انتخاباتی به زبان اصلاحات
2009/02/16
سلام
این روزها اهالی اصلاحات تلاش میکنند تا سه کاندیدای مطلوبشان یعنی مهندس میرحسین موسوی ، حجةالاسلام خاتمی و آیت الله کروبی به جان یکدیگر نیافتند و اینطور که از نوشتهها و پستهایشان مشخص است میترسند یک بار دچار خود زنی حزبی شوند .
آنچه واضح است ، حتی اگر همه چیز همانطور که میخواهند -آرمانی- هم پیش برود ؛ باز اصلاحات شانسی برای موفقیت در انتخابات ندارد و رئیس جمهور بعدی ما دکتر احمدی نژاد خواهد بود .
اصلاح طلبان هیچ کاندیدای مطلوبی که از عقبه و پیشینهی سالمی برخوردار باشد ، معرفی نکردهاند .
مهندس میرحسین موسوی به عقیدهی قدیمیترهای انقلاب ، مرده خوری است که همیشه با ملتهب نشان دادن اوضاع در حال امتیاز گرفتن از دیگران برای گذران ایام بوده است . مرده خور را به عنوان فحاشی و از خودم نمیگویم . این لفظ را مردم در دوران نخستوزیری ایشان برای دولتش انتخاب کرده بودند که با مراجعه به تاریخ میشود به صحت آن پی برد .
حجةالاسلام محد خاتمی هم که هر چقدر خوب ، به عقیده ی خود اصلاحاتیان عُرضهی ادارهی امور را ندارد و فردی ناتوان است که فقط شعار و وعده میدهد و تنها مزیتش روی خندان اوست . البته در برخی موارد شاهد گریستن او نیز بودهایم .
آیتالله کروبی از این دو معقولتر به نظر میرسد . البته اگر کسی حوصلهی جنجال داشته باشد … چون گذشتهی مسئولیتهای وی نشان میدهد مثلا مجالسی که ریاستش را ایشان به عهده داشته همیشه جنجالیترین مجالس کشور به حساب آمده که این میزان سر و صدا و ناآرامی – ولو در مواردی به حق – از حوصلهی مردم خارج است .
به نظرم اصلاحات اگر بخواهد شانسی برای بقاء و عدم انقراض داشته باشد همان مشی اولش را پیش بگیرد و روی یک اصولگرایی که احیانا اهل تسامح هم هست مثلا دکتر قالیباف اجماع کند .
هر چند این اجماع فقط حیات اصلاحات را طولانی میکند و به آنها این زمان را میدهد تا در آینده خود را بازیابی و با تبدیل و تحویل به یک حزب معقول و دلسوز دوباره وارد عمل شوند والا رئیس جمهور بعدی کشور ما قطعا دکتر محمود احمدی نژاد خواهد بود .
همین! مال هیچکس نیست!
2009/02/16 at 1:28 ب.ظ.
سلام علیکم
عالی فرمودین
انتخاب دهم هم همان انتخاب نهم است
موفق و همواره مستدام باشید
سلام علیکم
ان شاءالله اگر مردم قدردان باشند و کفران نعمت نکنند ….
شهید بزرگوار میفرمودند : اقبال لاهوری از ضمير «حتي يغيروا» استفاده كرده است، ميگويد قرآن ميفرمايد: حتي يغيروا ما بأنفسهم نميگويد حتي يغير ما بأنفسهم. اگر چنين ميگفت معنايش اين بود: خداوند اوضاع و احوالي را كه براي مردمي وجود دارد، چه خوب و چه بد، عوض نميكند مگر آن وقت كه اوضاع و احوالي كه مربوط به خودشان است يعني مربوط به روح، اخلاق و خصوصياتي كه در دست و عملشان است عوض شود. نه، ميفرمايد: حتي يغيروا. تا خودشان به ابتكار و دست خود و استقلال فكري خويش اقدام نكنند، وضعشان عوض نميشود. يعني اگر ملت ديگري بيايد و بخواهد به قهر و جبر، اوضاع و احوال مردمي را عوض كند، مادامي كه خود آن مردم تصميم نگرفتهاند، مادامي كه خود آن مردم ابتكار به خرج ندادهاند، مادامي كه خود آن مردم استقلال فكري پيدا نكردهاند، وضع آنها به سامان نميرسد. اي مردم انتظار نداشته باشيد ديگران از خارج بيايند و وضع شما را سروسامان دهند … هر وقت ملتي رسيد به جايي كه خودش براي خودش تصميم گرفت و خودش راه خود را انتخاب كرد و خودش در كار خود ابتكار به خرج داد، چنين ملتي ميتواند انتظار رحمت و تأييد الهي را داشته باشد
موفق باشید
همین!
2009/02/16 at 2:57 ب.ظ.
درمورد کروبی این نکته رو فراموش کردید بنویسید که از اون می شه به عنوان سه و جوکر اصلاح طلبها هم یاد کرد.
به دلیل…دلیل چرا…(به قول امیر خانی) چه کار هجوی است این دلیل آوردن …همه می دانند دیگر…
.
سلام
شاید به عقیدهی خیلی اینطور نباشه
اما برای من شخصیتش از دو نفر بالایی محترمتر هستش
اما خب این قبیله در کل نیاز به دلیل ندارند …. :دی
موفق باشید
همین!
2009/02/16 at 4:54 ب.ظ.
سلام
من از اسلام اندازه شما احتمالا نمی دونم اما به نظرم ادب چیز مهمیه حتی اگر دیگران ادب نگه نمی دارند،یادتان باشد دیگران هم می توانند برای شخصیت هایی که شما دوست دارید اصلاحات کوچه بازاری و یا مردمی را استفاده کنند پس هز چه برای خود می پسندی برای دیگران بپسند…
سلام عزیز
عرض کردم که نیت بیادبی نداشتم
بعد هم دیدم میشد بهتر نوشت و حق باشما بوده
اما ادبیات ضعیف من چیزی را عوض نمیکنه
این لقب را نه من ، که خیلی از قدیمیها به دولت ایشون داده بودند .
شاید اون وقتها این کلمه اینقدر هم رکیک قلمداد نمیشده … یه چیزی مثل اطلاق این کلمه به یکی از فوتبالیستهای معروف …
بگذریم
البته از طرف امثال شما هم هجمات زیادی وارد شده که باعث شده خواه ناخواه احتیاط ما هم کم بشه …
نیازی نیست برای انتشار نظرت اهل نفاق باشی داداشم
موفق باشی و ماهیت انتقادت وارده
همین!
2009/02/16 at 7:21 ب.ظ.
منم تا قبل از این نمیدونستم چیه!!
ظاهرا یه ابزاریه مثل چنگال کوچیکتر و با 2تا شاخ !!!
که کاربردهایش هم ذکر شده
اما احتمالا !!! مشکلت یه جا دیگه است
برو تحقیق کن «مزه» یعنی چی…
سلام
لطف کردی همشهری
تحقیق خواهیم کرد
2009/02/16 at 8:13 ب.ظ.
سلام اخوي جون- زيارت قبول
اتفاقا من نظرم اينه اصلاحات براي بقا و تصاحب قدرت فقط نياز به آدمي مثل خاتمي داره،اونها با سياه نمايي افراطي وهزار و يك طرفند ديگه دارن جامعه رو خراب مي كنن تا آقاي خاتمي رو مثل يه منجي معرفي كنن!
تنها كسي كه احتمال پيروزي در برابر احمدي نژاد داره،اونهم قربون جدش برم فقط بخاطر عمامه ي سياهشه نه خيلي چيزهاي ديگه!
