عرفه

2008/12/08

سلام

شب اولی که خواب دید دارد اسماعیل را قربانی می کند تمام روزش در فکر بود.
فکر با  ذهنی آشفته …
این دیگر چه معنی دارد؟
اولادنا اکبادنا ….
تمام روز سیراب شد
تمام روز آگاه شد
شب بعد دوباره همان خواب ….
این دیگر نمی تواند یک خواب معمولی باشد
از من چه می خواهی …
*
نه خواب دیدم و نه ذهنم آشفته است
نه ترویه می خواهم و نه سیرابی
اگر شیخ معامله با جگرش کرد و عوض گرفت
معامله با تمام هستی ام می کنم و هرگز طلب عوضی ولو به گوسپند نمی کنم

غلام پیر مغانم ز من مرنج ای شیخ
که وعده را تو نمودی و او به جای آورد …!

خدایا ؛ این قربانی را از نمک بپذیر

همین! مال هیچکس نیست!

42 Responses to “عرفه”

  1. مرتضی Says:

    سلام
    اول خدات را مشخص کن بعد قربانی کن :دی
    دوم اینکه …
    سوم هم نداره.
    دعا بفرمایید حاج آقا

    سلام عزیزم
    خدا نیازی به مشخص کردن ما نداره … خودش تا بخواهی مشخصه
    دومت رو عشقه
    سوم نداشته هم عزیزید
    محتاجیم
    عیدت مبارک عزیزم
    همین!

  2. مجتبی Says:

    بنام خدا
    خدا ازت قبول کنه!

  3. tarnamaa Says:

    سلام
    البته شیخ هم عوض نخواست و اون هم عوضش نبود.

    سلام بر علی اکبر حسین!
    نذر و طاعاتتون قبول!

    😀
    درست می فرمایید
    من باب ناز بیش تر بود
    عید پربرکتی داشته باشید
    همین!

  4. At Says:

    عجب مطلب پرمغزی !

    شنیده ای می گویند مغز بادام عزیز تر است؟!

    می دانی یعنی چه؟!!!

    سلام
    مغز از خودتونه :d
    البته اون داستان مغز بادام مال نسبت نوه و فرزنده
    یعنی مثلا پدر بنده اگه من رو دو به توان ان تا دوست داشته
    باید بچه ی من رو چهار به توان ان دوست داشته باشه
    خب این ها مال قصه هاست ….
    عیدتون مبارک
    همین!

  5. نيلوفر.. Says:

    عيد ني ني و باباي ني ني مبارك ..اين عيد طعم خاصي واسه باباهاي پسر دار داره ! :دي

    سلام
    بعله
    طعم خاصی مثب طعم خرمالو
    هم شیرین
    و هم کمی گس

    صمیمانه عید خوبی رو براتون آرزو می کنم
    همین!


  6. سلام علیکم
    خبر فرمودین رسیدم خدمت
    عید شما هم مبارک
    راستی بچه یک نمک چقدر میتونه با نمک باشه؟
    به امید روزی که بچه با نمک شما نمک بزرگوار را دیدار کنیم
    برای اسماعیل شماارزوی سربازی آقا رو دارم

    سلام
    عید پر برکتی داشته باشید
    خیلیییییییییییی
    دست بوسند
    اسماعیل ؟؟؟!!!
    لطف دارید
    همین!

  7. محمد Says:

    با نمک

    خودتی :دی

  8. tookaa Says:

    کسانی که مشتشان باز است و تمنایی دارند ، جواب می گیرند ..
    دستانی که رو به اسمان است ..
    در ضمن عید خودتون هم مبارک ..
    آن مطلب پست بعدی هم مال هیچکس نیست برای همین خودمم.

    سلام
    یا من یعطی من لم یساله و لم یعرف …. بی تمنا و بی شناخت را هم می دهند
    دستان در جیب را هم …
    بر شما و خانواده ی محترمتون هم مبارک
    جدی ؟ مال هیچکس ؟؟!
    به هر حال ما ارادت داریم
    همین!

