اولین و آخرین مناظره انتخاباتی

2009/06/08

سلام

امشب شاهد اولین و اخرین مناظره‌ی انتخاباتی در صدا و سیما بودیم

مناظره‌ای که بین دکتر احمدی نژاد و دکتر محسن رضایی برگزار شد

تعجب نکنید که از جلساتی که یک یا دو طرف آن را آقایان کروبی و میرحسین تشکیل داده‌اند به مناظره یاد نکردم

به هر حال تعریف مناظره با پرخاشگری و لاس سیاسی اختلافاتی شایان دارد .

اینکه چه شد آن مناظرات به صحنه‌ی بی ادبی و گستاخی تبدیل شد هم عملا مشخص است

آن مناظره‌ای خالی از این مسائل ماند که از عوامل اغتشاش و انحراف خالی بود

والا اگر بنا به آنچه مطرح است عامل پرخاشگری‌ها و لاس‌های مناظراتی قبل را به ترتیب احمدی نژاد و رضایی معرفی کنیم ، این مناظره عملا ثابت می‌کند به خطا رفته‌ایم

تمام حرف‌هایی که دو نامزد دیگر شنیده بودند و مدام در بیانش گیر می‌کردند و به جای عرضه‌ی عالمانه لب به فحاشی باز می‌کردند ، امشب رضایی ارائه کرد

در خیلی از موارد احمدی نژاد جواب داد و در برخی موارد هم سوالات بی‌جواب ماند

انصافا عدد سازی یک مشکل غیرقابل انکار است .

ای کاش دفتر رهبری یا نهادی که مورد اتفاق تمامی نامزدها هستند ارائه‌ی آمار را به عهده می‌گرفتند ( هر نهادی بجز مجمع 😀 تشخیص مصلحت نظام )

چیزی که مشخص است احمدی نژاد با زمینه‌ی فکری وارد مناظرات شد و شاید علت لبخندها و بعضا تندروی‌هایش همین زمینه‌ای فکری بود که من نمی‌خواهم به درست یا غلط بودن آن اشاره کنم . لکن آنچه مبرهن است ، این شکل ورود به مناظرات در نگاه مردم زیبا نیست ؛ یا باید مردم همه‌ی زمینه‌های فکری احمدی نژاد را بدانند ، یا خیلی لبخند‌های وی را نباید مطابق با هنجارهای یک مناظره‌ی به ظاهر سالم شمرد .

آنچه نکته‌ی پنهان این مناظره بود و خبر از یک بازی نابرابر سیاسی می‌داد ، این بود که «رضایی در قسمتی از صحبت‌هایش بی‌دلیل به میرحسین موسوی حق دفاع از خود را در جلسه‌ای جداگانه اعطا کرد»

چیزی که برای میرحسین بسیار ارزشمند به شمار می‌آید

مطمئنا میرحسین برای پاسخ به ادعای «اداره‌ی کشور در ایام جنگ توسط آقای رضایی» به صدا و سیما مراجعه خواهد کرد ؛ اما با سابقه‌ی بداخلاقی هایی که از وی ثبت شده است ، چقدر هدفش از این حضور پاسخگویی به ادعای رضائیست ، خدا می‌داند !!

به هر حال مناظره‌ی علمی و خوبی بود

هر دو طرف ، خصوصا احمدی نژاد تسلط خوبی بر اعداد و آمار داشتند و این مرا بسیار خشنود کرد

نکته‌ی دیگر این مناظره این بود که برخلاف مناظرات گذشته از سه نفر به عنوان نخبه در این مناظره اسم برده شد که البته جای شکرش باقیست .

همین! مال هیچکس نیست!

21 Responses to “اولین و آخرین مناظره انتخاباتی”

  1. reza Says:

