزنم بهتره
    تف سر بالاست
    انشالله از بزرگترا رسم زندگی و انسان بودن رو یاد بگیریم
    یا علی

    سلام
    خدایا این لذت را به تمام دخترکان مملکت ما بچشان
    همین!


  17. سلام
    نوشتت حق بود! لينك انتخاب هم خوشبختانه باز نشد!
    اما…
    حاجي خانه از پايبست ويران است…. فكر اين رو بكن كه الان اين چيزهايي كه توي اين فيلم گفتي چند برابر بدترش توي خيلي خونواده هاي ايران وجود داره!!
    كوس رسوايي شبيخون فرهنگي ضده شده!!!خيلي ها عوض شدن و عوضي شدن!

    سلام
    چرا باز نشد؟!!
    بله
    از همین دردم گرفته
    که این فیلم ها و این فرهنگ علت و معلول هم دیگه اند
    مخاطبان وقتی این فیلم ها رو می پسندند که رنگی از زندگی خودشون توی فیلم ها می بینند
    و فیلم سازان هم با این کارشون هم فرهنگ سازی می کنند این رفتارها رو هم به عبارتی لاجر هستند
    مخاطب ازشون این چیزها را می خواد
    یا اینه که ما مخاطبان زیادی نیستیم برای سینما که برای ما هم فیلم ساخته بشه ( از فروش فیلم ها خوب سینمامون می گم که همه می دونیم چقدر نسبت به فیلم ها مزخرف ناچیزه)
    یا اینه که اون علت فرهنگ سازی غلط برای اون ها مهم تره
    که به نظر من هردوش دلیله روشنیه برای یه کارگردانِ….
    همین!


  18. سلام !

    علیک سلام!


  19. متن رو خوندم و ترجیح میدم سکوت کنم و نظرات بقیه رو بخونم … به قول شما همین !

    سکوت چیز خوبیه
    اما خیلی دوست داشتم شما چیزی بگین
    حالا من ازتون خواهش می کنم در این باره توصیه ای به من بکنید
    اگر دوست ندارین نظرتون رو تایید نمی کنم تا خونده نشه
    اما نظر چون شمایی ( که من این قدر دوستتون دارم) برای من خیلی مهمه
    موفق باشید
    همین!


  20. میدونید یاد چی افتادم وقتی سرود جمهوری اسلامی در اون سرزمین کفر به صدا در اومد ، یاد حرف تختی افتادم که می گفت» وقتی در مسابقات برنده میشدم بجای سرود ملی کشورمان ان موقع سرود ملی امریکا را می خواندند» یاداین مطلب تختی افتادم و خدا شکر کردم .

    سلام
    چی بگم؟
    ایشاللا موفق باشید
    همین!


  21. سلام
    يك غريبه شماييد ؟؟!!!!!!
    منو ببخشيد ! من اصلا فكر نمي كردم شما بدون اسم و نشونه برام كامنت بزاريد ! من حتي با يك غريبه هم مشگلي نداشتم ، فقط لجم مي گرفت از اينكه نمي دونستم كيه !!
    بازم ببخشيد چون سوء تفاهم شده ظاهرا

    سلام
    نه
    من تا حالا کامنت ناشناس برای احدی نذاشتم
    این رو می تونم بابتش قسم بخورم
    همین!


  22. به نام خدا

    سلام نمک عزیز!

    شاید بعضی‌ها دوست داشته باشند از این به بعد به جای میم مثل مادر، بگوییم: میم مثل مانکن!

    موفق باشید

    (مؤمن در هیچ چهارچوبی نمی‌گنجد…)

    سلام
    شاید
    نگذاریم
    همین!


  23. سلام
    خوش آمدید که یه سری به ما زدی
    خوب آره اینقدر از قالب جدید وبلاگم تو نظر خصوصی نوشته بودند که حالا پوزشم میدم
    اشکالی دارد؟
    به هر حال دست درد نکند که یه سری به ما زدی
    همین

    سلام
    واااا
    ما که همیشه سر می زنیم
    فکر نمی کنم پستی داشته باشی که من نخونده باشمش
    به هر حال خود تعریفی خوب نیس
    تازه همچین میگه قالب که یکی ندونه فکر می کنه خودش طراحی کرده
    خدا برکت بده به بلاگفا….
    مخلصیم
    همین!