  9. وحید Says:

    اول اينکه سلام
    دوم اينکه آنچه را که او خود عطا نموده به وجود لايذال به عنوان قربانی عرضه می کنی؟
    سوم اينکه و البته چه چيزی در نزد ما والاتر از نعمت بزرگ هستی است؟

    سلام به روی ماهتون
    عیدتون مبارک باشه
    قربانی دقیقا یعنی همین
    یعنی خود داده را تقدیم کنی
    درست
    اما هستیم؟


  10. سلام
    عیدتان مبارک.
    نمی خواهید بگید که اون قربانی ….
    التماس دعا.
    یا علی.

    سلام علیکم
    آخ آخ … دیدید دیر کردم و شما اول شدید؟؟؟
    روم سیاه
    عیدتون مبارک خانوم ناظم
    نه . اون جگره
    قربانی هستی بود
    محتاجیم
    همین!

  11. کفشدار Says:

    یا لطیف
    سلام!
    کاش…
    سخته به راضیةً مرضیه برسیم!
    دعا کنید حداقل براش تلاش کنیم
    یا علی

    علیک سلام گرامی
    بر سر کاش ها نقطه می نهیم
    .
    به نیستی که راحته رسیدن
    نیست هم خواه ناخواه راضی و مرضیست
    علی یارتون
    همین!

  12. کفشدار Says:

    راستی عیدتون مبارک!

    تبریک ما رو هم بپذیرید
    تبریکی به شما و خانوده ی محترمتون

  13. fairy Says:

    ابراهیم است وتمام صلابت,
    ابراهیم است یک شهر مخالفت,ابراهیم است یک تبر
    می خواهم با او همراه شوم
    پشت سرش به راه می افتم
    در بزرگ بت خانه که باز می شود هراس به دلم چنگ می زند
    چه فضای سرد و خاموشی
    چه گورستان شلوغی
    از همان نوع که در معبد دل من نیز بر پاست!
    نمی ترسی ابراهیم؟هرگز,هرگز
    باید شکست ,باید بشکنی!
    در ره معشوق ما ترسندگان را کار نیست
    همین عزمش بود که شد خلیل الله
    مدعی شد
    مبتلا شد
    فدیناه بذبح عظیم…
    ابراهیم خلیلش شد اما او سادیسم عشق داشت!وگرنه حسین ابن علی 72 تن قربانی نمی کرد و عاشورا هم عید قربان بود!
    روندگان حقیقت ره بلا سپرند…

    سلام
    سادیسم ؟!!! 😀
    او فقط دعوت به عاشقی کرده
    یکی با وعده ی عشق خلیل می شود
    یکی هم بهانه می گیرد و عمل می کند … می شود پدر بندگی خدا ….
    یکی خلیل بت شکن شد
    یکی هم خود شکست و سیادت خود شکستگان را نوش کرد
    جان فدای آن شیخ و جانان فدای این پیرمغان…
    همین!

  14. صوفي Says:

    سلام .
    فكر كنم همون ماجراي يكي بودن راه و رونده است .
    و گذشتن از خود .
    يعني همون قرباني كردن ديگه …
    قبول باشه .
    عيدتون هم مبارك .
    .

    عید شما هم مبارک رفیق

  15. وحید Says:

    اول اينکه سلام
    دوم اينکه خوب نوشتن را بلد نيستم. آنچه می نويسم بهانه ای است برای خواندن نوشته های شماها.شايد جايي برای پاسخ به سلام يک دوست مجازی.شايد!

    سلام گرامی
    همه همینیم
    البته شما که استادید
    اما ارزش هیچ استاد بودنی به همون جواب سلام یک دوست …. نمی رسد
    همین!


  16. خدا قربانی مرا نمی پذیرد

    بزرگتر از آن است که از کسی نپذیرد
    مگر آن که فکر کنی قربانی کرده ای و …. نکرده باشی
    همین!

