او و او

2008/11/12

سلام

با التماس نگاهم می‌کرد و دستانش را به دوطرف کشیده می‌لرزاند …. وقتی می‌خواهد در آغوشش بکشم همین کار را می‌کند

بالای سرش که می‌نشینم می‌خندد . گویا می‌داند چندی دیگر به آرزویش خواهد رسید
در چشمانش خیره شدم:
من هم روزی به اندازه‌ی تو -بلکه بیشتر مشتاق و محتاج آغوش کسی بودم
من هم مثل تو نیاز به توجه کسی داشتم
برای نفس کشیدن‌هایم هم محتاج نگاه او بودم
اما او مرا ندیده گرفت
مرا ندید و الآن برق چشمان تو دارد مرا می‌کشد
شاید چشمان من مثل الآن تار بود و برقی نداشت

دستی به سرش می‌کشم و او می‌خندد
می‌خندد و در خیال خودش فکر می‌کند این‌ها قطرات شیر است که بر صورتش می‌چکد …
زبان می‌چرخاند یاد طعم بستنی و زبان چرخانیدنم دور لب‌هایش می‌افتم
فکر می‌کنم و در خاطرم می‌بینم روزی را که بالای قبرم نشسته و تنگی قبر نمی‌گذارد دست‌هایم را این‌طور به دو طرف باز و محیای آغوشش کنم
می‌بینم روزی را که خروار خاک ، حائل رویت خنده‌های جاهلانه‌ی من شده
دیگر دیر است که خیال کنم به زودی در آغوشم خواهد کشید …
طاقت این طور تار تماشای خنده‌هایش را ندارم
پناه می‌برم به سرگیجه‌ای که کردمش تسبیح نم‌های نمکینم

و تنها با نوشتن اشک می‌ریزم و زمزمه می‌کنم آلبوم مجوزدار چاووشی را
تنها شدی
باز تف سر بالا شدی
گذاشت و رفت
دیدی دوست نداشت و رفت …

حق داشتند دوستان گله کنند از رکود این‌جا
اما هر چه سردی خاک این‌جاست
گرمی تن حجاب شده
لااقل سه روز یک بار به روز می‌شود

همین! مال هیچکس نیست!

18 Responses to “او و او”

  1. لبخند نه بیشتر Says:

    سلام. خدا برات حفظش کنه. لبخندش باعث شیرینی دلت بشه. ان شالله.

    سلام آق مظاهر
    حفظ کردن که ایشالا خدا حفظش کنه
    اما برای من؟
    چیزی که مال ما بشه حفظش از دایره ی امکان خارجه
    تا چه پیش آید
    موفق باشی
    همین!

  2. مرتضی Says:

    سلام. هر چی فکر کردم چیزی به ذهنم نیومد برات بنویسم. دعامون کنین
    (البلاء للولاء)

    سلام
    خب به دلت یه سر می‌زدی
    شاید اون‌جا چیز به درد بخوری پیدا می‌شد واسه ما …
    دوستت دارم
    همین!


  3. سلام دادا…رسيدن بخير….بابا شدن انگار يه حجابهايي رو برداشته.
    نوشتت دلمون رو گرفتوند!
    روي ماه حسين جان رو ببوس از جانب ما!
    يا علي.

    سلام
    خوبی داداش؟
    در این عالم چیزی که حجاب رو برداره وجود نداره
    هر چیز یا هر کسی میاد با خودش یه حجاب هم میاره …
    چشم
    علی یارت
    همین!

  4. رضوان Says:

    من همان سرگیجه ها را دوست داشتم.
    همان سرگیجه های پس از نوشیدن شراب را.
    حالا که سرگیجه ای نیست،
    چشم هایم را تعویض که نه… می بندم.
    همین!
    – پایان –

    سلام
    :دی
    وفقک الله
    همین!


  5. سلام
    خوبه ها…ولی قبلا بهتر بود !

    سلام
    هیچ چیز بهتر نیست
    بهتر فقط اوست
    همین!


  6. سلام حسن جان.
    او می‌اید.
    ما می‌رویم.
    او نیز می‌رود و دیگران می‌ایند.
    و انتظار برای او که اگر بیاید، فرقی نمی‌کند من باشم یا تو و یا حتی او، که اگر بیاید همه هستیم، حتی اگر نباشیم.

