من ، مادر ، فرزند

2009/05/19

سلام

– وقتی ازدواج کردم تصمیم داشتم مثل مادرم نباشم .
وقتی بچه‌دار شدم با خودم عهد کردم برای فرزندم مادری متفاوت از مادرم باشم
و امروز که یوم التغابن من است فهمیدم که نه همسر خوبی بودم ، نه مادری متفاوت و نه حتی مادرشوهر و مادرزن خوبی .
می‌دانی چرا؟
همیشه بیشتر از اطرافیان می‌فهمیدم ؛ و می‌دانستم که چنینم . دیگران هم می‌گفتند.
سطحی فکر نمی‌کردم و تا عمق مسائل پیش می‌رفتم. تا آنجا که از بیشتر آدم‌ها که به نظر من سطحی بودند فاصله گرفتم .
حالا می‌بینم که همان‌هایی که من سطحی می‌پنداشتم‌شان مادران و همسرانی به‌تر از من هستند و من مانده‌ام با یک عمر تفکر و در خود فرو رفتن.
اگر با همان‌ها بیشتر صمیمی و دمخور می‌بودم ، می‌دانم که می‌شد دستشان را هم بگیرم …
و امروز با صراحت می‌گویم که تو هم داری به همان مسیر می‌روی .
اگر می‌خواهی پدری بهتر از پدر خودت باشی ، از دنیایی که برای خودت ساخته‌ای بیرون بیا.
قدر توانایی‌هایت را بدان
دنیا سریع‌تر از آن‌چه فکر می‌کنی می‌گذرد .
توسل دوای هر شیعه است ، نعمتی که دیگران از آن محرومند …
شیعه علی علیه‌السلام مسئولیتی بیش از این دارد که مدام در گذشته غور کند و خود را آزار دهد .
مانند فرزندانم برای روز به روز زیاد شدن ایمان شما دعا می‌کنم ، و از خدا می‌خواهم روز به روز بر عشق شما به اهل بیت بیفزاید .
ان شاءالله در صف فرزندان امام زمان عجل‌الله‌فرجه باشید.
خدا نگه‌دار

– شاید هر کسی از داشتن فرزند باهوش و پر استعداد ، خوش‌حال و خرسند شود
اما مدت‌هاست از هر چه زکاوت و هوش و ریزبینی است ، منزجر و متنفرم
از خودم که عادی و مثل همه بودن گذشت … آرزو می‌کنم فرزندم فردی باشد مثل همه
این روزها هر چه نمود تیزهوشی و استعداد نمکپاره بیش‌تر می‌شود ، داغ دل من هم تازه‌تر می‌شود
داغ یک گذشته‌ی تلخ
داغ حصاری از افکار که همیشه دور خود کشیده‌ام
داغ خنده‌های زور زوری و جاهلانه
داغ … او

پ‌.ن :
1- اگر می‌خواهید روح این نوشته را دریابید ، این نوشته را با عینکی بخوانید که رنگ خودباوری آنرا نبیند !
2- می‌گفت : به چهارراه که رسیدی تنها یک راه را نمی‌توانی بروی …
اما چه سخت است راهی جز همان راه نباشد
امروز به گذشته برگشتم و به خودم ثابت کردم که از یک جا به بعد خودم را فریب داده‌ام …
3- یک غده‌ای در دل من دوستی ترشح می‌کرد که گویا این روزها کاملا از کار افتاده …. برایش دعا کنید
4- خیلی خوبی که اینقدر با دقت می‌خونی !!!

همین! مال هیچکس نیست!

3 Responses to “من ، مادر ، فرزند”

  1. سادات علوی Says:

    سلام علیکم
    همینگونه که هستی بدان که واقعا خودت هستی چرا که به همه اطراف خودت آگاهید
    به نظرم باید به خودتون افتخار بکنید

    هزار بار نوشتم و پاره كردم باز نيامدي و دلم را ستاره كردم باز چقدر شعر شدم شعرهاي آبي رنگ رديف و قافيه و استعاره كردم باز چقدر سوره شدم آيه آيه دلتنگي چقدر محض شما استخاره كردم باز
    امشب سخت دلتنگم مهدي جان . دلتنگ دلتنگي هايت . دل تنگت غربت غريبانه ات . دلتنگ تنهايي بي پايانت . دلتنگ انتظارطولانيت . كاش بيائي و اين شب تيره را به صبح سپيد عدالت و مهر وشادماني برساني . مولاي من !
    انشا الله او می اید و به دلتنگیهای همه پایان می‌دهد

    سلام
    این من نیستم !
    همین! مال هیچکس نیست!

  2. قاصدک Says:

    خدا به فرزندانمان توکل، نیروی اراده ،عشق ،انسانیت و انگیزه ی آسمان بدهد انشاءالله.

    انشاءالله


  3. امام جعفرصادق علیه السلام فرموده اند از کسی که خودش را باور ندارد بهراسید…

    ممنون از دلداریتون


پاسخی بگذارید