  17. پيمانه Says:

    و اوست همه ناز و مانياز …
    و نياز با ناز درآميزد مگر همه نماز شود ….
    شايد يه هوا دير شده باشه ولي عيدت مبارك.
    پ.ن و اما بعد
    هميشه شايد غرور بود از سرنياز كه دلتنگي رو با خودش فراموش ميكرد …ولي گاهي وقتها ديگه حتي دروغ هم نميتوني بگي كه دلتنك نيستي …..

    اول مقام دلتنگی همین رسواییه
    اون قبل تر که میشده است با غرور رویش را گل گرفت اصلا دلتنگی نبوده

    موفق باشید
    عیدتون مبارک
    همین!


  18. salam kheyli khoob va ravan neveshtid.
    omidvaram ghalametooon sabztar va zibatar safahat ro bahari kone
    movafagh bashid.

    سلام
    خوبی و روانی از خودتونه :دی
    پاییز چطور صفحات برف گرفته و زمستانی را بهاری کند؟
    سالم باشید
    همین!

  19. مینا Says:

    سلام
    معامله ی بلا عوض!؟…با عوضش شیرین تر است…

    تا از عوض چه برداشتی داشته باشیم
    چه عوضی به تر از رضایت او …؟
    همین!


  20. سلام
    خوبی عزیزم ؟
    خیلی دلم واست تنگیده
    یه کامنت توپ نوشتم خطا داد بنده هم عصبانی شدم و همین طوری یه چیزی نوشتم.

    سلام
    چطوری حاج جواد آقا ؟
    بچه مثبت وبلاگ نویسای اصفهانی؟
    شماره ات رو داشتم
    عزیز بی معرفتی ما رو ببخش … درگیری زندگی هستش
    زود عصبانی شدی خوشکلم!
    کول دیسکی که توی اردوی مهدویت جایزه گرفتی حالش خوبه؟؟؟؟ 😀
    مخلصیم
    همین!


  21. سلام ممنون از حضورتون
    اینجا رو دوست ندارم چرا نمیشه نظر خصوصی گذاشت. من شاید بخوام باهاتون دعوا کنم.

    سلام
    بارها دوستان این گله رو کردند و من جواب دادم
    این جا همه چیز خصوصی است … مگر این که خلافش ثابت بشه
    هیچ کامنتی بدون تایید قابل رویت نیست
    راحت باشید … دعواتون رو بکنید :d
    موفق باشید
    همین!

  22. دها Says:

    بزرگ شدین.

    بزرگ شدین!

    بزرگ شدین؟

    کوچیک شماییم


  23. سلام.
    الهي اصغر از تو اكبر از تو…
    بخون افتادگانم يكسر از تو….
    اگر صد بار ديگر بايدم كشت…
    حسين از تو ، س.. از تو ، خنجر از تو!

    خنده کنان می رود , روز جزا در بهشت
    آن که به دنیا کند , «گریه» برای حسین ….
    جزاک الله خیرا


  24. هیچ کامنتی بدون تایید قابل رویت نیست!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    علیک سلام
    خیر
    چون من خیلی مقیدم که کامنت ها رو مطالعه کنم و به همشون تا اونجایی که بلدم جواب بدم
    تاییدیشون کردم که قبل از اینکه توی وبلاگم درج می شه جوابم دنبالش باشه
    خب فواید دیگه ای هم داره ….
    مثلا اگه کسی خواست بهم بگه که آدم تخسی هستم می تونه توی یه کامنت خصوصی بگه که کسی نفهمه من تخسم 😀
    راستی
    ما رو هم جزء طرفداران وبلاگتون بدونید
    همین!

