کدام تو؟

2008/11/19

سلام
چرا این‌طور شد ؟
چرا راضی شدی که جایت را با تکه سنگی عوض کنم؟
رضایت دادم تکه سنگی را بپرستم که اگر بندگی چو گدایان به شرط مزد نکردم ؛ بگویم خب تکه سنگ را چه به روش بنده پروری؟
بت پرستی پیشه کردم که اگر تشنه ماندم و دلم مثل چوب خشکید ؛ لااقل آتش نگیرد ، بگویم سنگ را توان نیست و الا می‌کرد . آخر دردناک بود دیدن دریای رحمتت و سوختن . دیدن گرمای محبتت و شکستن
آخر می‌دانی این روزها چوب خشک شده‌ام …. خم نمی‌شوم ؛ می‌شکنم!
خداتراشی کردم که اگر بی آبرو و رسوا شدم آبرویم را به دست تو نداده باشم و عقد » به جهنم ؛ خودت خلق کردی خودت هم آبرویم را حفظ کن» جاری نکرده باشم . که اگر بی آبرو شدم بگویم خدای تراشیده که خالق من نیست . به غیرخالق چه مربوط؟
اصلا دیگر ترک می‌کنم این هفده رکعت خائفانه را
جلویت با جسارت می‌ایستم و فریاد می‌زنم «هااان ؛ اگر حکمتت این‌ است خوشا کله‌ی گنجشکی »
دیگر مجیر هم از آتش دنیا و آخرتت نمی‌خواهم
چشمانم را هم مجبور نیستم در نماز ببندم و به جای ورق زدن رسائل توحیدی علامه بر بت‌های خوش خط و خال اقتدا کنم …
دیگر مرا بس است
ترس از دست دادن این خرده ایمان مرا بس است …

** زدین ریا بی‌نیازم ، بنازم
به کفری که از مذهبم می‌تراود
بی‌مهری قواره‌اش از چلوارهای انبار در صندوق دلم گذشته و دیگر نمی‌توانم برایش چارقد بدوزم و نقاب نفاق بر رویش بکشم
آخر یک روز از امشب دیوانه‌تر می‌شوم ….

همین! مال هیچکس نیست!

37 Responses to “کدام تو؟”

  1. مینا Says:

    سلام
    این ها را که می خوانم یاد عذر بدتر از گناه می افتم…
    نمیدانم…حتما اشتباه می کنم!
    در ضمن.میشود دیگر در جواب کامنت هایم از این که به اینجا سر زده ام تشکر نکنید؟لازم نیست تشکر کنید.به خاطر شما که نمیخوانم!برای خودم است.
    یا حق

    سلام
    نشستن روی اره را می ماند
    نه راه پس است و نه راه پیش…
    .
    همین!


  2. سلام
    نمیدونم چرا با خوندنش حالم بد شد؟؟!!

    سلام علیکم
    شاید چون با حال بدی نوشته شده بود …
    همین!


  3. سلام…داداش راستش چيز زيادي ازش نفهميدم…يا شايدم نخواستم بفهمم!

    داداش ميترسم از اين سوره(والعصر…ان الانسان لفي خسر…الا الذين امنوا!

    سلام
    به من مومن نگو وقتی که حتی
    واسه یه لحظه هم عاشق نبودم …
    همین!

  4. tarnamaa Says:

    دیوونتیم حاجی!!
    ما تا مسلمونی هنوز هوار هوار فرسنگ فاصله داریم.
    تا خدا که دیگه هیچ!

    سلام
    و درد ما اینه که
    وهو معکم این ماکنتم
    اون هرجا که باشی کنارته
    تو نزدیکی و من دور ….
    همین!

  5. tarnamaa Says:

    راستی
    اگه خدا قبول کنه، مورد لینک واقع شدید در تارنمای حقیر!

    از لطف شما ممنونم
    همین!


  6. سلام
    متنی در وبلاگ هست
    شاید یکم به درد بخوره
    اینجا
    خوشحال میشم نظر بدین
    http://whiterose.parsiblog.com/

    سلام
    چشم
    قابل باشیم مزاحم می‌شیم
    همین!


  7. اینقدر ها هم سر زنش نکنید:-)

    سلام
    ملول ملامت چشمانش شده‌ام
    والا من هم روزی آدم امیدواری بودم
    همین!

