هم سایه

2009/07/21

 

سلام

مدتیست اصفهانم
خانه ی پدر
محروم از اینترنت
خوش به حال کافی نت های شهر
همین هم شد که با تاخیر برای تبریک مبعث آمدم

    وصی اش وقت شهادت گفت : از خدا بترسيد! درباره همسايگان كه همواره مورد سفارش پيامبرتان بوده اند.
گفت پیامبر به قدرى درباره همسایه سفارش می كرد كه گمان می برديم ، براى ايشان ارث قرار خواهد داد .

 پیامبری که می گفت : احترام همسايه، مانند احترام مادر، بر انسان لازم است .

 این روزها که مستأصل پیدا کردن خانه هستم فکر می کنم ، چه بزرگ آرزویی است همسایگی با پیامبری اینچنین

سوالش کردند : چه کنیم تا در بهشت همسایه ی تو باشیم
او سفارش به حسن خلق کرد …

چقدر این روزها دلم برای لبخند مردم شهر تنگ شده
چقدر فضای اطرافم را خالی از محبت و خوشرویی می بینم
چقدر دلم برای سکونت در هیچ کجای هیچ شهری پر نمی زند

 چقدر دلم گرفته …

 می گفت همسايه دارى نيكو ، به آزار نرساندن نيست ، به صبر بر آزار همسايه است .

 مبعث مبارک

 همین! مال هیچکس نیست!

 

7 Responses to “هم سایه”

  1. گمگشته Says:

    همسایه واژه ساده ولی پرمعنائی که کمتر بهش بها داده شده خیلی کمتر ./
    همین
    مال من و حسن!!!

    واقعا !!؟
    شه ژالب ! 🙂
    مخلصیم برادر علی
    همین!


  2. سلام حسن جان
    بابا ایول مرامتو عشقه از زمان انتخابات تا بحال لینک ما رو برداشتی خیلی باحالی حالا اگر یکی ساز مخالف زد و حرف از عواطف باید لینکشو حذف کرد این که داخل در عموم و خصوص من وجه نیست البته خودم معنی این عموم و خصوص رو نمی دونم هویجوری نوشتم اما خوب برادر اگر خواستی و قابل دونستی دوباره ما رو لینک کن البته لا این دامنه که تو بالا نوشتم
    قربونت داداش
    راستی قوز یا خمودگی کمری که گرفتی و بزرگ شدن بینی مبارک چی شده به علت امتحانات بوده نکنه خیط کاشتی داداش!!!؟؟؟
    به جای من عمو نمک پاره رو ماچ کن بچتو میگم بای بای!

    سلام
    حذف لینک دلیلش این بود که قالب نوشته های وب شما کپی بود و من کمتر به غیر از وبلاگ دوست دارم لینک بدم
    ضمنا چیزی که برای من مهمه نوع دفاع و منطقی دفاع کردن از اعتقاده و نه اختلافاتی که در سلایق هست
    موفق باشی
    همین!

  3. داداشی Says:

    ان شاالله شیرینی این مبعث با پیدا کردن خانه و همسایگانی محترم شیرین تر هم شود

    سلام
    انشاءالله
    ممنون


  4. خدا که هست.

    دعا می کنم

    سلام
    خدا هست
    ما نیستیم
    ممنون که این محتاج را دعا می کنید
    همین!

  5. At Says:

    نظرتون راجع به انتصاب مشایی به سمت معاون اولی چیه؟

    دو قول هست که من اولی را می پسندم
    اول اینکه این یک اشتباه بزرگ در کارنامه ی محمود احمدی نژاد است
    دوم اینکه یک دور مصلحت اندیشی از جانب مسئولین است .
    به هر حال عرض کردم نظر اول بیشتر با واقع تطابق دارد
    موفق باشید
    راستی سعی شود کامنت ها با مطالب همخوانی داشته باشد
    همین!

  6. سوره Says:

    اخی…اصفهانی شدی…میگم عجب دوستای نامردی داری نیومدند دنبالت تا با هم برید دنبال خونه بگردید…
    شما فعلن الله الله در انتخاب اصحاب را رعایت کنید، همسایه خوب پیش کشتون:)

    سلام
    دوستان بی اندازه من رو شرمنده ی الطاف خودشون کرده اند تا به اینجا
    این هم که کسی برای دنبال خونه گشتن همراه ما نشده دلیلش مبلغ نامربوط تهیه شده جهت مسکن ما بوده
    ما دوستانمون که شما هم جزئشون هستید را مثل جان دوست دارم
    همین!


  7. من یاد این شعر مرحوم اغاسی افتادم:
    کاش که همسایه ی ما می شدی
    مایه ی آسایش ما می شدی
    هر که به دیدار تو نائل شود
    یک شبه حلال مسائل شود

    خدایش بیامرزاد
    همین!


پاسخی بگذارید