  25. صوفي Says:

    سلام
    قبول نيست !
    چرا واسه من ننوشتين همين ؟؟؟


    :Dسلام
    چون واقعیتش نمی خواستم به این کامنت اکتفا کنید
    قصد داشتم بیام توی وبلاگتون و بهتون بگم که منتظر یه کامنت دیگه هستم
    شما هم حق دارید کامنت های من رو نپذیرید
    مثلا بگید این کامنت از شما برای این پست کم است یا …
    به هر حال ارادت داریم
    این هم ناشی از انتظار من از شماست …
    همین! مال هیچکس نیست!


  26. ته نوشته هاتون …
    آدم با»همین! مال هیچکس نیست!» حال می کنه
    چرا آپ نمی کنید؟؟؟

    سلام
    خب مال هیچکس نیست دیگه
    یکی با این حال می کنه
    یکی هم دوست داره مال کسی باشه …
    همین! مال هیچکس نیست!


  27. این نوشتمم بدون تایید دیده شد
    وبلاگتون حساب کتاب نداره ها!!!!

    سلام
    توی این دنیا هیچی حساب کتب نداره
    در این که شکی نیست
    اما مطمئن باشید که کامنتتون بدون تایید برای کسی نمایش داده نمی شه …
    همین!

  28. قاصدک Says:

    سلام.مهمون خونه وبلاگی (بر وزن خونه جنگلی) ما شده بودین، ناجور مشعوف شدیم.عید امسال و سال دیگه تون مبارک…

    سلام
    همه میهمانیم …
    مشعوف و سرزنده و مبارک باشید
    همین!


  29. من که دیگه خصوصی نمی ذارم… اعتباری بهش نیست

    راستی اگه زحمننون نمی شه آپ کنید. عرفه تمام شده 😦
    غدیر داره می آد 🙂

    سلام
    نه
    من کامنت خصوصی می خوام…
    مخلصیم
    همین!


  30. سلام
    «اگر شیخ معامله با جگرش کرد و عوض گرفت
    معامله با تمام هستی ام می کنم و هرگز طلب عوضی ولو به گوسپند نمی کنم»
    خوش به حالت نمک جان!

    سلام
    خوش به حال شیخ
    خوش به حال پیر مغان …
    ما که بی پناهیم

  31. وحید Says:

    اول اينکه سلام
    دوم اينکه ديگه نوشته قبلی را قربانی کن. نوشته جديد بنويس. شايد برای غدير!

    سلام
    نوشتن دل می خواد
    منم دل داشتم!
    زمان میخوام داداشم
    همین!

  32. shilo Says:

    سلام بر دوست گرامی
    اعیاد بر شما مبارک
    البته ما بی معرفت نیستیم چندین بار خدمت رسیدیم با اشکال کامنتی و سیستمی روبرو گشتیم !!
    برای قربانی کردن اسماعیل وجودم دعا کنید تا به مقام ابراهیمی برسم !
    یاعلی

    سلام
    بر شما هم مبارک و میمون باشد
    البته …. 😀
    کامنت نذاشته عزیزید
    مراد ما هم کامنت گذاشتن نبوده … همش از طراوش احساسه
    ان شاء الله حسینی باشید
    همین!

  33. Sine sorkh Says:

    Amma baad… Aval pouzesh be dalile fingilish!Dovom eyd ghorban ,imam hadi va eyd bozorg velayat mobarak!Alan daram ba soraat 28 kb to webam.Mahdoodyat ke ham nagoo!15min!Onam to mazar sharif! Ghorbani ebrahim agar bozorg bood ba ghorcngahe karbala va khoòn ghorbani hossein ali asghar comel shod.Eltemas doa!

    سلام
    فینگیلیشون رو عشق است …
    اعیاد بر شما هم مبارک باشه
    مزار شریف ؟!!
    شنیده بودم دایل آپ کشور افغانستان یک گیگ سرعت داره …!!!

    درست است
    خون ابی عبدالله تمام کننده و کامل کننده ی خیلی چیزها بوده که اول آن حجت است بر ما شیعیان …
    موفق باشید
    همین!