    خب فکر کنم جز اولین نفراتم !
    خوبه
    نکته ی جالبی که انگار اصلن بهش دقت نکردی
    آمارهایی بود که رضایی ارائه کرد !
    اینکه تمام سعیش رو کرد که از لفظ «دروغ» استفاده نکنه
    ولی یه جایی دیگه نتونست !
    عدد سازی و رفتارهای غلط هم با منطق جواب داد
    اگر حرف تورو قبول کنیم
    که امشب واقعن مناظره بود
    آقای احمدی نژاد به عنوان بازنده مناظره بودند !
    به هر حال
    من شما رو دوست دارم
    ولی واقعن چرا همه ی آمارهای دیگران اشتباهه و فقط آمارهای این آقای دکتر صحیحه ؟
    چرا همه ی دنیا داره غرق میشه و فقط ایرانه که داره پیشرفت می کنه ؟
    چرا طوری نرخ تورم نقطه به نقطه رو اعلام می کنه که نرخ واقعی تورم سالیانه محو بشه ؟
    ایشون در چه سالی مدرک دکترای خودشون رو گرفتند ؟
    اونسال چیکاره بودند ؟
    چرا آقای الهام با چند سمتی دولتی امروز در مصلی از کاندیدایی خاص حمایت کردند ؟
    حتمن می دونی که حمایت کارمند دولت از کاندیدایی خاص در تریبون و جمع های چند صد نفره غیرقانونیه !
    راستی
    به این لینکم یه نگاه بنداز ببین چه خبر بوده واقعن ؟!
    http://www.ghalamnews.ir/news-19892.aspx
    این همون آقاییه که ستاد نداره ؟!
    که بنده خدا پول آنچنانی هم نداره ؟!
    از بیت المالم که پرداخت نمیشه انشاالله !

    سلام
    منبع تمامی آمارهای ارائه شده بانک مرکزیه
    اتفاقا در مصاحبه‌ی دیروز آقای بهمنی ( رئیس بانک مرکزی) این‌طور ارائه شد که نرخ تورم نقطه به نقطه برای مردم قابل لمس‌تر هم هست
    به هر حال عدد سازی کاری بود که خود آقای رضایی هم با عناوینی مثل نمودار فلاکت و این چیز‌ها بهش مبتلا بودند
    در مورد رفتار غلط هم آقای رضایی نظر خودش رو گفت ، چنانچه همه دیدیم خودش رفتار خودش را به نوعی زیر سوال برد
    درگیر شدن نیروی نظامی با دولت و خیلی کارهای زشت دیگری که تا به امروز مملکت ما دچارش بوده
    و حالا اینان دوست دارند مثل قبل نفوذ داشته باشند و از دور مملکت را اداره کنند و نمی‌تونند و همه‌ای این آتش از اینجا شروع شده
    در مورد تبلیغات ستاد‌های دکتر ، من در جواب بعضی دوستان گفته‌ام
    من می‌تونم مثلا همین ستاد مردمی حمایت از دکتر احمدی نژاد فولادشر یا کاشان را که توشون مراوده دارم لیست هزینه‌هاش و منابعش رو بهتون بدم
    باور کنید کسانی هستند که موتورهاشون رو فروختند و برای دکتر بنر چاپ کردند
    بعد هم توجه داشته باشید لینکی که گذاشته‌اید حاشیه‌ی یک همایش بی نظیر میلیونیست
    با همایش‌های برگزاری آقای موسوی قابل قیاس نیست … این همه جمعیت اگر هرکدام یک چوب کبریت هم می‌انداختند یک جنگل چوب جمع می‌شد
    حجم وسیع تبلیغات آقای میرحسین موسوی قابل انکار و طرفداری نیست
    ایشون جدا مبتلا به اسراف و زیاده روی هستند
    بیت المال امروز در بیشترین امنیت است
    موفق باشید
    همین!

  2. amir Says:

    دوست عزیز. خوشحالم که می بینم در این پست جدیدتان تا حد خیلی زیادی جانب انصاف را رعایت کرده اید. راستش آدم وقتی چهره زیبا و دوست داشتنی شما را دربالای ابن صفحه می بیند باورش نمی شود بعضی نوشته های تند و متعصبانه مال این چهره باشد.
    من کسی نیستم که بخواهم از آقای موسوی دفاع کنم یا با دکتر احمدی نژاد دشمنی داشته باشم. فکر نمی کنم جز تعداد معدودی افراد به خاطر منافعشان کسی با دکتر احمدی نژاد خصومت شخصی داشته باشد. به جوانهاییی نگاه می کنم که مچ بند سبز به دستشان می بندند ( و نمی توانی منکر شوی که تعدادشان زیاد است ) و می شنوم که چه شعارهای متعصبانه ای می دهند در دفاع از کسی که بیست سال از او خبری نبوده و نگاه می کنم به جوانهایی که یکسره دم از شجات و دزدگیری دکتر احمدی نژاد می زدند و متاسف می شوم که تا این اندازه شکاف میان افراد جامعه ما افتاده. هیچ فکر کرده ای روز بیست و سه خرداد چه بر سر یک عده ای از این جوانها خواهد آمد. به سرخوردگی خیل عظیمی از طرفداران یکی از این دو نفر فکر کرده ای ؟ کشور در شرایط خطرناکی قرار گرفته. برخی تابوها شکسته شده و به نظر من این بهمنی است که بر سر همه فرود خواهد آمد. این انتخابات برای این نظام هزینه های زیادی دارد.
    به هر حال کاری به حمایتت از دکتر احمدی نژاد ندارم. عقیده هرکسی قابل احترام است و امیدوارم جوانان ما برای این میزات تفاوت آرایشان بهای جبران ناپذیری نپردازند.