    (مؤمن در هیچ چهارچوبی نمی‌گنجد…)

    سلام آق داداش
    چطوری؟
    او ذات عالم است
    این‌ها همه عرضیاتند
    زخم انتظارش را هم مرهم همین نمک‌هاست
    همین!

  7. مجتبی Says:

    تو خیلی خل و خری! عاشق بودن و ماندن رسمی دارد
    رسمش مرام است! در وجود تو هر چه گشتم همه چیز دیدم الا مرام
    بگذر ازین خیال مست رندانیت خویش پسرم
    وقتی می تونی بگی که هنوزعاشقی که از من گذشته باشی
    پسرم، دردت رو شاید کسانی درک کنن ولی این نوشتن آب رو آتیش ریختن نیست
    اتیشت داره شعله می کشه وانگهی که زبانه هایش بسوزانه اطراف رو!
    این همه خودخواه نباش ابو محمد حسین
    این هویت توئه نه محمد حسن سالهای قبل و حجاب
    ندیده دوستت می دارم با تمام سبزی رنگت و شرارت نگاهت

    علیک سلام!
    رفع الاداب بین احباء
    این رسومات مال غریبه هاست
    او یک روز مال من بود…
    نه بشنوم پندی
    دنبال داغی ام تا بهش دلم رو نشانه گذاری کنم
    کدوم شرر
    شرری اگر بود این نقاب را تا حالا چاره کرده بود
    هیچ نیست
    زردی فقط
    همین!

  8. بشولش Says:

    یا هو
    چه خوب که میداند ؛ او محتاج اشکها و شیرها و آغوشهاست…

    سلام
    آدم سرما خورده علاجش شلغم است
    چه بداند
    چه نداند
    من هم
    چه بدانم و چه نه
    محتاج
    اشک‌ها ؛ شیرها(!) و آغوش‌هایم
    همین!

  9. tarnamaa Says:

    واقعا بابا شدن این قدر انسان را عوض می کند؟؟!!
    پس بشتابیم بسوی بابا شدن. فقط مقدماتش سخت است که آن هم با اوس کریم…
    کودکتان هم قبول باشد ولادتش!(چی گفتم!)

    سلام
    عوض؟
    من همون حجاب اول راهم
    عوض هم نشدم
    ان‌شاءالله که تا اخر هم ….
    قدس الله انفاسکم
    همینا که همه میگند
    بشتابید…
    همین!

  10. نحل Says:

    نم نمک!!!
    قشنگه:-)

    قشنگی از خودتونه
    می‌تونید به سکون میم بخونید
    می تونید هم به کسر میم بخونید
    البته میم اولی
    این طوری اختیارتون رو به رخ عالم کشیدیم
    بعله
    همین!

  11. At Says:

    پس کم کم اسباب کشی کنیم از اینجا !

    ما کشف حجاب کردیم !!![چشمک]

    سلام
    نه
    اینجا چرخش ولو کند می چرخه
    کشف …!!؟
    پرده بر دار ….
    همین!

  12. سرشار ازاو Says:

    ستاره ها
    اي ستاره ها كه بر فراز آسمان

    با نگاه خود اشاره گر نشسته ايد

    اي ستاره ها كه از وراي ابرها

    بر جهان مانظاره گر نشسته ايد

    آري اين منم كه در دل سكوت شب

    نامه هاي عاشقانه پاره مي كنم

    اي ستاره ها اگر به من مدد كنيد

    دامن از غمش پر از ستاره مي كنم

    با دلي كه بوئي از وفا نبرده است

    جور بيكرانه و بهانه خوشتر است

    در كنار اين مصاحبان خودپسند

    ناز و عشوه هاي زيركانه خوشتر است.