سلام
خاتمی یک راه رفته است .
مردم دو دسته هستند . یا مخالف نظرات لیبرالش هستند که خب هیچی
یا موافق ایشون هستند که حتی اگر اختلاف تئوریک نداشته باشند ، با قدرتمندی و شخصیت ایشون کنار نمیاند
یه سری به وبلاگهایی مثل نیک آهنگ و نبوی بزنی متوجه میشی
البته حرفهای اینها حجت نیست . اینها کمی بیملاحظهتر حرف میزنن که البته نشون از حماقتشونه
اما خب تقریبا قریب به اتفاق بزرگان اصلاحات هم در مورد سید خندانمون کمی دست به عصا حرف میزنند
یک نگاه اجمالی این رو ثابت میکنه
اصلن همین به عدد سه رسیدن کاندیداهای اصلاحات نشونهی تردید اونهاست
حالا اسمش رو بذارند ایجاد شور انتخاباتی
ما که خوب میدونیم …
داداشی من خیلی دوستت دارم
موفق باشی
همین!
2009/02/17 at 10:11 ق.ظ.
بسمه تعالی
سلام علیکم حسن جان
خوبی داداش
اربعین حسینی تسلیت باد
یادت هست توی کامنت قبلی نوشتم
ان الله معنا
و دیدی که از حوزه بیرون نرفتم
فکر کنم به این جمله اعتقاد پیدا کردم و یا …
ان شاء الله خداوند بلند مرتبه شما را برای خدمت به اسلام و مسلمین سالم و سلامت نگه دارد
ان شاء الله
والسلام علی قلب زینب الصبور
علی عزیزپوریان
سلام
خدا حفظت کنااااد
همین!
2009/02/17 at 11:46 ق.ظ.
سلام
همین که هر سه با هم میان نوعی خودزنیه.
یا علی.
سلام
البته حقشونه . هر کسی حق داره بنا به شرایطی کاندیدای ریاست جمهوری بشه
اما خدا نکنه که این همه دعوا سر این پست برای ……….. باشه .
حب دنیا راس و پیکان همهی گناههاست
علی یارتون
همین!
2009/02/17 at 2:03 ب.ظ.
حرفهای سیاسی رو دوست ندارم .
اشکالی که نداره ؟
سلام
سراپا اشکال است
کسی را میماند که بگوید نماز را دوست دارم اما از روزه را نه!
این هم عین همان است …
اهل اطاعت باشیم و نه فقط نیایش ….
همین!
2009/02/17 at 7:11 ب.ظ.
سلام
این «آیت الله»! کروبی گفتنتان مرا یاد «دکتر»!کردان انداخت. شاید هم نیاز است که مدارک روحانیون هم یک بررسی کوچولو بشود!! شما دیگه چرا أخوی!
برقرار باشید.
سلام
انسان گاهی لازم است به خاطر مصلحت ریشش را به ماتحت الاغ هم فرو کند
بعد هم در میاورد و شامپو می زند ، صابون می زند و ریش به قائده ای هم می شود . هیچ جایش هم کم و کسر نمی شود . تازه ! کارش هم راه افتاده …
مصلحت است دیگر …
این مثال بالا از مرحوم دکتر علی شریعتی بود …
موفق باشید
همین!
2009/02/17 at 7:40 ب.ظ.
با سلام
از مطلبتون كه واقعا جالب بود
مي دونيد چرا ما زود جوش مياريم
براي اينكه باور نداريم مردم هم كور نيستن مي بينن و به قولي دوستي در بالا نوشته آره مردم يك راه اشتباه رو دوبار نمي روند
پس نگران نباشيد. مردم خودشون مي دونند كه چه كنند كه اصلاحي نداشته باشه.
به وبلاگ من هم سري بزنيد
خوشحال مي شوم. در صورت امكان وبلاگ بنده را لينك كنيد.
با تشكر
سلام
خب اعتماد به مردم نفی آگاه سازی عمومی نمی کنه …
گاهی انسان می ترسه که امر بر کسی مشتبه بشه
موفق باشید
چشم
همین!
2009/02/17 at 8:09 ب.ظ.
تازگی ها کمتر به کلبه محرمانه ما سر می زنید.
این پست بی ارتباط نیست..
http://www.mahramane.blogfa.com/post-110.aspx
سلام
نفرمایید
کامنت نذاشته ایم والا …
جاری باشید
همین!
2009/02/17 at 8:16 ب.ظ.
اول ایکه سلام
دوم اینکه بالاخره وارد موضوع تفرقه افکن شدیا!
سوم اینکه دوران میر حسین را نمی دانم و شما هم نمی دانی. ولی دوران خاتمی را خوب به یاد داریم که بسیار پر بارتر از سایر دوران ها بود. سایه افکنی اصولگرایان بر نهادهای حکومتی به مدد نظارت این گروه و برگزاری انتخابات مغایر با جمهوری و حذف رقبای اصلی و یک دست کردن نهاد ها که خدا را شکر بر هیچ کس حتی طرفداران آنها پوشیده نیست باعث شد مردم اصول واقعی این گروهرا ببینند. آنچه در این دوران به وضوح می توان دید شکست اولین دولت اصولگرا در اداره کشور است. چه بسا انگشت بر هر قسمت گذارید ایراد و اشکالی وجود دارد که قابل کتمان نیست. مشخص است که اگر انتخاباتی بر اساس جمهوری برگزار شود دگر شاهد ل اصولگرا نخواهیم بود. ضمن اینکه اصلاحات از حالا به فکر بر طرف کردن اختلافات است. در حالی که اصولگرایان را خوب به یاد دارید با چند نفر درانتخابات قبلی شرکت کردند! البته به مدد نهادهای نظارتی فقط اصولگرایان می توانند با تعداد زیاد حضور داشته باشند. هنوز زود است. مشخص است که اختلافات اصولگرایان کم کم آغاز می شود و این بار با مددهای … هم امکان پیروزی ندارند.
چهارم اینکه درست است که در موضوع سیاست اختلاف داریم ولی دوستت داریم.
سلام
اول چهارم که ما هم دوستت داریم .. این ها نمکه
اما مجری انتخابات قبلی که وزارت کشور دولت خود آقای خاتمی بود …
داداش گلم همیشه توی بحث اگر بخواهی توفیقی حاصلت بشه باید یه حدودی را حفظ کنی
من حرفی ندارم در مورد مشکلات دو دولت سر بحث بنشینیم اما زیر سوال بردن سلامت انتخابات اصلا کار درست و منصفانه ای نیست
یعنی حتی ملاک شناخت خودی و خارجی می تونه باشه …
این رو بدون اگر در هر پایگاهی از عدم سلامت انتخابات در ایران حرفی بود ؛ اون پایگاه بی شک مغرض و دشمن محسوب میشه
امداد …. هم وجود نداره
همین طور که من شخصا به دو مرحله رای بالای بیست میلیونی آقای خاتمی احترام گذاشته و اصلا اون رو خلاف واقع نمی بینم
حالا اگر مشکلی هست باید طور دیگر ؛ با معیارهای عقلانی و منصفانه و البته با رعایت خطوط قرمز در موردش به بحث نشست
در مورد میر حسین هم من حکم نکردم و صرفا نقل قولی بود از تاریخ انقلاب ….