    سلام دوست گرامی
    من ذره‌ای از آرمان خودم کوتاه نیامده‌ام
    از همان اول هم حرف‌های ما همین بوده است
    اما رعایت جانب انصاف را از س ماه قبل از مناظره‌ی قبلی تحت شعاع قرار دادند
    ببینید در مورد فضای عمومی جامعه ، شما خودتون من را نسبت به دکتر متعصب شمردید ، با این همه من هیچ نشانه‌ی تبلیغاتی به خودم آویز نمی‌کنم و خیلی عادی می‌گردم
    این که تمامی طرفداران میرحسین یک طوری ابراز می‌کنند در جامعه دلیل کثرت اون‌ها نیست
    من وقتی به درون خودم نگاه می‌کنم ، می‌بینم اتفاقا اگر میرحسین رئیس جمهور شود ، من نه تنها سرخورده نمی‌شوم که کارم هم راحت‌تر می‌شود
    مبارزه که تمامی ندارد ؟!؟
    در یک بحث همیشه کار سائل از مجیب آسان‌تر است
    همین طور که این روزها بازار شبهه افکنی داغ ، و راه جواب دادن سخت و دشوار است
    اتفاقا آن روز من راحت‌تر فریاد می‌زنم و اصلا احساس سرخوردگی نخواهم کرد
    اما اینکه زمزمه‌ی شورش از طرف بعضی طرفداران میرحسین ، در صورت پیروزی احمدی نژاد شنیده می‌شود ؛ جوابی دارد ؟!؟
    کدام طرف تعصب بی مورد نشان می‌دهند ؟!
    من هم امیدوارم اصطکاکی در میهنم که تک تک مردمانش را از جان عزیزتر می‌دانم پیش نیاید
    موفق و سرافراز باشید
    همین!


  3. چه قسمتی آقای رییس تندروی داشتن؟!

    دلیل خنده های رییس جمهور رو می دونید؟
    می دونه که ما دوست داریم لبخندشو برای همین خیلی وقتا لبخند می زنه. مثل بعضیا عبوس و عصبانی هم نیست!
    البت یه دلیل دیگه هم داره. منی که توی خونه ام نشستم و با بعضی حرفای آقایون که بیشتر به طنز می ماند کلی می خندم تا اونجایی که قلبم نزدیک به حد انفجار میره، درک می کنم که چرا رییس جمهور می خنده. خوش به حال من که جای آقای رییس نبودم که مجبور باشم فقط لبخند بزنم در برابر حرف ها!
    آقا بذارید بخندیم خوب!
    چه اشکالی داره؟! 😀

    سلام
    حرف‌های این س نامزد محترم برای کسانی که از وضع موجود و گذشته‌ی ایشان مطلع هستند خنده داره
    من و شما و تعداد کمی از مردم با این اشراف مسائل را می‌بینیم
    این بازتاب نظرات مردم بود
    مردم که نمی‌دانند وقتی میرحسین از حقوق شهروندی حرف می‌زند ما چرا می‌خندیم ؟
    مردم که نمی‌دانند وقتی رضایی از ضوابط اداری حرف می‌زند ما چرا می‌خندیم ؟
    مردم که نمی‌دانند وقتی کروبی از صداقت و خرافه ستیزی و حقوق مظلومان می‌گوید ما چرا می‌خندیم ؟
    اینست که عرض می‌کنم لبخند زیبای دکتر برای همه معنا ندارد
    اما تند روی ، آیا می‌شود این همه انحراف نامزدها را در یک جلسه توضیح داد ؟!؟
    نمی‌شود و این کاریست که دکتر می‌خواد انجام دهد
    ای کاش دکتر هم مثل آقایان میلیونی سی‌دی تکثیر می‌کرد و مفصلا به خدمت آقایان می‌رسید
    درست است پول نفت و غیر نفت ندارد مثل برخی ، اما مگر ما نیستیم ، ما از چیزی برای فدای دکتر کردن دریغ نمی‌کنیم
    احمدی افشا کن ، حمایتت می‌کنیم
    موفق باشی
    همین!