    اي ستاره ها چه شد كه در نگاه من

    ديگر آن نشاط و نغمه و ترانه مرد؟

    اي ستاره ها چه شد كه بر لبان او

    آخر آن نواي گرم عاشقانه مرد؟

    جام باده سرنگون و بسترم تهي

    سر نهاده ام به روي نامه هاي او

    سرنهاده ام كه در ميان اين سطور

    جستجو كنم نشاني از وفاي او

    اي ستاره ها مگر شما هم آگهيد

    از دوروئي و جفاي ساكنان خاك

    كاينچنين به قلب آسمان نهان شديد

    اي ستاره ها ستاره هاي خوب و پاك

    من كه پشت پا زدم به هر چه هست و نيست

    تا كه كام او ز عشق خود روا كنم

    لعنت خدا به من اگر به جز جفا

    زين سپس به عاشقان با وفا كنم

    اي ستاره ها كه همچو قطره هاي اشك/سر به دامن سياه شب نهاده ايد/

    اي ستاره ها كز آن جهان جاودان/روزني به سوي اين جهان گشاده ايد/

    رفته است و مهرش از دلم نمي رود/اي ستاره ها چه شد كه او مرا نخواست؟/

    اي ستاره ها»ستاره ها»ستاره ها»

    پس ديار عاشقان جاودان كجاست؟


    سلام
    ممنون خواهرم
    سرشار شدید
    سرمست باشد
    همین!

  13. غریبه غریبه Says:

    بی تو یک روز در این فاصله ها خواهم مرد
    مثل یک بیت ته قافیه ها خواهم مرد
    تو که رفتی همه ثانیه ها سایه شدند
    سایه در سایه این ثانیه ها خواهم مرد
    شعله های بی تو ز بی رنگی دریا گفتند
    موج در موج در این خاطره ها خواهم مرد

    سلام
    خدانکنه
    من بمیرم که خار راهش شدم
    ببخشند دوستان که از این کامنت ها سر در نمی‌آرند
    همین!

  14. من Says:

    اگر تنهاترین تنها ها شوم، باز خدا هست ، او جانشین همه نداشتن هاست .

    نفرین و آفرين ها بی ثمر است .

    اگر تمامی خلق گرگهای هار شوند و از آسمان، هول و کینه بر سرم بارد،

    تو مهربان جاودان آسیب ناپذیر من هستی .

    ای پناهگاه ابدی! تو میتوانی جانشین همه بی پناهی ها شوی .

    « دکتر علی شریعتی

    سلام
    کاش باور کنیم
    خدا بنده‌هاش رو تنها نمیذاره
    توی انبوه بی‌مهری‌ها و ناخوشی‌ها
    البته این به این معنا نیست که ایشون گرگ هار و این چیزاست که …؟!!
    الخیر فی ما وقع
    تا چه پیش آید
    همین!


  15. با یاد یار حقیقی خویش را از جولان نفس عصیانی در امان دار!
    بی همتا و مهربان و سخی…

    سلام
    یار اگر یار باشد حقیقی است
    آن که مجاز است اصلا یار نیست
    بی همتاست . مهربان و سخی
    جانم
    همین!

  16. سروش Says:

    هممم…

    آهان

  17. مینا Says:

    سلام!به به!بابا؟چه اتفاقا افتاده ما که نبودیم.الان نم نمک رو کاملا احساس میکنم!شایدم اینجا دیواراش نم داده!(پشت حجابا!…)
    دلم گرفت…((مرهم دل گرفته چیست؟))…
    کجاست بگو…اون که برات میمرده و هر چی که داشتی برده و…
    چاووشی هم که دلگیر تر!
    ای بابا (هر کی میاد نمک به زخمت میزنه!)
    یه لحظه احساس کردم از این دنیا میترسم…
    اصلا نه…نه…ای بابا!استغفرالله!
    چرت و پرت گویان شدم!
    یا حق!

    سلام
    توصیه نمی‌کنم گوش کردن چاووشی رو
    دنیا همه‌اش وحشت است و نفرت
    موفق باشید . ممنونم که سر می‌زنید
    همین!

  18. shilo Says:

    ســـــــــــــلام
    مشتاق دیدار ! بعد از پست _ اینترنت رو بذار کنار _ چند باری اومدم دیدم راستی راستی گذاشتین کنار ولی ظاهرا هستین .
    بازم معرفت ما !!
    یا حق

    سلام
    قصور مرا ببخشید
    چی می تونم بگم؟
    معرفتتون رو عشق است
    همین!


پاسخی بگذارید

