كدام درد؟

2008/10/24

سلام

يك بار پرسيدم دردي هم بدتر از عاشقي هست؟
بي ادبي نباشد اما خب گفت براي پس دادن خورده ها گير نكرده اي كه ببيني چه درديست …!!
هميشه مي گفتم چقدر بي تربيت است ؛ اين كجا و آن كجا !

تا همين يك سال پيش وقتي درد پس دادن جويده ها بهم فشار مي آورد سرم را تا ناف توي دفترها و سررسيدهاي حوالي سال هاي 81 و 82 فرو مي بردم و مي نوشتم و مي خواندم و خلاصه قضاي حاجتي بود دلچسب
از رمضان گذشته مدرن شديم و نت نويسي ما اينجا شروع شد
شما بهش مي گوييد نوشتن ! ما مي گوييم تخليه
يك جورايي اسباب كشي نوشته ها از ميان كاغذ و سررسيد به اينجا شبيه اين بود كه كسي هفتاد سال از اين قضاي حاجت هاي ايراني استفاده كند ، بعد دكتر برايش تجويز كند كه بايد فرنگي چيز كند ….! بعله
به هر حال ما هم احساس مريضي را داشتيم كه از درد كمر لاجر است فرنگي چيز كند … (عجب چيزي كرديم به نت نويسي ها)

حدود شب هاي قدر همين امسال بود كه او خامي ما را بچگي ناميد و ما را از نت نويسي منع كرد
عشق است و اطاعت … گفتيم چشم
خيلي سوال كردند كه چه كسي گفته نت را كنار بگذارم كه اين طور قرآن وار سر تسليم فرو آوردم

چند روز اول سخت بود اما نمنمك سخت تر هم شد ، تا آنجا كه صبرم لبريز شد و يادم رفت كه مردي به سكوت قيمت دارد
برايش نوشتم : آخر عزيز من ! قرآن هم ناسخ و منسوخ دارد
بيا و ماچه الاغ شيطان را پياده شو و ما را از اين دستپاچگي برهان …
جوابي نداد
تولدم هم گذشت و او را خبري نشد….
چند بار به همان قضاي حاجت ايراني ( كاغذ و قلم ) پناه برديم ديديم نه ! بد جور عادت كرده ايم به اين صفحه ي يادداشت جديد وردپرس
به هر حال سر تسليم فرو آورديم كه درد بالاي درد عاشقي هم هست!

آهاي او
با همه بي انصافي و دل سنگي ات باز هم دوستت دارم

همين! مال هيچكس نيست!

23 Responses to “كدام درد؟”


  1. سلام
    خوشحال شدیم…
    اعتیاد هم بد دردیه !

    سلام
    اگر خوشحالی داشته باشد که خوشحال می شویم از خوشحالی شما , اما …!!
    دردها همه شان بدند
    همین!


  2. سلام !
    عجب تشبیه نامتناسبی !
    درد بالای درد عاشقی ، عاشق نبودنه !
    پرچم تسلیمتان در مقابلش برافراشته و سفید …

    سلام
    برای ما که تناسب داشت
    البته اینم که می فرمایید درسته
    ایشالا حالا که پرچم سفیدیم ؛ تو سفید و روح سفید هم باشیم
    من ضعیف ترینم
    همین!

  3. بشولش! Says:

    یا هو
    دوباره سلام!
    ما که به این رسیدیم: گاهی این به قول شما تخلیه گاه چیزی میدهد که چیز شده بودی برای یافتنش!!! مثل همین اسب و داغ و…(پایینش نوشتم همین را می خواستم!)
    گاهی هم چیزت میکند!
    گاهی اول به دوم می ارزد اگر یاد گرفته باشی که چیز نشوی!

    چه چیزی شد!
    در هر حال ما ورود شما را آذین می بندیم.
    یا علی

    سلام
    خیلی مخلصیم
    چه چیز تو چیزی شد !!!
    ما که چیزیم

    علی یارت
    همین!

  4. shima Says:

    گفته بودم چو بیایی غم دل با تو بگویم.
    چه بگویم که غم ازدل برود چون تو بیایی
    بی خیال پسر. بدجوری دلم صیغه ی نوشته هات شده بود.
    نبودی داشتم می مردم بی بودنت. اما خدایی مرد نبودی… صبر نکردی. نصف دنیا را برای دفع مدفوع دادی و نیم دیگر را برای خوردن لقمه نانی. این اول و آن آخر…
    شاید که حال و قال دگر سان کنم…
    هرجمله …
    خیلی جات خالی بود.
    برام بنویس.
    همین.

    سلام
    فکر نمی کردم خاطرتون مونده باشم
    ما خیلی مخلصیم خانم نوروزی
    اینکه شما چقدر اغراق می کنی مهم نیست مهم اینه که دوری شما هم برای من خیلی سخت بود
    اره .
    ما ادعای مردی نکردیم
    ما همون گل خامیم که بودیم
    موفق باشید
    همین!