  24. عشاق Says:

    سلام
    نمیدونم کدوم برنامه زنده تلویزیونی بود که گلشیفته گفت
    اگه جنگی بر علیه ایران بشه تفنگ به دست میگیرم و من هم
    میجنگم!!!
    همین

    سلام
    اگه؟!!
    یعنی الآن صلحه؟
    یعنی الآن جنگ نیست؟
    منظورشون از تفنگ دست اجانب هم که نیست؟!!
    خود ما هم معلوم نیست این شعارها که به مرحله ی عمل برسه چقدر مردیم؟
    به هر حال خدا توفیق مقاومت بر عقائد بهمون عطا کنه
    همین!

  25. مرتضی Says:

    يه تعدادي از بازيگرا اصالتا فاحشه هستن حالا ميخواد اينجا اينکار را انجام بدن ميخواد توي امريکا. همون بهتر که برن. یه تعدادی هم مثل برادر هادی از شعور فرهنگی خوبی برخوردارند ولی اگه سیاسی کاری نکنن محبوبیتشون بیشتر هم میشه

    سلام
    خانم ها نخوانند
    یه مثل قدیمی میگه
    چراغی که به خونه رواست
    به مسجد حرومه
    باز هم دلیل این نیست که با این همه جوون تشنه و دردمند حضرات این همه راه را بکوبند برند خارج
    آخ آخ آخ
    ببین ما رو به چه حرفایی وا می دارندااااا
    همین!

  26. نحل Says:

    سلام.
    و آیا باز هم مردانی پیدا می شوند تا بروند و جان خود را بدهند تا تو به راحتی بتوانی قهرمان شوی!
    تا تو در کشور خودت بتوانی با وجود همه سختی ها بشوی هادی ساعی.
    لیاقت پسران ما شجاعت و از خود گذشتگی است یا….

    سلام
    کار هادی ساعی هم با یک نیت ساده می تواند کم از کار رزمندگان نداشته باشد
    از کجا می دانید آن نیت را بر دل جاری نکرده؟
    برادر یا خواهر گرامی جناب نحل
    کلا شما خیلی زود به قضا می روید
    در مورد مطلب آخرتان هم این نکته را خاطرنشان شدم
    به هر حال موفق باشید
    همین!

  27. محمد Says:

    عجیب حال می کنم باتو!
    عشق است.

    سلام
    دل به دل راه داره
    عشقی
    همین!

  28. رفیق Says:

    سلام
    یاد صحنه هایی که هرروز توو کوچه خیابون می بینم افتادم
    وضعی که روز به روز داره بدبدتر میشه!!!!!!!
    خدایا…….

    سلام
    ونگران از چیزهایی که شاید باشد و نبینیم!!!
    خدایا……
    همین!


  29. سلام عزیز
    خیلی دلنشین نوشته بودی…
    واقعا دست مریزاد
    بسيار دعاااااااااااااااااا

    سلام
    دلنشینی نگاه شماست!
    موفق باشید
    ولله بسیار محتاجیم
    همین!

  30. سيمرغ Says:

    مورچه تیمممممممممممممممممممممم داداش!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    ممنون!

    سلام
    مورچه بودن رو عشق است
    تشنه بودن رو عشق است

    چی بگم ؟
    مخلصتم
    همین!

  31. mahdi Says:

    سلام

    هیچگاه زود قضاوت نکنید هر چند که از صحت اون اطمینان کامل دارید.

    سلام
    در مورد چه کسی قضاوت کرده ایم؟؟؟
    اتفاقا همیشه قائل به این بوده ام که مبادا نگاه و نظر من در کسی بروز قضاوت کند
    همیشه از قضاوت غیر بر خودم هراسان بوده ام ؛ چطور بر کسی قضاوت بی هوده کنم؟
    همین!

  32. yasser Says:

    سلام نوشته ی شما معرکه بود. یا علی

    سلام
    اره اومده بودیم وسط معرکه ببینیم چیزی گیرمون میاد؟
    ای بابا معرکه کدومه
    معرکه نگاه نازنین شماست
    موفق باشید
    عجیبه با گذشت 23 سال از سنم هنوز هم از تعریف خوشم میاد و نیشم زود شل میشه
    همین!

  33. امل Says:

    بسم الله
    سلام نمک دون…
    شاید نشناسی…ولی گفتیم یه سر به رفقا بزنیم…
    خوشحال شدم..
    از این کامنت مسخره ها شدا..ولی شما ببخشید..
    یا محمد وعلی
    امل جا مونده

    سلام
    وااااااا
    مگه می شه نشناسیم داداش
    همینش هم ما بی معرفتی کردیم و نذاشتیم
    البته نه این که سر نزده باشیمااا
    حس کامنت گذاشتن نیومده
    اینم معترفیم از بی معرفتیمونه
    به هر حال شما سروری
    همین!