  4. سعیده Says:

    سلام برارد عزیزم
    خییل زیبا مینویسید
    من نمیدانم چرا طرفداران موسوی چشم هایشان را به روی حقیقت بسته اند
    از دکتر چیزی نمیگویم چون میدانم شما خود بهتر میدانید
    اما اگه بر فرض محال رییس جمهور نشه بازم برای همیشه تو قلبمه.
    خیلی ماهه
    درود بر شما و بر دکتر احمدی نژاد

    سلام
    دکتر نیازی به رئیس جمهور شدن نداره
    این ریاست جمهوری و ماییم که به دکتر نیاز داریم
    دکتر اگر در این سمت هم نباشد باز بر دل‌های آزادی‌خواهان و آزاداندیشان و عدالت‌خواهان ریاست می‌کند
    موفق باشید
    همین!


  5. سلام. مناظره خوب بود ولی محسن رضایی خوب می دانست چه وقتی باید صدایش را بالا ببرد و آتشین صحبت کند یعن در چهار دقیقه پایانی صحبت که احمدی نژاد فرصتی برای پاسخ نداشت. اگر از اول این گونه صحبت می کرد، احمدی نژاد پاسخش را می داد. اما مهمترین سوالی که رضایی پاسخ نداد، این بود که بودجه آن صندوق توسعه ملی از کجا می آید و چه طور این همه سوددهی می کند؟!
    راستی! شنیدم اصفهانی در استقبال از دکتر کاری کردند کارستان! دمتان گرم!

    سلام
    به هر حال این‌ها فرزندخواندگان آقای هاشمی هستند و سیاست بلد … خدا رحمت کند آن «برادر محسن» را
    ضمنا پدرها اغلب به بچه‌ها پول تو جیبی می‌دند
    آقای رضایی هم این مبلغ‌ها براش چیزی نیست اگه بتونه دکتر رو شکست بده باباش بهش میده … 😀
    بعله . اصفهانی‌های قدرشناس در دیدار دکتر سنگ تمام گذاشتند
    میرحسین هم دید داره ضایع میشه بزرگترش رو (خاتمی)امروز فرستاده اصفهان
    موفق باشید

  6. Alireza Says:

    salam duste aziz
    az diroz ba bloge shoma ashna shodam,ham matalebe khubi tosh neveshti va ham javabhaye khubi be hameye commentha dadi 😉
    malome hesabi hazer javabi ke in baraye mano shoma ke tarafdare doctor hastim besyar vajebe,midoni ke be zame bazia ma jozve aghaliyat hastim o ona aksariyat pas ma bayad be onvane gorohi ke baz be zame ona tedademon kamtare hazer javab bashim (makhsosan dar barabare in adamaye bi mantegh),daghighan mesle khode doctor ke ba javabhash hamaro kalafe karde,albate bazia cheshmashon ro bastan o faghat daran hagh ro na hagh mikonan,belakhare be ghole shoma SHANTAJ kardan ham khodesh ye ravashe dige
    diroz ye sms be dastam resid ke tosh khoda,va hazrate maryam ro ham maskhare karde bodan,yani dustane be estelah sabz ta in had pish raftan ke khoda ro ham dastaviz gharar dadan,mondam chejori harf az defa az enghelabo eslam mizanan,albate ina hame neshoneye paridan range sabzeshon va zard shodaneshe kasi chemidone shayadam sabz range digei(GHAHVEI) shode.
    be har tartib barat arezoye movafaghiyat mikonam ishala roze shanbe khodam avalin nafar commente piroozie doctor ro barat minevisam
    be omide on rooz
    duste o ham sangarie shoma ALIREZA

    سلام آقا علی رضا
    ممنون از لطفی که به من کردید
    اگر چه به لطف خدا امروز جبهه‌ی حق ما اتفاقا به برکت معرفی خوب دکتر احمدی نژاد در اکثریت هست ، اما ملاک ما اقل و اکثر نیست
    من حرف حق را می‌زنم
    مطمئنا اگر خاکریز مقابل هم توفیقی پیدا کنند ، ما همین حرف‌ها را ادامه خواهیم داد
    ملاک پیروزی در انتخابات نیست ، اگر چه آن هم مهم است
    اما ملاک این است که حالا که فضای بحث و گفتگو باز است حرف‌های حقمان را ب گوش ملت برسانیم
    موفق و سربلند باشی
    همین!


  7. سلام
    خدا خیرتون بده
    کلی دعاتون کردم.نمردیم بالاخره یکی از طرفداران اقای دکتر احمدی نژاداین وسط حرف حساب زد…ماشالله اینقدر دوستان چشماشون رو روی خیلی از حقایق بستند که کسی جرات انتقاد درون گفتمانی نمی کنه…بهرحال موفق باشید وبی نهایت ممنون

    سلام
    من طرفدار شخص احمدی نژاد نیستم
    من طرفدار شخصیت ایشون هستم
    و به جاش هم از ایشون نقد می‌کنم
    کما اینکه در گذشته بیشتر از همین سکوت کرده‌ها و هوچی‌ها انتقاد کرده‌ام
    منتهای مراتب بین «نقد» و «نق» فرق هست
    موفق باشید
    همین!