  5. اول ها درد همسایه بود دلم را
    گاهی سرکی می کشید درون کلبه ی کاهگلی احساسم
    عطر تب دارش می پیچید در گوشه های دل
    نمی می زد و می رفت
    عادت کرده بودم به بودنش
    بی او چیزی کم بود انگار در روزمرگی ثانیه هایم
    بعدتر مهمان شد، عزیزش داشتم
    -مهمان بود دیگر!-
    گذشت و گذشت و گذشت
    حالا صاحبخانه است
    صاحب خانه ی دل من!
    تمام حجم عاشق دلم را پر کرده

    روزهایی است که از درد گریزانم
    از عشق حالم دگرگون می شود
    من به این گونه بودن «درد» عادت ندارم
    من نمی خواهم به این گونه بودن درد عادت کنم!
    —————–
    سلام و عرض ادب
    أخوی بزرگوار! هیچ چیز قرآن نمی شود.
    همین که نه! خوشحالم از آمدنتان، گرچه مثال زدنتان، جسارتاً، عجیب افتضاح است.
    برقرار باشید.

    سلام
    خوب است که به درد عادت نکنیم تا شیرینی اش برایمان همیشه طعم تازگی و طراوت پاییز(!) داشته باشد
    قرآن که همه چیز می‌شود …. نمی‌شود؟!
    داشتم فکر می‌کردم کاش بعضی چیزها هرگز نبود
    بعضی چیزها مثل اختلاف رنگ‌ها
    اختلاف اندازه‌ها
    اختلاف فرهنگ‌ها
    اما به هر حال آن‌چه هست ؛ هست
    می‌شود برای تفرج به نیست‌ها فکر کرد
    به من ؛ به او ….
    افتضاح بودنش را هستم اما عجیب بودن را ….
    اینجا همه چیز طبیعی است
    سرگیجه است دیگر
    همین!


  6. سلام بر پیامبر تازه فرستاده شده!
    نمی دانستم قرآن هم برای خودت داری والّا بهت ایمان می آوردم!!!!
    بی خیال شو! وبلاگ نویسی کجا، آیات الهی کجا!

    سلام بر قطب فرقه‌ی هاشمیه….
    همه چی داریم
    خدا . بت . سنگ . قرآن . ناسخ . منسوخ . محبوب . چشم . عینک . عور ….
    منتها دلی نداریم برای حلاجی ایشان
    بی خیال؟
    هر جا میرم اونه
    همین!


  7. سلام علیکم و رحمه الله و برکاته
    اول از اینکه باز آمدید خوشحالیم
    بعد هم اینکه درد عشق یعنی چه؟
    مگر به چیزی که آدم را سر حال می آورد می گویند درد؟!

    راستی کوچولو چطورن؟ بزرگ شدن که انشالله؟

    فعلا همین

    سلام
    از خوشحالی شما هر چند بی مورد باشد خوشحالیم …
    هر که درکش بیش ؛ دردش بیشتر

    دست بوسند
    همین!

  8. مجتبی Says:

    بغض های کال من،چرا چنین؟
    گریه های لال من،چرا چنین؟
    جزر و مد آبی مرا چه شد؟
    اهتزاز بال من،چرا چنین؟
    رنگ بالهای خواب من پرید
    خامی خیال من،چرا چنین؟
    آبگینه تاب حیرتم نداشت
    حیرت زلال من،چرا چنین؟
    دل مجال پایمال درد بود
    تنگ شد مجال من،چرا چنین؟
    هرچه و همه ،تمام مال تو
    هیچ وهیچ مال من،چرا چنین ؟؟؟

    سلام
    زیبا بود
    اما چرا ندارد
    همین!


  9. خوشم نیامد
    البته چه اهمیتی دارد؟
    کسی برای خوشامد من نمی‌نویسد
    همین!

    سلام
    اهمیت دارد
    اما کاری نمی‌توانش کرد
    همین!

  10. آسمون Says:

    عاشقی اگر عاشقیست بی چون و چراس .
    .
    عاشقی های این مدلی را زکی !

    سلام
    عاشقی در مقابلش معشوق است نه محبوب و مطلوب
    .
    لا یکلف الله نفسا الا وسعها
    همین!


  11. کاش خط خطی می ماند

    سلام
    در دل‌ها همان است که کاش …
    همین!


  12. حالا که اومدی، سر موقع بیا!
    به موقع به روز کن!!!

    سلام
    مومن در هیچ چارچوبی نمی‌گنجد
    چشم
    همین!

  13. tarnamaa Says:

    نمی دانم خوشحالی بی حدم از بازگشتتان را تبریک بگویم یا شکستن عهد و به قول خودتان نسخ راتسلیت. به هر حال ما میخواهیمت. اعتیاد اخلاق بدی است اگر به آن معتاد شوی!

    سلام
    خوشحالی؟
    برای چه چیز که در بودن املی چون من باید باشد و … مطمئنی هست؟
    اما تسلیت هم نمی‌خواهد
    کلی اجتهاد کردیم و در تفسیر آیه‌ی حضرت جل شانه که فرمودند لایکلف الله نفسا الا وسعها بر این شدیم که باشیم
    خود کند که خوش باشد این آمدن
    خود کند به همین زودی‌ها رفتن ابدی را تجربه کنیم ؛ اگر خواست بر خوشی
    عادت بد است
    همین!