  8. فرشته Says:

    سلام
    خنده های زورکی رضا صادقی عالی بود.
    توی این چند ساعت که پای سیستم بودم وبلاگتون رو نبستم و آهنگ ها….
    همیشه امید داشته باشید، همه چیز درست میشه. شاید هم درست شده و خودمون نمی بینیم!
    نعمت ها رو داریم ولی قدرشون رو نمی دونیم
    موفق و خوشبخت باشید

    سلام
    ما هم تشکر می‌کنیم از آقای رضا صادقی که با ترانه‌ی زیباشون شما رو توی وبلاگ ما نگه داشتند:دی
    بنا را بر استحسان می‌گذاریم….:دی
    قدر ندانستیم
    بله
    جاری باشید
    همین!

  9. صوفي Says:

    پاك كردن صورت سوال ، راه حل نيست …
    مي پرستيم ، معامله كه نمي كنيم .
    اميد هم چيز خوبي است . انسان به اميدِ اميد زنده است . نيست ؟
    آدما براي بهتر شدن آفريده شدند


    سلام
    بعضی سوالات نباید طرح بشه
    چون با طرحش زندگی آدم رو به لجن می‌کشه
    امید‌ ؟!! سردی نگاهش امیدم رو نومید کرد…
    انسان برای شدن خلق شده
    شدن یه تعرضه از بودن
    باید فکری برای بودن این نفس‌های به شماره افتاده کنم!!
    همین!

  10. At Says:

    وقتی خواندم» آخر یک روز از امشب دیوانه تر می شوم » یاد حج افتادم !

    جرا؟

    یاد حاجی احرام دگر بند ببین یار کجاست..؟!

    سلام
    حاجي؟
    نمي دونم
    الان بايد چي بگم
    خوش اومدين
    همين!


  11. اولا سلام
    دوما عذر خواهی می کنم.
    سوما به روزم الان!
    چهارما شما برام خیلی آشنایین!
    اهل یزد هستین آیا؟

    سلام
    دوما؟؟؟ منظورتون دومه یا ثانیا ؟؟
    مخلصیم داداش
    به هر حال ما مشتری هستیم دیگه باید هم آشنا باشیم
    اهل اصفهانم
    همین!


  12. اینجا چه تکونی خورده!
    البته تشخیص مثبت یا منفی بودن تکونش سخته!
    !!!!!!!!!!!!!

    سلام
    دل که تکون بخوره
    هر چی دم دستش بیاد رو تکون میده
    مثبت و منفی بودنش مهم نیست
    تکون خوردن دل نعمته
    خوش اومدید
    همین!

  13. حسامي Says:

    سلام برشما
    بت پرستان براي پرستششان دلايلي داشتند از جمله اين كه چون خداي واقعي را نمي بينند بتي مي سازند از سنگ يا … تا هميشه به ياد خداي ناديده باشند نكند بت شما هم اينگونه است ؟
    درست فرموديد دركار فرهنگي نبايد اجازه گرفت اصلا جز انتشار پيام چه دلخوشي ديگري مي توان يافت ؟ اگر مطالب با آدرس باشند بهتر است
    برايتان بيش از گذشته آرزوي توفيق دارم
    بااحترام بي شمار

    سلام
    نمی‌دونم چرا نمی‌تونم نگاهش کنم
    کلی راه کوبیدم و رفتم فقط کفش‌هاش رو دیدم
    کفش‌هاش رو و اون دوست گوربه‌گور شدش رو
    اصلا هر بار قصد تماشا می‌کنم از یک قدمیش برمی‌گردم
    اره داداش
    ما حتی بتمون رو هم نمی‌تونیم ببینیم

    ما لینک میذاریم نه مطلب خام
    خیالتون راحت هنوز یه جو معرفت تو وجودمون هست
    وفقک الله
    همین!


  14. سلام.تا حالا گفته بودیم دعامون کن. حالا هم می گیم ولی خدا وکیلی موقع بت پرستی ات دعامون نکنی ها!!!! ما جوونیم ارزو داریم. نمی خوام با اجابت دعای جنابعالی دستی دستی یه آتیش از آسمون بیاد روی فرق سرم!!!!
    موفق باشی

    سلام
    فرق بین منی که بت رو می‌پرستم به خاطر دوست داشتن و ناتوانیش
    و تویی که ازش می‌ترسی
    چیه؟!!!!
    انگار وضعت از منم بدتره داداشی؟!!!‌:دی
    دعای ما فوقش تا پنکه سقفی اتاقم بالا میره
    همین!