  8. بگم؟بگم Says:

    عمو آمار باف؟ بله
    دروغاتو خوب بافتی؟ بله
    به ملت انداختی؟ بله
    عمو اومده چی چی رو برده؟ شرم و حیا
    با صدای چی؟ بگم؟بگم؟

    قالبش خیلی جالب بود 😀
    اما مضمونش : شما مناظره‌ی دیشب رو دیدید؟!؟
    در مورد صحت آمارها حرفی هم باقی موند ؟!؟!
    شرم و حیا !

    • بگم؟بگم Says:

      بله دیدم که آمار یکساله تورم را به جای آمار 4 ساله میگفتن، دیدم که 3 بار رهبری حمله ی حاصل از گند زدنای این آقا رو خنثی کرد، دیدم آمار فلاکت رو…
      هاله ی نور از سوی دفتر آیت ا… جوادی آملی تایید شد، مخابرات 20 میلیارد رو رد کرد، عذر خواهی بلر؟!، مگه رهبری همین آقای هاشمی رو که این آقا میکوبه به عنوان رییس مصلحت انتخاب نکرد؟ این آقا میخواد بگه رهبری هم باهاشه یا اینکه رهبری از دور و برش بی خبره؟!
      چرا میخوایم به طرفداری متعصبانه و مغروضانه به حقیقت و انقلاب پشت کنیم، باید تو اون دنیا برای این انتخاب جواب بدیم
      آری، دیدم این پدیده ی شگفت آور رو…

      سلام
      دولت نهم عاري از اشتباه نيست، كنار مواردي كه به قول شما رهبري درستشون كرده بهتره دفاعيات ويژه ي رهبري از دولت نهم رو هم ببينيد و بخونيد.
      هاله‌ی نور رو در کامنت دوستان در حد نیاز توضیح داده‌ام
      مخابرات که زیر نظر خود دکتره ، حتما از شما به‌تر می‌دونه چه پیشنهاداتی بهش می‌شه ، مگه اینکه شما هم عضو سپاه باشید 🙂
      در مورد جناب هاشمي، مشكل اين هست كه عده اي در ايران، ايشون رو مساوي انقلاب مي دونن و رهبري نمي خوان كه هزينه ي سنگين جدا شدن يكي از بزرگان نظام بر دوش نظام سنگيني كند. نظام يك بار در سال 68 و در قضيه ي آيت الله منتظري چنين هزينه ي سنگيني را پرداخت كرده است
      همین!

      • بگم؟بگم Says:

        خوبه خودتم میگی که رهبری نمیخواد، پس این آقا چیکارست که اینجور حمله میکنه؟ پسر شجاع شده حالا؟ یه ذره هم اگر فکر کنی رهبری هرگز هیچ دولتی رو نفی نخواهد کرد، به دلیل مصالح کشور

        رهبری بارها به این مضمون فرمودند که من نصیحت می‌کنم ، اما وظیفه‌ی عوامل اجرایی و قضایی مملکت فقط نصیحت نیست
        باید وارد عمل بشوند و با کسانی که ایراد مشکل می‌کنند برخورد کنند
        من اصلا علاقه ندارم حمایت‌های ره‌بری را به رخ این و اون بکشم
        شان رهبری اجل از این حرف‌هاست
        همین!

  9. TORANG Says:

    سلام… من يكي از طرفداران آقاي احمدي نژادم… ديروز متوجه شدم كه ماجراي هاله نور حقيقت داشته و دفتر آيت اله جوادي آملي آن رو تأييد كرده در ضمن فيلم مربوط به مذاكره آقاي احمدي نژاد و آيت اله جوادي آملي رو ديدم… واقعا شوكه شدم چون تا به حال از آقاي احمدي نژاد دروغ نشنيدم و بهش ايمان داشتم ولي اين فيلم تا حدودي مرا دو دل كرد… گفتم از شما بپرسم به نظر شما چرا آقاي احمدي نژاد در مورد همچنين موضوعي اظهار بي اطلاعي مي كنه و آن را ساختگي مي دونه در حالي كه فيلم آن به طور كامل و واضح در روي اينترنت موجوده!!! اين مسأله باعث شده من در راي دادن به احمدي نژاد دچار ترديد بشم…. مي خواستم نظر شما رادر رابطه با اين موضوع بدونم… ضمنا در قرار دادن اين كامنت در وبلاگتون مختار هستيد… فقط مي خوام در مورد اين موضوع نظر شما رو هم بدونم!!!! با تشكر !!!