اما اینکه دولت دکتر احمدی نژاد را می شود در پاری مسائل شکست خورده قلمداد کرد را هم قبول دارم
چون معیار پیروزی در دایره المعارف ذهن من و شما متفاوته
خب به نظر شما – جناح شما – دور شدن از مسیر ترکیه شدن ؛ شکسته
خب با این ترازو دکتر احمدی نژاد شکست خورده
اما ما مثل شما ترکیه شدن و غربی شدن و لیبرال شدن را از دولتمون نمیخواهیم
بلکه اینی که هست را پیروزی واقعی می بینیم
همین اقتداری که به خاطرش خودمان را مضحکه ی دولتمردان غربی نکنیم و به التماس به این کشور و آن کشور برای به اصطلاح مذاکره نرویم
این برای ما پیروزیست که قدرتمند شویم به سبب آن چه که داریم و نه آنچه که از دیگران عاریه گرفته ایم – که البته گربه هم در این روزگار برای رضای خدا موش نمی گیره –
طولانی شدن جواب این کامنت صرفا جهت احترامیه که برای تو داداش گلم قائلم و دوست داشتم جوابت رو تمام و کمال داده باشم و الا طرق دیگه ای هم برای جواب دادن هست که خود من بسیار توی پایگاه های منتسب به جناح شما باهاش مواجه شده ام …
التماس دعا
همین! مال هیچکس نیست!
2009/02/18 at 2:59 ق.ظ.
سلام – همه محترمند
ولی به نظر بنده دکتر اصلح هستند
ما به رییس جمهور عزیز فعلی رای می دهیم
سلام
همه محترمند جز آنها که خود باب بیاحترامی را برای دیگران باز میکنند …
به بیان واضحتر ، احترام هر کسی دست خودش است …
موفق باشید و کامروا
همین!
2009/02/18 at 3:32 ق.ظ.
بلد نبودم هيچ وقت ازسياست بنويسم …
ولي ميدونم چقدر خوبه ياد بگيريم هميشه هم خوبي ببنيم هم بدي..
يه وقتهاواقعا يادمون ميره صحبت از اصلاحات يا دولت خدمتگزار فقط برای يه چيزه اونم داشتن ايراني آزاد و سر بلند..
اما پاي صحبت اين وريا يا اون وريا كه مي شيني انگار دشمن آباو اجدادي همو ميبیني كه دارن صف آرايي مي كنن.
5 تا انگشت ما مگه يكيه كه از همه توقع كنيم مثل هم فكر كنن؟؟؟
جاي اين وريا گفتن و اون وريا شنيدن به فكري باشيم كه هنوز كشورمون با اين همه استعداد و نعمتهاي خدادادي جز جهان سومي محسوب مي شيم !!!!
سلام
مطمئن باشید اگه روزی کسی قصد جان شما رو بکنه نمیاد یک پیاله لبالب زهر به خورد شما بده
یک پیاله شربت سنایچ و بعد فقط چند قطره زهر …
من هم پیشتر اینها را انگشتان دست میپنداشتم
اما حالا اینطور فکر نمیکنم ؛ بلکه برخی از مسئولین رو دچار التقاط و بدعت در دین میبینم ….
اینطور نیست که بشود حق را گفت ، طوری که ناحق ناراحت نشود …
و البته هیچ وقت از کسانی که سر سفرهی معاویه نشسته باشند انتظار نداریم مثل علی علیهالسلام فکر کنند و…
جهان سومی ماندن ما طلبیاست که روسای شانزده ساله گذشتهی این مملکت باید جوابش را بدهند و نه دولتی که با این سرعت مسیر رشد را برای مردم همواره کرده …
به هر حال موفق و پیروز باشید
یا حق!
2009/02/18 at 8:40 ق.ظ.
http://weblognews.ir/?p=1616
solouk.mihanblog.com
سلام
محمد حسن جان،لطفا» اطلاع رساني بفرماييد
حرکت های وبلاگی- نخستین یادواره وبلاگی “شهید مهدی درویشی” به همت وبلاگ سلوک برگزار می شود.
به گزارش «وبلاگ نیوز» وبلاگ “سلوک” در نظر دارد به مناسبت هشتمین سالگرد شهادت “شهید مهدی درویشی” نخستین یادواره وبلاگی این شهید را در ۳۰ بهمن ماه برگزار کند.
بخش اصلی این یادواره را دل نوشته ای با عنوان “هفت آسمان” که شامل هفت بند در مورد زندگی این شهید بزرگوار است تشکیل می دهد.
گفتنی است شهید مهدی درویشی از فعالان فرهنگی استان ایلام بوده که در ۳۰ بهمن ماه ۱۳۷۹ در سن ۲۲ سالگی توسط گروهک تروریستی منافقین به درجه رفیع شهادت نایل آمد.
———————————————————–
سلام داداش!
چشم
2009/02/18 at 1:22 ب.ظ.
سلام
من کاری به دسته ها و گروهها ندارم ، کاری به احمدی نژاد و خاتمی ندارم، ملاک من فقط شیوه کار و خدمت رسانی است که الان احمدی نژاد از هر کس دیگری پیشی گرفته است.
سلام
همین که شما میفرمایی
والا همین
همین!
2009/02/18 at 3:02 ب.ظ.
آقای کروبی محترم تره. چون صاف تره. چون صادق تره. چون مصممه و سر حرفش می مونه. اینو قبول دارم.
اما به درد سیاست نمی خوره.
همین!
سلام
و اونقدرها هم مملکت ما به آدم سیاسی نیاز نداره
به هر حال صداقتش که به ما اثبات شده
مصمم بودنش را هم با موندنش توی صحنهی انتخابات و پر شورتر کردن این حماسهی ملی اثبات خواهد کرد
موفق و احمدینژادی باشید
همین!
2009/02/18 at 5:38 ب.ظ.
شب دراز است و قلندر بیدار…….
قلندر جان بخواب که ما هستیم!
2009/02/18 at 5:46 ب.ظ.
سلام …
کاش میتونستم رای بدم تا بتونم بعدا افتخار کنم منم توی انتخاب رئیس جمهور عزیز مون نقش داشتم.
کاری (رائ!) که از دست من برنمیاد.
میتونم دعا کنم…
یا علی…
سلام
دیر نمیشه
عمر این انقلاب طولانیه و وقت برای مشارکت مردم طولانی
دعا کنید مردم عاقبت به خیر باشند در انتخابات
همین!
2009/02/18 at 5:52 ب.ظ.
سلام
آیت الله کروبی همان کسی نیستند که در دوره قبل بود اگر اشتباه نکنم با وعده ماهیانه 50 هزار تومان در پی جلب رای عوام بودند؟؟
حیف که محکومم به نظر کوتاه و روشن گذاشتنم:ی
سلام گرامی
دلیل صلاحیت ایشون نسبت به دو گزینهی نامبردهی دیگه همونی است که در کامنت سرکار خانم س.هاله حیدری گفته شده
والا کسی ادعا نکرد ایشون بدوناشتباه هستند . و البته فقط در بین کاندیداهای اصلاح طلب این مقایسه صادقه ….
چرا نظر کوتاه ؟!
نظرات دوستان رو ببینید !
من اونقدری که به کامنتها و جوابهاش اهمیت میدم ، اصلا خود متن برام مورد توجه نیست
موفق باشید
همین!
2009/02/18 at 7:24 ب.ظ.
اول اینکه سلام
دوم اینکه درباره شعر های خودم این را بگم که اول اینکه شعر نیست. دوم اینکه جالبه بدونی خودم ازشون خوشم نمی یاد سوم اینکه در هر صورت بیان کننده احساسات من نیستند ولی می شود گفت تلاشی بوده برای به نظم در آوردن کلماتی که به زبان می آید!
سوم اینکه به گفته خود داداش عزیزم باید حریم راحفظ کرد. شما که چند بار من را لاییک و ترکیه ای و اینها خواندی! مثل این که مثلا خدای ناکرده من شما را به طالبان منسوب کنم!