  15. شمس Says:

    بسم الله
    سلام علیکم
    یه 2 راهیه که هر کس اگه کس باشه حتما بهش می رسه (یعنی میفهمه که رسیده) مهم رسیدن به این دوراهی نیست مهم راهی که از این من بعد می ریم.
    نمی دونم شما منظورتون چی بود و لی من اینو برداشت کردم یا می خواستم که این طور برداشت کنم….عجب بدعتیه این هرمنوتیک

    در پناه حق…

    سلام
    توی دنیا هیچ مقصد خوبی پیدا نمی‌کنی
    هر چی خوبه ، معبر خوبیه
    اون کلمه آخریه رو اصلا نفهمیدم
    زود بیا توضیحش بده ببینم نیاز به فیلتر نداشته باشه :دی
    مهم انتخاب اونه
    همین!

  16. کفشدار Says:

    یا لطیف
    خدا کنه اگه جهنم هم می ریم با دل پاک بریم!
    همین
    یا علی

    سلام

    مگه ادم‌های دل پاک هم می‌رند جهنم ؟؟؟!!!
    همین!

  17. شمس Says:

    سلام مجدد
    نمیدونم! ظاهرا همه چیزو میشه فیلتر کرد ولی این یکیو اگه فیلتر کنی مثل پاک کردن صورت مساله است
    هرمنوتیک یک نحله در روش شناسی هست که معتقد به تفسیر پذیری تولیدات انسانی در حوزه ی علوم غیر طبیعی است. در مورد دین هم هرمنوتیست ها معتدند که هیچ متنی (از جمله ادیان) ذات ندارد بلکه هر آنچه هست تفسیری است که هر کس از ان می کند و در مورد نوشته ی شما می شه: هر کی هر چی برداشت کرد اون درسته حالا منظور شما هر چی می خواد باشه البته با عرض ببخشید. واسه همین هم لغت بدعت رو بکار بردم …
    البته باید بیشتر در موردش حرف زد ولی در حد رفع فیلترینگ کافیه

    سلام
    [ آیکن تامل]
    خب نه . این بارفیلترت نمی‌کنم
    ممنون از توضیحت هر چند ما با توضیحت هم چیزی دستگیرمون نشد
    موفق باشید
    همین!

  18. do4 Says:

    تو را در آتش اندیشه ات سوزند ….

    حرف زیاد دارم باهات

    سلام
    یا مجیر …
    در خدمتیم
    همین!


  19. سلام
    کماکان معتقدم سرگیجه ها بهتر بود !

    سلام
    مبتلا به جهل مرکبید
    :دی
    همین!

  20. مجتبي Says:

    ما كه هر چه برين سيه فام ديديم
    به عقل خويش درين سيه روزگار نديده بوديم
    شايد كلامي از ديار يوزارسيفان باشد
    و شايد از دوران عهد آتي
    ولي گر توانش بود ،روزي بر مسند درس نشينم
    و تعليقه بر كلام استادي چو شما زنم
    ارادتمند
    مجتبي
    (زردي در پاسخ سابق چه بود؟)

    سلام
    تا بوده انتهای هر سبزی زردی بوده
    بغض بهار را ندیدی برای زردی رسپنا ؟
    این هم رسپنا
    بلاخره باید روزی نقاب‌ها کنار می‌رفت و زردی‌اش آشکار می‌شد …
    هیچ جز زردی نیست
    ….
    همین! مال هیچکس نیست!

  21. At Says:

    بعد التحریر نوشتم !!

    سلام
    یه بار یه دوستی به من ایراد گرفته بود که چرا پست‌های وبلاگت رو بعدالتحریر می‌زنی
    کلا من وبلاگ رو خلاف او و خیلی‌های دیگه یه مجله که مدیر مسئول و همه کارش خودمم نمی‌دونم
    وبلاگ برای من یه دفتر خاطراته
    یه دفتر که دوست دارم می‌تونه با خودم تغییر کنه
    اسمش . ادرسش . نوشته‌هاش . لینک‌هاش و حتی خواننده‌هاش
    موفق باشید
    سر می‌زنیم
    همین!