    سلام
    به اعتقاد ما علما ، محرم مردم هستند
    انسان برای اظهار نظراتی که محضر علما می‌کند ، بازخواست نمی‌شود
    اگر چه صحت ماجرای هاله‌ی نور قابلیت تایید ندارد ، اما به همان مقدار هم هاله‌ی نور قابلیت تکذیب ندارد
    چه در دوران دفاع مقدس و هر موقع جریانی علیه انقلاب اسلامی بوده ، چنین الطاف الهی دیده شده
    اقل احتمال می‌تواند این باشد که این احساس گر چه غیر واقعی ، و غیر قابل شهود برای دیگران ، از طرف خداوند بر ایشان مسلط شده باشد تا ایشان با آرامش خاطر پیام انقلاب را منتشر کنند
    اما طرح این موضوع در جامعه !
    لطیفه گویی در جمع کار آنچنان قبیحی نیست ، به هر حال خیلی هم شایع است
    اما همین لطیفه گویی را وقتی یک خودی ( محمد علی ابطحی ) از آقای خاتمی فاش و همگانی می‌کند ، می‌بینید که چه موجی درست می‌شود
    این قصه هم مادامی که در خدمت یک مرجع تقلید وعالم دینی هم‌چه قضایایی طرح شود ، بلا اشکال است ؛ اما انتشار آن است که موج درست می‌کند
    شاید اگر یک جا کسی حق داشته باشد توریه و مخفی کند ، همین جاست ، و لفظ دروغ اصلا در این جا کاربرد ندارد
    انتشار این فیلم در مقام مثال انتشار فیلمی را می‌ماند که بیماری در حضور پزشکش مسائلی بسیار شخصی را طرح کند ، آیا این فیلم باید منتشر شود ؟!؟
    اما آیا عقلا و نقلا در هاله‌ی محافظت الهی واقع شدنِ قائل حق قابل توجیه نیست ؟
    به هر حال با یک دستمال سبز بستن کسی عارف و واله نمی‌شود که در ای امور اجتهادا بحث کند و من از طرح این موضوع بعنوان سوژه‌ی لجن پراکنی آقایان متاسفم
    موفق و سربلند باشید
    همین!

  10. شهروند Says:

    سلام آقا جدا حال کردم از این سوالی که درمورد هاله نور از شما شده و بیشتر حال کردم از اینکه چه خوب کم آوردی .
    میبینی جناب دکرتون که اینقدر بهش ارادت داری خودت رو براش میکشی یه حرفی زده بد همه توش موندن حتی توکه اینقدر راحت همه مسائل رو به نفعش توجیه میکنی موندی جواب ملت رو در این یه مرود چی بدی قبول کن بد حرفی زده با هیچ منطق و عقلی توجیه پذیر نیست
    امیدوارم اولین تبریک ریاست جمهموری سید رو بیام توهمین سایت برات بذارم
    یک یا حسین تا میرحسین

    سلام
    یعنی جواب مفصل من رو به ایشون ندیدید ؟!
    شما میرحسینی‌ها همتون همین‌طوریدهااا
    فقط سوال می‌بینید
    نگاه به جواباش اصلا نمی‌اندازید
    یا حسین


  11. وقتي يك دكتري اقتصاد آمار احمدي نژاد رو تاييد مي كنه و بهش دروغگو نمي گه نميدونم چطور يك نقاش!اين جسارت و راست رو داره كه با نشون دادن آمار سالانه ادعا كنه احمدي نژاد كه آمار تورم نقطه اي رو گفته دروغ ميگه!!!
    خدا اين بوي صداقت آقاي موسوي رو به مشام كسي نياورد.
    درحالي كه همه ميدونن براي مصوبات سفرهاي استاني از هفته ها و ماهها قبل كار كارشناسي ميشه و جلسه هيئت دولت تاييد اونهاست آقاي موسوي فريبكار ميگه در كجاي دنيا توي يك شب 200 مصوبه يك دولت داره!!!!
    خدا دروغ گوي واقعي رو زمين بزنه!
    نكته ي ديگه:از وقتي احمدي نژاد اعتراض كرد كه چرا ميگيد دكتر خاتمي!
    ديگه كسي نميگه!!!بنر هاشون هم مينويسن آقاي خاتمي!
    «بنا بر حكم آيت الله؟!صانعي كه فرمودند به دروغگو راي نديد من به موسوي بخاطر فريب و دروغ گوييش راي نميدم»

    سلام
    آخرالزمانه دیگه
    نقاش‌ها دکتر می‌شوند
    آخوند‌ها هم دکتر می‌شوند
    طلبه‌ها آیت الله می‌شوند
    خب دکترها هم دروغگو می‌شوند دیگر …!!!
    همینه داداش من
    ایشالا عاقبت بخیر باشیم
    همین!