چهارم اینکه شما ها باز هم مثل همیشه وقتی انتقاد یا حرفی می شود منتسب به بیگانه و دشمن و خارجی می کنید. ما که در این فضای کوچولو داریم یه بحث معمولی می کنیم مثلا از دشمن باج می گیریم یا وابسته به دشمن هستیم؟
پنجم اینکه من طرفدار حزب یا گروهی نیستم و خدا را شکر عضو هیچ کدام هم نیستم. این بحث ها صرفا به خاطر تفاوت دید سیاسی من با توئه. ساکن ایران فرزند ایران خدا را شکر اگه قبول باشه مسلمون و دلمون می خواد کشور پیشرفت کنه. به نظر شما حالا داره پیشرفت می کنه! به نظر من حالا با شیب زیاد به پایین و عقب می ره.
ششم اینکه قبول دارم که اینجا جای این بحث ها نیست و آخرش هم معلوم نیست به نتیجه برسه در هر حال بدم نمی یاد در یه فضای دیگه به دور از تعصب بحث سیاسی هم باشه.
ششم اینکه اگه می دونی اینجا جاش نیست اصلا لازم نیست برای نمایش تایید کنی.
هفتم اینکه من لاییک نیستم!(خدا وکیلی این را بد گفتیا)
سلام
اتفاقا همون به اصطلاح تلاش خودت برای به نظم در آوردن کلمات از تمام دیگر محتوای وبلاگت خواندنیتر و لذت بخش تره
اصلا شاید برای همین توجه من را جلب کرد
دل پاک ، نعمتی نیست که هر کسی تونسته باشه ازش محافظت کنه
بعدشم ! من کی گفتم شما لائیکی؟
اتفاقا منظورم از ترکیه همون اسلام ترکها بود!
همین که فضا رو به اسم آزادی اونقدر سکولار کرد که از دین فقط یک حجاب بر سر بعضی خانمها بمونه و مثلا سطح شهرها کاوارهها جای خودش و مساجد هم جای خودش باشه
این تفکر ، تفکر عام اصلاحطلبهاست و من اینرو از خیلی از مسئولینشون حتی توی انتخابات اخیر مجلس از سکوهای تبلیغاتیشون شنیدم …
خب نظر من این بود که اگه شخصی مثل سعید حجاریان میگه مملکت باید هفتاد سال دیگه توش کار بشه تا تازه به صفر برگرده ؛ این نظر درستیه . اما از همین دیدگاه خودشون
یعنی بعله ! دکتر احمدی نژاد مملکت ما رو نه هفتاد سال بلکه هفتصد سال از آرمانهای اصلاحات دور کرده . و این خواستهی اکثریت ملت بوده .
همون اول انقلاب هم برخی متاسفانه به نقل از بزرگانی مثل آیتالله طالقانی میگفتند که مملکت مثل خونه که آشپزخانه داره و توالت هم داره ؛ نیاز به کاواره و مشروب فروشی هم داره!!!!
خب امام رحمةاللهعلیه به شدت مقابله کردند با این تفکر … والان در مصایق دیگه این راه رو ملت ما انتخاب کردهاند
برادر من آقا وحید ! شاید گاهی وقتها ما ناخودآگاه به طرفداری از مفاهیم مشترکی با برخی از احزاب بلند شویم که اون احزاب شعارهای غلط فراوان دارند
من هم اگه الآن در موضع دفاع از دکتر هستم اصلا به این معنا نیست که با تمام رویکردها و مواضع ایشون کاملا موافقم
من هم با ادعاهای اول انتخابات ایشون مشکل دارم و رنج میبرم که مثلا همین دیروز تصویر ایشون رو در مسیر سفر استانی یزد ؛ درون هواپیما دیدم!
نه اینکه مشکلی داشته باشه سوار هواپیما شدن یک رئیس جمهور ! اما چرا ایشون ابتدا ادعا کردند که مثلا من همهی سفرهای استانیم رو با ماشین شخصی و اتوبوس انجام میدم ؟!!
میبینید ! اونقدرها هم نباید یه طرفه به قاضی رفت
اما ملاک همانیست که در کامنت برادر آل حبیب هم بهش اشاره شده ! خدمت رسانی
که البته در این حیث به نظر حقیر کسی به گرد پای دکتر هم نمیرسد
اما من به هیچ وجه قصد بیاحترامی به داداش عزیز خودم رو نداشتم!
موفق و پایدار باشی
ضمنا آدم خونهی برادرش اینقدر تکلف به خرج نمیده … کامنت من رو تایید نکن یعنی چی؟!
همین!
2009/02/18 at 9:29 ب.ظ.
نمیدونم بعضی از کسانی که کامنت گذاشتن واقعا به این حرفشون که همین دولت اصلح هست اعتقاد دارند؟؟؟
کدام دست آورد عزیز من؟ کدام صلاحیت؟ کدام خدمت رسانی؟
رهگذر عزیز،بر چه اساسی میگید دکتر!!!اصلح هستند؟ شیرین عزیز مردم چی توی این دولت دیدن که حالا می خوان کاری کنن که اصلاح نباشه؟ این دولت با وجود داشتن همه ابزارهای رسانه ای و حمایتی چه کار خارق العاده ای انجام داده که حالا انتخاب دهم همون انتخاب نهم باشه؟
من فکر نمیکنم اداره مملکت با آزمون و خطا، اقدامات قانون شکنانه مثل برداشت بدون مجوز از حساب ذخیره ارزی (البته اگه این دولت ذخیره ای گذاشته باشه)، عدم پاشخگو بودن این دولت در همه زمینه ها و فقط دادن وعده های تو خالی و بدون پشتوانه باعث بشه که این دولت اصلح باشه.
سلام
فکر کنم اعتقاد نداشتن به حرفهایی که زده میشه و پراکنده کردن بیاعتقادی از شعارهای جناح مقابل باشه و الا ما خوب میفهمیم چی میگیم …
خب جواب شما رو به طور کلی توی کامنتهای قبلی دادهام
برای شما هیچیک از طرحهای عمرانی شهرستانها و رسیدگی به وضع روستاهای کشوردستاورد محسوب نمیشه … همون بهتر که شما این دولت را خالی از دستآورد توصیف کنید چون اگر خلاف این باشه ما باید به عملکرد دولت شک کنیم …
این صحبت رهگذر نیست! بلکه شعار و تفکر اکثریت جامعه است .. باید قبول کنید با تمام رنگ و لعابی که صحبتهاتون داره شما در اقلیت جامعه به سر میبرید …
خب به خدمت گرفتن رسانه و تمام امکانات علی قول شما هنر نمیخواهد ؟!!
چطور کسانی که ادعای تعامل دوطرفه با تمام دنیا را دارند نتونستند از پس مملکت خودشون بر بیاند ؟!
من نمیگم زمان دولت آقای خاتمی رسانه با ایشون همراه بود و یا … اما هر چه بود از بیعرضگی ایشون بوده …. ما هم غیر از بیعرضگی ایرادی به سید عزیز وارد نکردیم .
به هر حال دکتر احمدینژاد هر کاری که عقیدهاش بود ؛ کرد . توانست و کرد . اما در جبههی اصلاحات یک احمدینژاد قدرتمند و جیگر دار نبود که آرمانهای دوم خرداد رو محقق کنه …
اگر مراد از پاسخگویی ، جواب دادن به هتاکیهاییه که هر روز در بنیاد باران و یاری نیوز پخش میشه ، بله این دولت پاسخگو نیست
اما این همه سفر استانی و دیدار چهره به چهره به نظر ما کشک نیست و عین پاسخگویی به صاحبان اصلی انقلاب است
به هر حال از توجه شما ممنونم
همین!