  22. حسامي Says:

    سلام
    مي بينم كه هنوز بت مي پرستيد خب شايد وقت داشته باشد كه به سوي توحيد حركت كنيد مهم روندي است كه طي مي كنيد
    بااحترام

    سلام
    ديدم كه به ملائك مي‌گفت :
    اين اهل بندگي نيست
    نه بندگي ما ؛ نه بت
    با اين وضع بندگي همان به‌تر كه بنده‌ي بتي باشد
    .
    كدام حركت؟!
    مبتلا به سكون مطلقيم
    قدومتان گل‌باران
    همين!


  23. موافقم با این که درد بی معرفتی خیلی بدتر از درد بی برقیه
    امااگه ناراحت شدید از بی معرفتی های هموطنانتون، خشن نشید.
    (البته اینو به خودمم توصیه می کنم)

    دلتون بی غم دنیا

    سلام
    يكي از مشكلات مصاحبه‌ي نوشتاري همينه
    لحن گوينده درش مشخص نيست
    اتفاقا من به خواستم به لحن طنز نوشته باشم
    خب شما يه كم مهربون تر بخون
    مخلصيم
    همين!

  24. حنظله Says:

    سلام.
    خوانديم و لذت برديم.
    سبز باشيد.
    سبز روشن.

    سلام
    سبز نه
    اگر قصد دعاي خير داريد
    آبي
    آن هم نه براي زردي چو من
    براي او
    دعا كنيد آبي باشد
    ملذوذ باشيد
    همين!

  25. زینب Says:

    سلام

    نمیدونم چرا منو یاد این قطعه انداخت :

    می خندید.

    از ته قلب.

    با تمام وجود.

    و من گریه کردم…

    چون می دانم یک روز،

    دیگر هیچوقت به این پاکی نمی خندد.

    و خنده هایش صداقت ندارد

    و هرگز از ته قلب نخواهد بود.

    یک روز همه کودکی اش را

    از دست می دهد!

    بی ربط بود…………….. اما حس کردم که بهترین دوران زندگیم که میتوانست بهتر از این باشد از دست رفت
    افسوس
    همین

    سلام
    کودکی و خامی
    حالا ببین چقدر می تواند بی انصاف باشد که بگوید
    تمام کن بچگیهایت را
    همین!

  26. آسمون Says:

    گاهی خدا اگر حرفهایمان را که اینطور میبافیم گوش میکند برای شیرینیه شرمندگی اخرش است …..میداند>>> کل شی یرجع الی اصله

    سلام
    به امید آن رجعت
    هر چند واهی باشد
    همین!

  27. مجتبی Says:

    سلام.روز جمعه اینده سالروز از دست دادن سالی دیگر از عمر گرانم بود
    تولدی دوباره نیاز است تا پاییز را دیر تر دید
    اگه دوست داشتی و وقت کردی
    شمارت را به میلم بفرست
    یا علی

    سلام
    هر روز سالروز ذره ذره شدن این تن و جان بی ارزش است به پای …. نگو هیچ
    شرری دیگر نیاز است
    هر درختی را زمستانیست
    پاییز ما رسیده و زمستان در راه است ….
    علی علی
    همین!

  28. ali Says:

    اینجا کسی فریاد می زند
    در درون من
    اما صدایش به گوشی نمی رسد

    سلام
    هیچ فریادی شنیده نمی شود
    برای همین گفته با من به نجوا سخن بگویید
    همین!


  29. ای حاضر جواب
    (شوخیه)
    باشه.
    ما مهربان تر می خوانیم

    سلام
    ای بابا
    باور کنید از در حاضر جوابی نگفتم
    من اصولا عصبانی نمی‌شم کلا
    ناراحت می‌شم ؛ زیاد
    اما عصبانی … نچ
    بعدشم وقتی نویسنده‌ی کامنت اینقدر نظرش برای شما که مدیر وبلاگید مهمه که به خاطرش بعدالتحریر می‌زنید ؛ من چه کاره‌ام که تریپ عصبانیت راه بندازم …؟؟
    جدن من باب مزاح گفتم هر چه گفتم ..
    نشده بیام سر بزنم ببینم پشت سرم چه عواقبی داشته
    چیزی که نگفتند؟؟؟
    به هر حال از تند روی خودم توی وبلاگ شما عذر می‌خوام
    همین!

  30. شیما Says:

    از «بوف کور»های هدایت مرا بگیر

    از زخم‌های چرکی این سایه‌های پیر

    از عادتی که خورده تنم را و ریز ریز

    پا می‌دهد به مرگ نفس‌های ناگزیر

    من را بگیر از لب این عشق پنزری

    از چشم‌های فاحشه مینیاتوری

    از شهوتی که خشک به دیوار/می‌رسد

    از سایه‌های محتلم خاک بر سری!