  12. parna Says:

    احمدی نژاد از قیافه رضایی میترسید.هر دفعه بهش میخندید بلکه راضیش کنه بهتر نگاش کنه.بنده خدا احمدی نژاد.گناه داره.حماقتش دست خودش نیست،میدونی؟انشاالله از توهم در بیادودست از این اعتماد به نفس کاذبش بکشه

    سلام دوست گرامی
    ‫در مورد اعتماد به نفس بهتره 23 خرداد صحبت كنيم‬ 😀
    ضمن اينكه موسوي هيچوقت در معرض انتخاب همه ي ملت ايران نبوده، يعني اولين بار هست كه كانديداي انتخاباتي ميشه و اين همه اعتماد به نفس داره‬
    همین!

  13. سعید Says:

    برنده این رقابت دکتر رضایی بود و اون بود که تونست محبوبیت کسب کنه و نشون بده که انسان کار بلدی است و با ارزش

    سلام
    بعله
    دکتر رضایی نشون دادند که اونقدر کاربلد هستند که حتی برای اداره‌ی امور کشور نیازی به تصاحب کرسی ریاست جمهوری هم ندارند
    کافیه یک آدم بی زبون و بی عرضه مثل میرحسین رئیس جمور باشه تا ایشون از سپاه و مجمع صلاح امور رو به دست بگیرند
    این ارزشه که ایشون اینقدر محبوب و کاربلدند 😀
    همین!

  14. TORANG Says:

    از اينكه به كامنت من جواب داديد خيلي ممنونم… استدلالهاي شما را تا حدي قبول دارم ولي به نظر من آقاي دكتر احمدي نژاد توي اين يه مورد اشتباه كرد البته منظور من اين نيست كه آقاي دكتر دروغ گفته ! نه!!! بلكه بايد با دليل و منطق خودش يه جوري وجود اين مسأله را روشن مي كرد… اين باعث ميشه كه كساني مثل من كه به ايشون يقين داريم دچار ترديد بشيم… البته ترديد به اين معنا كه از ايشون كه 4 سال صادقانه براي اين مملكت زحمت كشيدند انتظار نداشتيم … تنها نتيجه اي كه من مي گيرم اينه كه شايد دكتر در اون شرايط صلاح نديده كه در رابطه با اين موضوع صحبت كنه!!! بهرحال ان شاء اله به ياري خدا ما هم از اين امتحان انتخابات سربلند بيرون بياييم . با تشكر.

    خواهش می‌کنم
    وظیفه است
    می‌خواستم یک مطلب جداگانه در این باره بنویسم و بسیار هم حرف در این باب دارم
    اما گفتم شاید دامن زدن به این موضوع صلاح نباشد و البته خیلی از کاربران هم متاسفانه دنبال فهم مطلب نیستند و فقط شبهه ایجاد می‌کنند
    جای تردید نیست
    ما به انتخاب معصوم پای صندوق نمی‌ریم
    نقاش و شاعر و فیلسوف و فلان هم نمی‌خواهیم انتخاب کنیم
    می‌خواهیم رئیس جمهور انتخاب کنیم و ایشون از هر نظر برای این سمت اصلح محسوب می‌شوند
    رئیس جمهور کسیست که به‌تر راه خدمت به مردم را بلد باشد
    به مردم سر بزند
    مردم را ببیند و دردهاشون رو لمس کند
    در مقابل مسئولین بخلاف مردم سر به زیر نباشد
    حق گرفتنی است ، نه دادنی
    بتواند حق ملت را بگیرد
    و …
    احمدی نژاد اصلحه
    موفق باشید
    همین!