2009/02/19 at 5:49 ق.ظ.
ااگر اصلاحطلبان مرده خورند اصولگرایان مردار خورند
احمدی نزاد اگر روی کار آید قطعا مردم اورا انتخاب نکرده اند بلکه او را سرهنگان و دزدانی از بسیج و سپاه و … انتخاب کرده اند که با حضور او در این 4 سال پول خوبی از بیت المال مردم اایران که خفته اند و مانند مردگانند به جیب زده اند.
من کی گفتم اصلاحطلبان مردهخورند؟!
اصلن مرده خور و مردار خور چه فرقی با هم دارند؟!
کمی عصبانیت خودتون رو کنترل کنید …
خواستم به خاطر توهین شما به بسیج کامنتتون رو تایید نکنم . عزیز من بسیجیهایی که از فشار روزگار مجبور به خودسوزی میشند دزد نیستند . دزدها رو باید در لباسهای ژنرالهای قبلی مملکت جستجو کنید
مطمئن باشید حسابی هست که در ان از همچه تهمتی نخواهند گذشت …
اما من احساسات کسی که عمری مفت خورده و خوابیده و حالا دیگر بدون کار نمیتواند گذران عیاشی کند را درک میکنم
حق داری عصبانی باشی
این هم فقط در جواب توهین به کلمهی طیب بسیج
همین!
2009/02/19 at 7:17 ق.ظ.
سلام
نامه پر مغزتان را خواندم!!!خاتمی را بی عرضه و میر حسین را مرده خور نامیدید، با کروبی کمی مهربانتر بودید واو را جنجال دوست نامیدید نمیدانم امثالهم کی تصمیم به نغییر ادبیات خود میگیرید. حداقل احمدی نژاد را هم صفتی شایسته اعطا میکردید، شاید با سخنان وافکارپرتان آگاه تر می شدیم. فقط این را بگویم دیگر نسل گونه شما در حال انقراض است،
هر دو طرف کمی رفتارشان را تعدیل کردن دیگر سیاه وسپید وجود ندارد به امید انقراض افراطی گری در دنیا
همین!!
سلام
باشد ما متحجر و شما روشنفکر
انتخابات دور نیست
مثل سه تیر که سه تیر به سه نمایندهی زر و زور و تزویر زدیم
این بار هم به شما ثابت خواهیم کرد که چه کسانی در اقلیت هستند
همین!
2009/02/19 at 8:19 ق.ظ.
هيچكس چنين تعبيري در مورد اقاي موسوي به كار نبرده بود و من كه 43 سالمه حتي يكبار هم نشنيده بودم. اگر چنيني روحيه اي داشت بعدش هم مي توانست امتياز بگيرد. مراقب باش اخرتت را به خاطر دنياي ديگران خراب نكني. فعاليت سياسي داشته باش ولي نه تقليدي. حتي اگر از خودت قدرت تحليل نداري كه طبيعي است هم بخاطر كمبود اطلاعات در جامعه و هم بخاطر سن خودت و هم … لااقل سعي كن يك مدتي حداقل يكسال براي تقوين قدرت تحليل خودت، نسبت به همه يكسان باشي اگر راستگو حساب ميكني همه را و اگر دروغگو حساب ميكني و با شك برخورد ميكني با همه اينطور باشو و دنبال انچه واقعيت است بگرد اگر دنبال حقيقت باشي پيدا ميكني
علیک سلام!!
این سمتها برای کسانی که ما سنگشان را به سینه میزنیم ، دنیا ندارد …
خیلی عجیبه چنین حرفی ! در جریان تصویب قانون کار این موضوع به حد اعلا رسید و البته دلیل مخالفت رهبر معظم انقلاب در مورد نخست وزیری ایشون و رای 99 نفرهی مجلس دقیقا همین موضوع بود
خوبه آقای چهل و سه ساله ی عزیز کمی بیشتر به تاریخ انقلاب بپردازید …
به عنوان پیشنهاد میتونید تاریخ انقلاب را به روایت استاد علی شکوهی در این لینک دنبال کنید
از نصایح شما کمال استفاده را بردیم
موفق باشید
همین!
2009/02/19 at 10:59 ق.ظ.
باید می گفتین مثل یک غذای بدمزه می مونه که بگن برات مفیده و تو مجبور باشی بخوریش !
البته شاید هم حق با شماست . بالاخره آش کشک خاله اس دیگه ….
امسال رای اولی ام …. باید یه فکری به حال خودم بکنم و یه جوری با خودم کنار بیام .
سلام
چیز مفید مگه میشه تلخ مزه باشه؟!! پسندم آنچرا جانان پسندد …
دوست دارم با نگاه بهتری به احکام الهی نگاه کنید
نه تکلیف که علاقه و عشق!!!
موفق باشید
همین!
2009/02/19 at 2:08 ب.ظ.
رئیس جمهور بعدی کشور ما دکتر محمود احمدی نژاد خواهد بود اما من منتظر گزینه های بعدی نیز هستم !
سلام
ما تعصب روی هیچ شخصی نداریم و در پی شخصیتها هستیم
هدف ما پیشرفت مملکتمونه فقط
همین!
2009/02/19 at 5:19 ب.ظ.
سلام
میر حسین موسوی را با سابقه ی ارزنده نخست وزیری در دوران ریاست جمهوری ایت الله خامنه ای چطور می توان مرده خوار دانست؟کاش دلایلی در رد ایشان آورده بودید!!
هر چند که اقای موسوی در عرصه کاندیداتوری وارد نخواهد شد و این چیزی شبیه سنجش احزاب و اثبات تشریفاتی بودن تشکیلات احزابی است!شاید می خواهد اثبات کندانچه برای اصلاح طلبان حایز اهمیت است مقام است نه اندیشه های اصلاح طلبی!که اگر اندیشه ی ها و اهداف اعضا در یک راستا بود چه فرقی می کرد موسوی به اصطلاح اصلاح طلب بیاید یا خاتمی نهایت اصلاح طلبی!؟
وجود آقای کروبی و خاتمی به نفع مملکت است زیرا موجب تفرق آرای اصلاح طلبان برای تضمین پیروزی آقای احمدی نژاد و از سویی رای دادن مخالفین دکتر به اقای خاتمی و در نتیجه بالا رفتن تعدادکلی رای دهندگان به جهت کوری چشم دشمن می شود!
سلام
این نسبت دادن ایشون به مقام معظم رهبری اصلن کار درست و مطالعه شدهای نیست چون انتخاب ایشون به نخست وزیری بنا بر توصیه مولوی حضرت امام رضوانالله علیه به خاطر جو نا مساعد کشور برای تغییر دولت صورت گرفته بود . والبته اینها بحثها در حکم همان رای نود و نه نفرهی مجلس است که تعبیر رهبر انقلاب هم از این دست مسائل اثبات آزادی بیان و اندیشه است …
اما با چه معیاری اصلاحطلبی را از صفات اصلاح طلبان می دانید . به نظر من این یک لفظ کاملا مرتجل است … دولت اصلاحات در دورهی هشت سالهی خود نه تنها اصلاحی صورت نداد که بر فساد جامعه افزود …
اصلاح واقعی کوتاه کردن دست نمایندگان زر و زور از اموال مردم بود که بحمدلله در صدر دستورات دولت نهم شاهد ان بودیم
و من هم با آمدن هیچیک از کاندیداهای نامبرده مخالف نیستم . که رسما اعلام میکنم اگر هر یک از آقایون در انتخابات آمدنی باشد ما را خوشحالتر کرده
موفق باشید
همین!