    چون ابر روی پیکر شب هست و نیست شو

    شکل من و شبیه خدایی که کیست شو

    از فصل فصل قصه‌ی خود پرت کن مرا

    آن وقت در فراغ غمم نهیلیست شو!

    چته؟
    معلوم هست؟


  31. ِD:

    سلام
    خوشحالم که بازم می‌خندید

  32. At Says:

    axe ghabli behtar bood . nabud?!!

    وبلاگی که صاحابش داره به حذف کردنش فکر می‌کنه این حرفا رو نداره

  33. رها Says:

    مذهب شوخی سنگینی بود که محیط با من کرد . و من سال ها مذهبی بودم بی آنکه خدایی داشته باشم!!!

    چقدر دلم براتون تنگ شده بود
    چقدر این روزها بهتون نیاز دارم
    چقدر این روزها بی‌شهامت شده‌ام
    چقدر ….
    هیچی
    همین! مال هیچکس نیست!

  34. tookaa Says:

    همین ..! مال هیچکس و همه کس شاید …

    سلام
    هنوز اونقدر به وحدت نرسیده
    به وحدت نرسیده خودش را خیس کرد
    همون مال هیچکس
    نردبون پله پله
    همین!

  35. zahra Says:

    salam……………..jaleb booood!!!!!!!

    سلام
    ممنون
    همین!


  36. سلام؛
    وبلاکتان را دیدیم. إن‌شاءالله هر روز بهتر از دیروز باشید و بتوانید در راه خدمت به مکتب اهل‌بیت قدم بردارید.
    در ضمن اگر دلتان خواست و وقت داشتید یک سری هم به وبلاک «استاذنا» بزنید و از نظراتتان ما را بهره‌مند سازید. اگر دیدید که «استاذنا» حرفی برای گفتن دارد و می‌تواند در خدمت به مکتب مفید باشد آن را لینک بدهید. متشکرم.
    فعلاً شما می‌توانید در «استاذنا» مطالب ذیل را مشاهده بفرمایید:
    1- «جواب به شبهات مطرح شده توسط دکتر یوسف القرضاوی» در شش جلسه توسط حضرت آیت الله حاج شیخ جواد مروی (حفظه الله تعالی)(حتماً بخوانید.)
    2- «اسکاتولوژی یا غایت شناسی در ادیان». که به بحث فرهنگ موعودگرایی در ادیان الهی و غیر الهی می‌پردازد.
    3- نکته‌هایی از محضر حضرت استاد
    4- بازگشتگان از وهابیت (1- حسن بن فرحان المالکی؛ 2- شیخ عبدالله القصیمی)
    5- اثبات وجوب وجود امام معصوم در هر زمان از قرآن کریم
    6- مهدویت در قرآن و در صحیحین
    7- …
    8- آدرس ما: http://www.ostazona.blogfa.com

    سلام
    توفیق باشد خدمت می‌رسیم
    همین!


  37. استاذنا با مطالب ذیل به روز است:
    جواب به یک شبهه در رابطه با غدیر
    • علّت اهمّیّت دادن شیعه به بحث امامت چیست؟
    • جواب به یک شبهه در رابطه با غدیر:
    شبهه: اصح کتب تاریخ عند المسلمین تاریخ طبری است.
    چرا در تاریخ طبری حدیث غدیر نیامده است؟
    • طبری در اواخر عمر شیعه شده است.
    • لزوم توجّه به الغدیر علّامه امینی
    قسمت هفتم پاسخ به شبهات دکتر یوسف القرضاوی
    • حساسیت برخی از اهل سنت در اخفاء حادثه ی عاشوراء و عدم تحلیل آن برای چیست؟
    • نباید در دام سلفیه افتاد
    • شبهه: چرا هنوز بعد از گذشت این همه سال بر امام حسین گریه می کنید؟
    • شبهه: در تربت امام حسین شفاء است یعنی چه؟
    • مانیفست تبیلغ شیعه

    سلام
    خدا خیر دهاد شما رو
    اما طرح این مسائل حالا که خط مقدم جهاد اسلامی میان برادران اهل سنت ماست صلاح نیست
    همین!


پاسخی بگذارید