  34. سيمرغ Says:

    سلام
    احتمالا فعالیت وبلاگیم مقداری کمتر میشه از این ببعد …
    دعام کن موفق بشم.
    منو دعا كن
    راه سختي پيش رومه….

    سلام
    هر روز با تو بودن سخت تر می شه
    هر روز برای به یاد تو بودن راه ها پیچیده تر می شه
    اما این سختی هر چقدر هم تلخ باشه به تلخی و سختی دوری تو …. نیست
    مرد را دردی اگر باشد ….
    همین!

  35. م.م Says:

    سلام علیکم
    لیاقت دختران ما مادریست یا مانکنی؟
    بنطرم هر کسی خودش این لیاقت رو انتخاب می کنه. هرچند بنظرم میاد که عشق و محبت مادر در بین هم سن وسالانم رو به کمرنگی میره.
    التماس دعا
    یاعلی
    پناه می برم به آفریدگار فلق

    سلام
    بله
    هرکسی کاشته ی خودش رو درو می کنه
    بیایید نگذاریم این گونه شود
    در چند مطلب آینده ان شاءالله به این موضوع و عواملش می پردازم
    محتاجیم
    علی یارت
    همین!

  36. نیلوفر... Says:

    یه کم دیر نشده برای پست بعد؟!

    سلام
    موافقم
    تا فردا ان شاءالله از خجالتتون در میام
    ممنون که توجه دارید
    همین!

  37. آینه Says:

    سلام
    اتفاقی به اینجا آمدم و مطلبتان را خواندم….عصبی بودنتان به حق است…وقتی فکر کنیم خوب…شاید تا سال های بعد که حس مادر بودن وحس خیلی چیز های دیگر کمرنگ تر از این که هست…شود همین یک مدال طلای هم….
    اصلا مدال بخورد توی سر همان هایی که می دهندش…مدال چه ارزشی دارد وقتی در حال از دست دادن ارزش هایی هستیم که یک روز و روزگاری با هیچ مدال و هیچ طلایی حاضر به عوض کردنش نبودیم.اما حالا…
    مادر…مادر…مادر….مادر شدن…مادر بودن…مادری کردن…تلنگر خوبی بود
    ممنون…
    رمضان قشنگی داشته باشید

    سلام
    چه اتفاق جالبی !
    مراد من هم همین بود
    شاید اگر ستی نجنبانبم همین یک مدال هم ….
    و به قول شما مدال بخورد توی سرشان چه ارزشی در شرف نابودی است
    مادر رو عشق است
    در رمضان قشنگ شوید ان شاء الله
    همین!

  38. shilo Says:

    سلام حل و احوال

    مدتی نبودم اما به یاد دوستان بودم فقط فرصت نداشتم .

    در مورد کامنتتان هم نظرتان متین اما من .. را آشکارا

    بیان نکردم .

    التماس دعا تو این ایام مبارک .

    یاعلی

    همین !!

    سلام
    ما هم به یاد شما هستیم
    درست خاطرم نیست اما حتما به نظرم چیزی آمده که نوشته ام
    شاید هم فقط یه اعلام خط قرمز بوده که مواظب باشیم نزدیک خط قرمز در حال گذر هستیم
    به هر حال شما و همه ی دوستان اگر بنده تذکری توی وبلاگ هاشون می دم از من نرنجند
    یک بار یک دوست از من خواست که دست از سر خودش و وبلاگش بردارم و من همین کار رو کردم
    کلا کافیه اگه نظرات من اذیتتون می کنه بهم تذکر بدید
    اگه حرفی زده می شه فقط از احساس وظیفه است
    شما هم دوست عزیز در این ایام مبارک ما رو از دعاتون بی نصیب نفرمایید
    قربان شما
    علی یارتون
    همین!

  39. دها Says:

    سلام.

    اینقدر همه تعریف کردن که اگه بخوام یک کلمه تمجید کنم میشه تکرار و کلیشه!

    قشنگ بود و مهم.

    رنجه قلم مستدام!

    سلام
    خیلی از تعاریف جنبه ی کلیشه داره
    خدا کنه واقعا خزعبلات ما به درد کسی بخوره . یعنی لااقل جرقه ای توی ذهن کسی بزنه
    شاید مطالب بی ارزش ما باب فکری را توی ذهن کسی باز کنه
    دلمان به همین ها خوش است
    قشنگ باشید و مهم
    التماس دعا
    همین!


پاسخی بگذارید