2009/02/19 at 6:15 ب.ظ.
یه نکته جنبی: آوردن اسم آیت الله برای بعضی ها کمتر از اشاعه فحشا نیست!دروغ اون هم شاخدار؟!
سلام
جواب این کامنت را در کامنت خانم آسوپار دادهام
ارادت داریم برادر
2009/02/19 at 11:34 ب.ظ.
سلام علیکم
«اصلاحات شانسی برای موفقیت در انتخابات ندارد و رئیس جمهور بعدی ما دکتر احمدی نژاد خواهد بود .»
اینو شما نوشتین. کو انشالله اش؟
هر وقت می خواستم یه کاری رو تو زمان آینده انجام بدم، بابام می گفت اول بگو انشالله.
حالا دیگه از کاری حرف زدن و انشالله نگفتن منو می ترسونه.
راستی دیدم چنتا مخالف اینجا نظر دادن. خنده داره ولی من از خوندن نظرات مخالفت آمیزشون خندم گرفت.
Excuse me
سلام
این جمله ماشاءالله داره ….
لا تحزن ان الله معنا
تماشای کسی که سر به زیر خاک برده تا دیده نشه ، جدا که خندهداره …
خوشحال و خندهرو باشید
همین!
2009/02/20 at 1:10 ب.ظ.
!!!! چقدر ابنجا متعصب زباده!!!!
متعصب خودتی!:دی
2009/02/20 at 3:56 ب.ظ.
سلام
حضور سه نفر کاندیدای اصلاحات، که هر کدام گذشته ی درخشان تر از دیگری دارند، تنها فایده ای که دارد عوض کردن روحیه است.در دنیای سیاست اصلاح طلبان خودزنی می کند و در گیر و دار انتخابات روحیه ای هم از ما عوض می شود!! ولی جدای این حرف ها اعتماد به نفسشان مثال زدنیست…
سلام
فواید دیگری هم دارد
اینکه لااقل تکلیف ملت با ایشان مشخص میشود و مثل بعضی دیگر متوجه میشوند که دیگر وقت احیای تفکر انقلاب است و دیگر جایی میان مردم ندارند …نه با زر و نه با زور
موفق باشید
همین!
2009/02/20 at 4:00 ب.ظ.
من چه تعصبی دارم؟؟؟
————————————
😀
2009/02/20 at 4:26 ب.ظ.
تعصب من خنده داره یا بی جوابی شما؟؟
تعصب شما و انکارش …
چقدر تعصب دارید روی تعصب نداشتنتون 😀
2009/02/20 at 4:45 ب.ظ.
من نگفتم متعصب نیستم. گفتم اینجا متعصب زیاده. یکیشم خودم :دی
برخلاف عدهای که تعصب را بستن چشم و عقل و باز کردن دهان میدانند اتفاقا به نظر من تعصب چیز بدی نیست .
اصلا اگر سلامت فکری هست در سایهی همین تعصبهاست . همون آقای مهاجرانی که دم از تساهل و تعصب نداشتن میزدند اگر دقت کنید روی همین عقیدهشون بیش از همه تعصب دارند …
تعصب، غيرت، ارتجاع، نوآوری، رهبانيت از نمونه واژگانی است كه ايهام دارد و قضاوت صرف خوب و يا بد به اين كلمات درست نيست .
تعصبِ در حقائق ، بیمه است . بیمهای در مقابل پلورالیزم و هزار درد و مرض اعتقادی دیگر
آنچه صحیح و قابل تامل است ، تعصب ذاتا چیز بدی نیست مگر اینکه همین چیز نه آنقدر بد بخواهد جلوی چشمان کسی رو ببندد و انسان را دچار جهل مرکب کند
والا تعصب بر عدالت خواهی . تعصب بر حفظ ارزشهای دینی . تعصب بر آرمانخواهی اسلامی . اینها لازم و بیمهی دین و حکومت دینی است
موفق باشید
2009/02/20 at 8:52 ب.ظ.
اطمینان! بی قید و شرط؟؟
با یک انشاءااله
اطمینان به معنای «الا بذکر الله تطمئن القلوب »
موفق باشید
2009/02/20 at 8:59 ب.ظ.
سلام
خوشحال شدم وقتی در اولین روز بازگشتم شمارو در جمع دوستان دیدم…
فقط موندم از کجا خبردار شدید.
همه حرفها و توصیفاتون در مورد این آقایون جالب بود و صحیح…
هر کی عقیده خودش رو داره چون انگار هر کسی بر حسب شرایط عقیده رو انتخاب میکنه.
امیدوارم فقط هر چی خیره واسه این مملکت پیش بیاد چون مردم دیگه تحمل مشکلات رو ندارن.
یا علی
سلام
انجام وظیفه بود
جا داشت اشاره میکردید که صحیح این است که شرایط را بر حسب اعتقادمون انتخاب کنیم و متاسفانه همین است که میفرمایید فعلا عقائد ما بر حسب شرایط موجود انتخاب میشه
الخیر فی ما وقع
موفق باشید
همین!
2009/02/20 at 9:16 ب.ظ.
بازم سلام.
من تجربه و یا علم سیاسی خاصی ندارم.اما دوران ریاست جمهوری 2 نفر رو خوب درک کردم.و میدونم آدم عاقل یه اشتباه رو دوبار تکرار نمیکنه یا اگه بخوام بهتر بگم که به کسی بر نخوره راه رفته رو نباید دوباره رفت…
حرف حق رو باید زد نه اینکه هی سازش کنی و لبخند بزنی.
اگه قراره به جایی برسیم باید بخوایم و به خواستمون عمل کنیم…
الان کسی دنبال شعار نیست.همه از حرف خسته شدن دنبال کسی هستن که بجای فقط بودن بخواد که با تمام وجود بودن خودش رو ثابت کنه(اونم نه واسه خودش بلکه بخاطر این مردم ) نه اینکه مترسکی بشه برای یه سری تفکرات به ظاهر ایده آلیستی.
انشالله بقول دوستان تو این انتخابات تکلیف خیلی ها تو این ملت روشن می شه.
یا علی
سلام مجدد
به عبارت دیگر آدم عاقل از یه سوراخ ، دو مرتبه گزیده نمیشه …
و دقیقا دو صد گفته چون نیمکردار نیست
مردم ما از نظریه پردازان اینشکلی که به عبارت اون بزرگوار گوسالههای سامری دوران ما هستند خسته شدهاند و به فکر کار و تلاش درجهت احیای این مملکت هستند
موفق باشید
همین!
2009/02/21 at 2:36 ب.ظ.
