اعتراف

2009/08/10

سلام

این نوشته
تقدیم به «اسمی از ما مبرها»
آن‌ها که از روزهای اول
مرا در فضای اینترنت
همراه بودند
گه به لطف
گاه به خشم

عقبت را می‌نگری
ساعت‌ها گوشه‌ی اتاق
پشت رایانه
سگرمه‌های در هم فرو رفته
و همه‌اش انزوا

قرار نبود اینطور شود
آن روزها که با هزار خواهش و احیانا زور
پدر را متقاعد می‌کردی برایت اسباب اینترنت بچیند
قرار بود اینجا مخلص انزوا و گوشه گیریت باشد
قرار بود اینجا دوست داشتن را تجربه کنی
قرار بود کتابخانه‌ی کتاب‌های مفید و نایابت شود
قرار بود …

چه شیرین قرارهایی بود
و همه ، چه خوب پیش می‌رفت
دانسته‌ها
صمیمیت‌ها
و حتی عاشق شدن‌ها
بار می‌کردیشان به قصد دنیای حقیقت
اما قدم از قدم برنداشته‌
هر مرکبی که بود
به طرز وحشتناکی لنگ می‌زد
نمی‌دانی راه دشوار بوده
یا بار کج
هر چه بوده ؛ بار به مقصد نمی‌رسید

ناکام‌تر از پیش
هربار که بیشتر تلاش می‌کردی تا تلخ و شیرین اینترنت را با دنیای حقیقت درآمیزی .

فضای اینترنت همه‌اش دوست داشتنی
ولی مشکلش همه این که تنها اینترنت است
اما دنیای بیرونی به شکل تهوع آوری واقعیست
واقعی‌تر از آن که بشود او را حتی رایحه‌ای از اینترنت زد .

امروز بی اندازه خسته‌ای
اعتراف سختیست
اعتراف به احساس پشیمانی
اعتراف به احساس شکست
از همیشه‌ی آنلاین بودنت
حتی از اولین دفعه‌ای که کانکت شده‌ای

و اینترنت
دوستی که هرگز از آشنایی با او
خوشحال نیستی

شاید به تعداد انگشتان دست نرسند
کسانی که مصادیق این نوشته را
در مورد شخص من به وضوح بدانند
که البته
فرقی هم نمی‌کند
دانستن یا ندانستنشان

همین! مال هیچکس نیست!

11 Responses to “اعتراف”

  1. جواد Says:

    یکی دو پست را خواندم . بیشتر . سه چهار تا .
    آنقدر خوب نوشته بودی جانباز رو که دلم خواست لینکت کنم .

    با احترام

    سلام
    ممنونم از لطف شما
    همین!

  2. هیچ کس Says:

    راست می گی اینترنت کسی نیست که از دوستی با اون خوشحال بشیم
    قرار بود اولین بار که کانکت می شیم دنبال خوبش بگردم اما چی شد
    ای کاش اینترنت تو زندگی من نبود

    سلام
    دنبال خویش
    اینترنت …
    شاید !
    نمی دونم
    همین!

  3. صوفی Says:

    مصداقش درباره ی شما رو نمی دونم ( زیادم مطمئن نیستم ! )
    ولی درباره ی من که صدق می کنه .
    هیچ وقت از آشنایی با اینترنت خوشحال نشدم . هیچ وقت .

    سلام
    مطمئن باشید که نمی دونید
    دونستنش به فهمیدن یک اسم نیست
    نمی دونید
    هیچکس نمی دونه
    حتی خودش
    همین!

    • صوفی Says:

      سلام
      با اجازه تون دونستن های من بیشتر از یه اسمه .
      ولی حالا که میگید هیچی نیست ، قبول !

      سلام
      تا نخوری ندانی !
      می گم به طرز عجیبی رسوا هستم و بی خبر !
      می بینید!!!
      سرافراز باشید
      همین!

  4. گمگشته Says:

    سلام
    تو رو نمی دونم شاید هم می دونم ولی نمی خوام بگم خلاصه خودم رو می گم اولین بار که رفتم کافی نت (از خونه کانکت نشدم)برای جواب کنکور رفتم و تا بحالا فراز و نشیب زیادی داشتم ولی من بطور نسبی مفهوم دوست داشتن رو فهمیدم شاید برات خنده دار باشه ولی واقعا جدی می گم./
    همین
    مال من وحسن!!!

    سلام
    خوشحالم از خوشحالی و رضایت تو عزیزم
    همین!


  5. سلام
    و آرزوی سلامتی و شادمانی

    سلام
    که خود آرزوی سلامتی است
    آرزوی شادمانیتان را هم سپاس
    سربلند باشید
    همین!