  15. سلام نمک
    ضمن اینکه دو سه تا از سوالایی که پرسیدم رو جواب ندادی
    می خوام ازت به این لینک بری و به سوالای مشترک خیلی از ما
    فکر کنی
    اگه تونستی جوابی پیدا کنی
    تا قبل از انتخابات
    خیلی بهتره !
    http://sjaneo.blogfa.com/post-106.aspx

    سلام
    کنار وبلاگم نوشتم
    جواب کامنت رو مثل جواب سلام واجب می‌دونم
    اما این دلیل این نیست که همه‌ی سوالات همه رو جواب بدم
    اخر ادعای ممنوعیت تبلیغ برای کارمندان دولت خیلی خنده دار است
    یک نگاهی به انتخابات‌های گذشته بیانداز !
    وزیر صنایع و معادن دولت آقای خاتمی رئیس ستاد انتخاباتی آقای هاشمی
    این دم دستی بود تازه
    اووووووووووه
    تا بخواین از این موارد هست
    در مورد سوالات اون وبلاگ هم
    در قالب یک کامنت که نمی‌گنجه
    انصاف داشته باش
    اون همه سوال رو من چطوری جواب بدم ؟!؟
    یعنی یک وبلاگ اصلاح طلب هست که در حتی در همین حد که من دارم تلاش می کنم و حقوق خوانندگانم رو تامین می‌کنم ، همین قدر جواب کسی رو بده ؟!؟
    می‌دونید چند تا کامنت‌های خود من تا حالا سانسور شده ؟!؟
    اونقدر هست که من هم به راحتی به خودم اجازه بدم دیگه خیلی کامنت‌ها رو تایید نکنم
    به هر حال خیلی سوالات طرح شده برای من هم مطرحه و من قبل از انتخابات بهشون پرداختم و براشون موضع سخت هم گرفتم
    اما با همه‌ی این احوال دکتر رو اصلح نامزدها می‌دونم
    چون هیچ برگ برنده‌ای در کارنامه‌ی رقبای ایشون نمی‌بینم
    باور کنید نمی‌بینم
    شاید دلیلش هم این باشه که رقبا به جای معرفی خودشون فقط دارند با فحاشی به دولت ، مردم رو نسبت به خودشون متنفر می‌کنند
    به هر حال موفق باشید
    همین!

  16. بهنام Says:

    مشکلی که احمدی نژاد داره رو رضایی به خوبی بهش اشاره کرد
    گفت که احمدی نژاد تفکر میکنه فوق تخصص همه چیز رو داره
    در مقابل محسن رضایی حرف از نحوه مدیریت جنگ میزنه ، آخه جلوی قاضی و ملق بازی؟
    محسن رضایی اگر جنگ رشته تحصیلی بود تا الان فوق دکترا گرفته بود ، بسیاری از خطرات رو محسن رضایی خنثی کرد وگرنه همه ما الان درگیر جنگ بودیم و شاید من و شما به جای نشستن پشت نت هم اکنون پشت خاک ریزها بودیم

    سلام
    مشکلی که شما دارید اینه که هر کسی براتون عزیزه و می‌تونید ازش چشم بسته حمایت کنید ، جز دکتر
    این کینه‌ی دکتر از کجا توی دل بعضی افتاده ، نمی‌دونم
    زحمات برادرمحسن غیر قابل انکاره
    اما خود آقای رضایی بارها برای برادرمحسن ابراز دلتنگی کردند
    خودشون هم می‌دونن که اون برادرمحسن نیستند دیگه
    به هر حال ممنون


  17. «دعوت یاران»
    به یاد شهدا، برای همدل شدن جهت شادی قلب مولا
    دوستان را نیز دعوت کنید.
    یا مهدی
    [گل]

    سلام
    عصر پنجشنبه 21/3/1388، در کنار مزار شهدای گمنام، دعا می کنیم.
    از خدا می خواهیم که نتیجه ی انتخاب ملت ایران همانی بشود که قلب مهدی فاطمه (سلام الله علیه) را خشنود می کند.
    همین!

  18. يک طلبه بي‌سواد Says:

    نمک جان، اون آيت الله رو از اون نظرسنجي‌ت اصلاح کن. درسته مثل عنوان دکتر قانون نداره اما اين قدر هم ديگه هردمبيل نيست.

    سلام
    هر چند بعد از اون گاف ادبیاتی خودم هم به شک افتادم
    اما خب به هر حال ایشون آدم محترمه
    گرچه خودش هم ندونه رعایت احترام خودش را نکنه
    موفق باشید
    همین!

  19. mori Says:

    گرچه در عدم حضورت، تو را 60 دقیقه و 35 ثانیه تحقیر نمودند. اما 45 دقیقه به تو وقت دادند امشب چهارشنبه 22:30 شبکه سه تو از اتهانات وارده به خود دفاع خواهی کرد.

    همان چهل و پنج دقیقه هم ندادند
    ولی اگر مردم ما لیاقتشان آزادی و روشنی باشد ، همان بیست دقیقه هم زیادیست
    البته اگر …
    خودشان تعیین خواهند کرد
    همین!


پاسخی بگذارید