سلام
وقت و بی وقتتون به خیر و نیکی
این که قلم دستت بگیری و با قلمت شخصیت آدمایی رو که موجودیت دارن و یه روزی به این مردم و مملکت موجودیت دادن ترور کنی کار بسیار چیپیه می دونی که؟
هر کدوم از این آقایونی که نام بردین مرد دوران خودشون بودن و با کم کاست موجود ساختن و گه گاهی باختن
ببیم آقای محترم طرف حساب میرحسین بعد از انقلاب با مخاطبای خاتمی در دوره ی ریاست جمهوریش با مخاطبای کروبی توو مجلس که هر کدوم از نماینده هاش به ساز خودشون می خوندنو می رقصیدن با هم فرق دارن بابا مومن دوره به دوره نسل به نسل طالب یه خط فکره یه آرمان اگه میگن توو دوره ی میرحسین مرده خوری بود شک نکن که از بی ادبی و بی فرهنگیه آدماس وگرنه قشر فرهنگی که انقلابو با چنگ و دندون به دست آوردن و نگه داشتن حتی اگه میرحسین به عنوان یک بشر که ممکن الخطاست خطایی هم کرده باشه که من به شخصه مطلع نیستم هیچ وقت از این چرندیات نمیگه یا اگه دوره ی خاتمی رو یه آسیب شناسیه یه خطی بکنیم میبینیم که بابا این بحران آزادی هم مغوله ای بود که در این جاده ی خطیر توسعه یافتگی باید امتحان میشد مثل خیلی از آزمون و خطاهایی که هر سیاست مداری میکنه هر چند خاتمی به اون چیزی که باید می رسید نرسید اما راه رو واسه ی سیاستمدار بعدی روشن کرد یا کروبی توو دوره ای کارشو شروع کرد که تازه چشم اندازای توسعه باید اجرا میشد بافت نماینده ها مثل الان انقدر فیلتر شده و حزبی نبود چند دستگی بیداد می کرد اون دوره مجلس فقط و فقط کروبی رو می طلبید.خواهشا به خودت اجازه نده چون وبلاگ خودته محترمانه با آقا و مهندس و آیت ا… به شخصیتای این انقلاب توهین کنی
این فقط نقد قلم نویسندس:اگه بخوای این طوری بنویسی همین جا میمونی نمیدونم شاید جاتو دوست داری چون خودم بی نهایت به رشد کردن و رشد دادن آدما علاقه مندم بهتون گفتم
در پناه حق
یا علی
سلام
وقت شما هم به خیر و نیکی
ترور شخصیت ؟!! شما اسم این نوشته را که نوعی نصیحت به اهالی اصلاحات ، آن هم نصیحت خیرخواهانه برای بقای نسلشون بود را میگذارید ترور شخصیت ؟! اصلن شما اسم اینها را میگذارید شخصیت !!
مرد همهی دورانها اونهاییند که به خاطر حقخواهی و حق طلبی به انزوا کشیده میشند … کسانی مثل طلبهی سیرجانی و این قبیل آدمها که صد نفر یکیشون مثل دکتر میتونه خودش را از بند دنیا طلبها آزاد کنه … والا مثلا دست دادن با زنهای اجنبی نشانهی مرد بودن نیست!
دقیقا با نظر شما موافقم که مخاطبینشون متفاوت بودهاند و الا عملکرد میرحسین مثلا در دورانی که همراهان دولت همراهانی اینچنین – اشاره به زمان حال – هستند کاری بسیار هنرمندانه است
مثلا شما حمایت رهبری مثل رهبر معظم انقلاب را که در اوج مظلومیت است با رحمایت رهبری چون حضرت امام که رهبر دلهای عام و خاص بود مقایسه کنید تا متوجه بشوید کسی که مورد حمایت و محافظت همچون امام واقع بوده از او انتظاری بیشتر است … و این لفظ اتفاقا یکی از دلایل استعمالش همین است که ایشان در همهی موارد سعی میکردند از حمایت امام برای پیشبرد مسائل دولت بهره ببرند . خب این کار را اگر کسی چون دکتر احمدی نژاد انجام بدهد هم به او ایراد وارد است و نمیخواهم این اشکال راصرفا متوجه میرحسین کنم … اما این یک نمونه بود برای اینکه بدانید انقدرها هم بیراهه نیست و به قول معروف تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزهاااا . زمان میرحسین نیاز نبود کسی با چنگ و دندون انقلاب را برای مردمی که از مسئولین بیشتر به ارزشهای انقلاب واقف بودند حفظ کنه
یکی از دوستانتون در کامنتی سراسر توهین – که البته به خاطر محتوای بیادبانهاش تایید نشد – نوشته بود مشی دکتر احمدینژاد آزمون خطاست … و حالا شما این را به خاتمی هم تعمیم دادهاید .. باز هم خدا رو شکر . هر چند من این را هم قبول ندارم . چون فردی مثل خاتمی کاملا به عقوبت اعمال خودش آگاه است و میداند در این هشت سال چه بر سر فرهنگ و دین و اقتصاد مردم آورده و همهاش حساب شده بوده . والا با تیری به هر جهت اینهمه ویرانی نمیشود . اینها همه حساب و کتاب مفصل و به اصطلاح منطقی میطلبد . و البته آن آزادی هم که گفتند ما که چیزی ندیدیم . اگر مراد آزادی را در غیر فحشا دنبال کنیم . در مورد آقای کروبی من چیز خاصی نگفتهام که بخواهم ازش دفاع کنم . اما هنوز هم که هنوز هست نمایندگان آن دوره از مجلس مشغول جنجال و هرزگی هستند … نگاهی به اهالی کنفرانس برلین بیاندازید متوجه عرض بنده میشوید .
شخصیتهای انقلاب ما حسین فهمیدهها و حسن باقریها و چمرانها و در خاک و خون کشیده شدهها هستند و نه یک مشت آدم اتوکشیدهی پاستوریزه
دوست عزیز من ! هر ماری که به زیر یک عبای شکلاتی خزید ، شخصیت انقلابی نمیشود .
آقایی که اینقدر از ایجاد فضای ازادیش دفاع میکنید بیاید و جواب وامهای میلیاردی که یک تومانش هم بازپرداخت نشد را بدهند . به اسم آزادی تا ناف کلاه بر سر این ملت کشیدند .
کاری که استحمار قدیم با مردم کرد را اینان زیر عبای شکلاتی با مردم ما کردند .
جوانان ما به جای اینکه حالا به فکر مبارزه با مفاسد اقتصادی باشند باید در منجلاب فساد غوطه بخورند و اه شهیدان را برای این مرز و بوم بخرند
ولله با دیدن هر مجسمهی فساد و فحشا که این روزها در خیابانهای ما کم هم نیستند لعنت میفرستم بر این به اصطلاح آزاداندیشان
بس کنید
ما راه پیشرفت و رشد شما را نمیخواهیم
همین! مال هیچکس نیست!
2009/02/21 at 5:49 ب.ظ.
سلام برادر.
با حضورتان حیرتکده را منور فرموده بودید، ممنون.
همینطور است که شما می فرمایید، هرچند احترام به کار رفته در آن بیش از حدمجاز است و هرچند دلیلش را گفته اید، گفتیم ما هم گفته باشیم!
این دوستان انگار طعم شکست در شش انتخابات گذشته را خوب نچشیده اند، این بار سه تایی آمده اند تا به اندازه ی آن شش بار شکست بخورند(با نون اضافه)!
برای مطلبی هم که فرموده بودید، پاسخی گذاشته ام که امیدوارم خواندنش بهانه ای برای خواندن مطلب جدیدم هم بشود.
همیشه پیروز و بروز باشید!
التماس دعا
سلام گرامی
احترام بیش از حد ، نه! احترام زیادی :دی
به هر حال خوب است که تکلیف مردم با ایشان مشخص شود .
خدمت میرسیم
موفق باشید
همین!
2009/02/21 at 6:36 ب.ظ.