  14. shoko Says:

    ديروز ،

    وزش باد را حس مي کردم

    بوي پائيز مي آمد

    کوچه خلوت بود

    من تنها بودم

    باد مي وزيد

    معلق بودن قاصدک ها در هوا

    يادآور آمدن فصل سرد بودند

    برگ زردي از درخت افتاد

    بوي خاک نم زده مي آمد

    قاصدک ها، بخشي از طبيعت بودند

    خش خش برگ هاي زرد و قرمز را زير گامهايم مي شنيدم

    امروز،

    وزش باد را حس مي کنم

    بوي پائيز مي آيد

    بوي اگزوز ماشينها هم مي آيد

    خيابان شلوغ است

    مردم زيادي اطرافم هستند

    باد مي وزد

    نايلون فريزري که در باد از يک درختي جدا مي شود

    و روي شاخه ي درخت ديگري آويزان مي شود

    يادآور فصل پائيز است

    زباله ها بخشي از زندگي ماشيني من بودند

    اينطرف و آنطرف رفتن کاغذ پاره هاي تبليغاتي

    و صداي خش خش جلد چيپس و پفک و ليوان يکبار مصرف را

    زير پايم حس مي کنم.

    و من مثل همیشه به » شهري» بودنم افتخار مي کنم!!!

    سلام
    مشکل این‌ها نیست
    هر چیز می‌تواند زیبا باشد
    می‌شد دیروز هم روز خوبی نباشد
    ….
    همین!

  15. باغبان Says:

    در درست بودن کار تو شکی نیست
    در شیک بودن تخلیه ات هم
    آن یار که آشنای خود ساخت مرا……………..
    .
    .
    .
    چی بگم که نگفتنم از گفتنم بهتره

    سلام
    گاهی فقط از همین می‌ترسم
    نکند دوستت دارم نگفتن‌هایم ؛ بهتر از دوستت دارم گفتن‌هایم باشد ؟!!!
    دوستت دارم‌هایم را دوست دارد؟؟؟؟
    همین!

  16. باغبان Says:

    هر که از روی و سر و دست تو وصفی گوید/ای دریغا که ز فردوس گلی چید و برفت
    باغبان ماند که گیرد به دلت راه ولی/از جفای تو به تنگ آمد و بارید و برفت

    سلام
    بارش که همین است
    خوشا روز رفتن …
    با یار باشی
    همین!

  17. ستايش Says:

    مطلب جديدتان را نخواندم ..
    اما قبليها را چرا
    قلم توانايي داريد …
    موفق باشيد

    سلام
    خدا نصیب کند عقل و دل توانا …
    سلامت و منصور باشید
    همین!

  18. رضوان Says:

    سلام.
    دستتون درد نکنه که وبلاگ نویسی رو تبدیل کردین به فرنگی چیز کردن!!
    به هر حال شک هم وجود داره که وبلاگ نویسی با ارزش تره یا تخلیه به سبک فرنگی!
    دو تا تبریک هم باید گفت:
    اول به خاطر بازگشت پیروزمندانه تان!
    دوم به خاطر کشف عظیمتان در خصوص دردی غیر از عشق…

    سلام
    اتفاقا این روزها دستم خیلی هم درد می‌کنه
    حس عسل فروشی رو دارم که برای هر بار امتحان عسل هاش یک انگشتش را تقدیم کرده
    من پیروز نیستم
    من فقط یک بازنده ام
    همین!

  19. مرتضی Says:

    سلام

    خدانگهدار

    سلام
    ….
    علی علی

  20. At Says:

    از بازگشت تان بسی مشعوف گشتیم !!

    علیک سلام
    واقعا …!!؟
    همین!

  21. کفشدار Says:

    یا لطیف
    دلم تنگیده بود برات!
    چند روز پیش که نظرت رو یه جا دیدم سریع اومدم!
    چه حکایت جالبیه این دل تنگ شدن! توی نت هم دست از سر آدم برنمیداره
    دعاکن داداش
    یا علی

    سلام
    ما مخلصیم
    خدا این دل تنگ رو ازمون نگیره
    همین!

  22. نم نمک Says:

    سلام
    نوشته هات یه جورایی ایهام داره …
    سعی کردم معنای نزدیکش را بفهمم نه اون معنای دورش را
    اینطوری بیشتر لذت می برم
    قوه ی مخیلاتت خیلی قوی هستش که اینطور می نویسی
    یاحق!

    سلام
    چه آدرس جالبی ؟
    من شما را قبلا نمی‌شناختم؟
    شما کجا و اینتر نت کجا؟
    کی براتون وبلاگ ساخته؟؟!!
    ما طرفدار منطق لذتیم
    ما هیچ قوتی نداریم
    همین!

  23. tookaa Says:

    قضای حاجت هم جایی دلچسب می طلبد .. چه برسه نوشتن !

    سلام
    دقت نظرتون رو عشق است
    کلیک رنجه‌تون رو ارج می‌نهم
    توکاپلیس عزیز
    همین!


پاسخی بگذارید