  6. هنوز از آشنایی با اینترنت ضربه نخوردم!
    هنوز نمیتونم بگم از آشنایی با اینترنت ناراحتم و یا ای کاش هیچ وقت با اینترنت آشنا نمیشدم …
    هیچ وقت نذاشتم اینترنت برای زندگیم تصمیم بگیره …
    شاید دلیل خسته نشدنم هم همین باشه …
    اینترنت برام جذابیت های زیادی داره حتی اگه محدود باشه به سر زدن به وبلاگ خودم ، وبلاگ شما ، وبلاگ صوفی و وبلاگ رضوان خانم!
    به هر حال اجازه نمیدم یک چهارم جذابیت های من توی اینترنت نابود بشه خلاصه به فکر رفتن نباشید!!!
    یا علی …

    سلام
    امیدوارم هرگز توی زندگی ضربه ای که شما را قوی تر نکند ؛ نخورید
    آخر می گفت : ضربه ای که مرا نکشد ؛ حتما قوی ترم می کند
    این یک پایان نوشته نبود
    فقط کمی درد دل کردم
    با گوش سنگین یار
    که سال ها برای من ناز می کند
    گفتم شاید ناز نوشته ی من را بخواند
    شاید بخرد
    که …
    الله اعلم
    جاری باشید
    همین!


  7. سلام
    شاید از اشنایی پشیمانی؟
    اما بدان که اشنایی از اشناییت خوشبخت تر شد!!
    گرچه خوشبختی آشنا شدن یا آشنا نشدن نیست
    ویک مورد دیگر
    قرار نیست از چیزی تنفر داشت و یا چیزی را دوست داشت
    قرار این است که دوست را متنفر نشد و متنفر را دوست نداشت

    گاهی هم انزوا زیبایی خاص پیامبر بود
    اگر از انزوا وارد حقیقت با دنیای مجازی شویم
    به هر حال اگر کسی از اشنایی با بنده نا خرسند میشود
    باز هم خرسندم که اشنایش شده ام
    همین
    مال همه ی اهل مجاز و همه ی اهل حقیقت و حقیقتی که بعد از این زندگی دنیا که عین مجازی است و بس

    مرا به بی سوادی محاکمه نکنید
    سوادم نمکشیده در زیر باران این فضای نمناک چتری ندارم که از بارانش پناهی بجویم

    نکنه بگین اینم اندازه یک پست بود
    نبود و قابل پست شمارا نداشت
    یا علی ع

    سلام
    چه بدبختی بالاتر از این که مادری با حرف هایش
    محاکمه کند
    فرزندش را برای نوشتن «نازنوشته»
    و اگر باشد پسری
    که مادرش را دوست نداشته باشد
    الهی مرگش برسد
    که مرگ گواراتر از زندگی بی مهر مادر
    اما مادر عزیزم
    این انزوا
    ورودی ندارد
    به هیچ کجا ؛ اما
    این نه به آن معناست
    که پسری نتواند
    در گوشه ی انزوا
    مادرش را دوست داشته باشد
    و دلش از نمناکی و بی چتری مادرش
    خون و لهیده نشود
    بله
    این نه به آن معناست
    همین! مال هیچکس نیست!

  8. At Says:

    what a pity…!

    سلام
    همه اش خوبيست
    اينكه كسي شهامت اعتراف داشته باشد ؛ بد است ؟!؟
    همين!

  9. فرزان Says:

    صدای قلبم اونجا میاد؟
    من گرفتم و از دست دادم اینجا خودمو و خیلی ها رو!
    من اینجا تو اینترنت بس دلم تنگ است اما کمتر از دنیای آدم های به ظاهر دوست!
    من خسته ام

    سلام
    گوش هايم را سنگين كرده
    گذار ايام
    دنياي واقعي نكبت تر از اينجا
    اينجا هم نكبت تر از دنياي واقعي …
    همين!


  10. سلام
    كمپين دفاع از حقوق بشر گفتن كه اعترافات حسن جان اعتباري نداره!و موج نمكي به كار خودش ادامه ميده!
    اين كمپين ديروز به بي بي چهل پرشن گفتند:محمد حسن هيچ وقت در طول عمرش همچين حرفهايي رو نزده و پست منتشره در وبلاگ او با عنوان»اعتراف» ناشي از شكنجه هاي بي رحمانه روحي و جسمي خانومش هست!
    اونها اعلام كردند همسر محمد حسن هر روز بمدت نيم ساعت بعنوان شكنجه حسن رو از نشستن پاي نت محروم ميكنه و اين شكنجه ي سخت باعث شده كه «نمك» بشدت لاغر بششه.
    بنا بر اعلام منبعي كه خواست نامش فاش نشود بزودي شكايت حاميان محمد حسن در دادگاه لاهه بر عليه همسرش مطرح خواهد شد
    انتهاي خبر/

    :)))))))))))))))))))))))))))))

    سلام
    مي بيني چه بي رحمانه … !!؟
    ما بي صبرانه منتظر فرا رسيدن كمك هاي شما عزيزان هستيم
    ضمنا بابت ذوقي كه خرج كردي ممنونم :))
    جاري باشي
    همين!


پاسخی بگذارید