میر حسین کسیه که در بدترین روز های جنگ با فروش هندونه به کشور های عربی جنگ رو میگردوند و اداره میکرد
اصلن نخواسته و نمیخواهم محاسن کسی را پایمال کنم
در طول کامنتها هم عرض کردم
شاید بسیاری از کارهای میرحسین اگر در این زمان انجام شود در خور تحسین و قدردانی باشد
اما مخاطبین هر زمان و فضای عکل در هر موقعیت فرق میکند . در اوان انقلاب که ایام همدلی مردم ما به شمار میرفت این قبیل کارها آنچنان شقالقمر محسوب نمیشود
این سلامت آقای میرحسین را کمرنگ نمیکند . اما برای شخص بنده ورود به صحنه ی انتخابات در حالی که رهبر معظم انقلاب توصیه به جوانگرایی کرده و در حالی که فضای بینالمللی ایجاب شخصی جز احمدینژاد را به جهت ادبیات انقلابیاش نمیکند ؛ کافیست تا همهی پیشنیهی هرچند ارزشمند کسی کانلمیکن قلمداد شود
ان الله بصیر بذات الصدور
موفق باشید
2009/02/21 at 6:37 ب.ظ.
با اینکه اصلا جوابی که به کامنتم دادی قبول ندارم و از ادبیاتت خوشم نیومد ولی بهت تبریک میگم از این جهت که نظرات غیر همفکرات رو حذف نمی کنی بر خلاف همه همفکرات که طاقت شنیدن نظر مخالف رو ندارن خصوصا که حرف حق باشه.
سلام
خوب بود میفرمودید کجاش رو قبول ندارید …
نمیدونم من رو همقطار چه کسانی فرض کردهاید که اینطور میفرمایید
اونچه خودم در طول مدت مدید وبگردی رویت کردهام این بوده که هر بار توی سایتهای اصلاحطلبها کامنت دادم کامنتم تایید نشده . این در حالی بوده که دیدم از نظرات مخالفین فقط فحاشیها رو منتشر میکنند . و این مظلوم نمایی و تظاهر به احترام به نظر دیگران برای من خیلی آزار دهنده استب – مصداقش وبلاگ آقای ابطحی –
در مقابل من هم سعی کردهام ادب از بیادبان آموخته باشم ؛ کامنتهای معقول را به هیچ وجه حذف نکنم …
و همیشه خودم رو ملزم به جواب دادن کامنتها بدونم
جهت مظلوم نمایی هم فحشهایی که از طرفداران مودب اصلاحات ؛ این آزاداندیشان موقر دریافت کردهایم را هم تایید نمیکنم.
موفق باشید
همین!
2009/02/21 at 7:05 ب.ظ.
سلام
زور سر بالاست. نگران نباشید.
حتی اگه کروبی تا صبح بیدار بمونه. :دی
سلام داداش مرتضا
مرسی عزیز
2009/02/22 at 12:15 ب.ظ.
من دوست دارم هر کسی رئیس جمهور بشه غیر از این خاتمی… متنفرم ازش
سلام آقا…
حالا یه لیوان آب بخورید …
شاید فروکش کرد عصبانیتتون
ای بابا … صلوات بفرست … خوبیت نداره 😀
مخلصیم
2009/02/23 at 5:53 ب.ظ.
بببین آقای به ظاهر موجه چندتا نکته می گم خوب گوش بده همون طور که من حرفاتو خوب گوش دادم.
آره ترور شخصیت !عزیز من آخه تو انقدر توو کلام ضعیف عمل می کنی که از مفهوم غافل می شی.این در کمال بی ادبی و بی حرمتیه که شما شخصیت انسانی آدما رو زیر سوال می برید با عرض پوزش چند کلاس سواد دارید البته این مفاهیم در کلاس نمی گنجد!
امن سنگ هیچ سیاستمداری رو به سینه نمی زنم ولی این مدل نقد ناشییانه ی شما رو نکوهش می کنم که هنوز گیر دست دادن فلانی با فلانی هستی که معلوم نیس چی به چیه واصلا به فرض بودنش اگه جهنم داره واسه من و تو نداره واسه خودش داره شما به جای عیب جویی آدما یه کوچولو از محاسنت بگو که ما ببینیم کی هستین که به خودتون اجازه ی قضاوت در مورد بنده ی خدا رو میدی و این لا به لا آبروی بندشو می بری
مقایسه کردن دو شخصیت بزرگوار مثه آقای خامنه ای .و امام اصلا قیاس درستی نیست و این که واسه ی آقای خامنه ای صفت مظلوم رو می گی اینم نوعی بی احترامیه اصلا یه عده هستن که محبتاشو دور از جون شما خرکی(یعنی چپکیه)آخه مظلوم اولین چیزی رو که به ذهن میاره ضعفه در صورتی که ایشون در عین صلابت و اقتدارن
شما با اقوال معروف زندگی کن ببین به کجا می رسی
اگه انقدر سنگ دکتر رو به سینه می زنی بگو این مجسمه های فساد رو جمع کنه دکتر که توو کارای چیریکی موفقه
لباس روحانیت قداست داره چه تنه آقای خامنه ای چه تن خاتمی اگه فکر می کنی دیگران حرمت این لباس رو نگه نمی دارن خواهشا شما نگه دار.میدونی این توهینایی که می کنی شبیه چیه؟شبیه کسایی که از روی آزادی هر عملی رو انجام می دن مثلا میشن مجسمه ی فساد راه میفتن توی خیابون حالا فضای مجازی این آزادی رو به شما میده ولی ای شمایی که دم از خیلی مفاهیم میزنی شما نشی مجسمه ی مجازی!
راستی توو این وبلاگ کسی رو به دوستی با من نسبت نده
بخوان و بالا برو
من میرم تا شاید انسانیت رو استشمام کنم
سلام گلپسرم
شاید به شما و امثال شما ربط نداشته باشه که نمایندهی مملکتتون توی بلاد کفر چه غلطی میکنه اما برای ما و امثال ما مهمه
من خالی از حسن ! اما اینقدر میفهمم که به حد وسع خودم (همین نقد ناشیانه) جلو فسق و فجور سکوت نکنم .
همین برداشت شما از کلمهی مظلوم نشونهی عقل کامل شماست . عزیز دلم شما دیگه یا حسین مظلوم هم نگو …
چقدر جهل لازمه که کسی مظلومیت را کنار اقتدار و صلابت قرار بده …
لباس روحانیت حرمت نداره . این روحانیون هستند که باید به این لباس حرمت بدهند . والا این لباس اگر حرمتش به اینه که تن پیامبر بوده … یادت نره که تن عمر و امثال عمر هم بوده .
پس صرف چند متر پارچه برای کسی قداست نمیاره … گل پسر ! فکر کنم با این دیدگاهت اگه یه روزی عمامه سر نیزه کنند ، امام و حق را گم کنی … مواظب باش
شما عزیزم کلاه خودت را بچسب . اگه اعتقاد داری توی کار کسی نباید دخالت کرد شما هم توی کار من دخالت نکن
اما اگه فکر میکنی صرف اینکه شما خیال میکنی من حریمی رو شکستم حق داری تو کار من دخالت کنی ؛ من هم مثل تو فکر میکنم حریمهایی زیر پا گذاشته شده …
اما من هنوز هم سر حرفم هست که شخصیتی ندیدم که ترورش کنم … موراد مورد بحث هیچ شخصیتی ورای وجودشون موجود نیست!
امیدوارم شاید انسانیت را استشمام کنی…
همین!
2009/02/26 at 9:36 ب.ظ.
سلام
البته خیلی جالبت گفتین اما نقطه ی سوال بر انگیز متن شما یکی لقب (آیت الله )به جناب کروبی دادن است که غریب به نظر می آید و یکی هم توصیفی که از میرحسین کردین به نظر دوراز بی انصافی نیست !
یا علی
سلام
با این حساب زیاد هم جالب نگفتیم 😀
جواب هر دو مورد فرمودهی شما بین نظرات دوستان هست
ضمنا من در مورد مهندس میرحسین فقط نقل قول کردم
منبع این نقل را هم گذاشتهام
موفق باشید