  34. خیلی جرات می خواد مثل ابراهیم شدن……

    شیخ شدن چه مشکل
    حسین شدن محاله


  35. یک بار دست تو را رسول بالا برد
    سال هاست سایه ی دستت پناه بی قراری هایمان شده
    دردهایمان هنوز زیادند
    سایه ی دست حیدری ات را از سرمان برندار مولا!

    شیعه خبرنگار غدیرست در جهان
    کفش تمام شیعه نثار عدوی تو

    سلام
    غدیرتان مبارک
    کجایین؟!
    هر جا هستید،برقرار باشید.

    سلام
    بر شما هم مبارک باشد
    غدیر آنقدر اشک آلود بود که توان قلم زدن نماند.
    ببخشید
    زیر سایه ی شما
    نثار دشمنان شما هم لنگه کفش 😀
    ارادت
    همین!


  36. سلام
    حالتون خوبه؟
    ما رسیدیم به غدیر
    شما هنوز توی عرفه هستی؟

    عیدتون مبارک

    اللهم عجل لولیک الفرج

    سلام
    خدا کنه به عرفه هم رسیده باشم …
    شما به خدا هم که برسید ما توی همین لجن زار شناوریم …

    عید شما هم مبارک …
    همین!

  37. do4 Says:

    می خوامت دادا
    همه کامنتی رو که نوشته بودم پاک کردم و به جاش همین جمله بالا رو نوشتم .
    به حساب خودم موضوع رو واسه خودمم عوض کردم

    سلام حاج جمال آقا …
    ما بیشتر می خواهیمت عزیز
    اشکال از منه که حتما یه جوری بودم که تو باهام راحت نیستی …
    شرمنده ام که اخلاقم راحتی رو ازت گرفته
    اعیاد بر تو مبارک عزیز
    همین!

  38. آسمون Says:

    سلام .
    کار جدیدی نمیکنید .
    خیلی ها عوض نگرفتند و تقدیم کردند …….
    سال نوآوری و شکوفایی یه جور جدید قربون خدا شیم …..

    سلام
    مثل خیلی ها بودن کار بزرگی نیست؟!!
    هر جور که خودش می خواد …
    همین!

  39. م.م Says:

    سلام عليكم
    عيدتان مبارك
    ……. و فقط خدا
    همين
    التماس دعا
    پناه مي‌برم به آفريدگار فلق

    علیکم السلام
    عید بر شما هم مبارک باشه
    😀
    محتاجیم
    همین!

  40. گمگشته Says:

    سلام خیلی با معرفتی خیلی باحالی خیلی داش مشتی هستی ….
    خیلی نامردی خیلی خیلی ……
    آخه با مرام آدم که قول می ده پای قولش وامیسه حالا کار پیش میاد و یه هفته دو هفته سه هفته یک ماه دوماه سه ماه نه چهار ماه خواهش می کنم پستش کن.
    درضمن عید ها و شب یلداتم مبارک./
    همین
    مال من و حسن!!!

    سلام
    حال شما چطوره
    خانواده خوبند؟
    دوستان ؟
    آشنایان ؟
    خودتون خوبید
    اصل حالتون چطوره؟
    😀
    همین!

  41. رفیق Says:

    سلام
    توی بیشتر درسامون برای اثبات خیلی از چیزها مجبوریم قرارداد تعیین کنیم! اون شعر رو هم بذارید به حساب قرار من با او (;
    اعیاد گذشته بر شما مبارک(ببخشید دیر خدمت رسیدم)
    شب یلدای خوبی داشته باشید

    سلام
    دنیا همه اش قرارداده
    همه اش …

    دخالت نمی کنیم . تمام
    اعیاد بر شما هم مبارک باشه
    همین!

  42. kamran Says:

    سخته اینهمه پاییز و زمستان را بی تو بهار کردن
    /عشق من
    /برگرد به فصل کهنه ى پاییز
    /و با من قدم بزن
    /دیگران همیشه گرگند.
    ###

    بی تو همه چیز سخته
    برگرد


پاسخی بگذارید

